Rieky Young op tv bij "Het zullen je ouders maar zijn"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:41

Horseyfries:
Vertel dat maar aan mijn moeder die inderdaad geen kind mocht zijn. Het omgekeerde besef kan ook komen namelijk... dat je erachter komt dat je ouders wel degelijk verkeerd bezig waren en dat ze wel degelijk kostbare tijd hebben afgenomen (en dat had ze op haar 18e dondersgoed door!). Daarvoor hoef je echt geen 40+ te zijn... ;) Zelfs ik mocht geen kind zijn van opa; spelen bestond niet. Dat was doodzonde van de tijd...
Ik ben 20+ plus en zie wel degelijk in wat mijn ouders voor mijn jeugd hebben gedaan om mij te vormen tot wie ik ben. En ja, ze hebben het zeker goed gedaan.

En eerlijk gezegd zag ik dat al in na mijn puberteit; dat heet ook volwassen worden. Bij de ene komt het besef vroeg, bij de andere nooit. Dat is persoons- en ervaringsafhankelijk. Age is just a number... ;)
(en dan wel even gezien na de puberteit, want dan spelen de hormonen toch teveel op om rationeel te denken. Dan denk je toch vanuit de emotie en liefst nog zwart/wit. )

Maar goed, ben ook erg benieuwd hoe Bill er tegenaan kijkt als hij uitgepubert is :j

horseyfries

Re: Rieky Young op tv bij "Het zullen je ouders maar zijn"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:56

Niet iedereen zal een even "leuke" jeugd hebben gehad, maar zoals je hier kunt lezen gaat het hier niet om een jongen die nooit mag spelen. Hij heeft notabene slangen waar zijn moeder van gruwt.

En zelfs als je opa iemand was die vond dat het belangrijker was om te werken dan te spelen, dan nog zou je kunnen beseffen en waarderen dat die man dat zo deed omdat hij het beste met je moeder en jou voorhad. In hun tijd speelde het ook nog veel meer dat dat nodig was om te overleven, en om je kinderen goed groot te brengen. Jammer dat je moeder het blijkbaar niet van die kant kan bekijken. Mijn vader is net zo, maar toch heb ik hem erom leren waarderen, omdat ik weet dat het zijn manier van "houden van" is.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:00

Ayasha schreef:
Buiten dat zeg ik enkel dat er balans moet zijn. Er moet ook tijd zijn voor de eigen dingen en het leven mag niet in teken van bedrijf en werk van de ouders staan.

Hoezo 'mag' het leven niet in het teken van het bedrijf en werk van de ouders staan?
Ik ben het helemaal met je eens dat er balans moet zijn, maar die balans kan volgens mij toch echt van persoon tot persoon en van gezin tot gezin verschillen.
Het idee dat een jongere de tijd moet hebben om jong te zijn is eigenlijk nog helemaal niet zo oud. Waarom zou dat dan 'moeten'?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:16

Horseyfries: Je kunt niet in iemand anders gezin kijken. Status was belangrijker dan geluk; liever een dikke mercedes voor de deur, dan de kinderen enig moment van ontspanning geven. Van een leven vol discipline, straffen, onrealistische verwachtingen en contante spanning ontwikkel je niet heel gezond als er geen genegenheid, affectie en waardering tegenover staat. De familie heeft het geaccepteerd omdat je het toch niet meer kan veranderen. Maar het blijft een gevoelig en heel erg pijnlijk onderwerp...

Liefde is je kinderen helpen met ontwikkelen (en ja ook werken hoort dat bij maar ook een aai over de bol als ze het goed doen), niet om ze in te zetten als persoonlijke huisslaaf :n Want je hebt een verschil tussen hard werken om maar te overleven of hard werken zodat je zelf kan genieten van status.
Nee, met werken is niets mis. Maar een kind moet ook af en toe kunnen ontspannen om gezond te ontwikkelen.

Maarre ik verwacht niet dat Bill in een soortgelijke situatie zit, want hij heeft ook zijn eigen slangen als hobby :)

En ja, ik vind ook zeker dat klusjes voor plezier gaan. Want pas kan kun je er echt van genieten :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-10-11 15:46, in het totaal 4 keer bewerkt

Ivana22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 15:27

Vanavond kijken :)

Ik ben benieuwd!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:12

Wendy schreef:
Ayasha schreef:
Buiten dat zeg ik enkel dat er balans moet zijn. Er moet ook tijd zijn voor de eigen dingen en het leven mag niet in teken van bedrijf en werk van de ouders staan.

Hoezo 'mag' het leven niet in het teken van het bedrijf en werk van de ouders staan?
Ik ben het helemaal met je eens dat er balans moet zijn, maar die balans kan volgens mij toch echt van persoon tot persoon en van gezin tot gezin verschillen.
Het idee dat een jongere de tijd moet hebben om jong te zijn is eigenlijk nog helemaal niet zo oud. Waarom zou dat dan 'moeten'?

