Duitse dressuurequipe wint met overmacht de landenwedstrijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:24

Pffff.....wat een discussie hier zeg gisteravond. Zelf ik - die volgens sommigen kan solliciteren naar voorzitter van de anti-Rath club - kon zien dat Rath gister goed reed. Het was niet magisch zoals bij Edward, maar het was desondanks een hele mooie nette proef. Hij was de beste gister, klaar.

Ik denk dat voor Nederland de verkoop sportief gezien gewoon te vroeg kwam. We hebben een aantal talenten onderweg (Upido, Voice, Toots, Vivaldi, Tango), maar deze hebben allemaal nog tijd nodig om te groeien. Daardoor zitten we nu in een overgangsfase. Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat we weer terugkeren in het goud. Alleen op het EK zal het wellicht nog niet zijn.

Ik denk wel dat Adelinde gister een hoop heeft laten liggen. Parcival was erg aan het loeren vond ik en er zaten wat foutjes in. Zij zal nu weer extra scherp zijn en wellicht liggen daar nog kansen.

Iemand een idee wanneer de Special is trouwens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:24

manubres schreef:
Tuurlijk hoop je op goede nakomelingen van Toot, maar dan ben je 9-10 jaar verder voordat je ze kan uitbrengen....misschien iets voor Yannick Janssen????

:))

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:31

Wuis schreef:
manubres schreef:
Tuurlijk hoop je op goede nakomelingen van Toot, maar dan ben je 9-10 jaar verder voordat je ze kan uitbrengen....misschien iets voor Yannick Janssen????

:))

Met zo'n Sjef-krullenbos onder zijn dressuurhoed uit!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:34

De Special is op 16/7:
9.50u Marlies
11.20u Hans Peter
12.55u Edward
13.45u Adelinde
14.05u Totilas

En de Kur wordt dezelfde dag (?) 's avonds gereden.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:42

luve_rozes schreef:
ik ben blij dat de meesten het vertrek van Toot goed kunnen hebben, ik heb er nog steeds moeite mee. Kan roepen tegen mezelf: get a Life, heb ik ook echt, druk genoeg, maar toch. Kan wel eerlijk zeggen dat Rath groeiende is met Toot. Vond het een prima gereden GP. En zie het ook graag beter worden, want wat zou er met Toot gebeuren, als dat niet lukte?

Maar dat hele media circus eromheen, die brallende zichzelf op de borst slaande luitjes, hun Toto dit en dat...Ja, vind ik moeilijk. Voor mijn gevoel vergeten ze een stukje. Want je kunt wel blijven zeggen, we moeten maar eens ophouden te zeggen, Rath klimt op een kant en klaar paard, het is toch ergens zo. Het is heel wat anders, om een paard op te leiden, en de vruchten te plukken, dan op de manier waarop Rath het doet.En als ik dan lees dat Gal zich afzonderde, dan leef ik mee. Toot was voor hem meer dan een te rijden paard. En ja, het gebeurt, dat verkopen, en ja, het hoort erbij, maar sommige appels zijn wel heel zuur.

En met Sisther wil het hem maar niet helemaal lukken, zoals hij zegt, die spanning af te laten vloeien. Hoewel ik het al een hele mooi GP vond., wetende dat ze een stresskip is. Ik mis bij Gal momenteel een beetje...stralen. En dat, en het gebral rondom Toot...Mwah, ben heel wat zakelijke dingen gewend, maar dit grijpt een beetje in.

Toch ben ik het ook met je eens. Heb zelf ook nog steeds een hele bittere smaak. Je moet natuurlijk er niet in blijven hangen, maar toch.
Stel dat Warum Nicht het toppaard zou zijn van duitsland en nederland kon daarom niet meer van duitsland winnen en we kochten het weg bij duitsland om weer te kunnen winnen zou dat in mijn ogen ook "not done" zijn.....in mijn ogen blijft het gewoon onsportief..punt!

Is Edward trouwens nog geinterviewd in Aken?
Laatst bijgewerkt door manubres op 15-07-11 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:53

http://youtu.be/3amCkdwve_M

Ook een potientiele toekomstige topper?????

Zo en nu hou ik op met posten....ben beetje nerveus omdat ik zo naar de tandarts moet (kies is afgebroken)...daarom zoek ik hier wat afleiding..ha...ha...

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:54

manubres schreef:
De Special is op 16/7:
9.50u Marlies
11.20u Hans Peter
12.55u Edward
13.45u Adelinde
14.05u Totilas

ja voor zover ook ik begreep is de kur op zaterdag avond?
maar volgens mij zend wdr de kur uit op zondag vanaf 11 uur

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:57

manubres schreef:
Zo en nu hou ik op met posten....ben beetje nerveus omdat ik zo naar de tandarts moet (kies is afgebroken)...daarom zoek ik hier wat afleiding..ha...ha...

