Paard ingeslapen na opgelopen rugblessure tijdens rodeo

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 09:41

Hoe kunnen wij op een foto zien dat paarden stoppen met bokken ? :D

Dit is trouwens wel intressant, iets wat ik nog niet eerder voorbij heb zien komen...
Citaat:
The flank strap is not fastened to the horse tightly. Its pulled just tight enough to stay on. You want the horse to believe it can kick it off. If it was tight than the whole idea wouldnt work.

Grappig dat er dan word gezegd door pro-rodeo mensen dat niet anti-rodeo mensen niet genoeg inlezen... :)
Overigens zie ik anders op talloze filmpjes, daar word hij juist nog extra aangetrokken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:12

ElCamino schreef:
Ik heb zat foto's geplaatst van paarden die stoppen met bokken als de ruiter eraf is, en met oortjes naar voren verder gaan.

Dat kun je niet zien aan een foto, het is een momentopname.
Ik wil graag zien dat zo'n paard stopt met bokken, met de oortjes erop rondloopt en zich gewoon laat vangen.

Dilan1993

Re: Paard ingeslapen na opgelopen rugblessure tijdens rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:17

Vienna, wat doe jij met je singel voor je op je paard stapt? Juist, extra aantrekken zodat het zadel enigszins op z'n plaats blijft ;)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 18:32

zal eens even kijken of ik dat op film heb, heb weinig gefilmd, meer foto's gemaakt maar op internet astaan er genoeg en Cassidy kan je er ook vast aan helpen.
Maar ja, zoveel die er met oortjes erop lopen zonder bokken, zoveel lopen er natuurlijk ook met oortjes erop die wél doorbokken ( en die zijn ook niet boos). Oortjes écht plat zie je zelden....

En tja, als we wel foto's plaatsen van oortjes erop en niet bokken is dat volgens de negatieve mensen óók een moment opname, dus de discussie blijf je toch houden.

Ik denk persoonlijk nog altijd dat je beter rodeopaard kunt zijn wat af en toe dit een paar tellen moet doen dan menig paard van mensen hier die óf altijd op stal staan, óf niet netjes gereden worden ( zacht uitgedrukt)....

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:11

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:45

anneliesjd:Ben terug uit de states, en volgens mij heb ik een filmpje wat jij bedoelt.... zal kijken of ik het er op krijg voor je....een bokkend paard met oortjes naar voren wat stopt met bokken als ruiter eraf is maar de strap nog omheeft..... (hoop dat ik eraan denk)