Dierenmishandeling op bekende Hackney stoeterij in Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bientje

Re: Dierenmishandeling op bekende Hackney stoeterij in Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 08:35

Vreselijk!
Toen ik op stage was in Zuid-Afrika heb ik gehoord dat veel stoeterijen daar echt niet vriendelijk met hun paarden omgaan.. :(

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 09:56

Mindim schreef:
Aieshja schreef:
Bij Arabieren wordt het in de show gebruikt om de hoofd-halsverbinding sierlijker te maken, hier stapt dus geen mens op dus heeft niks met rijkunst te maken.

Het woordje 'show' in mijn post vergeten te lezen?

Ik dacht je reageert op de andere die vraagt 'Heeft alles met rijkunst te maken?'

Nee ik ben het niet vergeten, op sommige shows word namelijk ook gereden maar ik weet dat ze dit trucje bij Arabieren gebruiken die niet worden gereden.

Laten we met z'n allen vriendelijk blijven.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:29

Stel dat ik een Arabische merrie heb en daar een hengst bij zoek die haar hoofd/hals aanzet kan verbeteren, weet ik dus niet of een hengst van nature die hals heeft en mogelijk vererft of dat het kunstmatig behaald is?

Als je op een showdier niet wil of kunt rijden, kun je toch nog op andere manieren trainen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:34

Een slechte hals wordt door een sweat niet ineens een wonderhals :)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:38

Dus het is geen volledige facelift, maar gewoon als injectables of botox, om het even met andere cosmetische handelingen te vergelijken?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:40

Heb geen ervaring met botox ;) maar je maakt een mooie, goede hals net ff wat fraaier

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:44

Ik ook niet maar kijk wel eens van die programma's ;)

Ik vind het persoonlijk te ver gaan, wij kunnen kiezen voor zulke ingrepen, een paard moet het allemaal maar prima vinden.
Ik denk dat er weinig aantoonbaar leed is te vinden bij zo'n sweat, wat bij dat vastknopen met een strotouwtje wel heel duidelijk is.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:48

ik snap echt niet hoe sommige mensen dit kunnen doen, ze zouden de mensen die dit doen voor de grap dubbel moeten vouwen en vatbinden en dan 2 uur laten staan, kijken wat ze er van vinden. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:49

Goh laat dit nu helemaal geen verrassing zijn, dit soort praktijken. Een dat geldt niet alleen voor paarden hoor ga maar eens bij de katten en hondenfokkers kijken.
O ja ik vergeet bij het rundvee de Dikbillen. ~~}>

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:54

quote van AustraliaTrick:

Ik ken ook een stal waar dit gedaan word.. en dat zijn gewoon B springen paardjes..Ik ken de mensen zelf niet , ik heb het alleen gehoord van een vriendin die daar werkt..

heb je hier ook wat mee gedaan of heb je het maar zo gelaten?

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:16

LBLGypsyCobs schreef:
Stel dat ik een Arabische merrie heb en daar een hengst bij zoek die haar hoofd/hals aanzet kan verbeteren, weet ik dus niet of een hengst van nature die hals heeft en mogelijk vererft of dat het kunstmatig behaald is?

Als je op een showdier niet wil of kunt rijden, kun je toch nog op andere manieren trainen?

Het is niet zo dat het helemaal veranderd, vaak is het maar minimaal.
Het is nooit verkeerd om de hengst even in het echt te bekijken en op stal en zijn nakomelingen, de nakomelingen zeggen vaak meer dan de hengst zelf.

Deze paarden worden vaak niet eens getraind, die zijn er jammer genoeg alleen maar om om mooi te wezen..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 11:50

goed die touwtjes zijn not done.
Maar een neck sweat zoals ik al eerder zei....
Kom op zeg zijn we opeens allemaal heilige boontjes geworden.
Zo neck sweat zorg dat het laatste stukje spek wordt weg getraind.
Heeft niks met het verbeteren van de extrieur te maken maar dat stukje er droger uit te laten zien.

Je krijgt namelijk niet alles weg met grondwerk.
Show paarden worden voor een show niet of nauwlijks gereden of door iemand die heel goed weet hoe ze moet rijden.
Je ziet namelijk andere soort spieren.

Bandages zoals ik al zei is toch ook gewoon normaal....wel eens gevoeld hoe warm het daarna is bij een paarden been.
Stang en trens struikelt toch ook niet iedereen over

En zo zijn er meer tal van dingen

Een paard heeft er net zo veel of net zo weinig hinder aan als een deken met hood....
het is maar hoe je het bekijkt

Zoals met veel zolang er correct mee wordt omgegaan niks aan de hand.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:13

Wel niet wel niet, de sweat word wel vaker gebruikt en ik zie er niks op tegen bij correct gebruikt.
Zoals die hier werd gebruikt zwaar afgesnoerd, vind ik verkeerd. ;)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:33

Het enige wat een Sweat doet is het paard hinderen, het gebruik ervan vind ik dan ook not done.
Nogmaals, vet verbranden doe je door de hartslag omhoog te brengen, niet door te zweten. Plaatselijk vet kwijtraken is onmogelijk.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 12:47

SaskiaKa: helemaal met je eens, en verder: jammer dat ik kennelijk verkeerd begrepen wordt mbt wel/niet rijden. Daar gaat het me niet om. Wat ik bedoel is dat ik moeite heb met ingrepen alleen maar om het cosmetisch effect en een sweat is exact dat.

