Nederlandse dierenactiviste laat uitgemergelde dieren achter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:49

Echwel schreef:
Goh waarom verbaasd mij dit nou niets????
Het is altijd een ander zijn schuld, maar altijd komt toch de waarheid weer bovendrijven en dan te bedenken dat ik nog steeds zit te wachten dat de politie bij mij moet komen omdat je die op mij af gestuurd hebt...
Hij was dus eerder bij jou ;)

Goh kon onze Fen dit maar meemaken...

Nee hoor, ze zijn nog steeds niet bij mij aan de deur geweest.

En jouw laatste zinnetje .......zegt erg veel over jullie hertze naar mij. Gefeliciteerd met jullie overwinning!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:51

Marigold schreef:
PVD, hoe het nou ook precies zit, sowieso wel sterkte met het moeten missen van je paarden dan!
Een hele verandering sterkte daarmee.

Dank je

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:53

kwakernoot schreef:
Dat vind ik ook het trieste van het verhaal Potverdikkie. Dat je dochter elke keer weer met zulk soort dingen wordt geconfronteerd. |(

Is inderdaad niet leuk voor haar nee. Zeker niet omdat ze heel goed weet dat ook dit verhaal weer uit de lucht gegrepen is.
Tevens zet ik er nu direct bij dat ik geen enkel woord nog over haar hier wil hebben.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:57

karina1977 schreef:
tjeetje wat een gedoe weer .

lekker over en weer gal spuwen over elkaar .
En de echte waarheid ligt in het midden ergens .
Maar mo zoveel dingen zoveel beschuldigingen moeten jou toch ook wakker maken .
Dat er blijkbaar ergens iets niet goed gaat . En dat je dingen niet kan blijven doen .
En jezelf hier niet beter uitkomt en je dochter zeker niet .

@ maxx mischien even opnieuw lezen staat er allemaal duidelijk of wil je het niet lezen poehee.

En dat is ook de reden waarom ik dus volledig stop met het opvangen van en opknappen van dieren. Voor hulp hoeven ze ook niet meer bij me aan te komen.
Ik ben goed genoeg geweest voor velen om ze te helpen , zelfs midden in de nacht. En ja, jij kan dit beamen........... Heb ik daar ook maar een stuiver voor gevraagd? Nee.
Het enige positieve uit dit hele gezeur is dat er uiteindelijk zeer veel paarden gered zijn. Helaas heeft me dit wel de kop gekost.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:59

En nog steeds overtuigd van je gelijk ipv eerlijk toe te geven dat je wederom fout zat...
waarom komen sommige mensen altijd bovendrijven werkelijk denk je echt dat het door toeval komt
Men zegt toch waar rook is is vuur...

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:02

robeer schreef:
Misschien wordt het tijd je terug te trekken uit de paardenwereld? Kennelijk lopen er iedere keer dingen scheef. Wat daar de reden van is weet ik niet en daar vel ik ook geen oordeel over zonder de feiten te kennen.

Mogelijk ben je echt zo slecht als het beeld schets, heb je ooit de verkeeerde in zijn laarzen gesch*ten of ligt de waarheid ergens in het midden? Ik zou in ieder geval voor mijn eigen rust en gemoedstoestand deze wereld (tijdelijk) vaarwel zeggen om alles op een rijtje te krijgen.

De reden? Een zaak die 6 jaar geleden is begonnen, en via bokt.nl is geprobeert uit te spelen. Vanaf dat moment was het hek van de dam.
Ik zal mij nooit terug trekken uit de paardenwereld ook al ben ik nu failliet. Heb niemand wat misdaan.
Voor een aantal leveranciers is het knap shit dit, en hoe ik dat afhandel is mijn zorg. Voorlopig is het in handen van de curator.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:07

geerke schreef:
ik weet niet meer wat ik moet geloven.... |(
Ik vind dit zo triest....voor de dieren,maar ook voor mensen die nog op geld wachten,en voor een dochter.
Ik weet ook dat mensen er soms ingeluisd worden....
Maar ik weet niet wat ik hier nu van moet denken.
Ik kan mij nog steeds niet voorstellen dat iemand die dieren redt ze laat verhongeren.

