Van Uytert en Paul Schockemöhle kopen dekhengst Metall

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:15

Coloured schreef:
Er wordt weer geld geroken...Dekgeld zal in 2012 geen 600,- meer zijn maar een veelvoud hiervan.
Jammer hoor!

Tja dat is dan toch gewoon slim zaken doen :o
Het is een strategisch zakenman, dus snap niet wat hier dan zo slecht aan is van PS....
Tuurlijk zal het dekgeld wel omhoog gaan, maar dat is een logisch gevolg! Zelfde als dat Jazz meer is gaan kosten na het succes van zijn nakomelingen... Weet wel dat Jazz en Metall niet met elkaar te vergelijken zijn, maar gaat om het idee. Voordat heel bokt weer begint te zeuren :+

donia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:15

Métall heeft 1154 nakomelingen en is in 2010 met een dressuurindex van 124 93% met de hakken over de sloot definitief goedgekeurd op 3- t/m/ 11-jarige nakomelingen. Uit de oudste jaargangen komt zegge en schrijven 1 Grand Prix nakomeling: Uthopia. Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Métall’s zoon Special D wordt waarschijnlijk eind dit jaar beoordeeld op 3- t/m 7-jarige nakomelingen. Met een dressuurindex van 110 86% is de kans groot dat de hengst op wacht gezet wordt. De oudste nakomelingen van Ufo zijn dit jaar pas 3 jaar. Jaarlijks worden er op Gestüt Lewitz van Paul Schockemöhle ca. 650 veulens geboren. Met de aankoop van Métall en het feit dat sinds de oprichting van Gestüt Lewitz in 1993 er nauwelijks topsportpaarden gefokt zijn, geeft Paul Schockemöhle aan geen inzicht te hebben in moderne populatiegenetica.

Anoniem

Re: Van Uytert en Paul Schockemöhle kopen dekhengst Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:20

Ceasario, zie je ook nog wat Darwin-Roemer invloed?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:24

donia schreef:
Métall heeft 1154 nakomelingen en is in 2010 met een dressuurindex van 124 93% met de hakken over de sloot definitief goedgekeurd op 3- t/m/ 11-jarige nakomelingen. Uit de oudste jaargangen komt zegge en schrijven 1 Grand Prix nakomeling: Uthopia. Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Métall’s zoon Special D wordt waarschijnlijk eind dit jaar beoordeeld op 3- t/m 7-jarige nakomelingen. Met een dressuurindex van 110 86% is de kans groot dat de hengst op wacht gezet wordt. De oudste nakomelingen van Ufo zijn dit jaar pas 3 jaar. Jaarlijks worden er op Gestüt Lewitz van Paul Schockemöhle ca. 650 veulens geboren. Met de aankoop van Métall en het feit dat sinds de oprichting van Gestüt Lewitz in 1993 er nauwelijks topsportpaarden gefokt zijn, geeft Paul Schockemöhle aan geen inzicht te hebben in moderne populatiegenetica.

Gelukkig heb jij zijn succes al evenaart?
Je doet nu PS voorkomen als een domme man, sorry maar ben bang, dat hij zo dom niet is...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:34

Lovely schreef:
Ceasario, zie je ook nog wat Darwin-Roemer invloed?

Bij Roemer denk ik altijd aan Perseus. Net als bij Pilot.

Afbeelding

Het type ( hals/nek/kaaklijn en croupe) wat b.v. ook herkenbaar is bij Uthopia.
Maar dan is mijn eigen idee en wil me niet wagen aan verdere glazenbol- speculaties..
zoals met de combi met sandro-hit (niet sterk van achteren)

Terwijl de vermoeidheid of niet sterk van achteren bij Uthopia bij de laatste pirouettes een drama in het achterbeen was.
Ik dacht hij gaat omvallen...Voor de rozebrilkijkers zoals ik in dit geval..vermoeidheid.?! :D

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:45

Hoppje schreef:
Coloured schreef:
Er wordt weer geld geroken...Dekgeld zal in 2012 geen 600,- meer zijn maar een veelvoud hiervan.
Jammer hoor!

