Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bomba schreef:Maar ik stap hierbij uit de discussie. Voor mij is het KWPN niet heilig en het is in mijn ogen niks beter dan andere buitenlandse stamboeken.
Misschien is het voor het KWPN wel eens een eye-opener, dat de paarden die de internationale top halen hele andere types zijn dan de hengsten die worden goedgekeurd.
Van alle KWPN goedgekeurde hengsten zie ik er verdomd weinig terug in de internationale top.
Bomba schreef:Bomba schreef:Het zijn niet helemaal compleet Nederlandse paarden. Maar dat wordt wel aan iedereen doen voorkomen.
Niet zo bekrompen, zelfs de paarden zijn/worden multi-culti
.DePaardenman schreef:Pavo winnaars en reservekampioenen om het lijstje niet te groot te maken.
Grand Prix:
Junior STV
Krack C
Lucky Times
Montercristo
OOseven
Rubels
Robin Hood
Scandic
Spargo
Lichte tour:
Mariena
Patser
Special D? (weet ik niet zeker)
Decor Dreamcatcher
Florencio
Uphill
Ucelli
Wynton
Johnson
Prutsers daar bij het wpn, zijn stekeblind
sarabande schreef:Bomba schreef:Maar ik stap hierbij uit de discussie. Voor mij is het KWPN niet heilig en het is in mijn ogen niks beter dan andere buitenlandse stamboeken.
Misschien is het voor het KWPN wel eens een eye-opener, dat de paarden die de internationale top halen hele andere types zijn dan de hengsten die worden goedgekeurd.
Van alle KWPN goedgekeurde hengsten zie ik er verdomd weinig terug in de internationale top.
Als je aan de ene kant niet kan schoppen dan de andere kant maar he
De sportpaardenfokkerij is nog steeds aan verandering onderhevig. Kijk naar het verschil in type nu en 50 jaar geleden.
Wat het beste is zal de sport nu uit gaan maken, dat is de realiteit
Dus erkent het KWPN een hengst die totaal niet binnen het huidige beeld past toch puur op zijn prestatievermogen.
Het door jouw zo geliefde Trakehner stamboek is nog lang zo ver niet die houden zich spastisch aan het verleden vast met alle gevolgen van dien
Daar zou Totilas wellicht goed werk kunnen doen
Bomba schreef:Maar ik stap hierbij uit de discussie. Voor mij is het KWPN niet heilig en het is in mijn ogen niks beter dan andere buitenlandse stamboeken.
[***] schreef:Bomba schreef:Ik ben het er geheel mee eens. De echte talenten laten ze staan, omdat ze op zoek zijn naar een langbenig paard met veel voorbeen, een paard dat ik het rechthoeksmodel is gebouwd en ga zo maar door. Maar de paarden die internationaal in de top meelopen zien er eventjes wat anders uit dan daar waar het KWPN naar op zoek is.
Ja ze zoeken van die Parzival-achtige paarden, weet je wel, die Jazz, die 2 keer goud had. Rare jongens van het KWPN.![]()
Als ik Bomba zo inschat, nogal anti-KWPN, dan ben je gewoon eens met een paar slechte beesten naar de KWPN keuring geweest en dat ligt natuurlijk volledig aan het KWPN en niet aan je eigen veestapel. Als ik het mis heb, leg dan even uit waarom je zo negatief reageerd in een topic met het goede nieuws dat het KWPN een goed presterende hengst erkent?
En over de afstamming: hengsten als Uthopia en Valegro hebben nogal wat klassieke grootheden in hun afstamming staan, duidelijk terug te zien in het type.
Overigens zou ik een hengst als Charmeur, toch binnen het KWPN de best presterende en meest dekkende hengst van de nieuwe jaargang, niet luxe en hoogbenig noemen. Dus dat het KWPN dergelijke hengsten niet wil hebben en alleen luxe en hoogbenig zoekt is complete onzin.
stoffel schreef:Bomba schreef:Maar ik stap hierbij uit de discussie. Voor mij is het KWPN niet heilig en het is in mijn ogen niks beter dan andere buitenlandse stamboeken.
Van welk stamboek zie jij dan wel veel goedgekeurde hengsten terug in de internationale top?
Je vergeet dat deze goedgekeurde hengsten er zijn om onze fokkerij verder te brengen, het zijn hun nakomelingen die het moeten gaan doen, daarvoor zijn ze dekhengst, als hun nakomelingen het niet gaan doen in de sport, kunnen ze zelf ook beter sportpaard blijven.
En wat betreft de hengsten die goedgekeurd zijn op basis van hun sportprestaties hoe zit het met hun fokprestaties?