Tweede seizoen van "Politie te Paard" dit najaar op tv

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Blimm

Re: Tweede seizoen van "Politie te Paard" dit najaar op tv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 06:16

Nou, is geen probleem een paard met kalkoenen/schroeven op de trailer. We hadden vroeger ook een pony, die kon je niet op het concours terrein schroeven indraaien dus werd dat thuis in alle rust gedaan. Wel een andere reden als voor de bereden maar het kan best hoor.

Ja, super leuke serie. Mijn dochtertje vind paardjes ook wel al erg leuk :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:29

@HubbaBubba: Kijk, dat vind ik nou leuke achtergrondinfo, naast de serie. :j Dat het niet alle dagen hectiek is lijkt me wel logisch, als gewoon politieagent heb je hopelijk ook niet elke dag bankroven, moorden en wildwestachtervolgingen...

Maar ik blijf het bikkelpaarden vinden, ondanks dat ik wel gewend ben aan paarden die niet snel over de zeik gaan. Met dat vuurwerk ook, logisch dat ze schrikken en het wat eng vinden, maar dat ze er toch bijblijven...
Ik was allang op hol geslagen (maar ben dan ook als de dood voor vuurwerk :o ).

takkie_muis schreef:
Duurt ook veel te kort

Leuke dingen duren altijd te kort...

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:30

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:36

Leuke aflevering weer.

Wel jammer voor die vrouw die op angelo reed dat ze er even mee moet stoppen, en dat hij ook moet stoppen dan, volgens mij was het wel een goed politiepaard.

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 13:46

merel_gomez schreef:
ik heb net terug gekeken, vond het weer leuk :D

en wat leuk dat er mensen zijn die helemaal niet kunnen rijden, heb altijd gedacht dat je idd. moet kunnen rijden voordat je er werkt. maar in hoeverre is zoiets dan verantwoord? als je net rijd ga je toch ook niet gelijk op buitenrit?

weet iemand dat?

(ze zullen heus wel weten wat ze doen hoor. maar vraag mij gewoon af)

Ze gaan ook niet meteen de straat op hoor. De nieuwe ruiters krijgen een intensieve opleiding van bijna een jaar volgens mij. En dit gebeurt eerst binnen. Heb begrepen dat ze op een gegeven moment een buitenrit gaan maken (dus niet in de stad) en op een gegeven moment op ervaren paarden de straat opgaan.

Ze krijgen overigens les van hele goede instructie! (toevallig ook nog een vriendin van me :) )

Ik lig iig elke week weer dubbel, vooral omdat ik wat achtergrond info heb ;)

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:22

Pluizebolpum schreef:
@HubbaBubba: Kijk, dat vind ik nou leuke achtergrondinfo, naast de serie. :j Dat het niet alle dagen hectiek is lijkt me wel logisch, als gewoon politieagent heb je hopelijk ook niet elke dag bankroven, moorden en wildwestachtervolgingen...

Maar ik blijf het bikkelpaarden vinden, ondanks dat ik wel gewend ben aan paarden die niet snel over de zeik gaan. Met dat vuurwerk ook, logisch dat ze schrikken en het wat eng vinden, maar dat ze er toch bijblijven...
Ik was allang op hol geslagen (maar ben dan ook als de dood voor vuurwerk :o ).

Haha nee tuurlijk niet (dat eerste) dat zou toch nog is wat zijn zeg! :P

Ze zijn knap hè de paardjes :j
Maar vergeet niet dat het geen voorgeprogrameerde dieren zijn..
Er zaten in mijn tijd een paar paarden tussen (en een aantal staan daar nog) die echt niet doof en blind zijn hoor, hihi!
Ze hoeven ook niet doof en blind te zijn, als ze maar dapper zijn.
Ze worden zo goed mogelijk getraind, maar iedere situatie is anders en op iedere situatie reageerd een dier ook anders, ze zijn (bijna) nooit hetzelfde.

Wat ook heel goed is..
Er zijn wel een aantal paarden in dienst geweest die doof en blind leken, maar diep van binnen vraten ze zichzelf op.
Kwijnde weg in het dagelijkse ritueel, aten slecht.. waren duidelijk niet happy.
In mijn tijd kregen ze een hartslagmeter om met allerlei activiteiten, zoals doodgewoon dressuren in de binnenbak, een rustig buitenritje tot aan dienstpaardproeven met alles erop en eraan.
Dienstpaardproeven zijn proeven in en om de binnenbak met zeiltjes op de grond, een trekker die "aan het werk is langs de weg", vuurwerk, rookmachines, vlaggen.. je kunt het zo gek niet bedenken.
Met de hartslagmeter werd nauwkeurig in de gaten gehouden hoeveel spanning zo'n paard opbouwde.
Bij een aantal was dit gewoon niet fair tegenover het paard en is besloten dat, hoe goed hij of zij verder voor de dienst ook was, er een nieuw baasje gezocht moest worden.
Deze paarden zijn nu gewoon sport en/of recreatiepaarden met een stressvrij leven.

