Val van paard tijdens concours wordt amazone fataal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:04

Owjee.....wat een verschrikkelijk nieuws, ik ken de vrouw in kwestie, ze wonen vlakbij ons......wat erg |( heel veel sterkte!!

Cyruss_

Re: Val van paard tijdens concours wordt amazone fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:07

Jeetje wat vreselijk. Wat moet dat een schok zijn geweest op dat wedstrijd terrein.
Idd sterkte voor de nabestaanden.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:11

jeetje, wat een verschrikkelijk nieuws!
Heel veel sterkte gewenst voor de nabestaanden!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:14

Wat een verschrikkelijk ongeluk, heel veel sterkte voor de nabestaanden!!
Erg jammer dat mensen gaan speculeren en rare conclusie gaan trekken :(

Foss schreef:
Jeetje wat een rot nieuws, het paard al verkocht hebben omdat hij dit vaker deed en dan zo eindigen.
Heel veel sterkte voor de familie die zullen het nu niet makelijk hebben.

Goed lezen, want dit staat er eerder vermeld,
janouke schreef:
En dan was het paard ook nog verkocht en ging het morge weg! Ze zat net op het paard, het bleek dat het paard vaker schrok voor andere paarden en er dan vandoor gaat.

Hier staat niet dat het paard verkocht is OMDAT het vaker schrok en er dan vandoor ging.
Er staat dat het paard vaker schrok en er dan vandoor gaat, niet dat dit de reden van verkoop was!!
Overigens weet ik de reden niet, dat vind ik ook niet van belang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:18

Lizz schreef:
Wat een verschrikkelijk ongeluk, heel veel sterkte voor de nabestaanden!!
Erg jammer dat mensen gaan speculeren en rare conclusie gaan trekken :(

Foss schreef:
Jeetje wat een rot nieuws, het paard al verkocht hebben omdat hij dit vaker deed en dan zo eindigen.
Heel veel sterkte voor de familie die zullen het nu niet makelijk hebben.

Goed lezen, want dit staat er eerder vermeld,
janouke schreef:
En dan was het paard ook nog verkocht en ging het morge weg! Ze zat net op het paard, het bleek dat het paard vaker schrok voor andere paarden en er dan vandoor gaat.

Hier staat niet dat het paard verkocht is OMDAT het vaker schrok en er dan vandoor ging.
Er staat dat het paard vaker schrok en er dan vandoor gaat, niet dat dit de reden van verkoop was!!
Overigens weet ik de reden niet, dat vind ik ook niet van belang.

Idd totaal niet van belang.. :n

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:20

Echt heel vreselijk, heel veel sterkte iedereen!

Weet iemand hoe oud/jong ze was?

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:25

Bah, verschrikkelijk. Heel veel sterkte voor de nabestaanden! Y;(

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:41

Heel veel sterkte voor de nabestaanden! Heb er verder ook geen woorden voor.. :(:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:48

Echt vreselijk zeg! Ook van mij sterkte voor de nabestaanden!

vienna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:53

Ben zelf ook een moeder die in het Z met hoedje rijdt. Je wordt zo wel weer op de feiten gedrukt.
Vreselijk om zo je moeder of vrouw te moeten verliezen. De ergste nachtmerrie voor iedereen die paard rijdt.
Sterkt voor de nabestaanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:00

He wat een naar bericht!

heel veel sterkte voor de nabestaanden en de omstanders!

Mensen ga nu niet speculeren zeg, 't is al erg genoeg!

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:04

wat een vreselijk ongeluk,heel veel sterkte voor de omstanders en nabestaanden.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:06

Vreselijk, krijg de rillingen over me heen!
Veel sterkte voor alle nabestaanden en omstanders!
Het is niet niks! hopelijk heeft de amazone niet veel pij geleden!
Schrik er wel van, je word nu echt weer op de feiten gedrukt dat het rijden met goede bescherming erg belangrijk is!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:12

Verschrikkelijk ongeluk! Sterkte voor iedereen die haar kende.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:19

Wat verschrikkelijk.... Veel sterkte voor vrienden,familie en andere nabestaanden...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:26

ik wens familie, vrienden en iedereen die haar kende of bij het ongeluk aanwezig was, heel veel sterkte :(:)

verder lijkt het me erg verstandig als een hoop ruiters eens valtraining krijgen, want er zijn blijkbaar weinig ruiters die het lef hebben om zich bewust van een paard te laten vallen/glijden
het zou een hoop zwaar gewonden schelen en een veel logischere overweging als de cap/hoedje discussie

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:40

Het blijft altijd vreselijk om dit soort dingen te lezen.

