Matthias Alexander Rath traint bij Sjef Janssen ***UPDATE***

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:50

Joolien schreef:
Dat is een understatement :')

Stel je voor dat wij het waren vergeten of MAR het was vergeten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:51

emma525 schreef:
Joolien schreef:
Dat is een understatement :')

Stel je voor dat wij het waren vergeten of MAR het was vergeten :D

IS niet over het hoofd te zien toch? Maar de KNHS wrijft nog eens in zijn handjes :')

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:59

Eerst even Mathias het nieuws op zijn website laten vermelden en dan van de deal afzien. Zo zet je een land/ruiter goed te kijk, zal dat de opzet zijn geweest?? ;)
Laatst bijgewerkt door The_Stig op 01-02-12 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:00

Wat een onzin. Zijn ze bij de KNHS opeens bang dat hij gaat winnen? Die jongen moet helemaal omgeschoold en dat ben je niet zomaar. En hij zou toch niet met Totilas komen?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:02

In mijn ogen is dit van de Nederlanders een duidelijk teken dat ze schrik hebben van Rathh.

Kittel wordt toch ook getraind door Janssen, en die reed toch ook top op het EK?

Schijnheilig dit... zeker van de KNHS.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:13

Duitsland heeft het iets te snel geroepen dus. Ze plaatsten het al overal terwijl 'er misschien sprake van was'.
Ze zullen best balen nu.

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:14

Ik denk dat Sjef gewezen is op de kleine letters in het contract bij de KNHS? Zal vast wel iets over in staan. Daarbij vind ik het jammer want waarom nu daar zo moeilijk doen en bij andere combinaties niet die hij traint? Bang voor concurrentie van Rath en Toot met de juiste begeleiding? De beste horen toch te winnen ongeacht nationaliteit.

Zijn er toevallig Nederlandse kanshebbers die bij Duitse trainers rijden, misschien dat Duitsland dat nu dan ook meer aan banden gaat leggen?

En zo zie je maar, nu Toot niet presteert komt hij alsnog in het nieuws :D

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:17

Begint een tamelijk smakeloze soap te worden waarin de KNHS een nogal dubieuze hoofdrol lijkt te spelen :\ ben ik de enige die het berichtje van de KNHS vrij onfatsoenlijk vind?
Het zou voor Nederland alleen maar goed zijn als Sjef Mathias naar grote overwinningen wist te begeleiden m.i.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:18

Vind het sowieso niet kunnen dat een Bondscoach leden van een ander landenteam gaat trainen/coachen,welk land dan ook of wie dan ook!!

Duitsland slaat hier wel de spijker op de kop met hun brutale en grote monden altijd en nu door het stof gaan kruipen om te vragen of Sjef toch a.u.b. hun ongetalenteerde ruitertje die een miljoenenpaard onder zijn reet heeft wil gaan trainen zodat dit ongetalenteerde menneke straks misschien wel het podium zou kunnen betreden en PS toch weer wat betere reclame kan maken voor zijn geweldige dekhengst die nu het achtergeschoven kindje is en weinig centjes binnenbrengt,daar draait het allemaal om!

Ze blazen alles te veel op en hebben vantevoren een veel te grote mond voor er daadwerkelijk al iets gepresteerd is,nu dus weer wat betreft Sjef dat er sprake van was,wordt meteen in de media naar buitengebracht dat het daadwerkelijk al zo zou zijn!

En dan op het podium staan met een zelfingenomen lachje en in de media naar buiten brengen hoe goed ze wel zijn,pffff hou toch op,over hypocriet gesproken zeg!

Vandaar dat mijn vorige uitspraak misschien voor de duidelijkheid zou moeten zijn laat ze het lekker zelf uitzoeken in dat K*tdressuurland! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:18

Ik zou het als Sjef alleen al niet doen om de eer aan mezelf te houden. Zoals hier in het topic ook al gezegd is, eerst wordt hij compleet afgezeken en vervolgens hebben die duitsers hem ineens toch nodig?
Denk sowieso dat het een goede beslissing is om het niet te doen.

