Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:04

gutgut, dan nog van die negatieve reacties hier :n Ik vind het super voor MAR dat het nu eens wat beter ging. Ja oke, het ging niet zoals het bij Edward ging, en dat zal het misschien ook wel nooi gaan.

Maar zou voor de combi wel zo leuk zijn als er nu eens een stijgende lijn in komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:08

Ik vind dit zeker wel een applaus waard hoor, alleen al omdat hij toch weer in de ring verschijnt. Oke, het kan nog veel beter. Maar hoe gespannen moet hij wel niet geweest zijn. Hij kan nooit iets goed doen en krijgt alleen maar shit over hem heen. Het is niet een combinatie waar ik voor val, maar hij verdient toch zeker wel respect in hoe hij door blijft zetten. Ik vind het echt respectloos zoals er over hem gesproken word, waar heeft hij dat aan verdient?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:13

Wat ik me nu eigenlijk wel steeds meer afvraag is, hoeveel invloed heeft MAR zelf gehad op de keuze voor de combinatie MAR en Totilas... Ik krijg er steeds meer het gevoel bij dat zijn vader en stiefmoeder hebben besloten dat dit zijn volgende wedstrijdpaard wordt, zonder dat hij zelf veel te kiezen had. Ik bedoel niet dat dit niet is overlegd, maar ik heb er mijn twijfels bij of MAR zelf heeft gevraagd of hij Totilas mocht rijden, dat bedoel ik hiermee. Daarnaast heb ik ondertussen ook het vermoeden dat MAR ook wel weet dat de klik er met Toot niet helemaal is, en dat hij door zijn (stief)ouders wordt gepushed om door te gaan. Ik krijg ook het idee dat de knul behoorlijk wat druk op zich heeft vanuit zijn (stief)ouders. Er zit nu gelukkig wat vooruitgang in, maar ik denk dat hij een stuk lekkerder aan het rijden zou zijn als hij gewoon de tijd had gekregen om te wennen aan Toot, zonder druk van heel Duitslans, de wereld, maar vooral vanuit zijn (stief)ouders.

Als je even nagaat dat als je zelf een slechte dag hebt je vaak al niet lekker met je paard traint, is denk ik ook wel te bedenken dat het voor MAR elke keer een overwinning is als hij in de ring moet. Alle ogen zijn op hem gericht. En wat je hier ziet: als het goed gaat ligt het aan het paard, of, erger nog, is het paard gesedeerd. Maar als het fout gaat is MAR een slechte ruiter... En hij stelt niet alleen al die anonieme gezichten teleur, maar ook zijn ouders die zo in het paard hebben geinvesteerd. Om dan nog even een lekker ontspannen op je paard te zitten, dat is denk ik echt niet zomaar even gedaan.

Ik wil MAR niet verdedigen, want er zijn overduidelijk nog voldoende verbeterpunten, maar ik vind de reacties hier op bokt wel steeds persoonlijker en ongenuanceerder worden. Dat vind ik wel een beetje jammer. Dat Toot is verkocht is echt super jammer. Dat de combi EG en Toot niet meer is, is zonde, want die twee waren samen één. Maar om nu te zeggen dat MAR een slechte ruiter is omdat hij het niveau van een once in a lifetime combinatie niet haalt, dat is heel kort door de bocht. Als je heel basaal gaat kijken naar hoe MAR rijd met zijn paarden, dan zul je zien dat hij echt geen slechte ruiter is. Je zal ook tot de conclusie komen dat hij een GP-waardige ruiter was voordat hij Toot ging rijden. Ik krijg hier soms het idee dat MAR wordt aangezien voor een over het paard getilt jongentje dat niet kan rijden. Dat vind ik echt te ongenuanceerd.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:13

WiancaR: Omdat hij de pennyhengst onder z'n kont heeeeeft, duhhh :j :')

Ik vindt het ook bizar hoe mensen steeds alles zo draaien dat MAR de eikel is.

Mindfields

Re: Applaus voor Rath en Totilas tijdens tweede hengstenshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:14

Zoals enkele anderen heb ik direct gezegd toen Toot verkocht was en bekend werd dat MAR hem ging rijden: Als het goed gaat ligt het aan Toot, want die is zo goed. Als het slecht gaat kan MAR niet rijden.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:17

Ergens wil ik de mensen die MAR zo'n slechte ruiter noemen, zelf wel eens een proef zien rijden op Toot. Eens kijken of ze zelf zo goed zijn :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:37

Dilan1993 schreef:
gutgut, dan nog van die negatieve reacties hier :n

Moet je eens op Duitse fora kijken, dán zie je pas negatieve reacties. ;)

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 21:42

Neuh dankje, vind het hier al genoeg ;)

Laviina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:04

anneM_Ajax schreef:
Oortjes naar voren, mondje dicht. Stukje stappen tussendoor, klopjes op de hals. Piaffe mooi op de plek, stukken beter dan vorige keer.
En toch blijven er mensen zeuren, hoeveel van de bokkers zouden dit na kunnen doen?

