Vanavond Nieuwsuur: ‘Totilas, top dressuurpaard in verval’

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:57

Het was inderdaad kort en voor mensen die van de paardensport houden niets nieuws, maar de verkoop van Totilas voor zo een groot bedrag was wel groot in het nieuws en ik kan me voorstellen dat ze het 'algemene publiek' een update willen geven.

Edit: Wat NatassJa en Cayenne zeggen ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Vanavond Nieuwsuur: ‘Totilas, top dressuurpaard in verval’

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:57

Conclusie is weer: Goud koop je niet, Goud verdien je :D

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:58

Nu weten veel mensen ook dat voor geld alles te koop is. Hij had nooit verkocht mogen worden ;(

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:59

Niet alles is voor geld te koop, een gouden Olympische medaille niet ;)

xxmariska97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:01

Maar nu ga ik wel slapen !! :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:02

_O- mijn vader heeft de boodschap in ieder geval begrepen. Ik krijg net een mailtje met in hoofdletters dat Totilas NU terug moet naar Nederland :')

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:04

Het was een item van niks. Nou, misschien leuk voor de leek.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:05

Goud is niet te koop dat moet je verdienen! Maar Edward heeft nu ook een paar hele goeie onder het zadel lopen maar nog niet op GP niveau.
Jammer dat hij verkocht is maar hopenlijk zien ze dat totilas als Nederlands paard ook gewoon een nederlander op zijn rug wil!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:05

Totilas niet te koop...nu niet nee maar ik denk dat dat na de spelen nog wel eens anders kan zijn.
Die duisters willen gewoon niet dat nederland weer met goud thuis komt. Als Totilas niet gaat scoren zakken de dekkingen ook.
PS is een zakenman en heb niet het idee dat die nou stapel is op dat paard...die ziet alleen maar :$ :$ :$

En verder had die andere man gelijk. Waarom deed nederland niet meer om dit paard aan te houden. Hij zei precies wat ik ook al zei en dat is dat toot met de dekkingen ook wel zijn geld had opgebracht...of hij nou gezond is of door een blessure niet meer in de sport kan.
Vroeger had je zo'n fonds dat paarden aanhield voor de OS. is dat niet meer?

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:07

Cowgirl schreef:
Totilas niet te koop...nu niet nee maar ik denk dat dat na de spelen nog wel eens anders kan zijn.
Die duisters willen gewoon niet dat nederland weer met goud thuis komt. Als Totilas niet gaat scoren zakken de dekkingen ook.
PS is een zakenman en heb niet het idee dat die nou stapel is op dat paard...die ziet alleen maar :$ :$ :$

En verder had die andere man gelijk. Waarom deed nederland niet meer om dit paard aan te houden. Hij zei precies wat ik ook al zei en dat is dat toot met de dekkingen ook wel zijn geld had opgebracht...of hij nou gezond is of door een blessure niet meer in de sport kan.

Enkel voor springpaarden dacht ik..

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:08

Ik denk dat Visser zich (ondanks het dikke geldbedrag) toch nog wel eens achter de oren krabt.... denk dat ze niet hadden gedacht dat de verkoop zoveel (en langdurig) teweeg zou brengen..

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:09

Cayenne schreef:
_O- mijn vader heeft de boodschap in ieder geval begrepen. Ik krijg net een mailtje met in hoofdletters dat Totilas NU terug moet naar Nederland :')

_O- Hebben we er iig al meer mensen bij om te protesteren hihi

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:09

NatassJa schreef:
Denken jullie nu echt dat ze dit speciaal voor paardenmensen gaan uitzenden en met iets nieuws komen? Vond dat het voor de "leken" een goed beeld gaf. Jullie zijn ook nooit tevreden :D

Dit dus.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:10

Edward Gal had er wel goud mee kunnen halen hè. Dat bedoelde ik. Toot had voor Nederland behouden moeten blijven. Eerst nog voor de sport en dan als dekhengst. Zo'n paard verkoop je niet.

Cowgirl, ik had dat olympisch fonds ook al in gedachten, daar hoor je niks meer over. Paarden werden door het fonds aangekocht en kregen Olympic voor hun naam. Was het ook niet Olympic Bonfire?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:12

flicka schreef:
Edward Gal had er wel goud mee kunnen halen hè. Dat bedoelde ik. Toot had voor Nederland behouden moeten blijven. Eerst nog voor de sport en dan als dekhengst. Zo'n paard verkoop je niet.

Cowgirl, ik had dat olympisch fonds ook al in gedachten, daar hoor je niks meer over. Paarden werden door het fonds aangekocht en kregen Olympic voor hun naam. Was het ook niet Olympic Bonfire?

En olympic Sunrise.

Ik denk dat dat fonds niet meer bestaat...te duur om al die miljoenen paarden aan te houden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 00:16

Cowgirl schreef:

Nederland heeft nog nooit OS team goud gehaald, en Duitsland schijnt niet verder gekeken te hebben, want ze hadden dan ook de Engelse paarden moeten kopen.

Hoe bedoel je waarom deed Nederland niets, wie Nederland welke Nederland had zoveel geld om dat tegen te houden.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:22

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:27

Ik ben toch benieuwd hoe bokt zou reageren als Totilas de ene na de andere prijs zou winnen, dan was het ook niet goed geweest. Misschien moeten we als Nederlanders stiekem maar blij zijn. :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:27

sarabande schreef:
Cowgirl schreef:

Nederland heeft nog nooit OS team goud gehaald, en Duitsland schijnt niet verder gekeken te hebben, want ze hadden dan ook de Engelse paarden moeten kopen.

Hoe bedoel je waarom deed Nederland niets, wie Nederland welke Nederland had zoveel geld om dat tegen te houden.

Nou ja lekker boeiend of ned. ooit teamgoud heeft gewonnen. Ik houd niet alles pietje precies bij.

Ik had het net over dat fonds. Dat fonds investeerde vroeger om paarden aan te houden TOT en MET de OS. Dus geen verkoop.Pas NA de spelen mochten de paarden verkocht worden.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:36

Wat vond je dan van de uitspraak die misschien gedaan is: ' de Duitsers beweerde dat de Nederlanders al wisten, dat Totilas over zijn top was". Huh??? Hij is ver d o m me in de bloei van zn leven. Grrrr. Totilas liever gister dan morgen weer terug naar huis. Sorry maar ik vind t na 2 jaar nog steeds niet te verkroppen. Rath en Toot zijn gewoon geen combi. En dat Gal dan met andere hengsten in Vechta de show steelt, geeft hem alleen nog maar meer aanzien en respect.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 00:56

Misschien is hij na de OS wel te koop... en hij is nog jong... droomt verder

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:00

Als vaderdier?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 01:01

setteke schreef:
Als vaderdier?

Waarom alleen als vaderdier, trouwens daar moet hij zich nog helemaal bewijzen de eerste jaargang was lang niet allemaal wauw

Fanniehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:03

|o balen, 1 dagje niet op laptop/bokt, heb ik de aankondiging (en de uitzending) gemist...

kareldeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:03

sarabande schreef:
Op zichzelf is het vrij opzienbarend dat zoiets in een landelijk nieuwsprogramma komt
En men zei eigenlijk hetzelfde dat veel mensen hier al tijden zeggen, maar dan om de oren geslagen worden.

Ik vond Jacob wel heel genuanceerd over Mathias, maar zijn oordeel over het rijden was heel helder.

Ik ben Jacob zijn mening over Totilas enkele jaren geleden niet vergeten. Was nogal verbaast dat hij daarna een boek over hem maakte. Hoe bedoel je, geld maakt je mening snel veranderen :D