Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:01

Ayasha schreef:
Hell, zelfs ik zou gerust willen ruilen met die knol zijn luxe. Dat je hem niet goed gereden vind moet je zelf weten maar arm is die nou niet bepaalt.

Dat is jouw defenitie van gelukkig zijn blijkbaar, paarden hebben al die commercie en gouden stallen echt niet nodig om gelukkig te zijn. Integendeel zelfs :)

Iig jammer voor Mar dat het niet zo lekker gaat zoals hij verwacht had. Ik ben benieuwd hoe deze combinatie nog zal gaan groeien. Zal de naald de goede of verkeerde kant op vallen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:03

mimeslosydy schreef:
Ayasha schreef:
Hell, zelfs ik zou gerust willen ruilen met die knol zijn luxe. Dat je hem niet goed gereden vind moet je zelf weten maar arm is die nou niet bepaalt.

Dat is jouw defenitie van gelukkig zijn blijkbaar, paarden hebben al die commercie en gouden stallen echt niet nodig om gelukkig te zijn. Integendeel zelfs :)

Iig jammer voor Mar dat het niet zo lekker gaat zoals hij verwacht had. Ik ben benieuwd hoe deze combinatie nog zal gaan groeien. Zal de naald de goede of verkeerde kant op vallen

Dat weet ik, maar om hem nou "arme Totilas" te noemen? :+ Kom op zeg, bij "arm" heb ik een heel andere voorstelling.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:06

jirina schreef:
Citaat:
In de piaff ging ie zelfs bijna achterwaarts!

Ha ha bijzonder. Piaffe achterwaards en galop achterwaards zijn oefeningen die niet meer gereden worden maar die er wel bestaan. Alleen een heel sterk paard kan het.
+:)+

Zover ik begreep is achterwaarts in de piaffe tijdens de wedstrijden van de FEI een grove fout en moet dit streng afgestraft worden. Kan me vergissen :)

manubres

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:08

Voor mij wordt het steeds duidelijker:
Duitsland heeft geen gouden Olympische medaille gekocht, maar wel de onze afgenomen....mits Totilas gezond was gebleven natuurlijk.

claudiav77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:14

hallo meiden en dames...ja de piaff in zijn achteruit is inderdaad niet goed,en wat een mooi gezicht om mijn oude baas dhr kasselmann en paul met zo een strak gezicht te zien....en nee rat en toot worden geen combi want hij rijd dat paard zoals hij nu doet helemaal kapot.....dus er is heeel veel te veranderen als ze uperhaupt kans op een medaille willen hebben volgend jaar.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:19

9 maanden, dus....

Ongeveer 9 x 4 weken = 36 weken.
Hij zal hem minstens wel 5x in de week trainen, dan heeft ie er minimaal denk ik 180 keer mee getraind. Even de hoefzweer niet meegerekend.

Moet je het paard toch aardig kunnen leren kennen.

Ik kan me vergissen, maar Edward had het met Voice dach ik toch sneller voor elkaar om een combinatie te worden.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:19

9 maanden, dus....

Ongeveer 9 x 4 weken = 36 weken.
Hij zal hem minstens wel 5x in de week trainen, dan heeft ie er minimaal denk ik 180 keer mee getraind. Even de hoefzweer niet meegerekend.

Moet je het paard toch aardig kunnen leren kennen.

Ik kan me vergissen, maar Edward had het met Voice dacht ik toch sneller voor elkaar om een combinatie te worden.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:22

Ik dacht al, wat duurt het lang voordat het eerste post-EK-Totilas-topic er komt!

Zelf vind ik de woorden van PS wel flauw, alhoewel ik kan begrijpen dat hij het zo verwoordt. Hij heeft tenslotte de helft van Totilas verkocht aan Linsenhoff, dus dit is simpelweg waar hij het mee moet doen. Daarnaast zou het alles behalve professioneel zijn om in de pers te gaan verkondigen dat Rath en Toot geen combinatie zijn.

Toch vind ik dat hij wel veel de schuld op Totilas schuift. Totilas had geen zin en Rath kon dat niet veranderen. Maar misschien was het juist Rath wel die op zo'n manier aan het rijden was, dat Toot er geen zin meer in had? Blijft gissen waar de oorzaak ligt, maar ik vind het te makkelijk om het dan maar op het paard te schuiven. Het viel mij in ieder geval heel erg op dat Totilas echt narrig was in de kur. De hele proef oren strak in z'n nek en ik had een paar keer het idee dat hij finaal in de staking zou gaan. (Zag wel ineens dat hij familie van Sisther is, haha).