Omdat de jeugd en de dingen die je daarin leert essentieel is om volwassen te worden. Iemand die nooit jong kan zijn, zal ook nooit echt volwassen worden omdat je fases overslaat die belangrijk zijn voor je ontwikkeling. En het besef dat men niet "volwassen geboren wordt" en men zich moet ontwikkelen, ook biologisch, is ook nog helemaal niet zo oud. Nog niet zo heeeeelll lang geleden werden kinderen (ja ook peuters) als miniatuur volwassenen gezien. Daar zijn ze van af gestapt inmiddels, gelukkig. :) Pas begin vorige eeuw ergens gingen ze er aan denken dat kinderen zich moeten ontwikkelen tot volwassen zijn, en niet zo geboren worden. ;)
Ook Maslow zag zelfontpooiing als een belangrijk punt.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:44

toch fijn dat we 'cowboy spelen' dacht toch echt dat het een sport was ipv een spelletje :-)
weer wat geleerd!

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:48

T word inderdaad v rij zwart-wit neergezet. Deze sport is meer dan alleen cowboy spelen...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:50

[quote="Ayasha]Omdat de jeugd en de dingen die je daarin leert essentieel is om volwassen te worden.[/quote]

Het is maar net waar je de klemtoon soms legt..... Om dingen te leren moet je dingen DOEN!

Wel jammer ja dat er zo denigrerend wordt gedaan over de westernsport, maar ach, ze weten niet beter.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:52

Ik heb het gelijk helemaal gehad met mevrouw young, haar grootste kick is de controle die ze uitoefent op d'r paard, zelfs aan een los teugeltje. Nou, wat een kick.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:53

ze weten niet beter? wie? bill en rieky?
en mij persoonlijk irriteerd het dat ze doen of dave zn vader is... maar dat is persoonlijk denk ik omdat ik willem nog daadwerkelijk heb gekend ook naast andere redenen.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:54

W0PPY schreef:
T word inderdaad v rij zwart-wit neergezet. Deze sport is meer dan alleen cowboy spelen...

Ik ben zelf geen westernruiter, maar ik vindt het wel een beetje jammer dat de 'sport' zo wordt omschreven.... alsof het eigenlijk weinig voorstelt....

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 22:56

Tja..... zo komt het wel over in de uitzending, alleen al de uitlatingen van Riekie young. Kicken op de controle over een dier. En dan er vervolgens aan vast plakken in 1 adem dat ze een dierenvriend is.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:02

Waar is ze cap??? :P

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:04

chiiiiiiiiiiips ik val nu pas binnen

duurt het nog lang??

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:05

Zidore schreef:
chiiiiiiiiiiips ik val nu pas binnen

duurt het nog lang??

Tot het afgelopen is ;)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:08

:( reclame

wat vinden jullie tot nu toe?

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:10

Arm kind.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:10

hij is precies zoals ik hem heb leren kennen , leuk om te zien.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:11

heb het net pas op gezet, morgen maar even kijken of ik de herhaling op programma gemist kan zien

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:12

oOoKellyoOo schreef:
heb het net pas op gezet, morgen maar even kijken of ik de herhaling op programma gemist kan zien

daarom vroeg ik hoe lang het nog duurt
als ik het meest al gemist heb doe ik dat ook nl. anders blijf ik nog ff kijken

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:15

Het gaat erom, dat die jongen niet het leven wil leiden dat zijn moeder en (stief?)vader leiden. Hij heeft andere interesses. Ik snap ook niet dat hij overal mee naartoe moet als hij geen school heeft. Hij is ou genoeg om alleen thuis te blijven, ik neem aan dat zijn moeder personeel voor de paarden heeft die op stal staan. Hij is verdorie 16!

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:16

Raimondlover schreef:
W0PPY schreef:

Ik ben zelf geen westernruiter, maar ik vindt het wel een beetje jammer dat de 'sport' zo wordt omschreven.... alsof het eigenlijk weinig voorstelt....

Ik ben zelf ook geen westernruiter hoor, desondanks viel het me toch op ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:19

zoal verwacht. we worden afgestempeld als een stelletje cowboyspelende losers. jammer.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 23:25

De sport is natuurlijk fantastisch! Waarom is het zo erg dat Rieky zegt dat ze een kick krijgt van de controle aan een los teugeltje? Laten we eerlijk zijn, zonder die controle kom je niet ver! Dat paard moet wel doen wat jij wil op dat moment, en als jij daar in die competitie rijdt, wil jij laten zien dat je je paard onder controle hebt, omdat je dan de dingen kan laten zien die je moet laten zien aan de jury?!

Ik vind niet dat de sport wordt afgeschilderd als ' cowboytje spelen'. Het is maar wat je wilt horen over je sport en je moet je bedenken dat dat de SBS6 kijker van hapklare brokken houdt!( Daarom kijk ik alleen als iets mij interessant lijkt. )