Bretton Woods mogelijk verkocht naar Paul Schockemohle

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:48

Tja ik vind t toch wel jammer.... Bovendien en dat klinkt misschien heel qliche maar ik heb t er nog steeds moeilijk mee dat Totilas aangekocht is door PS en nu voor Duitsland uit komt. Nu naar alle waarschijnlijkheid BW ook die richting op gaat kunnen we alleen maar concluderen dat we goede paarden fokken maar ook opleiden! En dan te bedenken dat onze 'school' maar niks was.

Toen Westpoint werd verkocht, is er eigenlijk niet zoveel 'heisa' omheen geweest, toen hij naar Broere vertrok..... Ook weer zo'n geweldig paard dat door Emmelie is opgeleid.

Maargoed mocht hij weggaan, jammer voor de sport.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:49

easygoing schreef:
[

Van mij wel hoor 's0173957' maar het hoeft ook niet zo aanvallend te worden lijkt me. Ook is er nergens iemand die PS persoonlijk aanvalt maar mensen vinden hem wel flink aan het shoppen in Nederland en hoe je het ook zal draaien ontkennen kan je het niet.

Dat wordt ook niet ontkent!
Maar er is toch niets mis mee dat hij shopt in Nederland. Hij kan alleen maar shoppen wat er te koop aangeboden wordt.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:50

easygoing schreef:
Van mij wel hoor 's0173957' maar het hoeft ook niet zo aanvallend te worden lijkt me. Ook is er nergens iemand die PS persoonlijk aanvalt maar mensen vinden hem wel flink aan het shoppen in Nederland en hoe je het ook zal draaien ontkennen kan je het niet.

Hij heeft net 2 Nederlandse hengsten gekocht ja... toevallig 2 eyecatchers...

Als Belgen elke keer er een potentiële topper verkocht wordt naar het buitenland zouden klagen, dan deden we niks anders...
België is al helemaal een handelsland, kijk maar naar al de BWP'ers die internationaal 1m60 lopen en dan naar de resultaten van onze ruiters... zegt genoeg è!

Handel is nu eenmaal een groot deel van de paardenwereld, jij weet dat, ik weet dat, iedereen weet dat... waarom er dan over klagen en zagen?

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:00

En laat Matthias Bretton Woods maar gaan rijden, kan hij laten zien of hij ook een paard zelf tot GP kan rijden/trainen.....

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:02

Al eens eerder aangehaald: met Triviant heeft hij dat al bewezen...
Maar da's totaal naast de kwestie hier... hoogstwaarschijnlijk zal Dr Ulf Möller wel de teugels in handen krijgen...

anneliesdj

Re: Bretton Woods mogelijk verkocht naar Paul Schockemohle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:06

Wat een afgunst ook weer, handel is handel en als je 't er niet mee eens bent moet je klagen over de eigenaar, dat is uiteindelijk degene die verkoopt.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:09

s0173957 schreef:
Maar da's totaal naast de kwestie hier... hoogstwaarschijnlijk zal Dr Ulf Möller wel de teugels in handen krijgen...

Die krijgt hem wel aan de gang :D

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:10

s0173957 schreef:

Oke naar de GP gereden maar niet in de bovenste top meegedraaid ermee trouwens met geen enkel paard eigenlijk.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:11

s0173957 schreef:
easygoing schreef:

Hij heeft net 2 Nederlandse hengsten gekocht ja... toevallig 2 eyecatchers...

Als Belgen elke keer er een potentiële topper verkocht wordt naar het buitenland zouden klagen, dan deden we niks anders...
België is al helemaal een handelsland, kijk maar naar al de BWP'ers die internationaal 1m60 lopen en dan naar de resultaten van onze ruiters... zegt genoeg è!

Handel is nu eenmaal een groot deel van de paardenwereld, jij weet dat, ik weet dat, iedereen weet dat... waarom er dan over klagen en zagen?

Klagen en zagen is het niet, wel is het jammer en opvallend.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:18

easygoing schreef:
[

Klagen en zagen is het niet, wel is het jammer en opvallend.

Het komt nu veel in de media en daardoor valt het op. PS koopt en verkoopt al jaren ontzettend veel paarden. Ook Nederlandse.

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 07:17

easygoing schreef:
s0173957 schreef:

Oke naar de GP gereden maar niet in de bovenste top meegedraaid ermee trouwens met geen enkel paard eigenlijk.

Dat is misschien wel een beetje kort door de bocht voor zo'n ruiter hoor ;).
Ere wie ere toekomt.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 09:14

Ik zou het jammer vinden als BW verkocht zou worden.
Heb BW vorig jaar in Veghel op de PAVO gezien en het is echt een supermooi beest!!!
En ik vind dat Emmelie hem supergoed kan rijden.

Maar als je een grote smak geld voor een paard kan krijgen?
Ik zou het risico niet nemen dat er iets met het paard gebeurd wat zoveel geld op zou kunnen brengen.

