Vlaamse arabier mooiste paard ter wereld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:31

Langcara schreef:
Hoewel ik van arabieren hou, gaat in deze mijn voorkeur toch wel meer uit naar Totilas.

En waarom zijn er geen foto's van dit paard onder het zadel? wat een paard onder het zadel kan is toch belangrijker? Wat moet je nou met een showpaard?

Dat is de redenatie van mensen met warmbloeden.
Sommigen show paarden komen niet oa het zadel.
Anderen doen het in beide goed.
Bij een show paard gaat het om extrieur en beweging.

Sommigen arabieren kosten kwa dek geld meer dan een kwpner die op hoog niveau loopt.
Er gaat aardig wat geld om in dat wereldje.

Veel bekende vips fokken Arabieren...........

anneliesdj

Re: Vlaamse arabier mooiste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:34

Arabieren presteren over het algemeen prima onder het zadel en zijn heel veelzijdig, hier ging het alleen even om het uiterlijke plaatje, wat is het probleem daarvan?
Je hebt bij elk stamboek keuringen waarbij het alleen om het exterieur gaat en niet om het rijden, minie's en falabella's kun je niet eens rijden en zijn alleen voor de show.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:40

Barcelano schreef:

Sommigen arabieren kosten kwa dek geld meer dan een kwpner die op hoog niveau loopt.

Maar een exterieur moet toch functioneel zijn? En hoe groot is de afzet nu helemaal voor de aanfok van showpaarden? Waar blijven de minder mooie paarden?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:41

Show arab oa het zadel

Afbeelding

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:43

Mmm smaken verschillen, is een mooi paard maar ik vind mijn eigen merrie mooier. :o

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:50

Langcara schreef:
Barcelano schreef:

Maar een exterieur moet toch functioneel zijn? En hoe groot is de afzet nu helemaal voor de aanfok van showpaarden? Waar blijven de minder mooie paarden?

Ja dat maken wij er van......wij mensen maken van een paard een rijpaard.

Het is niet zo dat deze arabs afbreken hoor oa het zadel....

Alleen soms kiezen ze om niet en Show paard en rij paard en dek hengst te zijn.......Dat vraagt dan wel een hoop van een paard....

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:57

Halfbroertje van mijn paard komt waarschijnlijk niet eens ohz.. Das een echt showpaard, ook in karakter. Zn eigenaresse kan niet meer rijden en wilde ook een hengst voor de show en fok dus perfecte combi. Oa bij de Arabieren (maar bij nog heel veel meer rassen) zie je dat show een heel belangrijke 'sport' is. Mijn paard gaat ook showpaard worden, alleen wil ik daarnaast ook een beetje boshobbelen. Maar rijden is zo belangrijk niet, vind shows veel leuker en ook mijn paard is aangekocht voor show en dekdienst :-)
Aangezien er zat Arabieren heel leuk in de sport lopen (miss geen GP maar er zijn immers ook veel meer mensen die basis sport willen en kunnen rijden) denk ik dat een showpaard ook heel goed gebruikspaarden kan fokken :-)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:58

In de arabierenwereld is het rijden wel ondergeschikt aan show en dekken, dat is idd jammer.
Maar er lopen toch genoeg arabieren niet onverdienstelijk in de sport, veel merrie's en ruinen ook, de hengsten zelf wellicht niet maar nakomelingen zeggen ook veel natuurlijk.

In NL loopt een prachtig voorbeeld: Lobeke, niet onverdienstelijk in de showring maar een indrukwekkende sportcarriere: 3 prestatiepredikaten: Z dressuur, Z springen en ZZ samengesteld. En dat bij de PAARDEN terwijl zijn eigen stokmaat 'slechts' 1,53m is. En je moet hem eens in de showring zien, een attitude waar je u tegen zegt.