Dus: ik gebruik idd ook geen bandage's....( zelfde verhaal: hebben geen nut, slleen maar een cosmetisch doe, geven hinder, en zelfs schade...)

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 14:57

Eindelijk eens een keer in het nieuws.. Ze mogen bij de dressuurstallen ook wel wat vaker achter de schermen kijken hoor, heb daar ook dingen gezien die hierop lijken en het daglicht niet kunnen verdragen....

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:03

Dharlover schreef:
Eindelijk eens een keer in het nieuws.. Ze mogen bij de dressuurstallen ook wel wat vaker achter de schermen kijken hoor, heb daar ook dingen gezien die hierop lijken en het daglicht niet kunnen verdragen....

dezelfde vraag voor jou..
heb je hier iets mee gedaan?

het is zo makkelijk om dingen te zien en te zeggen..maar vaak als mensen iets zien doen ze er niks mee..
verschrikkelijke dingen zijn niet goed te keuren, mocht je zoiets zien doe er dan wat mee anders veranderd er nooit iets!

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:05

Vreselijk! :(

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 15:21

AdnerB schreef:
Dharlover schreef:

dezelfde vraag voor jou..
heb je hier iets mee gedaan?

het is zo makkelijk om dingen te zien en te zeggen..maar vaak als mensen iets zien doen ze er niks mee..
verschrikkelijke dingen zijn niet goed te keuren, mocht je zoiets zien doe er dan wat mee anders veranderd er nooit iets!

M'n moeder zegt dat die dingen nou eenmaal zo zijn en dat ik me er niet mee moet bemoeien...
Ik wil er wat mee doen maar het mag niet. En dat is heel frustrerend..

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:52

Zijn die mensen helemaal gek geworden???

Hoe kan iemand met ook maar 1% gezond verstand serieus zoiets doen??
lekker een paard vastbinden.
Stelletje idioten.

Ze moeten die mensen eens met de kin op de borst binden kijken of zei dat prettig vinden.

Dan ben je gewoon mentaal verstoord als je dit toelaat! totaal mentaal niet in orde !

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:54

@ Dharlover. Dan zou ik een anoniem telefoontje plegen,

Als ik dit soort dingen zie maak ik daar absoluut melding van, Ik kom op behoorlijk wat stallen en train zelf ook paarden, maar als ik iets tegen kom wat niet paard vriendelijk is/ of gewoon weg niet door de beugel kan maak ik daar echt wel een melding van. Een paard kan niet spreken. Een mens wel.

Dat is gewoon weg de verantwoording nemen, waar een ander het laat zitten.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 19:34

Ik ga de foto's maar niet bekijken, maar BAH wat een praktijken!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 09:43

Sodeju, ik vraag me af hoe ze het in hun hoofd halen om dit op deze methode te doen. :n
Bandida schreef:
Hier iemand die zich wel ergert aan die sweat band. Ook bij 'onschuldig' gebruik. Je zal daar als paard maar altijd met een band om je nek een een gevoel van pfoe veel te warm moeten staan omdat de baas daar je vet weg wil schroeien, en dan nog alleen maar voor het mooie. Het heeft volstrekt geen nut, en het doet voor het paard NIETS, die wordt er niet beter van. Alleen de baas wordt er beter van, z'n rekening, z'n prijzenkast of wat mij betreft z'n misplaatste trots.
Valt bij mij onder paardenhouden zoals het niet moet. zoals iedere andere actie waarbij het belang van de baas voor gaat op het welzijn van het paard.

riagr schreef:
Wat er me de sweat naar mijn mening mis is, is dat het gebruikt wordt om het paard te vormen naar een of ander esthetisch ideaal, wat niets meer te maken heeft met rijkunst, laat staan het gymnasticeren van je paard ( waar het mi in de paardensport om zou moeten gaan). Het gaat niet meer over trainen, samenwerken, lenig maken, sterk maken, perfectioneren van wat van nature al aanwezig is, maar over een cosmetische correctie..

Oneigenlijk middel voor een oneingelijk doel dus, wat mij betreft.

De sweat is in de aangespannen sport geen cosmetisch middel. Om de juiste oprichting te krijgen en te vermakkelijken voor het paard wordt dit gedaan. Soms zitten er vetjes in de weg om dit te kunnen krijgen, en dan worden sweats gebruikt. Dit maakt het uiteindelijk wat makkelijker voor het dier en het houdt ook de luchtwegen meer open uiteindelijk.
Tussen de kaak en de hals zit vaak een spier en klier met vetweefsel die het makkelijk inknikken moeilijk maakt.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 09:49

Die sweat is dan dus een hulpmiddel om iets te verbloemen:

Of de oprichting die 'we' willen zien is niet natuurlijk, óf sommige paarden hebben een 'afwijking' (die spier en klier met vetweefsel die Neonlight noemt).

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 10:00