Het is inderdaad jammer voor de fokkerij en Emmelie net zoals Toot en Ed.

Laten we met zn allen naar Witte bellen en zeggen dat BW niet verkocht mag worden :) :) :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 09:30

Het is helemaal niet jammer voor de fokkerij
Er staat een halfbroer uit dezelfde merrie zonder ocd ter dekking
En zijn vader staat ter dekking
Dus er is niets aan interessante genen verloren, integendeel

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 09:39

Ja geef hem eens ongelijk. 15 jaar geleden vroeg ik me af waar onze mooiste KWPN paarden bleven. Totdat ik in Burbank in de Verenigde Staten waar ik familie heb wonen ging kijken. Keek mijn ogen uit! Daar lopen de mooiste paarden rond, kwpn-ers wel te verstaan die daar niet gefokt zijn. Paardeneigenaren willen graag geld zien en het maakt ze niet uit of de paarden naar het buitenland vertrekken, ook al hoor je er nooit meer iets van.

En Schockemohle die pakt het slim aan. Koopt gewoon hele goede paarden om Duitsland goed te vertegenwoordigen. En als Nederland doorgaat met de aanpak die we nu voeren -geen aanpak- dan gaat het nergens heen. Zonder Anky weinig kans. Zonder Edward met uitzonderlijk talentvol paard, ook weinig kans.

En voor wat doorstroom betreft: die is er bijna niet. Wordt nog te weinig naar gekeken. Er wordt te weinig aandacht aan subtop en alles wat er onder zit gegeven om ons ruiter en paardentalent optimaal te benutten en klaar te stomen.

Ik ben benieuwd welke paarden hij nog meer uit het KWPN bestand wil hebben. Als ze maar van Charmeur en Wynton afblijven :-)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:08

AEP schreef:
easygoing schreef:

Dat is misschien wel een beetje kort door de bocht voor zo'n ruiter hoor ;).
Ere wie ere toekomt.

Welke eer?

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:15

Nou als er een niet misselijk bedrag op wordt geboden, kan ik meneer Witte heel goed begrijpen :D
En lopen nog genoeg hele beste paarden rond, en er komt genoeg nieuwe aanwas aan!
Vind het heel erg gaaf dat de Nederlandse paarden het zo goed doen.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:20

Nou PS heeft voorzich al een mooi pensioen met Toot dus nog zo'n geldautomaat erbij zal toch niet verkeerd zijn :Y)
Daarbij, voor het juiste bedrag is alles te koop in NL...

NJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:20

PS koopt hem samen met Ann Kathrin Linsenhoff. Dus je mag raden wie daarop gaat rijden.
Het grootste verwende dressuur kind van Duitsland.......

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:21

NiNM schreef:
Nou PS heeft voorzich al een mooi pensioen met Toot dus nog zo'n geldautomaat erbij zal toch niet verkeerd zijn :Y)
Daarbij, voor het juiste bedrag is alles te koop in NL...

Veel wel maar niet alles ;)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:23

Wat een mooie reclame voor de nederlandse(KWPN) fokkerij ! +:)+

Gefeliciteerd voor de fokkers en eigenaren van BW en ik hoop dat PS en zijn nieuwe ruiter heel veel succes met hem zal hebben !

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:33

Voor de sport blijft het jammer mocht de koop definitief worden.

Ik snap alleen het rellen niet zo waar waren jullie toen Rousseau, UB40 en Ravel verkocht werden. Volgens mij werd er een paar jaar geleden flink geshopt door de USA en daar hoorde je toen ook niemand over.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:35

amaze schreef:
Wat een mooie reclame voor de nederlandse(KWPN) fokkerij ! +:)+

Gefeliciteerd voor de fokkers en eigenaren van BW en ik hoop dat PS en zijn nieuwe ruiter heel veel succes met hem zal hebben !

Afbeelding

Afbeelding

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:15

Ik begrijp het probleem ook niet helemaal....
Hij is toch niet 'dood', je kunt hem toch nog steeds gebruiken om je merrie mee te laten insemineren als je dat zou willen of zijn sportieve kwaliteiten blijven volgen.
Het is handel en hoe dan ook, of hij nu hier wordt gemanaged of door wie dan ook, het blijft een Kwpn'er :P
Laat hem maar lekker in Duitsland ons stamboek promoten nietwaar?

Verder is er nog zijn halfbroer, die in mijn ogen ook veel kwaliteiten heeft en géén ocd!

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:23

niet weer ditzelfde 'spelletje' he?? mr schockemohle moet eens talent in eigen land zoeken in plaats van maar met geld schieten omdat meneertje rath dan weer verder kan trainen als het 'meest verwende duitse dressuurruiter'(vermoed dat dit het gevolg gaat worden!)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:25

karinna schreef:
Verder is er nog zijn halfbroer, die in mijn ogen ook veel kwaliteiten heeft en géén ocd!

...maar helaas wel ongelijke voorvoeten ... :\ Ik had hem anders graag willen gebruiken !