Voor wat betreft de discussie Sisther, vrees ik dat zij gewoon de mentaliteit van een sportpaard mist om in te top te kunnen lopen. Ze wordt vaak te narrig en alle respect voor Edward dat hij er dan alsnog een 70% weet uit te persen. Als je kijkt naar de proef van Andreas Helgstrand in Aken, die haalde met zijn paard dat flipte 56% meen ik. Dan toont het wel de kwaliteit van Edward dat hij zo'n bom onder zich zo weet te managen dat er nog wel iets te redden valt. En wie weet, was dat ook wel de gouden combinatie tussen hem en Toot. Misschien is Toot niet zo simpel in z'n hoofd als dat we onder Edward dachten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:23

Met Sister doet ie er dan weer langer over. :+ *mis vooral het sarcasme niet*
Wat een onzin, elk paard is anders. Kan je toch niet vergelijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:24

Edward gaat er nog steeds komen met Sisther.
Ik geef de hoop niet op :D

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:37

Vraag me af wat Edward van de uitspraak vond van Anky gisteren op Nederland 1, zij ziet het niet zo in Sisther...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:38

Toch knap dat Edward doorgaat met Sisther, ondanks de druk en tegenvallende prestaties.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:54

Laatste pagina's doorgelezen, en een aantal opmerkingen blijven me bij.
Onder andere de band tussen toot en rath die mist, dat straalt er niet vanaf!
Ik heb bij Rath niet het idee dat ie nou mega geniet van deze topknol...
En ik denk dat toot deze druk van alle kanten ook voelt!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:56

Ik vraag me af hoe je oprecht kunt genieten als er zoveel druk op je schouders ligt. :).

Farmgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:58

"Schockemöhle kocht Totilas ook voornamelijk om voor nakomelingen te zorgen. De sportieve rechten van de hengst heeft hij doorverkocht, aan de schoonmoeder van de huidige berijder Rath"
Schoonmoeder kan dus alleen bepalen of er een andere ruiter op komt..........

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:59

Natuurlijk kun je niet echt genieten als er van alle kanten mensen in je nek hijgen, die het je niet gunnen. Dan kun je toch ook niet genieten!
Ik heb zoiets van: Laat ze een tijdje met rust, zonder commercie, zodat ze ook de mogelijkheid hebben om elkaar te leren kennen, want van die 9 maanden hebben ze er zeker 7 in zijn nek staan hijgen, dus echt leren kennen, daar komt het dan niet van!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:59

Als je niet kan genieten van zo'n paard rijden,waar ben je dan mee bezig?
Maar goed, misschien heeft hij er thuis wel ontzettend veel plezier van, jammer dat het niet in de ring was te zien, en ook niet na het afgroeten!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:11

manubres schreef:
Voor mij wordt het steeds duidelijker:
Duitsland heeft geen gouden Olympische medaille gekocht, maar wel de onze afgenomen....mits Totilas gezond was gebleven natuurlijk.

Duitsland niets...
Alleen hebben een stel hun eigen land (Nederland) verraden..
Ik ken ook zo een berg onzin verkopen.. :(:)

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:15

ik snap het plaatje niet :?

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:15

Farmgirl schreef:
"Schockemöhle kocht Totilas ook voornamelijk om voor nakomelingen te zorgen. De sportieve rechten van de hengst heeft hij doorverkocht, aan de schoonmoeder van de huidige berijder Rath"
Schoonmoeder kan dus alleen bepalen of er een andere ruiter op komt..........

kleine noot; het is zijn stiefmoeder . (schoonmoeders zijn doorgaans niet zo populair bij hun schoonzoon ;-) )

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:19

Stiefmoeders doen het anders in de sprookjes ook niet al te best hoor....:+

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:20

zat de kür nog even te begluren, en inderdaad hij gaat achterwaarts in 1 van de eerste piaffes....

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:20

Tjeh Ed had zijn teugels indd kort bij toot. MAar heb hem nooit met zijn stang zo streng gezien als rath deed

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:22

Oke, kan iemand mij dat plaatje uitleggen want ik snap er niets vvan :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:23

armanike schreef:
Tjeh Ed had zijn teugels indd kort bij toot. MAar heb hem nooit met zijn stang zo streng gezien als rath deed

Als de kinketting strak zit, hoeft dat ook niet. Bijvoorbeeld. Waarmee ik niet wil impliceren dat Edward dat deed, maar het overhellen van de stang zegt niet altijd wat.