Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Famke160301 schreef:Misschien slim als Edward probeert om nu mede-eigenaar te worden? En dan t liefst voor 51% of meer, dan komt er straks geen herhaling net als bij Totilas. Houdt hij zelf zeggenschap over verkoop of niet.
Moet natuurlijk wel binnen de mogelijkheden van Edward liggen.
Heb ook geen idee wat zo'n jong paard die zich nog helemaal moet waar maken, zal kosten. Maar misschien kan het nu nog wel en over een paar jaar niet meer, als de prijs als een raket omhoog gaat?
Urnie85 schreef:Famke160301 schreef:Misschien slim als Edward probeert om nu mede-eigenaar te worden? En dan t liefst voor 51% of meer, dan komt er straks geen herhaling net als bij Totilas. Houdt hij zelf zeggenschap over verkoop of niet.
Heb ook geen idee wat zo'n jong paard die zich nog helemaal moet waar maken, zal kosten. Maar misschien kan het nu nog wel en over een paar jaar niet meer, als de prijs als een raket omhoog gaat?
Las dit op Horses.nl: (ben niet zo handig om links te maken...)
Ik wilde schrijven wat Helena uit Oegstgeest al zei:
zorg nu voor een eigenaarschap dat garandeert dat wanneer de combinatie gaat spetteren er geen kink in de kabel komt door een tussentijdse verkoop.
Mijn idee: sponsor Edward en de zijnen massaal met een donatie o.v.v. aankoop Jack Sparrow. Ontvang bijvoorbeeld per gesponsorde € 100,-/€ 250,-/€ 500,- een genummerd deel-sponsoreigendomscertificaat (net als een aandeel dus), dat bij een stijgende populariteit van de combinatie (lees waardestijging Jack) tegen een in verhouding staande prijs verhandelbaar zou kunnen zijn. De door de sponsoring binnengekomen gelden zouden rentegevend op de bank bewaard kunnen worden en zouden wanneer Jack's eigenaars dat wensen gebruikt kunnen worden om tot een daadwerkelijke aankoop over te gaan.
Zij die hun sponsorgeld terug zouden willen nemen zouden hun certificaat op elk moment publiekelijk ter overname aan kunnen bieden en op deze manier moet het mogelijk zijn om de combinatie Edward/Jack 'in het zadel' te houden zolang als Edward dat wil. Bij een onverhoopt voortijdig einde van de sportcarriere van Jack kunnen de bewaarde gelden dan weer aan de sponsoren, ofwel de houders van de certificaten, teruggegeven worden. Geen goed idee?
Kom maar met iets beters dan!
Ik ben bereid om in samenspraak met een notaris de organisatorische kant van het gebeuren
op me te nemen, indien daar behoefte aan zou zijn.
Edward of ieder ander kan me via de redactie
-mailadres is bekend- hierover benaderen.
Namreh, Amsterdam | 28-09-2011 | 05:06:28 Ik heb een klacht over deze reactie
Ik vind het zo leuk! Kan niet wachten tot we de nieuwe combi zien rijden! Hoop maar dat tie het rustig aan doet met zo'n mooi jong dier. Maar dat is em wel toevertrouwd denk ik.
Wuis schreef:Urnie85 schreef:Las dit op Horses.nl: (ben niet zo handig om links te maken...)
zorg nu voor een eigenaarschap dat garandeert dat wanneer de combinatie gaat spetteren er geen kink in de kabel komt door een tussentijdse verkoop.
Mijn idee: sponsor Edward en de zijnen massaal met een donatie o.v.v. aankoop Jack Sparrow.
Leuk idee en ook al ben ik een arme student, hier steek ik graag 100 euro in.
wat een mooi paard!! Urnie85 schreef:Famke160301 schreef:Misschien slim als Edward probeert om nu mede-eigenaar te worden? En dan t liefst voor 51% of meer, dan komt er straks geen herhaling net als bij Totilas. Houdt hij zelf zeggenschap over verkoop of niet.
Las dit op Horses.nl: (ben niet zo handig om links te maken...)
Mijn idee: sponsor Edward en de zijnen massaal met een donatie o.v.v. aankoop Jack Sparrow. Ontvang bijvoorbeeld per gesponsorde € 100,-/€ 250,-/€ 500,- een genummerd deel-sponsoreigendomscertificaat (net als een aandeel dus), dat bij een stijgende populariteit van de combinatie (lees waardestijging Jack) tegen een in verhouding staande prijs verhandelbaar zou kunnen zijn. De door de sponsoring binnengekomen gelden zouden rentegevend op de bank bewaard kunnen worden en zouden wanneer Jack's eigenaars dat wensen gebruikt kunnen worden om tot een daadwerkelijke aankoop over te gaan.
Zij die hun sponsorgeld terug zouden willen nemen zouden hun certificaat op elk moment publiekelijk ter overname aan kunnen bieden en op deze manier moet het mogelijk zijn om de combinatie Edward/Jack 'in het zadel' te houden zolang als Edward dat wil. Bij een onverhoopt voortijdig einde van de sportcarriere van Jack kunnen de bewaarde gelden dan weer aan de sponsoren, ofwel de houders van de certificaten, teruggegeven worden. Geen goed idee?
Kom maar met iets beters dan!
Ik ben bereid om in samenspraak met een notaris de organisatorische kant van het gebeuren
op me te nemen, indien daar behoefte aan zou zijn.
Edward of ieder ander kan me via de redactie
-mailadres is bekend- hierover benaderen.
Namreh, Amsterdam | 28-09-2011 | 05:06:28 Ik heb een klacht over deze reactie