Tja dat is dan toch gewoon slim zaken doen :o
Het is een strategisch zakenman, dus snap niet wat hier dan zo slecht aan is van PS....
Tuurlijk zal het dekgeld wel omhoog gaan, maar dat is een logisch gevolg! Zelfde als dat Jazz meer is gaan kosten na het succes van zijn nakomelingen... Weet wel dat Jazz en Metall niet met elkaar te vergelijken zijn, maar gaat om het idee. Voordat heel bokt weer begint te zeuren :+

Ik vind het jammer voor mezelf dat het dekgeld omhoog gaat omdat ik Metall in de toekomst misschien wel wil gebruiken. That's all.

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:48

Ik denk dat dit een goede zet is voor het KWPN in het algemeen.
Van Metal hoorde je niet zo veel meer en bij fokkers stond hij ook niet op nr. 1 dus nu dat PS hem gekocht heeft wordt hij zeker voor een groter publiek interessanter en het KWPN fokproduct wereld wijd interessanter dus voor de nederlandse paardenmarkt alleen maar beter,denk ik.
En de fam. Visser had Totilas niet hoeven verkopen maar als je zo'n aanbod krijgt dan denk ik dat niemand hier op bokt dat zou afslaan dus we moeten wel realistisch blijven,zaken zijn zaken en daar weet PS wel mee om te gaan.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:54

deeva schreef:
Ik denk dat dit een goede zet is voor het KWPN in het algemeen.
Van Metal hoorde je niet zo veel meer en bij fokkers stond hij ook niet op nr. 1 dus nu dat PS hem gekocht heeft wordt hij zeker voor een groter publiek interessanter en het KWPN fokproduct wereld wijd interessanter dus voor de nederlandse paardenmarkt alleen maar beter,denk ik.
En de fam. Visser had Totilas niet hoeven verkopen maar als je zo'n aanbod krijgt dan denk ik dat niemand hier op bokt dat zou afslaan dus we moeten wel realistisch blijven,zaken zijn zaken en daar weet PS wel mee om te gaan.

Het is gewoon zo dat zakenmensen emotioneel ook heel anders in elkaar zitten.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:54

donia schreef:

Ik reageer normaalgezien niet op topics zoals deze maar dit hier is voor mij het strafste wat ik tot hiertoe al gelezen heb op Bokt...
PS zal blij zijn dat hij dankzij Bokt te weten is gekomen dat hij er eigenlijk niks van kent ... :x

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:01

Toch blijf ik het apart vinden dat er nu ineens wél zoveel belangstelling is voor Metall, na de prestaties van een van zijn nakomelingen. Ik heb het altijd al een fijn dier gevonden, heerlijk los door het lijf bewegen en -in mijn ogen- een ondergewaardeerde hengst.
Erg mooi bloed (en niet alleen voor de dressuur!) maar het karakter van zijn nakomelingen was in mijn ogen iets te ritselig voor de 'gewone' ruiter.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:03

ukje schreef:
[

Dank je :?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:07

Active schreef:
ukje schreef:
[

Dank je :?

Je hoeft het niet persoonlijk op te vatten. PS lijkt mij niet het type wat "zwaar" gemotioneerd als hij een paard koopt/verkoopt. En dat is mijn mening voordat je daar over struikelt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:10

Maar ukje, hoe kun jij nu zeker weten, dat zo iemand emotioneel anders in elkaar zit. Dat kun je toch nooit met zekerheid over iemand zeggen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:11

Tendance schreef:
Maar ukje, hoe kun jij nu zeker weten, dat zo iemand emotioneel anders in elkaar zit. Dat kun je toch nooit met zekerheid over iemand zeggen?

Ik denk als je zo emotioneel wordt van verkoop, dat je geen handelaar wordt en zeker niet zo'n goeie als PS.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:13

Tendance schreef:

Hmm, kom uit een famillie met zakenmensen. Kan je zeggen dat die kwa emotie vaak afstandelijk zijn. En iets wat jij als dierbaar zult beschouwen voor hen, brood op de plank kan betekenen. Misschien ben ik iets te kort door de bocht.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:15

PS weet ook wel dat hij foktechnisch gezien geen tophengst heeft geklocht maar hij kent ook het gedrag van de fokkers namelijk dat ze bij modehengsten dekken. Metall heeft nu een succesvolle nakomeling dus zal hij weer fokkers trekken.

ik denk ook dat Metall de hele wereld niet heeft gekost, hij was in Nederland een beetje uitgedekt.
Daarbij is het foktechnisch niet interessant met zo'n oude hengst te dekken vanwege de generatieinterval.