merel_gomez schreef:
en wat leuk dat er mensen zijn die helemaal niet kunnen rijden, heb altijd gedacht dat je idd. moet kunnen rijden voordat je er werkt. maar in hoeverre is zoiets dan verantwoord? als je net rijd ga je toch ook niet gelijk op buitenrit?

weet iemand dat?

(ze zullen heus wel weten wat ze doen hoor. maar vraag mij gewoon af)

Tot een jaar of 5 geleden zocht Amsterdam-Amstelland (ieder korps heeft zijn eigen wensen) hoofdagenten (dit moet je sowieso altijd zijn) met ongeveer L niveau qua rijden.
Dit is op een gegeven moment veranderd en wilden ze het liefst mensen die niet tot nauwelijks ervaring hadden zodat ze deze mensen gehel naar eigen wensen konden opleiden.
Zo'n opleiding duurde in mijn tijd, ik meen 9 maanden.
Dit was een zeeeeer intensieve opleiding.
Van 08:00 uur tot 16:30 uur in dienst, dan hielpen ze smorgens in de stallen met uitmesten als warming-up.
Vervolgens paarden poetsen en rijden maar.
Ik gok dat ze 5 dagen in de week toch zeker wel 5 uur in het zadel zaten per dag en dat intensief les kregen in dressuur, springen en dienstpaardproeven. (later ook de cross, buiten op het terrein)

Wilde gok, maar ik denk dat ze na een maand of 5 à 6 voor het eerst op buitenrit gingen, dan werd een rustig gedeelte van de stad uitgekozen zodat ze ook aan dit toch wel spannende onderdeel konden wennen.
Langzaam maar zeker werd dit dan uitgebouwd.

Aan het eind van zo'n opleiding krijgt iedere nieuwe collega een ervaren agent toegewezen, krijgen ze een eigen paard en dan komt de tijd dat ze wegwijs worden gemaakt in het echte werk te paard.
Dan zullen ze dus iedere dienst gekoppeld worden aan dezelfde ervaren agent en langzaam maar zeker worden ze een echte bereden politieagent :D

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:26

leuk die achtergrond info!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 08:29

Interessant inderdaad! :D

Wel sneu... het laatste stukje van de aflevering, blijft die nieuwe zo netjes zitten op de sprong en er dan op het einde toch nog vanaf vallen... dat had hij niet verdiend!
was wel weer een leuke aflevering! inderdaad echt jammer dat het maar zo kort duurt, gewoon dagelijkse training enzo lijkt me ook best interessant, maar voor de massa zijn die intzetten natuurlijk het interessantst.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:05

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:13

HubbaBubba schreef:
Ik gok dat ze 5 dagen in de week toch zeker wel 5 uur in het zadel zaten per dag en dat intensief les kregen in dressuur, springen en dienstpaardproeven. (later ook de cross, buiten op het terrein)

Kijk, dat verklaard weer een hoop. Ik vond het al zo sneu dat die groentjes (zoals er eentje probeerde een halster om te doen :') , maar voor de goede orde, ik klooi ook nog steeds :o ) direct in galop en over sprongen gejaagd werden. Maar ja, als je vijf uur per dag in het zadel zit gaat het natuurlijk ook wel wat sneller dan één keer in de week een uurtje lessen...

Jammer dat ze dat, van die hartslagmetertesten bijvoorbeeld, niet laten zien. Dat vind ik nou ook interessant ( :x de massa) en vooral leuk omdat het laat zien dat men toch zo fair mogelijk probeert te zijn naar de dieren.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:21

HubbaBubba, bedantk voor je uitleg :D interesant om te lezen!! hoe ben jij terecht gekomen in de stallen van de beredenen?

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 18:37

Ik kan de uitzending van 6 oktober nergens terug vinden, kan dat?

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:52

Ilsemarie schreef:
Wel sneu... het laatste stukje van de aflevering, blijft die nieuwe zo netjes zitten op de sprong en er dan op het einde toch nog vanaf vallen... dat had hij niet verdiend!
was wel weer een leuke aflevering! inderdaad echt jammer dat het maar zo kort duurt, gewoon dagelijkse training enzo lijkt me ook best interessant, maar voor de massa zijn die intzetten natuurlijk het interessantst.

