Vertel dat maar aan mijn moeder die inderdaad geen kind mocht zijn. Het omgekeerde besef kan ook komen namelijk... dat je erachter komt dat je ouders wel degelijk verkeerd bezig waren en dat ze wel degelijk kostbare tijd hebben afgenomen (en dat had ze op haar 18e dondersgoed door!). Daarvoor hoef je echt geen 40+ te zijn...
Zelfs ik mocht geen kind zijn van opa; spelen bestond niet. Dat was doodzonde van de tijd... Ik ben 20+ plus en zie wel degelijk in wat mijn ouders voor mijn jeugd hebben gedaan om mij te vormen tot wie ik ben. En ja, ze hebben het zeker goed gedaan.
En eerlijk gezegd zag ik dat al in na mijn puberteit; dat heet ook volwassen worden. Bij de ene komt het besef vroeg, bij de andere nooit. Dat is persoons- en ervaringsafhankelijk. Age is just a number...
(en dan wel even gezien na de puberteit, want dan spelen de hormonen toch teveel op om rationeel te denken. Dan denk je toch vanuit de emotie en liefst nog zwart/wit. )
Maar goed, ben ook erg benieuwd hoe Bill er tegenaan kijkt als hij uitgepubert is
Want je hebt een verschil tussen hard werken om maar te overleven of hard werken zodat je zelf kan genieten van status.
reclame