Volledig mee eens!

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:07

Laviina schreef:
anneM_Ajax schreef:
Oortjes naar voren, mondje dicht. Stukje stappen tussendoor, klopjes op de hals. Piaffe mooi op de plek, stukken beter dan vorige keer.
En toch blijven er mensen zeuren, hoeveel van de bokkers zouden dit na kunnen doen?

Volledig mee eens!

Dat is dan weer de afgunst.. Wanneer iemand iets beters heeft als een ander word het je niet gegunt.. ;)

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:14

Laviina schreef:
anneM_Ajax schreef:

Volledig mee eens!

En daarbij is het nu onderhand wel bekend dat MAR geen Edward is maar dat betekent niet dat dús alles slecht is lijkt mij?

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:18

Mensen hoeven het niet na te kunnen doen om het verschil te zien tussen Edward en Mat, hoeveel beter dit ook is.
Het is zeker geen slechte ruiter, en dat hij kijkt naar meerdere methode's dat doet ook niet iedereen na
Vindt dat Toot teveel met ze kin op ze borst loopt, bij Edward zag dat er allemaal gewoon veel vriendelijker en rustiger uit.
Edward heeft zelf ook wel 1 seconde gedacht hij kan beter..
Ik ben benieuwd nar de spelen.

Net als wat meerdere zeggen, Je heb een klik met een paard of niet.
Maar of de klik er tussen deze twee is? ik betwijfel het!
Al met al gun ik Toot gewoon de plek waar die hoort en dat is bij Edward.
En wie weet wat het Glock Horse Performance Center nog in petto heeft.

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:48

Wel beter dan de vorige keer, maar bij edward deed hij het veel beter.
Het is gewoon zonde van totilas, edward heeft meer ervaring en dat is wat hij nodig heeft.
Matthias heeft die ervaring niet en dan al die druk op zijn schouders,wel goed dat hij naar nieuwe systemen wil gaan kijken. Maar het is gewoon beter dat totilas bij een persoon met meer ervaring komt.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:52

Denk dat weinig mensen zoveel doorzettingsvermogen en durf hebben als deze ruiter.
Knap dat hij zich niet op de kop laat zitten en hem de tweede keer zo kan presenteren. :)
Alleen dat verdient al wel een applaus.

Menig mens zou dit paard huilend teruggebracht hebben, en zelfs menig bekend ruiter/amazone durfde de kans om hem te rijden niet eens te pakken. Je moet het toch allemaal maar even doen he!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:53

Jongens kom op, bij Gal liep Totilas ook met enige regelmaat te diep en het stangetje hing er ook niet werkloos in.... :n

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:54

danielle@ helemaal mee eens! Al die kritiek op die jongen.. ze zouden het zelf eens moeten doen
als ze net beginnen met hun carrière en meteen al op zon paarden zouden moeten stappen en presteren waar meer ervaring voor nodig is.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:55

Precies Ayasha. Maar dat wordt voor het gemak even vergeten. En voeg daaraan toe, te kort in de hals.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:00

_Zsazsa_ schreef:
_San87_ schreef:
Aan het eind van het filmpje.

Ja ik moet bekennen dat ik het niet helemaal heb afgekeken. Omdat ik er gewoon niets meer aan vind. Maar ik bedoelde meer tussen het rijden door het applaus, dat hij daar nu zo schieterig van werd. Dat was eerst niet. Zal wel door de spanning komen denk ik...

Hij is hier al vaker geplaatst, kijk onderstaand filmpje....
En ja, een paard kan schrikken van applaus, is dat dan echt zo'n grote ramp?

Fiffill schreef:
maaike_lotte schreef:
Dat hij schrikt van het applaus komt door de spanning, kijk maar eens naar filmpjes van Gal en Totilas, daar schrikt hij nooit, ook niet als hij lange teugel krijgt.

Ik zie hem hier toch echt schrikken hoor met Gal ;)

Niet dat het me wat uitmaakt of en bij wie 'ie schrikt, maar het is niet helemaal eerlijk om te zeggen dat 'ie bij Gal nooit schrok terwijl dat niet waar is.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:03

Zie liever MAR een dressuurproef rijden dan Gal een circuskunstje. Misschien ga ik het paard nog leuk vinden straks.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:18

s6801881 schreef:
Wat ik me nu eigenlijk wel steeds meer afvraag is, hoeveel invloed heeft MAR zelf gehad op de keuze voor de combinatie MAR en Totilas... Ik krijg er steeds meer het gevoel bij dat zijn vader en stiefmoeder hebben besloten dat dit zijn volgende wedstrijdpaard wordt, zonder dat hij zelf veel te kiezen had. Ik bedoel niet dat dit niet is overlegd, maar ik heb er mijn twijfels bij of MAR zelf heeft gevraagd of hij Totilas mocht rijden, dat bedoel ik hiermee. Daarnaast heb ik ondertussen ook het vermoeden dat MAR ook wel weet dat de klik er met Toot niet helemaal is, en dat hij door zijn (stief)ouders wordt gepushed om door te gaan. Ik krijg ook het idee dat de knul behoorlijk wat druk op zich heeft vanuit zijn (stief)ouders. Er zit nu gelukkig wat vooruitgang in, maar ik denk dat hij een stuk lekkerder aan het rijden zou zijn als hij gewoon de tijd had gekregen om te wennen aan Toot, zonder druk van heel Duitslans, de wereld, maar vooral vanuit zijn (stief)ouders.