Conclusie foktechnisch geen ramp voor Nederland, commercieel heel verstandig van PS en van Uytert.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:25

Nicole schreef:
....... zucht

Stopt hij ook eens met kopen van paarden? :')

Waarschijnlijk niet...hij is naast hengstenhouder ook paardenhandelaar.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:26

donia schreef:

Negro's sport index is veel beter...

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:34

Duim ook heel hard dat mijn merrie dragend is van Metall. Ze heeft hoogspersoonlijk nog afgelopen vrijdag nog bezoek van hem persoonlijk gehad.

Family Brouwer heeft in iedergeval een mooi slag geslagen. 3 Jaar gelden gekocht voor 45.000,- en nu verkocht voor € 500.000,- Dekgeld was dit jaar € 500,- word komend jaar € 2500,-

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:35

ukje schreef:
Tendance schreef:

Hmm, kom uit een famillie met zakenmensen. Kan je zeggen dat die kwa emotie vaak afstandelijk zijn. En iets wat jij als dierbaar zult beschouwen voor hen, brood op de plank kan betekenen. Misschien ben ik iets te kort door de bocht.

toch moet je dat per individu bekijken. Misschien zijn er wel mensen die geen zakenmensen zijn, die emotioneel veel minder verbonden zijn aan hun dier, dan een zakenman.
Je kunt, vind ik, nooit iets over de gevoelens van een ander zeggen.
Zelfs niet als je al jaren met deze persoon onder 1 dak woont ken je deze persoon voor de volle 100%.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:38

Nicole schreef:
....... zucht

Stopt hij ook eens met kopen van paarden? :')

Breek me de bek niet open :')

Kan hij Uthopia niet hebben, nou dan koopt hij toch gewoon de papa?
Ben benieuwd of de bodem van zijn portemonnee al in zicht komt....

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:43

Volgens mij is dit al jaren het werk van de beste man. Alleen, sinds hij Totilas heeft gekocht zijn de vergrootglazen flink op hem gericht.

Dit is gewoon zaken doen. IMO doet hij niks raars.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:46

Zucchero schreef:
:') En dan ook nog mensen die geloven dat dé Joop hier een account opent!! Briljante actie!! _O- _O- _O-

:')
Hij heeft wel betere dingen te doen.
Leuke grapjas hier. :')

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:51

Schockemohle is gewoon zakenman en denk ook een goede anders had hij de centjes niet om al deze hengsten te kopen.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 15:57

Adil schreef:
kleinvosje schreef:
Ik word een beetje moe van de hebzucht van meneer Schockemöhle. Alles wat een beetje presteert, of potentie heeft, vertrekt naar zijn stal. In dit geval zal Metall misschien niet helemaal verhuizen, maar toch...

Kleinvosje, ik denk dat je dat verkeerd ziet. Voor Paul Schockemöhle is dit business en als hij iets goed kan, is het zaken doen. Hij is niet zo groot in de paarden geworden door op zijn kont te blijven zitten en afwachten, maar ook door slagen te slaan.

Paul zal wel veel voordelen voor zichzelf zien door de gedeeltelijke(!!!) aankoop van Metall, maar in de zin van puur een goede investering voor de zaak.

Je kan een zakenman moeilijk kwalijk nemen dat hij goede zaken doet om zijn bedrijf nog verder te profileren. Dat is immers het doel. Alleen doet Paul met paarden en ja...Dan kan het zijn dat het een of andere talentje weggekocht wordt omdat hij het als goede investering voor zijn zaak ziet.

Maar of het hebzucht is...? Neuh, eerder "koppie koppie" :)

Ben ik het helemaal mee eens! :)
Ik denk dat die man gewoon ontzettend veel geld heeft en dat heeft verdiend door heel goed te kijken wat hij moet kopen.
Ook hij is onderaan begonnen maar nu hij nou eenmaal zo groot is weet hij wel hoe hij makkelijk groot geld binnenhaalt.
En zeg nou eerlijk, Metall kreeg niet de waardering die hij verdiende maar door een zoon nu wel, volgens mij is daar niet wat mis mee.
Denk eerder dat bokt en vele anderen het hem niet gunnen dat hij zo slim is en goede aankopen weet te doen.
Nam zijn handelstalent graag van hem over. *D