Achttienjarige krijgt procesverbaal voor verwaarloosde pony

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:22

Nee, paardjes die gezond en wel goed hebben kunnen eten, goed in conditie zijn en dan 's nachts met vrieskou buiten staan, zijn niet sneu. Maar om het diertje nou dag en nacht op het gras te laten staan, terwijl het dat klaarblijkelijk eerder niet kon, waarbij het fructaan in het gras mega wisselt, zeker ten tijde van vorst, lijkt me niet verstandig. Dus goed dat hij buiten kon staan, in de frisse lucht en lekker eten. En lekker dat hij 's nachts op stal kon, en daar ook te eten kreeg, in een buiten stal waarin hij wel gelongeerd kon worden... om de volgende dag weer lekker naar buiten te gaan, is helemaal niets sneus aan.
Dus ja, ik vind het super wat de dierenkliniek gedaan heeft. Ze hebben het dier echt ook onderzocht en alles wat ze gevonden hebben doorgegeven aan de vorige eigenaar van het dier, die hem gelijk de volgende dag weer opgehaald heeft.

Ik eet overigens nauwelijks vlees, dus ik snap niet helemaal wat dat met een verwaarloosde shetlander te maken heeft?

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:19

Waar zit je verstand! Pony verwaarlozen, dombo!

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:15

tamary schreef:
Sanet schreef:
Dit dier stond heerlijk bij de Dierenkliniek in Emmeloord op het gras in een afgesloten omheining. 's Nachts lekker warm op stal met goed eten en drinken. Nix sneus aan!

Dan hoop ik wel dat ze dat voorzichtig opbouwen. Want van bijna niks in 1 keer naar 6-8 uur gras is vragen om zieke pony. Dat kan dat lijf niet aan.

Vermoed dat ze in Dierenkliniek Emmeloord wel weten hoe en wat ze kunnen voeren om een zieke pony weer op te laten knappen ;) maar het is wel grappig om te zien wat er allemaal bij wordt gehaald in deze toppic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:03

Ik vraag mij af waar alle paardenharten zijn gebleven...

En over mager he? Als jij kan aantonen dat jij jouw magere paard goed bij voert, voldoende kan motiveren, desnoods met dierenarts rekeningen betreffende ontworming, bloedtesten...ed. want mager en mager is 2, dan komen ze hoog uit nog een keer langs...idd ter controle...

Dit hele gedoe kost bakken geld en overal zijn dienders te kort, dus als er geen vraag naar was, dan was die pater orde niet opgericht..jullie moesten eens weten hoeveel verwaarloosde dieren ze onderweg tegenkomen en tegen kwamen waar ze niets tegen konden doen, hoe ze platgebeld worden....de overbekende treurige plaatjes en donkere schuren worden nu gelukkig bezocht.

Dan ben ik het totaal niet eens met de zaak die Arabesk kent over die in beslagname...hoop dat dat zich niet regelmatig gaat herhalen.

Maar als ex eigenaar al weet dat het niet goed was met die pony, hoe kunnen bokkers daar dan anders over oordelen???
Als zo een shet zo staat om uit zijn stalletje te zijn, is er niets aan de hand, maar als beestje zo dagelijks er bij staat....dat ken nie he??? en daarom zal er gebeld zijn.....en die jongen was wellicht wel enorm blij dat hij van zijn "huisdier" af was....

Jammer dat hij dan niet naar de ex eigenaresse gaat, maar gelukkig staat hij goed op de kliniek en het wintergras bevat louter water met vezels, dat weten de paardenharten toch ook wel?? Gelukkig kan dier nu heel de dag knabbelen zodat zijn darmen gaan herstellen....
Een shet die er zo uit ziet, heeft lange tijd niet veel bijzonders te eten gehad, want wij weten allemaal dat shetten zelfs van winterhooi moddervet kunnen worden.