Maar zou voor de combi wel zo leuk zijn als er nu eens een stijgende lijn in komt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laviina schreef:anneM_Ajax schreef:Oortjes naar voren, mondje dicht. Stukje stappen tussendoor, klopjes op de hals. Piaffe mooi op de plek, stukken beter dan vorige keer.
En toch blijven er mensen zeuren, hoeveel van de bokkers zouden dit na kunnen doen?
Volledig mee eens!
Laviina schreef:anneM_Ajax schreef:Oortjes naar voren, mondje dicht. Stukje stappen tussendoor, klopjes op de hals. Piaffe mooi op de plek, stukken beter dan vorige keer.
En toch blijven er mensen zeuren, hoeveel van de bokkers zouden dit na kunnen doen?
Volledig mee eens!
_Zsazsa_ schreef:_San87_ schreef:Aan het eind van het filmpje.
Ja ik moet bekennen dat ik het niet helemaal heb afgekeken. Omdat ik er gewoon niets meer aan vind. Maar ik bedoelde meer tussen het rijden door het applaus, dat hij daar nu zo schieterig van werd. Dat was eerst niet. Zal wel door de spanning komen denk ik...
Fiffill schreef:maaike_lotte schreef:Dat hij schrikt van het applaus komt door de spanning, kijk maar eens naar filmpjes van Gal en Totilas, daar schrikt hij nooit, ook niet als hij lange teugel krijgt.
Ik zie hem hier toch echt schrikken hoor met Gal
Niet dat het me wat uitmaakt of en bij wie 'ie schrikt, maar het is niet helemaal eerlijk om te zeggen dat 'ie bij Gal nooit schrok terwijl dat niet waar is.
s6801881 schreef:Wat ik me nu eigenlijk wel steeds meer afvraag is, hoeveel invloed heeft MAR zelf gehad op de keuze voor de combinatie MAR en Totilas... Ik krijg er steeds meer het gevoel bij dat zijn vader en stiefmoeder hebben besloten dat dit zijn volgende wedstrijdpaard wordt, zonder dat hij zelf veel te kiezen had. Ik bedoel niet dat dit niet is overlegd, maar ik heb er mijn twijfels bij of MAR zelf heeft gevraagd of hij Totilas mocht rijden, dat bedoel ik hiermee. Daarnaast heb ik ondertussen ook het vermoeden dat MAR ook wel weet dat de klik er met Toot niet helemaal is, en dat hij door zijn (stief)ouders wordt gepushed om door te gaan. Ik krijg ook het idee dat de knul behoorlijk wat druk op zich heeft vanuit zijn (stief)ouders. Er zit nu gelukkig wat vooruitgang in, maar ik denk dat hij een stuk lekkerder aan het rijden zou zijn als hij gewoon de tijd had gekregen om te wennen aan Toot, zonder druk van heel Duitslans, de wereld, maar vooral vanuit zijn (stief)ouders.
Als je even nagaat dat als je zelf een slechte dag hebt je vaak al niet lekker met je paard traint, is denk ik ook wel te bedenken dat het voor MAR elke keer een overwinning is als hij in de ring moet. Alle ogen zijn op hem gericht. En wat je hier ziet: als het goed gaat ligt het aan het paard, of, erger nog, is het paard gesedeerd. Maar als het fout gaat is MAR een slechte ruiter... En hij stelt niet alleen al die anonieme gezichten teleur, maar ook zijn ouders die zo in het paard hebben geinvesteerd. Om dan nog even een lekker ontspannen op je paard te zitten, dat is denk ik echt niet zomaar even gedaan.
Ik wil MAR niet verdedigen, want er zijn overduidelijk nog voldoende verbeterpunten, maar ik vind de reacties hier op bokt wel steeds persoonlijker en ongenuanceerder worden. Dat vind ik wel een beetje jammer. Dat Toot is verkocht is echt super jammer. Dat de combi EG en Toot niet meer is, is zonde, want die twee waren samen één. Maar om nu te zeggen dat MAR een slechte ruiter is omdat hij het niveau van een once in a lifetime combinatie niet haalt, dat is heel kort door de bocht. Als je heel basaal gaat kijken naar hoe MAR rijd met zijn paarden, dan zul je zien dat hij echt geen slechte ruiter is. Je zal ook tot de conclusie komen dat hij een GP-waardige ruiter was voordat hij Toot ging rijden. Ik krijg hier soms het idee dat MAR wordt aangezien voor een over het paard getilt jongentje dat niet kan rijden. Dat vind ik echt te ongenuanceerd.
kadet schreef:manex schreef:Dit filmpje ziet er inderdaad al stukken beter uit. Maar wat ik nou zo raar vind is dat een paard met zoveel wedstrijdervaring schrikt van het kleine beetje applaus dat tussendoor klinkt. Je zou toch denken dat hij
daar zo langzamerhand aan gewend zou zijn.
Misschien ook nog maar eens een beetje aan schriktraining doen? Wie weet geeft dat zelfs meer ontspanning tijdens de hele proef, bij ruiter en paard.
Goh, Anky durfde zelfs niet naar de prijsuitreiking met haar paard nadat ze er eens was afgedonderd, had ook wel wedstrijdervaring![]()
Denk dat paard en ruiter tijdens de oefeningen toch wel uiterst geconcentreed zijn, vandaar tijdens het werk dat ze wel eens kunnen opschrikken, tijdens een wedstrijdproef is het daarom ook altijd muisstil, mag je zelfs geen foto nemen met flits laat staan applaudiseren...plubliek zit bij een hengstenshow ook wel vlak naast de ring is een heel andere sfeer, onvergelijkbaar vind ik persoonlijk.