Gelukkig zijn de dieren allemaal goed terrecht gekomen, daar heb ik mijn laatste energie wel in gegooid.
Ik durf inderdaad te zeggen dat ik er flink ingeluisd ben, en het verbaast me ook niets dat er al een aantal daarvan zich hier melden.
Dit is duidelijk een sneeuwbaleffect. Van een kleine sneeuwbal waar iedereen zich mee moest bemoeien terwijl ze totaal niet wisten waar het nu om ging, is het uitgegroeid tot een lawine op het internet. Een leuke troef voor mensen die daar misbruik van willen maken zoals de huidige persoon waar Canjer staat.

Nogmaals geertje, er is absoluut geen sprake van vermagerde, laat staan uitgemergelde dieren.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:09

Echwel schreef:
En nog steeds overtuigd van je gelijk ipv eerlijk toe te geven dat je wederom fout zat...
waarom komen sommige mensen altijd bovendrijven werkelijk denk je echt dat het door toeval komt

Dit zal mijn laatste reactie naar jou zijn.
Waar rook is is vuur? Ga bij jezelf eens goed na wie die rook veroorzaakt? Ik weet dat je geniet nu meid.

gummie

Re: Nederlandse dierenactiviste laat uitgemergelde dieren achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:16

Als ik Potverdikkie was, of M.B., of Liesbeth, of zoiets.... Dan zou ik volstaan met 1 zin, namelijk dat ik alle mensen die deze verhalen verspreiden, in nederland en Duitsland, zou aanklagen wegens smaad of laster. Want dat is wat je doet als je meent dat jouw naam volgens jou door het slijk wordt gehaald. Dat betekent dus dat ze meerdere individuen en meerdere organisaties zou moeten gaan aanklagen. Ik wens haar daarbij veel sterkte...

Ik laat verder in het midden wat ik hiervan vind, want tot de uitspraak van de rechter durf ik hier mijn conclusies niet meer te trekken. Ik begrijp er geen zak van, ik heb geen idee wat waar is en wat niet, wat eigen ervaringen zijn en wat lulkoek is, wat verzonnen is en waarheid is, wie fouten maakt en wie niet.

Het enige wat ik er nog over zou kunnen zeggen, dat is dat mevrouw zich hoe dan ook diep in de nesten heeft gewerkt. Of dat nu uit goede of kwade bedoelingen is, daar weet ik niks van. Maar wellicht is de enige oplossing toch om je terug te trekken uit de "dierenwereld", alleen al omdat deze repuatie (terecht of onterecht) jezelf en anderen nog meer schade kan aanrichten.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:18

potverdikkie schreef:
robeer schreef:
Misschien wordt het tijd je terug te trekken uit de paardenwereld? Kennelijk lopen er iedere keer dingen scheef. Wat daar de reden van is weet ik niet en daar vel ik ook geen oordeel over zonder de feiten te kennen.

Mogelijk ben je echt zo slecht als het beeld schets, heb je ooit de verkeeerde in zijn laarzen gesch*ten of ligt de waarheid ergens in het midden? Ik zou in ieder geval voor mijn eigen rust en gemoedstoestand deze wereld (tijdelijk) vaarwel zeggen om alles op een rijtje te krijgen.

De reden? Een zaak die 6 jaar geleden is begonnen, en via bokt.nl is geprobeert uit te spelen. Vanaf dat moment was het hek van de dam.
Ik zal mij nooit terug trekken uit de paardenwereld ook al ben ik nu failliet. Heb niemand wat misdaan.
Voor een aantal leveranciers is het knap oliebol dit, en hoe ik dat afhandel is mijn zorg. Voorlopig is het in handen van de curator.

Het lijkt me onverstandig je niet terug te trekken uit de paardenwereld...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:49

M.b. , ik vraag me echt af of je jezelf nog serieus kunt nemen....
Je roept dingen over smaad en laster, dat alles in de media wordt opgeblazen en dat zaken verdraait worden. Toch zijn er keiharde feiten waar je gewoonweg niet omheen kunt.
En een reputatie zoals jij inmiddels hebt opgebouwd, loop je niet op doordat je 1 keer te laat bent geweest met de rekening van de fouragehandel....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:53

potverdikkie schreef:
Echwel schreef:
Goh waarom verbaasd mij dit nou niets????
Het is altijd een ander zijn schuld, maar altijd komt toch de waarheid weer bovendrijven en dan te bedenken dat ik nog steeds zit te wachten dat de politie bij mij moet komen omdat je die op mij af gestuurd hebt...
Hij was dus eerder bij jou ;)

Goh kon onze Fen dit maar meemaken...