Ha ha herkenbaar-daarom dwaal ik hier ook: nerveus (maar niet voor TA).

Sterkte!

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:04

Gelukkig, ben niet de enige...Pfff, vond mezelf ergens errug emo worden.

Ik heb uit een Duits stuk gelezen, dat tijdens het rijden van Toot, Edward zich in zijn vrachtwagen afgezonderd heeft. En aangaf erg te worstelen, ook met het feit dat hij Sisther haar spanning maar niet kan laten afvloeien...Heb het echt met hem te doen. Door de heisa rondom Toot is het moeilijker om los te laten. Zeker aangezien Toot idd behoorlijk allround is op alle punten, in tegenstelling met de concurrentie. Ik bedoel met allround niet dat alles perfect is, maar jullie snappen het wel. En je bent natuurlijk prof ruiter om te winnen. Die tijd gaat wel weer komen, maar dat kost weer tijd, dat is nu eenmaal zo.

Ik ben echt niet anti Rath, maar vind Edward wel iets meegeven aan zijn paarden. Dat is zijn ding, ook al zit hij technisch minder netjes.

Manubres: :(:)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:26

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:29

mylittlejoy schreef:
Pffff.....wat een discussie hier zeg gisteravond. Zelf ik - die volgens sommigen kan solliciteren naar voorzitter van de anti-Rath club - kon zien dat Rath gister goed reed. Het was niet magisch zoals bij Edward, maar het was desondanks een hele mooie nette proef. Hij was de beste gister, klaar.

Helemaal met je eens. Dat gehuilebalk moet maar eens afgelopen zijn.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:35

Citaat:
PRACHTIG!...maarre haalt het toch echt niet bij de bewegingen van Toot...vind ik...

Heeft (in mijn ogen :D ) een beter achterbeen.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:40

Paddenpad schreef:
Muca schreef:
Kijk, nu komen we ergens....... dat de Duitsers en hun "manieren" niet jouw voorkeur hebben.... Dat kan....dat is jouw mening....
Maar met feiten heeft het niets te maken.......

Nou ja het feit is dat ze kwalitatief minder goede paarden hebben,zelf weinig kunnen opleiden en dit door andere laten doen,zelf geen goede fokproducten hebben en deze door een ander laten doen,geen kuren kunnen bedenken en die van een ander overnemen,geen inzicht hebben dat wanneer ze dan wel een keer een goed fokprodukt hebben dit door een ander ontdekt moet worden,trainingformules van andere overnemen nadat ze deze eerst hebben afgezeken enz.....,kan nog wel even doorgaan,maar dat doe ik niet want moet nu echt mijn bed in!

P.s. paardrijden doe je niet alleen uit een boekje maar ook met gevoel en emotie overbrengen en daar hebben de Duitse teams een tekortkoming in, vandaar dat het niet overkomt bij het publiek en dat is jammer voor ze want dat is iets wat je nu niet kunt afpakken of weerspiegelen dat moet uit jezelf komen en geef je door aan je paard waardoor het plaatje af is!
En de Nederlanders hebben/kunnen dat nu net wel! ;)

Het wordt tijd dat je je ogen eens gaat openen.
Kwalitatief minder goede paarden?

Voor het gemak even de uitslagen van de Olympische Spelen 1992/2008.
Individueel goud, zilver en brons ging in 2008 respectievelijk naar Anky van Grunsven/Salinero (Hannoveraan), Isabell Werth/Satchmo (Hannoveraan) en Heike Kemmer/Bonaparte (Hannoveraan). Team goud ging naar Duitsland.
In 2004 gingen de individuele medailles naar Anky van Grunsven/Salinero (Hannoveraan), Ulla Salzgeber/Rusty (Hannoveraan) en Beatriz Ferrer-Salat/Beauvalais (Hannoveraan). Team goud ging naar Duitsland (Nederland werd hier 5e)
In 2000 gingen de individuele medailles naar Anky van Grunsven/Bonfire (Oldenburger), Isabell Werth/Gigolo (Hannoveraan) en Ulla Salzgeber/Rusty (Hannoveraan). Team goud ging naar Duitsland.
In 1996 gingen de individuele medailles naar Isabell Werth/Gigolo (Hannoveraan), Anky van Grunsven/Bonfire (Oldenburger) en Sven Rothenberger/Weyden (Hannoveraan). Team goud ging naar Duitsland.
In 1992 gingen de individuele medailles naar Nicole Uphoff/Rembrandt (Westfalen), Isabell Werth/Gigolo (Hannoveraan) en Klaus Balkenhol/Goldstern (Westfalen). Team goud ging naar Duitsland.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:43

