Grand Prix dressuurpaard per ongeluk verwerkt tot diervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:43

opisop_shop schreef:
maar welk recht heeft de wedstrijdorganisatie om ' van gedachten te veranderen' en dus te beslissen wat er met het paard gebeurd?

Dat recht heeft geen enkele organisatie die onder de vlag van de KNHS of FEI organiseerd. Als een paard overlijd mag je het in eerste instantie niet eens verplaatsen. Dat mag alleen in overleg met de KNHS/FEI. Het bedrijf wat autopsie doet komt het dier ophalen en gaat het onderzoeken. Tot die tijd heb je er als eigenaar geen zeggenschap over. Pas als het autopsierapport klaar is.

Helena17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:34

lekker artikel.. nu denk ik elke x aan dit verhaal als ik me honden moet voeren... :x

Angeline1990

Re: Grand Prix dressuurpaard per ongeluk verwerkt tot diervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:47

Wat erg dit wil je ook niet meemaken. Je kunt niet eens fatsoenlijk afscheid nemen van zo dier.

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:32

Bizar!! Heel erg triest!!

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:38

Perongeluk, dat kan niet.. Je stuurt toch niet zomaar een paard naar een paardenvoer bedrijf?> Kom op zeg!

LauraZanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:19

niet te geloven! ben gewoon sprakeloos, dat dit kan gebeuren:O. ook van die organisatie lekkere samenwerking zeg. zulke dingen overleg je toch! hoop dat er nog wel even een zeer zwaar gesprek plaats vind met die mensen. sorry hoor dit had niet mogen gebeuren. niet eens afschijt kunnen nemen:(