Nee hoor, ze zijn nog steeds niet bij mij aan de deur geweest.

En jouw laatste zinnetje .......zegt erg veel over jullie hertze naar mij. Gefeliciteerd met jullie overwinning!

Hoezo gefeliciteerd met de overwinning? Die snap ik niet helemaal....
Die rekeningen heb JIJ niet voldaan... Niet iemand anders....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:54

Moderatoropmerking:
Een dringend verzoek om niet meer over de dochter van pvd te beginnen. Zij staat buiten deze discussie.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:02

Ik snap alleen niet, als Potverdikkie dus nooit dieren heeft laten verhongeren.
Als het voornamelijk door smaad en samenspanningen was door andere mensen, dat het misgegaan is.
Hoe kan het dan zo verkeerd gelopen zijn?
Hoe komen die verhalen van de DB dan in de wereld? Heeft iemand dat verzonnen?
Is er op het randje met geredde paarden omgegaan, door ze mee te laten lessen terwijl het niet kon?

Als Potverdikkie haar zaken goed op orde had, dan had de DB of wie dan ook, toch nooit iets kunnen vinden om haar te pakken?

Wie zijn dan die mensen die haar dan al jaren de voet dwars zitten. Steeds dezelfde mensen of telkens andere? Hoe kan haar naam op het internet zo zwart gemaakt worden als zij niet echt schokkende dingen verkeerd gedaan heeft.

Ik kan er natuurlijk geen oordeel over hebben, want ik ken Potverdikkie niet, en ook de situatie is.
Maar als haar situatie opgeblazen is door andere mensen, en zij is daar de dupe van geworden, dan is dat wel heel erg.

Het gaat eigenlijk alleen om onbetaalde rekeningen, dat het misgelopen is?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:04

potverdikkie schreef:
Echwel schreef:

Dit zal mijn laatste reactie naar jou zijn.
Waar rook is is vuur? Ga bij jezelf eens goed na wie die rook veroorzaakt? Ik weet dat je geniet nu meid.

Jijzelf soms???? ik geef geen rooksignalen af hoor maar iedere keer wer is het rondom jouw persoontje rokerig en iedere keer komt het boven dat de boel belazerd wordt..
Rara hoe kan dat..het nare is dat iedere keer de dieren de dupe ervan zijn, nu weer en toen ook de paarden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:06

je kunt Bokt toch niet er de schuld van geven dat je nu in de problemen zit?

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:07

Na lang twijfelen wil ik toch reageren op dit verhaal met een positieve ervaring.

Vier jaar geleden was ik op zoek maar een opfokadres voor mijn veulen en kwam uit in de kop van Friesland, bij jou, M.b.. Ik vond je een aparte pittige dame maar zag dat de paarden die er stonden niets tekort kwamen. Ik heb besloten mijn dierbare veulen bij jou in de opfok te doen.

In de periode daarop kwam ik zeer regelmatig kijken, ook zonder afspraak kon ik terecht. Helaas ging het daarna mis tussen jou en meneer E. De paarden moesten halsoverkop verhuizen en dit heb je binnen drie dagen geregeld. Zonder dat je het wist was ik erbij. Ik keek toe hoe alles ingeladen werd met de rust die nodig is om paarden stressloos op transport te zetten. Je hebt me keurig op de hoogte gehouden van hoe het allemaal is gegaan.

Op de tweede locatie kon ik ook altijd komen. Mijn veulen zag er keurig uit en groeide als kool. De samenstelling van de groep veranderde en dit heb je in goede banen geleid. We wisten dat dit een tijdelijke locatie was en je binnenkort weer verhuizen moest. Je naam was inmiddels goed besmeurd. Hierover ben je altijd open en eerlijk maar mij geweest.