Als je even nagaat dat als je zelf een slechte dag hebt je vaak al niet lekker met je paard traint, is denk ik ook wel te bedenken dat het voor MAR elke keer een overwinning is als hij in de ring moet. Alle ogen zijn op hem gericht. En wat je hier ziet: als het goed gaat ligt het aan het paard, of, erger nog, is het paard gesedeerd. Maar als het fout gaat is MAR een slechte ruiter... En hij stelt niet alleen al die anonieme gezichten teleur, maar ook zijn ouders die zo in het paard hebben geinvesteerd. Om dan nog even een lekker ontspannen op je paard te zitten, dat is denk ik echt niet zomaar even gedaan.

Ik wil MAR niet verdedigen, want er zijn overduidelijk nog voldoende verbeterpunten, maar ik vind de reacties hier op bokt wel steeds persoonlijker en ongenuanceerder worden. Dat vind ik wel een beetje jammer. Dat Toot is verkocht is echt super jammer. Dat de combi EG en Toot niet meer is, is zonde, want die twee waren samen één. Maar om nu te zeggen dat MAR een slechte ruiter is omdat hij het niveau van een once in a lifetime combinatie niet haalt, dat is heel kort door de bocht. Als je heel basaal gaat kijken naar hoe MAR rijd met zijn paarden, dan zul je zien dat hij echt geen slechte ruiter is. Je zal ook tot de conclusie komen dat hij een GP-waardige ruiter was voordat hij Toot ging rijden. Ik krijg hier soms het idee dat MAR wordt aangezien voor een over het paard getilt jongentje dat niet kan rijden. Dat vind ik echt te ongenuanceerd.

Ben ik met je eens, het is geen stijl om de persoon MAR hierover aan te vallen, ik zou niet graag in zijn schoenen staan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 23:37

Het begint nu ergens op te lijken en het was het kijken ook wel waard.
Het viel mij wel op hoe rustig het paard was. Hij zal flink aan het werk zijn gezet de laatste week. Misschien wat extra dekkingen?

Op naar de volgende voorstelling.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:17

kadet schreef:
manex schreef:
Dit filmpje ziet er inderdaad al stukken beter uit. Maar wat ik nou zo raar vind is dat een paard met zoveel wedstrijdervaring schrikt van het kleine beetje applaus dat tussendoor klinkt. Je zou toch denken dat hij
daar zo langzamerhand aan gewend zou zijn.
Misschien ook nog maar eens een beetje aan schriktraining doen? Wie weet geeft dat zelfs meer ontspanning tijdens de hele proef, bij ruiter en paard.

Goh, Anky durfde zelfs niet naar de prijsuitreiking met haar paard nadat ze er eens was afgedonderd, had ook wel wedstrijdervaring :)
Denk dat paard en ruiter tijdens de oefeningen toch wel uiterst geconcentreed zijn, vandaar tijdens het werk dat ze wel eens kunnen opschrikken, tijdens een wedstrijdproef is het daarom ook altijd muisstil, mag je zelfs geen foto nemen met flits laat staan applaudiseren...plubliek zit bij een hengstenshow ook wel vlak naast de ring is een heel andere sfeer, onvergelijkbaar vind ik persoonlijk.

Moet je voor de gein eens bij een westernwedstrijd gaan kijken. Daar zit het publiek ook dicht bij de ring en daar wordt het aangemoedigd zoveel mogelijk te fluiten, gillen en applaudiseren (hoe je dat ook schrijft). Die paarden presteren dan juist alleen
maar beter. Kwestie van goed desensibiliseren.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:22

Ja, want KWPNers en Quarters zijn ook echt goed te vergelijken...

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:30

Zijn allebei paarden waar wedstrijden mee worden gereden toch? Maar goed, gaat wel erg off-topic nu volgens mij.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 00:43

Eigenlijk doet Rath wat ik hem in het begin al geadviseerd heb....zorgen dat je uit de schaduw van edward Gal komt door heel slecht te gaan rijden (zoals vorige hengstenshow) en daarna kan alles alleen beter gaan (zie deze hengstenshow...applaus voor elk onderdeel dat Totilas maar iets normaal loopt).
Misschien is het wel een taktiek!