Na lang twijfelen wil ik toch reageren op dit verhaal met een positieve ervaring.
Vier jaar geleden was ik op zoek maar een opfokadres voor mijn veulen en kwam uit in de kop van Friesland, bij jou, M.b.. Ik vond je een aparte pittige dame maar zag dat de paarden die er stonden niets tekort kwamen. Ik heb besloten mijn dierbare veulen bij jou in de opfok te doen.
In de periode daarop kwam ik zeer regelmatig kijken, ook zonder afspraak kon ik terecht. Helaas ging het daarna mis tussen jou en meneer E. De paarden moesten halsoverkop verhuizen en dit heb je binnen drie dagen geregeld. Zonder dat je het wist was ik erbij. Ik keek toe hoe alles ingeladen werd met de rust die nodig is om paarden stressloos op transport te zetten. Je hebt me keurig op de hoogte gehouden van hoe het allemaal is gegaan.
Op de tweede locatie kon ik ook altijd komen. Mijn veulen zag er keurig uit en groeide als kool. De samenstelling van de groep veranderde en dit heb je in goede banen geleid. We wisten dat dit een tijdelijke locatie was en je binnenkort weer verhuizen moest. Je naam was inmiddels goed besmeurd. Hierover ben je altijd open en eerlijk maar mij geweest.
Na verhuizing naar locatie drie vond ik wel dat je teveel hooi op je vork nam, maar dat moest je helemaal zelf weten. Alles heeft je veel geld gekost maar je hebt mij nooit één euro meer gevraagd dan we oorspronkelijk in het Friese contractje hebben vastgelegd. Ik zag wat de naammakingen met je deden en dat je er onder gebukt ging, je dochter incluis.
Je hebt zeker fouten gemaakt en ik zal eerlijk bekennen dat ik erg aangegrepen was door alle verhalen die rondgingen en zeker mijn twijfels heb gehad over jou. Maar het ging mij om mijn paard en werd goed verzorgd. Ook zag ik je andere 'opvang' dieren en elke keer dat ik er was gingen ze toch vooruit. Je gefokte veulens waren gezonde en lieve dieren.
Ruim een jaar geleden heb volgens afspraak ik mijn paard bij je opgehaald en daarna ben ik niet meer bij je geweest. Je kwam regelmatig in het nieuws met vreselijke beschuldigingen en nu weer dit verhaal.
Ik kan zeggen dat ik je persoonlijk ken en de hele situatie de afgelopen vier jaar van redelijk dichtbij heb meegemaakt. Je bent niet heilig en ik weet niet of sommige reacties op dit forum slim zijn, maar ik begrijp ze wel. Dit topic grijpt me aan, ik weet niet wat ik moet denken. Alle 'bewijzen' en 'bronnen' zijn erg pittig en ik begrijp ook dat half Bokt hier snel conclusies uit trekt. Toch denk ik dat je een beter mens bent dan hier beschreven wordt, en omdat je drie jaar goed gezorgd hebt voor mijn dierbare veulen wil ik toch mijn persoonlijke ervaring met jou opschrijven en leesbaar maken voor iedereen.
Ik richt dit bericht aan jou omdat het me eigenlijk niet uitmaakt wat de rest ermee doet, weet dat ik je nog steeds het voordeel van de twijfel geef. Ik geloof nog steeds in je en kan dus eigenlijk niet geloven wat hier allemaal beschreven word.
Ik hoop dat je vanaf nu in rustiger vaarwater terecht komt en je de wijsheid vind om hier beter en sterker uit te komen.
Groetjes van Dylan