Na verhuizing naar locatie drie vond ik wel dat je teveel hooi op je vork nam, maar dat moest je helemaal zelf weten. Alles heeft je veel geld gekost maar je hebt mij nooit één euro meer gevraagd dan we oorspronkelijk in het Friese contractje hebben vastgelegd. Ik zag wat de naammakingen met je deden en dat je er onder gebukt ging, je dochter incluis.

Je hebt zeker fouten gemaakt en ik zal eerlijk bekennen dat ik erg aangegrepen was door alle verhalen die rondgingen en zeker mijn twijfels heb gehad over jou. Maar het ging mij om mijn paard en werd goed verzorgd. Ook zag ik je andere 'opvang' dieren en elke keer dat ik er was gingen ze toch vooruit. Je gefokte veulens waren gezonde en lieve dieren.

Ruim een jaar geleden heb volgens afspraak ik mijn paard bij je opgehaald en daarna ben ik niet meer bij je geweest. Je kwam regelmatig in het nieuws met vreselijke beschuldigingen en nu weer dit verhaal.

Ik kan zeggen dat ik je persoonlijk ken en de hele situatie de afgelopen vier jaar van redelijk dichtbij heb meegemaakt. Je bent niet heilig en ik weet niet of sommige reacties op dit forum slim zijn, maar ik begrijp ze wel. Dit topic grijpt me aan, ik weet niet wat ik moet denken. Alle 'bewijzen' en 'bronnen' zijn erg pittig en ik begrijp ook dat half Bokt hier snel conclusies uit trekt. Toch denk ik dat je een beter mens bent dan hier beschreven wordt, en omdat je drie jaar goed gezorgd hebt voor mijn dierbare veulen wil ik toch mijn persoonlijke ervaring met jou opschrijven en leesbaar maken voor iedereen.

Ik richt dit bericht aan jou omdat het me eigenlijk niet uitmaakt wat de rest ermee doet, weet dat ik je nog steeds het voordeel van de twijfel geef. Ik geloof nog steeds in je en kan dus eigenlijk niet geloven wat hier allemaal beschreven word.

Ik hoop dat je vanaf nu in rustiger vaarwater terecht komt en je de wijsheid vind om hier beter en sterker uit te komen.

Groetjes van Dylan ;)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:13

potverdikkie schreef:
robeer schreef:

Voor een aantal leveranciers is het knap oliebol dit, en hoe ik dat afhandel is mijn zorg. Voorlopig is het in handen van de curator.

Ik heb het gevoel dat jij het gevoel hebt dat ik je aanval. Dit is absoluut niet het geval. Ik ken de feiten niet en vel daarom geen oordeel. Het enige wat ik je mee wil geven met mijn eerdere post is dat je dat in overweging moet/kan nemen voor je eigen (gemoeds)rust.

Dan heb ik het dus niet over de praktische afhandeling maar over emotioneel afstand nemen en op adem komen. Ik proef wel in je posts dat je een vechter bent en daarom zal het niet makkelijk zijn. Ik wens je iig wijsheid toe.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:21

Meganyr schreef:
Na lang twijfelen wil ik toch reageren op dit verhaal met een positieve ervaring.

Vier jaar geleden was ik op zoek maar een opfokadres voor mijn veulen en kwam uit in de kop van Friesland, bij jou, M.b.. Ik vond je een aparte pittige dame maar zag dat de paarden die er stonden niets tekort kwamen. Ik heb besloten mijn dierbare veulen bij jou in de opfok te doen.

In de periode daarop kwam ik zeer regelmatig kijken, ook zonder afspraak kon ik terecht. Helaas ging het daarna mis tussen jou en meneer E. De paarden moesten halsoverkop verhuizen en dit heb je binnen drie dagen geregeld. Zonder dat je het wist was ik erbij. Ik keek toe hoe alles ingeladen werd met de rust die nodig is om paarden stressloos op transport te zetten. Je hebt me keurig op de hoogte gehouden van hoe het allemaal is gegaan.

Op de tweede locatie kon ik ook altijd komen. Mijn veulen zag er keurig uit en groeide als kool. De samenstelling van de groep veranderde en dit heb je in goede banen geleid. We wisten dat dit een tijdelijke locatie was en je binnenkort weer verhuizen moest. Je naam was inmiddels goed besmeurd. Hierover ben je altijd open en eerlijk maar mij geweest.