Verder ben ik het eens met Paddenpad. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-12 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:19

Suzanne F. schreef:
Duitsland heeft het iets te snel geroepen dus. Ze plaatsten het al overal terwijl 'er misschien sprake van was'.
Ze zullen best balen nu.

Het was anders ook overal vanuit NL's geplaatste berichten te lezen, ook hier, en ik lees hierboven al dat Sjef er van af ziet? Nee Sjef wilde de pegels wel, maar is teruggefloten door de KNHS. Dat is ff iets anders volgens mij?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:26

Wuis schreef:
Ik zou het als Sjef alleen al niet doen om de eer aan mezelf te houden. Zoals hier in het topic ook al gezegd is, eerst wordt hij compleet afgezeken en vervolgens hebben die duitsers hem ineens toch nodig?

Wrm die vijandigheid naar die hele natie toch toe, van velen hier?
De mensen die verantwoordelijk zijn voor WO II hebben niks van doen met de Duitsers van nu è...
Of neem je het de Spanjaarden ook nog altijd kwalijk?

Ik vind het schijnheilig dat anderen, zoals een Kittel, wel getraind kunnen worden, en Rath niet. Da's gewoon tonen dat je bang bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:31

s0173957 schreef:
Wuis schreef:

Wrm die vijandigheid naar die hele natie toch toe, van velen hier?
De mensen die verantwoordelijk zijn voor WO II hebben niks van doen met de Duitsers van nu è...
Of neem je het de Spanjaarden ook nog altijd kwalijk?

Ik vind het schijnheilig dat anderen, zoals een Kittel, wel getraind kunnen worden, en Rath niet. Da's gewoon tonen dat je bang bent.

Waarom mag ik niet Duitsers zeggen? Het is toch ook Nederlanders? :? Of is dat tegenwoordig OOK al discriminerend!? Tegenwoordig kun je echt niks meer zeggen...

Ik heb niks tegen Duitsers (oh, shit, sorry, zeg ik het weer). Dus snap niet waar je die onzin vandaan haalt.

Ik vind wel dat ze een aparte mentaliteit hebben mbt paardensport. Eerst LDR volledig afblaffen, en vervolgens met hangende pootjes juist bij dé trainer van deze methode komen aankloppen.
En daar gaat dan aan vooraf dat ze eerst dingen roepen als 'wij gaan verder waar Edward gebleven is', 'wij zullen wel eens even laten zien wat hoe dit paard gereden moet worden op de klassieke manier' etc.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:34

Wat een soap.
Maar nu ben ik benieuwd Of Mar nog wel aan de start van de OS verschijnt met Toot. Ik geloof dat iedereen hier nu wel in de gaten heeft dat hij het niveau van Edward en Toot bij lange na niet kan benaderen. Dus als hij gaat starten, dan wordt hij compleet ingemaakt en mag hij straks blij zijn als hij in de top 15 eindigd. Want Toot loopt door de tijd heen steeds slechter onder Mar terwijl er heel wat interessante combi's in de running zijn die enorme prograssie maken.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:35

Kijk, nu doe je het weer.

Het gaat om Rath e het team daar om heen, of dat nu een Duitser, Antiguaan of Chileen is, wat maakt die z'n natie nu uit?

Hij wil zelf een zo goed mogelijk ruiter worden, dan kijk je rond naar waar je denkt dit te kunnen oppikken...

Mindfields

Re: Matthias Alexander Rath traint bij Sjef Janssen ***UPDATE***

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:35

Toch gek dat die jongen op plek 4 van de wereldranglijst staat!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:39

Je weet niet hoe zo'n gesprek gegaan is natuurlijk,en misschien dacht Sjef ik zal het verhaal eens gaan aanhoren en hij zal best wel een flinke duit aangeboden hebben gekregen.

Kijk als hij een carriere switch wilt gaan maken in Duitsland,moet hij zelf weten maar niet zolang hij Bondscoach is van het Nederlandse team en zeker niet de manier hoe het gegaan is met de verkoop van Totilas,denk dat hij ook nog wel geloofwaardig moet overkomen en loyaal moet zijn aan het land en zijn pupillen die hij nu vertegenwoordigt!

Vind het al heel coulant van de KNHS dat hij ruiters uit andere landen mag trainen.

