Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
suffie schreef:Het is idd streekgebonden, want hier in onze omgeving (Achterhoek, Duitse grens) ligt nog veel stro op het land te verrotten en staat er nog veel graan.
robert45 schreef:niet te hoog stapelen dan valt het mee.
Is het direct achter de combine geperst? Of heeft het een dag gelegen?
deedee19 schreef:En toen regende het...daar gaat ons gras. Het is echt een ramp dit jaar. Van het voorjaar heeft het 8 weken niet geregend hier en nu regent het acht weken aan één stuk. Denk dat we alles wel als verloren kunnen beschouwen...Ik word hier echt niet goed van.
russel schreef:Kan je het niet laten wikkelen? Gisteren was bekend dat het ging regenen.
Pashon schreef:Vind het nog wel meevallen hoor. Als ik zie hoevaak er hier per land gehooid is, de meeste boeren hebben hier hun 3e snee er al af.
russel schreef:.
Ik moet uit gaan wijken merk ik. zie prijzen tussen de 35 en 50 euro voor pakken van 500 kg voorbij komen, dat was vorig jaar hier al de prijs voor pakken van 350 kg.....
deedee19 schreef:En toen regende het...daar gaat ons gras. Het is echt een ramp dit jaar. Van het voorjaar heeft het 8 weken niet geregend hier en nu regent het acht weken aan één stuk. Denk dat we alles wel als verloren kunnen beschouwen...Ik word hier echt niet goed van.
russel schreef:want mijn hooi was dus niet helemaal droog, wellicht een bui over heen gevallen, maar dat zit al goed in elkaar en de rook komt er al van af
flettie schreef:Pashon schreef:Vind het nog wel meevallen hoor. Als ik zie hoevaak er hier per land gehooid is, de meeste boeren hebben hier hun 3e snee er al af.
99% daarvan gaat allemaal de kuilbult inEr wordt hier wel veel gemaaid maar allemaal voor kuil, hooi wordt bijna niet gemaakt dit jaar.
Onze buurman gaat dit jaar ook geen hooi meer maken. Hij heeft nog genoeg voor zijn eigen gebruik en de rest van het gras gaat de bult in.
Wij hebben 2 maand geleden zelf gehooid. Deze baaltjes zijn goed droog binnen gekomen. We wachten nu nog op een zo'n 4-6 dagen echt droog weer om nog een keer te maaien. En afhankelijk hoe droog we het gras dan krijgen wordt het of weer hooi in kleine balen of hooilage in grote gewikkelde balen. Onze paarden zijn wat dat betreft gelukkig niet zo kieskeurig.
Voor stalbedekking gebruiken we houtkrul. Wegens de stijgende prijzen daarin (enkele verkoop 8,20 euro per baal) hebben we nu 'groot' ingekocht: 1 pallet met 18 balen voor 7,30 euro per baal. Tel uit je winst...
En met die 18 balen komen wij een heel eind de winter door.
MiniLoe schreef:deedee19 schreef:En toen regende het...daar gaat ons gras. Het is echt een ramp dit jaar. Van het voorjaar heeft het 8 weken niet geregend hier en nu regent het acht weken aan één stuk. Denk dat we alles wel als verloren kunnen beschouwen...Ik word hier echt niet goed van.
hier hetzelfde gevoel toen ik wakker werd, ik had het niet gehooid met deze voorspellingen....
maar de boer die het land bij mn schoonpa hooit ging toch hooien, net als vele andere boeren en nu ligt het te veregenen
MiniLoe schreef:deedee19 schreef:En toen regende het...daar gaat ons gras. Het is echt een ramp dit jaar. Van het voorjaar heeft het 8 weken niet geregend hier en nu regent het acht weken aan één stuk. Denk dat we alles wel als verloren kunnen beschouwen...Ik word hier echt niet goed van.
hier hetzelfde gevoel toen ik wakker werd, ik had het niet gehooid met deze voorspellingen....
maar de boer die het land bij mn schoonpa hooit ging toch hooien, net als vele andere boeren en nu ligt het te veregenen