Afbeelding
Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:59

amyz schreef:
Halfbroertje van mijn paard komt waarschijnlijk niet eens ohz.. Das een echt showpaard, ook in karakter. Zn eigenaresse kan niet meer rijden en wilde ook een hengst voor de show en fok dus perfecte combi. Oa bij de Arabieren (maar bij nog heel veel meer rassen) zie je dat show een heel belangrijke 'sport' is. Mijn paard gaat ook showpaard worden, alleen wil ik daarnaast ook een beetje boshobbelen. Maar rijden is zo belangrijk niet, vind shows veel leuker en ook mijn paard is aangekocht voor show en dekdienst :-)
Aangezien er zat Arabieren heel leuk in de sport lopen (miss geen GP maar er zijn immers ook veel meer mensen die basis sport willen en kunnen rijden) denk ik dat een showpaard ook heel goed gebruikspaarden kan fokken :-)

Ik krijg dan ook echt kippenvel van een mooi goed showende paard....
Het showseizoen begint weer *\o/* *\o/*

extasy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:00

wat een prachtig dier!!! als liefhebber van de arabier kwijl ik hierbij!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:22

Maar nu wordt er ook wel door sommig bij sport de nadruk gelegd op de dressuur. Maar denk eens aan de endurance, lopen daar niet een heleboel top-AVs bij?

En Lobeke, zo'n gave hengst! Mooi én kan presteren onder het zadel!

Ik denk dat juist een Arabier een paard is, waar de kracht in de veelzijdigheid ligt. Zeker gezien er zoveel verschillende fokrichtingen zijn.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:25

Ik heb een zwak voor arabieren, maar vind de ver-amerikaansde versie niet zo mooi. Net iets too much . (Maar dat vind ik bijna met alle versies die de Amerikanen maken van rassen).

Ben wel enorm fan van de arabieren van Jan Calis... Dosator en Lobeke +:)+
Niet alleen fysiek goede paarden maar ook zeker mentaal en emotioneel... Geven echt zulk fijn karakter door.

Wellicht beetje bevooroordeeld... Mijn merrie is van Dosator en heeft een veulen gehad van Lobeke :+
AfbeeldingAfbeelding

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:29

Ik vind dat paard uit de post van Anneliesdj 100000000 keer mooier dan die uit de OP. :o
Verder hou ik niet zo van Arabieren of iig niet van hun looks, uitzonderingen daargelaten.
Het zijn wel fijne dieren wat betreft karakter! :))

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:33

Vreselijk net een muis..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 00:33

Haha, dat is wel bevooroordeeld ja :P
Maar als je een hengst wilt die ook presteert kom je al snel bij Lobeke uit. Nogal ander type maar ik vind wat meer body ook mooier en is ook wel nodig wil je een beetje leuk kunnen rijden.
Idd zo mak, Jan loopt er gewoon mee tussen de merrie's, laat hem los in de bak terwijl ernaast merrie's over het beschot kijken en hij reageert er niet eens op. En zoals hij showt is echt heel gaaf, hij weet gewoon hoe mooi hij is (zoals de meeste arabieren), is niks druk of zenuwachtig aan, gewoon een paard wat gek is op zichzelf.
Geweldig om dan op de NRPS keuring te zien hoe alle hengsten wegschieten bij 2 klappende toeschouwers en wanneer Lobeke binnen komt breekt de hel los en hij beweegt er alleen maar beter om.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:32

Ania schreef:
En 8000 euro dwkgeld joh! Das meer dan Totilas!! :o

Totilas is ook 8000 euro in totaal. Alleen is het bij hem in schijven van 4000 euro verdeeld. :)

Verder vind ik deze hengst niet zo mooi eigenlijk. :o Misschien als ik hem in het echt zou zien zonder al die opsmuk dat ik mijn mening bij stel. vind het hoofd eigenlijk te overdreven ingesneden. :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 08:45

Sieltjuh schreef:
Maar nu wordt er ook wel door sommig bij sport de nadruk gelegd op de dressuur. Maar denk eens aan de endurance, lopen daar niet een heleboel top-AVs bij?
\.