Ach joh, da's niet sneu hoor, haha!
Ze vallen zo veel in de opleiding :') de 1 natuurlijk wat meer dan de ander maar iedere dag was er wel koek of iets dergelijks in de klassen die ik heb meegemaakt.
Je ziet hem ook op de grond liggen van ohhhh neee, lig ik dan haha! (volgens mij dan...)

Pluizebolpum schreef:
Kijk, dat verklaard weer een hoop. Ik vond het al zo sneu dat die groentjes (zoals er eentje probeerde een halster om te doen :') , maar voor de goede orde, ik klooi ook nog steeds :o ) direct in galop en over sprongen gejaagd werden. Maar ja, als je vijf uur per dag in het zadel zit gaat het natuurlijk ook wel wat sneller dan één keer in de week een uurtje lessen...

Jammer dat ze dat, van die hartslagmetertesten bijvoorbeeld, niet laten zien. Dat vind ik nou ook interessant ( :x de massa) en vooral leuk omdat het laat zien dat men toch zo fair mogelijk probeert te zijn naar de dieren.

Nee joh, ze leren eerst een beetje goed zitten en dan huppeltjes springen.
Paarden die gebruikt worden zijn prima leerpaarden die de ruiters goed kunnen helpen, maar natuurlijk ook nu weer geen voorgeprogrameerde robotjes, dus ja... dan gaat het wel is mis, hihi!

Dat van die hartslagmeters hebben ze destijd wel is gedaan bij paarden die niet lieten zien dat ze zich van binnen opvraten, dus is geen dagelijkse kost.
Weet ook niet of ze dit nog steeds toepassen bij twijfel.

trekpaardluf schreef:
HubbaBubba, bedantk voor je uitleg :D interesant om te lezen!! hoe ben jij terecht gekomen in de stallen van de beredenen?

Via de man van een collega van m'n moeder (snap je hem nog :P )
En heel toevallig was er toen nèt iemand weg en viel ik met m'n neus in de boter.

De uitzending van 6 oktober kan ik ook even niet meer vinden en als ik hem wel kan vinden is hij niet aanklikbaar, geen idee waarom.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:43

Ik snap dat ze vaker vallen, ik heb er ook vaak genoeg naastegelegen vroeger. Maar ik vond het toch een beetje sneu voor 'm, op het moeilijkste gedeelte doet hij het prima en door "vergeten" af te remmen (want dat idee had ik een beetje, hij galoppeerde rustig door en paardlief zag de muur op zich afkomen haha) ligt hij er toch nog net naast, gewoon beetje sneu met een knipoog ;)

Leuk trouwens hubbabubba dat je achtergrond informatie hebt, en mazzel dat je toen met je neus in de boter viel ;) Een mens moet ook eens geluk hebben :D

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:43

Citaat:
De uitzending van 6 oktober kan ik ook even niet meer vinden en als ik hem wel kan vinden is hij niet aanklikbaar, geen idee waarom.

Volgens mij is dit omdat de rechthebbende heeft beslist dat de uitzendingen maar 2 weken online mogen staan.
Dus je zal altijd alleen de laatste 2 uitzendingen kunnen zien.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:54

Ik probeer het terug te kijken, maar ik krijg steeds de reactie: 'verbinden met videoserver mislukt'
Niet alleen bij dit programma, maar bij de meeste programm's van 1 2 en 3. Weet iemand hier waar dat aan zou kunnen liggen?

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:07

En als je hem dan helemaal opnieuw opstart lukt het dan niet?

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:53

In de Bit staat trouwens ook een artikel over de beredenen in Amsterdam :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:17

Yep klopt heb het zojuist gelezen!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:59

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:07

Dat crossen deden ze inderdaad erg stoer!

En de helmcamera`s, wat een leuk idee :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:14

sh!t
weer gemist
ik vergeet het steeds
even terugkijken maar :D

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:16

Politie te paard is echt superleuk om te zien, die blessure van nieuw paard Angelo ziet er raar uit, hoop dat ie t haalt!!!!

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:17

ik heb net uizending gemist gekeken maar ik heb niet van angelo gezien

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:05

Nee heb ik ook niet gezien. Ik heb ook uitzending gemist gekeken. Zou die daar dan niet compleet op staan? Heb al een keer eerder gemeend dat ik iets gemist had. Een paar afleveringen terug werd er gezegt in de vooruit blik naar de volgende aflevering dat 1 paard wrs moest worden ingeslapen. De week erop dus weer gekeken (we op uitzending gemist later op de avond omdat de normale tijd vaak niet haalbaar is) en niks van terug te zien :?

Misschien iemand die er meer van weet?