Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
In_Black schreef:Nou ja zeg wat is er mis om er een koerspaard van te maken? Genetisch zit het wel tip top in orde. Het gemiddelde koerspaard heeft het bovendien veel beter dan het gemiddelde recreatiepaard. Laat hem maar even lekker de wilde haren verliezen op de baan, en na het koersen is er nog een leven. Bijna elk koerspaard wordt na zijn carriere op de baan recreatiepaard. Bovendien worden koerspaarden niet gemaakt, die worden geboren, hoor. Maar dan moet je ze wel trainen maar dat is natuurlijk zielig
Maar ik kan me best voorstellen dat je als 17-jarige zo'n reactie plaatst. Geen weet van hoe het leven van een draver in training er uit ziet en er van uit gaan dat het zielig is. Die dieren zijn gefokt om te racen en willen ook liefst niet anders.
Maar wie weet was hij wel wat voor jou geweest, om het geld had je het vast niet hoeven laten.
Helaas was ik niet bij de veiling. Ik had hem ook wel gewild voor die 100 en dan was ie ook zeker in training gegaan. Altijd de moeite waard van het proberen!
peacehorses schreef:ik zal wel eens langskomen dan, maar je kunt nog zo'n lang verhaal houden (typisch bokker-eigen lijkt het), je gaat mijn mening daarmee niet veranderen. Zoals ik al zei, al zou ik de enige zijn die het zo denkt, ik heb recht op die mening en ik heb geen reden om met jouw verhaal mee te gaan zolang mijn ervaringen met ex-koerspaarden anders zijn dan die van jou
terlygert schreef:peacehorses schreef:ik zal wel eens langskomen dan, maar je kunt nog zo'n lang verhaal houden (typisch bokker-eigen lijkt het), je gaat mijn mening daarmee niet veranderen. Zoals ik al zei, al zou ik de enige zijn die het zo denkt, ik heb recht op die mening en ik heb geen reden om met jouw verhaal mee te gaan zolang mijn ervaringen met ex-koerspaarden anders zijn dan die van jou
Ik denk dat het voor jou zinvol is om niet koste wat het kost je aan je mening vast te blijven klampen. Open je ogen (en oren) en luister onbevooroordeeld naar mensen uit die wereld waar je zo'n negatieve mening over hebt. Er zijn zoveel plaatsen waar je langs kunt komen om te zien hoe er echt met dravers om wordt gesprongen. Doe dat eerst, dan praten we verder. Dan heb je pas een goede basis voor een mening.
Grace schreef:@peacehorses
In principe ben ik het gedeeltelijk wel met je eens, mijn opvatting is dat dravers te vroeg worden beleerd en soms alleen maar als handel worden gezien, lopen ze niet snel genoeg, oprotten dan maar....
maarrr... dit is lang niet in alle situaties zo, er zijn ook genoeg mensen die wel om hun beestje geven etc.
Maar dit zelfde zie je ook bij alle andere sporten, die met paarden worden beoefend.
Ik heb zelf ook een draver, hij heeft nooit gekoerst en het is een super lief beestje, die ik 100% kan vertrouwen.
Hij heeft naar mijn mening een goede trainer gehad, die wel wat om hem gaf, anders was hij niet zo geweest.
peacehorses schreef:oh, was ik met jou aan het praten? Goed om te wetenLees eerst mijn post nog maar eens dan. En ik zou het fijn vinden als dit soort gezanik via pb ging zoals in_black ook al doet, dan blijft het hier tenminste ontopic