Het zou hetzelfde zijn dat wanneer jij je vrije uurtjes nog even gaat bij klussen in het concurrerende bedrijf van je huidige werkgever, is ook niet toegestaan.

Het is zelfs zo al zou ik een bijbaantje willen nemen bij b.v. de Post dan moet dat zelfs nog in overleg bij mijn huidige werkgever terwijl dat helemaal niks met mijn huidige werk te maken heeft!

Iemand onder contract van RTL mag ook zomaar niet gaan bijklussen bij een andere omroep enz.zo werkt dat nu eenmaal!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:40

Mindfields schreef:

Maar iedere keer als ie 'm in het openbaar laat zien is ie meteen daarna weer stuk. Ik heb er niet zo veel verdusie in }:0
En eh, wanneer was zijn laatse wedstrijd ook al weer?

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:40

Dan moet hij stoppen met Kittel te trainen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 10:41

Mindfields schreef:

Hij heeft ook wel successen behaald, zoals drie keer in Aken bijvoorbeeld (toch niet de kleinste wedstrijd :+ )
Maar iedereen meet het direct met de successen met Edward en dat is gewoon niet eerlijk :) Dat valt helemaal niet te vergelijken.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:41

s0173957 schreef:
In mijn ogen is dit van de Nederlanders een duidelijk teken dat ze schrik hebben van Rathh.

Kittel wordt toch ook getraind door Janssen, en die reed toch ook top op het EK?

Schijnheilig dit... zeker van de KNHS.

volledig mee eens,

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:45

Mindfields schreef:

Ja kwalificatie stamt nog uit de tijd dat hij een paar thuiswedstrijdjes gereden heeft en Totilas nog goed getraind in vorm afgeleverd was en MAR daarop meegelift heeft.

Je ziet het vaker bij goede getrainde paarden die naar een ongetalenteerde ruiter/amazone gaan en binnen het jaar verreden zijn!

Of jonge dieren die van nature lekker door het lijf lopen en flexibel en elastisch zijn na een jaar bij een ongetalenteerde ruiter/amazone alleen nog maar een kapstok nekje hebben en van onder alleen nog maar wat krabbelen omdat ze helemaal vastgereden zijn in hun lijf.

MAR is net zo'n gevalletje! ;)
Laatst bijgewerkt door Paddenpad op 01-02-12 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:46

Netjes van Sjef, kan niets anders zeggen.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:48

enniehouw, dit is beter.

De klassiek aanhangers waren lyrisch over deze nieuwe combi en zagen al grote vooruitgang en vonden dit al veel beter dan met Ed. De rest van de wereld was op zijn minst sceptisch. Nu kunnen we in Londen zelf gaan bekijken wat deze klassieke duitse training zal brengen voor Mar en Toot. Dat houdt de discussie zuiver.

Ik vind het alleen wel een beetje sneu voor Mar dat hij zich dolgraag zou laten 'besjeffen' en dat dat nu zo ongelukkig in het nieuws komt. Dat geeft voor mij toch wel aan dat hij twijfelt aan de leer van zijn vader en dat hij op zoek is naar iets anders.

En verder vind ik dat we de term 'besjeffen' maar het woord van 2012 moeten maken, :D

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:50

Veel reacties hier begrijp ik niet. Ook nogal schijnheilig. Er zijn talloze toptrainers uit Nederland die buitenlanders trainen. Wat maakt het uit?! Anky traint een Spaanse, nota bene op haar zelf opgeleidde paard. Nou en?! Ik vind dat iedereen vrij moet zijn om te trainen waar hij/zij wil en dat trainers vrij moeten zijn om te trainen wie ze willen. Ook als het een NL paard was of als ze bondscoach zijn. Kom op zeg, de wereld wordt steeds kleiner en het gaat gewoon om maar 1 ding: goed rijden.
En dat denigrerende gedoe over MAR.... hij heeft meerdere paarden uitstekend opgeleid hoor. Dat het niet direct met Totilas klikt weten we niet en zo ja: dat overkomt iedereen weleens en dan hoor je er niets van. Gewoon omdat Totilas toevallig érg bekend is volgt de wereld het.