Na verhuizing naar locatie drie vond ik wel dat je teveel hooi op je vork nam, maar dat moest je helemaal zelf weten. Alles heeft je veel geld gekost maar je hebt mij nooit één euro meer gevraagd dan we oorspronkelijk in het Friese contractje hebben vastgelegd. Ik zag wat de naammakingen met je deden en dat je er onder gebukt ging, je dochter incluis.

Je hebt zeker fouten gemaakt en ik zal eerlijk bekennen dat ik erg aangegrepen was door alle verhalen die rondgingen en zeker mijn twijfels heb gehad over jou. Maar het ging mij om mijn paard en werd goed verzorgd. Ook zag ik je andere 'opvang' dieren en elke keer dat ik er was gingen ze toch vooruit. Je gefokte veulens waren gezonde en lieve dieren.

Ruim een jaar geleden heb volgens afspraak ik mijn paard bij je opgehaald en daarna ben ik niet meer bij je geweest. Je kwam regelmatig in het nieuws met vreselijke beschuldigingen en nu weer dit verhaal.

Ik kan zeggen dat ik je persoonlijk ken en de hele situatie de afgelopen vier jaar van redelijk dichtbij heb meegemaakt. Je bent niet heilig en ik weet niet of sommige reacties op dit forum slim zijn, maar ik begrijp ze wel. Dit topic grijpt me aan, ik weet niet wat ik moet denken. Alle 'bewijzen' en 'bronnen' zijn erg pittig en ik begrijp ook dat half Bokt hier snel conclusies uit trekt. Toch denk ik dat je een beter mens bent dan hier beschreven wordt, en omdat je drie jaar goed gezorgd hebt voor mijn dierbare veulen wil ik toch mijn persoonlijke ervaring met jou opschrijven en leesbaar maken voor iedereen.

Ik richt dit bericht aan jou omdat het me eigenlijk niet uitmaakt wat de rest ermee doet, weet dat ik je nog steeds het voordeel van de twijfel geef. Ik geloof nog steeds in je en kan dus eigenlijk niet geloven wat hier allemaal beschreven word.

Ik hoop dat je vanaf nu in rustiger vaarwater terecht komt en je de wijsheid vind om hier beter en sterker uit te komen.

Groetjes van Dylan ;)

Fijn dit bericht!
Een verhaal heeft altijd twee kanten...

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:22

Het is weer bokt op zijn best zeg. We hebben weer iemand die we even aan de schandpaal kunnen nagelen. Los van het feit dat ik geen idee heb waar de waarheid ligt, en wie en wat er gelogen wordt vind ik het ronduit schandalig dat iemand op deze manier even de grond in wordt gestampt. Ik merk echt wel dat er een hoop onverwerkt leed zit, maar is dat een reden om iemand die dus duidelijk in de shit zit nog even verder te trappen?
Ik zeg er nog wel even bij dat ik de hele situatie niet ken, ook Monique niet, en ik keur verwaarlozing ten alle tijden af, maar dat geeft nog steeds niemand het recht om een persoon zo hard af te branden.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:25

mika11 schreef:
Als het voornamelijk door smaad en samenspanningen was door andere mensen, dat het misgegaan is.
Is er op het randje met geredde paarden omgegaan, door ze mee te laten lessen terwijl het niet kon?

Als Potverdikkie haar zaken goed op orde had, dan had de DB of wie dan ook, toch nooit iets kunnen vinden om haar te pakken?

Wie zijn dan die mensen die haar dan al jaren de voet dwars zitten. Steeds dezelfde mensen of telkens andere? Hoe kan haar naam op het internet zo zwart gemaakt worden als zij niet echt schokkende dingen verkeerd gedaan heeft.

Ik kan er natuurlijk geen oordeel over hebben, want ik ken Potverdikkie niet, en ook de situatie is.
Maar als haar situatie opgeblazen is door andere mensen, en zij is daar de dupe van geworden, dan is dat wel heel erg.

Inderdaad........

Heb de kinderbescherming op mijn dak gehad, echter beschuldigingen niet terrecht bevonden dus die fase ook weer gehad. Klacht ongegrond.

Heb volledige belastingcontrole gehad, alles okay bevonden dus weer een fase voorbij, klacht ongegrond.