Ondanks dat ik het hier ook niet de meest geschikte plek vindt om te discussiëren probeer je een beetje te verplaatsen in de amazone, paard net verkocht loopt z of hoger, ken het beestje niet, maar zal niet verkocht zijn voor 3 euro. Beestje gaat aan de kletter op een groot (onbekend?) terrein. Zouden jullie je laten vallen met in je achterhoofd dat paard wel eens zou kunnen verongelukken en weg centen? Uiteraard niet wetende dat het dan voor je zelf fataal af loopt. Ik heb lang genoeg tussen paardenmensen geleefd en ja voor vele is geld vaak belangrijker dan gezondheid van de ruiters/verzorgers.
Nee ik had het geen seconde in me hoofd gehaald om me in die situatie van het paard af te laten vallen.

Maar desondanks gecondoleerd aan alle na bestaanden

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:45

En dan iedereen maar raar op kijken als ik met mijn bodyprotector de paarden B springring binnen kom, want zij hebben dat niet nodig, ziet er niet uit, zit niet fijn, etc. Ben blij dat ik me daarmee goed bescherm.

Je weet van te voren nooit wat je in zo'n situatie doet, dus daar kun je toch niet over praten. Wel over de bescherming die je kunt dragen, daar kun je wel over praten.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:46

wat een ongepaste reacties hier op bokt... Heel veel sterkte voor alle nabestaanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:51

juline schreef:
Het blijft altijd vreselijk om dit soort dingen te lezen.

Ondanks dat ik het hier ook niet de meest geschikte plek vindt om te discussiëren probeer je een beetje te verplaatsen in de amazone, paard net verkocht loopt z of hoger, ken het beestje niet, maar zal niet verkocht zijn voor 3 euro. Beestje gaat aan de kletter op een groot (onbekend?) terrein. Zouden jullie je laten vallen met in je achterhoofd dat paard wel eens zou kunnen verongelukken en weg centen? Uiteraard niet wetende dat het dan voor je zelf fataal af loopt. Ik heb lang genoeg tussen paardenmensen geleefd en ja voor vele is geld vaak belangrijker dan gezondheid van de ruiters/verzorgers.
Nee ik had het geen seconde in me hoofd gehaald om me in die situatie van het paard af te laten vallen.

Maar desondanks gecondoleerd aan alle na bestaanden

Alsof je tijdens het vandoor gaan van je paard denkt aan geld :? Lijkt me dat je op zo'n moment denkt aan je eigen leven en die van je paard! Het laatste waar ik me druk om zou maken is het geld :n

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:54

joenohoe schreef:
lelijke_heks schreef:
ze was aan't rijden in de ring en het paard schrok van een ander paard en ging aan de kletter, langs de andere dressuurringen en over het parkeerterrein, bij de ingang van de parkeerwei lagen ijzeren platen zodat iedereen uit kon rijden ivm de slechte weersvoorspellingen, het paard is hier overheen willen galopperen en is met zijn stollen/iijzers er op uitgegleden, paard is dus zelf ook gevallen, maar zij is met haar hoofd op de ijzeren platen terecht gekomen en dat is haar fataal geworden... het was vreselijk...

Misschien, heel misschien dat nu een cap voor Z-ruiters ook verplicht gaat worden ??? Wat een verschrikkelijk drama voor iedereen die daar was en voor haar familie, zit hier met kippevel.

Ten eerste heel veel sterkte voor de nabestaanden

ten tweede als je zo'n smakkerd maakt redt een cap je ook niet heeft helemaal niets met een hoedje te maken

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:57

Geen tijd om na te denken, je gevoel volgen, hopen dat het goed gaat en dan een split second verder is het gebeurd..........................

Wat een afschuwelijk ongeluk. Ontzettend veel sterkte voor alle nabestaanden.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:59

Wat een vreselijk ongeluk... Zo snel kan het afgelopen zijn... Heel veel sterkte voor de familie, vrienden & omstanders. Lijkt me vreselijk om getuige te zijn van een dergelijk ongeluk..

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:03

RM94 schreef:
Ten eerste heel veel sterkte voor de nabestaanden
ten tweede als je zo'n smakkerd maakt redt een cap je ook niet heeft helemaal niets met een hoedje te maken

Daar ben ik het wel mee eens, ik heb een aantal weken terug een smak gemaakt waar ik me overigens niets van herinner. Van horen zeggen ging het hard en dit ongeluk ging nog tig keer harder. Als ik met cap al zo'n klap oploop vraag ik me idd af of een cap haar had gered.
Ik zelf zou m'n paard op de straat niet durven om trekken, veel te bang dat je valt, tja dat je dan een stuk verder alsnog gaat kun je ook niet weten. Het heeft zo moeten zijn en 'wat als' heeft weinig zin. Iedereen die haar kende heel veel sterkte met het een plaatsje geven!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:06

Pff, wat een vreselijk bericht.

Veel sterkte voor iedereen die haar kende Y;(