De startpas vanaf 1 januari 2012 definitief een feit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:45

trisca schreef:
Als ik het goed begrijp is er dan ook maar 1 startpas en mag je daar dus ook de verschillende disiplines mee starten? Ik ben dressuur ruiter, maar als ik een keertje wilde springen moest ik eerst een set springcpoupons bestellen. Omdat het naar mijn gevoel om een uitzondering zou gaan vond ik dat wat ver gaan. Nu kan ik dus ook een keertje "voor de grap" gaan springen zonder daar naast het startgeld extra kosten voor te maken?

ja

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:52

Super deze invoering.
Alhoewel ik de gelimiteerde pas in verhouding overdreven duur vind??

Wat ik mij afvraag, hier zitten de kosten van 44,10 euro, voorheen de startkaart, al inbegrepen?
Laatst bijgewerkt door Yvie_Juudje op 04-11-11 23:16, in het totaal 4 keer bewerkt

KarinvdM

Re: De startpas vanaf 1 januari 2012 definitief een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:54

Ja je moet nog gewoon startgeld betalen.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:55

Post aangepast, het antwoord leek mij logisch.

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:32

Daarnaast kun je met de startpas deelnemen aan meerdere disciplines, namelijk dressuur, springen, eventing en endurance. Voor mennen, aangespannen sport, enurance en reining is er een discipline gebonden startpas.

Betekent dit dat endurance bij beide startpassen mogelijk is?

Als dat zo is, is dit voor mij een reden om dit ook eens te proberen en vooral te hopen dat er regelmatig BB eventing wedstrijden zijn :D

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:35

SplashIsLief schreef:
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de endurance, er is een nieuw persbericht verschenen:
Startpas voor endurance
3 november 2011
De startpas vervangt vanaf 1 januari 2012 de KNHS startkaart en startcoupons. Inschrijven zal in de toekomst alleen nog maar digitaal gebeuren via Mijn KNHS. Enduranceruiters hebben verschillende mogelijkheden om met een startpas deel te nemen aan KNHS-wedstrijden:

• Discipline startpas endurance: als je alleen endurance wilt starten, kun je deze startpas aanvragen.
• Gelimiteerde startpas: hiermee kun je onbeperkt starten in endurance en maximaal 4 x in springen, dressuur en eventing.
• Reguliere startpas: hiermee kun je onbeperkt starten in endurance, springen, dressuur en eventing.
Je moet wel lid zijn van de KNHS endurancevereniging om deel te kunnen nemen aan endurancewedstrijden.

Ah, mijn vraag is beantwoord.
Geldt dat lidmaatschap van een vereniging ook bij de kennismaking klasse?

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:48

Misschien weet iemand hier ook antwoord op:
Ik heb mijn lidmaatschap bij mijn huidige club opgezegd per 31/12/11. Per 1/1/12 wordt ik lid van een nieuwe club.
Moet ik dan wel gewoon mijn startkaart opzeggen? Of past de KNHS dit zelf aan?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:58

Meestal regelen de verenigingen de startkaarten, als dit niet gebeurd, moet je de KNHS hier zelf over inlichten.
Yvie_Juudje schreef:
Geldt dat lidmaatschap van een vereniging ook bij de kennismaking klasse?

Voor de kenningsmakingsklasse is geen lidmaatschap van de endurancevereniging vereist.
(Je kunt 1 wedstrijd per seizoen rijden, 3 seizoenen lang)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:17

Hele topic doorgelezen, maar kom er nu niet echt uit of de startpas uiterlijk 1 april binnenkomt, of gewoon op/rond 1 januari. Er werd namelijk eerst gezegd dat die voor pashouders sowieso werd verlengd, maar die hebben dan natuurlijk hun startkaart nog.. hoe doen ze dat als ik (nog geen startkaart gehad) nu een startpas aanvraag en in bv januari of februari een wedstrijd wil rijden, maar hij is nog niet binnen? zouden ze je dan gewoon laten starten? weet iemand daar iets van? zag wel iets langskomen dat dat met de startkaart wel gebeurde! maar misschien dat die regels nu heel anders zijn? ik kan het iig nergens vinden.. kan ook door de avondoogjes komen natuurlijk :')

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:31

Als je een startpas aangevraagd hebt per 1 januari, krijg je wel meteen een combinatienummer. Neem aan dat dit voorlopig voldoende is om te kunnen starten, maar misschien zijn er mensen die het antwoord uitgebreider kunnen geven.
Zit namelijk in dezelfde situatie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 07:01

Ik heb in september een, toen nog startkaart, aangevraagd via mijn KNHS. Vanaf dat moment heb je meteen een combinatienummer.
Afgelopen week heb ik het inschrijfformulier gedownload, al mijn gegevens ingevuld en dus ook mijn combinatienummer.
In principe kan ik gewoon starten enkel niet gecontroleerd worden op mijn startpas tot op het moment dat ik deze binnen heb.

Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat ze willen proberen iedereen voor 01-01-12 de startpas in huis te laten hebben. Maar correct me if i'm wrong!!

Op dit moment vind ik het wel handig, dat inschrijven dmv het formulier. Ik hoef nu geen wedstrijdsecretariaden af te bellen/mailen dat ik in januari graag wil starten maar dat ik nog geen startcoupons heb en dat deze later komen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 07:50

Ik krijg dat inschrijfformulier maar niet opgeslagen, nouja dat wel maar ik kan er niet in typen.. Waardeloos! Laat ze gewoon een formulier online zetten wat wel gewoon werkt...

Veraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 07:55

Voor mij zal de startpas wel in zijn voordeel vallen, ik start namelijk bijna elke week. Maar wat denk je van de sportstallen? Ik werk op een springstal en daar zijn heel regelmatig nieuwe paarden of jonge paarden die niet vaak gestart worden. Nu moeten voor die paarden een startkaart betaald worden en verder werken we met blanco coupons. Maar nu moet er dus bij ieder paard een startpas komen, en dat zal waarschijnlijk voor sportstallen een stuk duurder worden. Ik vind het inderdaad ook een nadeel voor een aantal mensen. Daarnaast weer je eigenlijk niet hoevaak je gaat starten aan het begin van het jaar. Ik vind het ook jammer dat de KNHS hier niet wat eerder mee gekomen is eigenlijk. Er zitten nu veel mensen met stapels coupons en dit had naar mijn idee best voorkomen kunnen worden, in ieder geval verminderd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 07:56

Er is gewoon nog een universele startpas hoor, kost 1475 euro.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 08:08

Dan moet je wel heeel veel paarden per jaar starten, Evelli. 20 om precies te zijn omdat er uit te halen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 08:11

Dat moet ze toch wel redden op een springstal? Met veel nieuwe en jonge paarden?

Veraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 08:20

Dat wist ik niet, sorry. Voor de stal waar ik werk zal dit wel in zijn voordeel vallen ja, daar staan gemiddeld 30 paarden. Maar er zijn genoeg stallen waar er een stuk minder staan;)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 08:46

een ding snap ik nog niet helemaal, ik wil heel misschien volgend jaar dus starten, maar we moeten dus alsnog de vereniging betalen (hier zonder lessen is dat €86) en dan nog inschrijven ruiter en paard( €24,30 + €2,50)
en dan nog de pas er bij €75,50

dus totaal kom ik op €118,30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 09:06

JamieShanin schreef:
een ding snap ik nog niet helemaal, ik wil heel misschien volgend jaar dus starten, maar we moeten dus alsnog de vereniging betalen (hier zonder lessen is dat €86) en dan nog inschrijven ruiter en paard( €24,30 + €2,50)
en dan nog de pas er bij €75,50

dus totaal kom ik op €118,30

En dan nog het startgeld aan de organiserende vereniging :)

Maar die 86 euro komt ook ieder jaar terug :)

Nibbit, je moet de macro's inschakelen voordat je het formulier in gaat vullen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 09:22

Zijn ook papieren verenigingen. Dan is het lidmaatschap een stuk goedkoper.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 09:30

vonneke schreef:
Nibbit, je moet de macro's inschakelen voordat je het formulier in gaat vullen :)

Okee maar hoe dan, want ik kan bij de balk met bestand etc niks aanklikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 09:35

Ik weet zo niet wat je bedoeld. Als je macro's inschakelt kun je typen. Staat er vlak boven het in te vullen stuk geen gele balk met daarin: inhoud inschakelen? Als je daarop klikt kun je alle velden invullen.

Pm je emailadres maar dan stuur ik hem wel door :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:28

Nibbit schreef:
Ik krijg dat inschrijfformulier maar niet opgeslagen, nouja dat wel maar ik kan er niet in typen.. Waardeloos! Laat ze gewoon een formulier online zetten wat wel gewoon werkt...

Het lukte mij ook niet in word starter 2010, met open office lukte het wel en toen geopend met word starter en toen was het goed.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:59

Macro's??? :o?

Ik zal er wel eens een computernerd bijhalen!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:56

Het is mij inmiddels gelukt het inschrijfformulier goed op te slaan, maar blijf het raar vinden dat de knhs hiermee werkt, gezien het feit hoeveel mensen hier problemen mee hebben.

Neemt overigens niet weg dat ik het ideaal vind dat het inschrijven straks gewoon met een formulier kan, alleen de werking van het formulier is niet ideaal.