Wat ik ook dacht.. In de top rijden bijna alleen maar arabieren mee. ( of in ieder geval paarden met arabisch bloed)
In de dressuur misschien minder maar in de endurance zijn het toch echt de arabieren! Maar die paarden zijn wel meer op prestatie gefokt, in nederland niet echt maar in Frankrijk fokken ze wel heel veel arabieren voor de endurance.

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:00

http://knockearabians.com/

Kijk eens op deze site. Hier staat hij in Europa.
QR Marc is een prachtige hengst. Niet alleen in uiterlijk maar ook in karakter. En heerlijke en eerlijke hengst.
Bij Jadem arabians stond hij gewoon achter een half deurtje en dan kun je lekker knuffelen met hem.

Hij is een zeer bewezen vaderpaard zowel in Amerika als in Europa. Er lopen diverse prachtige kinderen van hem rond.
Kijk eens bij http://arabianfantasie.nl/pages/hengsten/dekhengsten/bs-mashallah.php of http://www.davidson-arabians.dk/gallerimarcia.htm (de foto's van Brecht zijn gemaakt door Pim Mijn hubby *D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:03

Focussed schreef:
Ik heb een zwak voor arabieren, maar vind de ver-amerikaansde versie niet zo mooi. Net iets too much . (Maar dat vind ik bijna met alle versies die de Amerikanen maken van rassen).

Ben wel enorm fan van de arabieren van Jan Calis... Dosator en Lobeke +:)+
Niet alleen fysiek goede paarden maar ook zeker mentaal en emotioneel... Geven echt zulk fijn karakter door.

Wellicht beetje bevooroordeeld... Mijn merrie is van Dosator en heeft een veulen gehad van Lobeke :+
AfbeeldingAfbeelding

Geef mij maar Lobeke. Zeer waardige vertegenwoordiger van zijn ras. :j

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:07

Ik hou meer van de koudbloedige,maar hij is wel knap!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:09

Hij geeft zeker hele mooie nakomelingen!!

Zelf vind ik hem op de foto`s soms erg rank en "nep" overkomen.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:50

Ik ken alleen Lobeke Jr, van dichtbij! maar is dat een volle arabier? of is hij gewoon NRPS gefokt?
Dat was wel een gaaf beest om te zien!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:13

Persoonlijk vind ik het geen mooi paard, te nep, weet het niet anders te omschrijven. Hmm... karikatuur is mss een beter woord. Ook de 'scheef' gedragen staart vind ik altijd wat minder. Maar goed, ieder zijn voorkeur.
Laatst bijgewerkt door aslo op 23-03-12 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:26

knetterhard schreef:
Ik ken alleen Lobeke Jr, van dichtbij! maar is dat een volle arabier? of is hij gewoon NRPS gefokt?
Dat was wel een gaaf beest om te zien!

Lobeke is een echt Arabier. Gekeurd voor zowel het NRPS als het AVS.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:58

Judith_VB schreef:
QR Marc is een prachtige hengst. Niet alleen in uiterlijk maar ook in karakter. En heerlijke en eerlijke hengst.
Bij Jadem arabians stond hij gewoon achter een half deurtje en dan kun je lekker knuffelen met hem.

Dat geld voor heel veel arabische hengsten.
Die van ons stond ook gewoon op stal met links een merrie en rechts een ruin, stond buiten met een ruin slechts gescheiden van merrie's en veulens door 2 draadjes op 1m hoogte en 1,5 meter afstand van elkaar.
Ik heb al vele warmbloedhengsten in handen gehad, bij de meesten kunnen amper buiten, laat staan met vriendje en vlakbij merrie's.
Maar dat is natuurlijk ook een kwestie van hoe er vanaf het begin mee omgegaan wordt.