Heb volledige controle gehad van de FOD, alle dieren in goede staat bevonden, klacht ongegrond.

alle instanties die ze maar op mijn nek konden sturen heb ik wel gehad. En nooit maar dan ook nooit veroordeeld, altijd waren de klachten ongegrond.

Waar het misgelopen is? dat ik dacht alle paarden wel te kunnen redden, en daardoor financieel op mijn bek ben gegaan.
Ja, er zijn onbetaalde rekeningen, anders hoef ik de boeken niet neer te leggen. En daar ben ik echt niet trots op hoor, vind het heel spijtig.

Ja, het zijn inderdaad steeds dezelfde mensen die mij dwars zitten, en ja ik durf volmondig te zeggen dat alles enorm opgeblazen wordt.

Ja ik heb dingen niet goed aangepakt, dat realiseer ik me ook. Maar ik heb het daarbij puur over het te laag houden van stallingsgelden, teveel opvangpaarden die enkel geld kosten. Ik had geen donateurs, alles moest uit eigen zak betaald worden. En dat lukte dus niet meer. Maar wat er ook gebeurde, de dieren zijn nooit iets te kort gekomen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:27

Meganyr schreef:

Groetjes van Dylan ;)

Goh *slik*,

Wat tof van je dat je de moed hebt om hierin te reageren!! Gekke dwaze Dylan........ Zal hem nooit vergeten, en heb met liefde voor hem gezorgd!

liefs xxx

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:30

ik ken het gevoel dat je alles wilt redden....ik heb een vriend die mij regelmatig terugfluit.
Anders had ik vermoedelijk in dezelfde situatie gezeten als jij.
Het is moeilijk om rationeel na te denken als er weer een uitgemergelt paard je pad kruist.

Ik weiger ook te geloven dat jij je dieren verwaarloosd hebt....dat gaat niet samen....redden en laten verhongeren.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:33

geerke schreef:
ik ken het gevoel dat je alles wilt redden....ik heb een vriend die mij regelmatig terugfluit.
Anders had ik vermoedelijk in dezelfde situatie gezeten als jij.
Het is moeilijk om rationeel na te denken als er weer een uitgemergelt paard je pad kruist.

Ik weiger ook te geloven dat jij je dieren verwaarloosd hebt....dat gaat niet samen....redden en laten verhongeren.

Dank je Geerke!

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:39

potverdikkie schreef:
mika11 schreef:

Inderdaad........

Heb de kinderbescherming op mijn dak gehad, echter beschuldigingen niet terrecht bevonden dus die fase ook weer gehad. Klacht ongegrond.

Heb volledige belastingcontrole gehad, alles okay bevonden dus weer een fase voorbij, klacht ongegrond.

Heb volledige controle gehad van de FOD, alle dieren in goede staat bevonden, klacht ongegrond.

alle instanties die ze maar op mijn nek konden sturen heb ik wel gehad. En nooit maar dan ook nooit veroordeeld, altijd waren de klachten ongegrond.

Waar het misgelopen is? dat ik dacht alle paarden wel te kunnen redden, en daardoor financieel op mijn bek ben gegaan.
Ja, er zijn onbetaalde rekeningen, anders hoef ik de boeken niet neer te leggen. En daar ben ik echt niet trots op hoor, vind het heel spijtig.

Ja, het zijn inderdaad steeds dezelfde mensen die mij dwars zitten, en ja ik durf volmondig te zeggen dat alles enorm opgeblazen wordt.

Ja ik heb dingen niet goed aangepakt, dat realiseer ik me ook. Maar ik heb het daarbij puur over het te laag houden van stallingsgelden, teveel opvangpaarden die enkel geld kosten. Ik had geen donateurs, alles moest uit eigen zak betaald worden. En dat lukte dus niet meer. Maar wat er ook gebeurde, de dieren zijn nooit iets te kort gekomen.

Dat bedoel ik dus met de verkeerde in de laarzen gesch*ten hebben.
Dat je de energie hebt opgebracht om al die jaren door te gaan zeg. Ik had waarschijnlijk al lang achter de heg gelegen.

Nogmaals: ik vel geen oordeel maar net als geerke gaat het er bij mij ook niet in dat het niet samen gaat om dieren te willen redden om ze vervolgens (moedwillig) te verwaarlozen.