Twee paarden overleden door ernstig ongeluk in Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 09:52

Ik heb het hele Duitse topic gelezen en de tranen schoten me in de ogen. Ik vind het bewonderenswaardig hoe ze er mee om gaat.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:24

Nativa schreef:
S_uus schreef:
Vreselijk!! ;(
Ik vind het bijna jammer dat het lijkt dat de eigenaar niet op bokt zit, om speculaties de wereld uit te helpen.

Ik heb op een Duits paardenforum de eigenaar gevonden. De vrouw die dus met haar moeder en kind in die auto zaten.

Zei zegt dat er vermoed wordt dat de vrachtwagenchaffeur in slaap is gevallen. Deze is met 80/90 ongeremd tegen hun aangereden. De Chauffeur kwam uit Hongarije.
De paarden waren volgens haar op slag dood. Ze heeft ook nog een hond verloren, die in paniek weg is gerend en toen dood is gereden ;(
Zij, haar familie en nog een hond zijn slechts licht gewond.

Verder bericht ze ontzettend dankbaar te zijn dat zij en haar familie ongedeerd zijn, maar het natuurlijk heel erg is wat er met de paarden gebeurd is.

Op de vrachtwagenchauffeur is ze woedend, maar - zegt ze- ze heeft hem na het ongeval ook gezien en het ging erg slecht met hem en dat laat de woede toch wat zakken, ook al is hij toch echt schuld.

Bron: http://www.busch-forum.de/forum/showthread.php?t=12415

Tjonge jonge, echt zo jammer dit ;(
Gelukkig inderdaad dat er met haar familie niks ergs is, maar de klap van het verlies van de paarden en haar hond zijn al erg zat.

Bedankt om haar bericht hier vertaald en wel neer te zetten :)
Word er nog onderzocht verder? Omdat zij ook 'vermoeden' ?

jajakall_x3

Re: Twee paarden overleden door ernstig ongeluk in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:39

vreselijk

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:59

Het politieonderzoek loopt nog :j

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:45

hagelslag schreef:
@sterre.

we wonen nu inmiddels bijna een jaar in duitsland. en ik moet toch echt zeggen dat ze echt als maloten rijden.
niet alle mensen. maar toch wel te veel!

Ik woon nu ehhh... ruim 23 jaar in Dld ;) !
Het klopt dat er genoeg zijn die als gekken rijden, maar daarvan ken ik nog vele anderen ;) .
Het ging mij erom dat er hier zoveel gespeculeerd wordt (er worden zelfs uitspraken gedaan al "de VW-chaffeur zat zeker te bellen/SMSen), terwijl er duidelijk in het artikel staat dat de oorzaak onbekend is...

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:28

Inderdaad vreselijk, je denkt altijd ach zo iets overkomt mij niet maar je kunt zien een ongeluk zit maar in een klein hoekje...

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:50

Jeetje wat is dit vreselijk. Het zal je maar gebeuren.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:38

Branca schreef:
Sterre... dat komt wellicht door ervaringen en wat men leest in de krant/journaal/internet? :list:

Vind het erg vreemd dat mensen durven te stellen dat vrachtwagenchauffeurs de (meeste?) beste chauffeurs zijn? hahahahah... Daarom zijn ze zo vaak betrokken bij ongevallen! En ja.. wellicht doden bij betrokken vanwege dat zware geval!
Ze rijden vaak te snel, nonchalant, te brutaal met zo'n giga gewicht achter zich, arrogantie, inhalen bij verboden en inhalen op bepaalde momenten en punten dat het gevaar voor de rest oplevert.. Mja, in principe kunnen ze alles maken als ze willen.. de medeweggebruiker in dat kleine autootje oid.. remt toch wel.
Maar goed.. we weten niet wat er gebeurd is, voorbarige conclusie misschien, maar op basis van ervaringen helaas >;)

Dus de vrachtwagenchauffeurs zijn hier de gekken en de mensen in personenauto's rijden perfect? Iets klopt er niet aan jou plaatje en dan heb ik het niet alleen over deze situatie. Sommige mensen nemen het hier op voor vrachtwagenchauffeurs en we zeggen ook zeker niet dat ze altijd beter zijn. Dat heb je iig mijn niet horen zeggen. Maar ga eens een dag in een vrachtwagen zitten, personenauto's gaan ook naar met je om en je moet ontzettend goed opletten. Ze gooien hun personenauto ervoor en sommige laten dan het gas weer los omdat ze voorbij zijn, je moet als vrachtwagenchauffeur remmen, terwijl je er eigenlijk al bovenop zit. Dus beide partijen dienen op te letten en elkaar te respecteren in het verkeerd maar dat wordt nog wel vaker vergeten!

Ga het duitse topic even doorlezen, wat vreselijk dat ze ook nog een hond is kwijt geraakt. Wel diep respect voor haar dat ze toegeeft dat ze boos was maar de boosheid wegzakt naar het zien van de man. Kan geloven dat hij er helemaal van ontdaan is, hun allemaal!

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:44

In 1 woord afgrijselijk, bah!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 13:46

Jammer dat er nu zo negatief over vrachtwagen chauffeurs word gepraat want het maakt niet uit of je een kleine peugot of een dikke vrachtwagen 25m combinatie bijvoorbeeld rijd.
Je bent met ze alle weg gebruiker en bestuurder en je hebt er gewoon volk tussen zitten die amper tot niet nadenken in het verkeer en om andere weg gebruikers.

Ik zou ook op dat moment boos zijn op de vrachtwagen chauffeur maar niet gelijk alles over een kam scheren.

Het is ook mijn grootste nachtmerrie als ik opweg ben met de paarden.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 18:34

OMG!! ;(

En dan dat hondje op de foto die daar heel netjes naast die mensen is gaan zitten......

Bizar. Treurig.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:29

gatverdegatver je grootste nachtmerrie

Otje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:56

Wat verschrikkelijk....

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:22

Bah; door de klap is de tussenwand naar voren geschoten tot de bestuurder van de auto... klinkt me eerder als een final destination versie dan realiteit... Zo mogen echt blij zijn dat de baby geen verwondingen heeft (staat in het forum)!!! En dat ze verder maar lichte verwondingen hebben!

En de chauffeur mag dan wel schuldig zijn, maar bedenk dat hij voor het leven getekend is! Volgens de eigenaresse van de paarden, had hij het er heel zwaar mee!!!

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:57

Nee, waarom kijk ik??
En ik hoop dat die chauffeur niet roekeloos bezig is geweest oid al vrees ik het ergste..

Mijn vriend is int. vrachtwagenchauffeur en rijdt gelukkig altijd heel netjes en nooit haastig, rijdt altijd 83/84.
Maar sommige?? :(

Maar toch, valt het over het algemeen wel mee vind ik, vind juist dat de meeste personenauto's nogal aso en roekeloos rijden..
En dan heb ik het nog geeneens over die figuren met een aanhanger of een trailer die gewoon zo hard mogelijk door blijven rijden...

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:50

Jeetje, het zou je maar overkomen...
Die auto zit ook echt helemaal in elkaar :s

lippizanners

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:55

oh wat vreselijk als je kijkt naar de kamion lijkt het wel dat de paarden erg ver op de baan zijn geslingerd ...
|(

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:10

Wat vreselijk zeg dit zou je maar mee maken. :n