Mar_Nimbus schreef:
manubres schreef:
De Special is op 16/7:
9.50u Marlies
11.20u Hans Peter
12.55u Edward
13.45u Adelinde
14.05u Totilas

ja voor zover ook ik begreep is de kur op zaterdag avond?
maar volgens mij zend wdr de kur uit op zondag vanaf 11 uur

nee :n
de kur op zaterdaaond is die van de CDI4*
de kur van de CDIO wordt zondag gereden

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:07

Oh Bomba alsjeblief niet opnieuw reageren op de berichten van Paddenpad, ik denk dat met mij ook anderen bij waren dat die discussie was geluwd. Laat je niet uit de tent lokken door zo iemand, wat verwacht je ermee te bereiken?

Duitsland heeft verdiend gewonnen en Rath en Totilas groeien.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:20

@astrisastrid en luve_rozes bedankt voor jullie steun...ben weer heelhuids ;) terug van de tandarts...heeft een stuk op mijn kies gemetseld :D ...het viel gelukkig allemaal mee.

En nog even de strijd tussen nederland en duitsland...het is altijd een hele mooie (eerlijke) strijd geweest waarbij duitsland vaak won en terecht.
Maar nu ze Toot hebben gekocht is de eerlijke strijd een beetje uit zijn verband getrokken in mijn beleving (en dat van sommige anderen).
En natuurlijk moeten we onszelf erbij neer gaan leggen, maar dat zegt nog niet dat het minder moeilijk/pijnlijk blijft.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 11:42

manubres schreef:
En nog even de strijd tussen nederland en duitsland...het is altijd een hele mooie (eerlijke) strijd geweest waarbij duitsland vaak won en terecht.
Maar nu ze Toot hebben gekocht is de eerlijke strijd een beetje uit zijn verband getrokken in mijn beleving (en dat van sommige anderen).
En natuurlijk moeten we onszelf erbij neer gaan leggen, maar dat zegt nog niet dat het minder moeilijk/pijnlijk blijft.

Mee eens. Hoewel Rath het gister echt goed heeft gedaan, kan ik er gewoon niet het respect voor opbrengen als toen Edward won. Het is voor mij als een zangeres een cover van een bekend nummer uitbrengt. Heel knap dat ze alle noten haalt, maar het voelt toch als pronken met andermans werk.

Maar ik blijf erbij, met alle nieuwe toppers zijn we bij de OS weer goed vertegenwoordigd en dan laten we ze allemaal een poepie ruiken. *\o/*

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:13

luve_rozes schreef:
ik ben blij dat de meesten het vertrek van Toot goed kunnen hebben, ik heb er nog steeds moeite mee. Kan roepen tegen mezelf: get a Life, heb ik ook echt, druk genoeg, maar toch. Kan wel eerlijk zeggen dat Rath groeiende is met Toot. Vond het een prima gereden GP. En zie het ook graag beter worden, want wat zou er met Toot gebeuren, als dat niet lukte?

Maar dat hele media circus eromheen, die brallende zichzelf op de borst slaande luitjes, hun Toto dit en dat...Ja, vind ik moeilijk. Voor mijn gevoel vergeten ze een stukje. Want je kunt wel blijven zeggen, we moeten maar eens ophouden te zeggen, Rath klimt op een kant en klaar paard, het is toch ergens zo. Het is heel wat anders, om een paard op te leiden, en de vruchten te plukken, dan op de manier waarop Rath het doet.En als ik dan lees dat Gal zich afzonderde, dan leef ik mee. Toot was voor hem meer dan een te rijden paard. En ja, het gebeurt, dat verkopen, en ja, het hoort erbij, maar sommige appels zijn wel heel zuur.

En met Sisther wil het hem maar niet helemaal lukken, zoals hij zegt, die spanning af te laten vloeien. Hoewel ik het al een hele mooi GP vond., wetende dat ze een stresskip is. Ik mis bij Gal momenteel een beetje...stralen. En dat, en het gebral rondom Toot...Mwah, ben heel wat zakelijke dingen gewend, maar dit grijpt een beetje in.

I couldn't agree more.
Topsportbeleving bestaat, gelukkig, vooral toch uit emotie. Ik ben de beroerdste niet om direct toe te geven dat ik nog steeds een brok in mijn keel krijg als ik de kur van Edward en Toot in Olympia terugzie. Ook de drietal keren dat ik het duo samen aan het werk heb gezien bezorgd me nog steeds kippenvel. Het samenspel, het traject wat hier voor af aan is gegaan , dat maakte die overwinningen zo bijzonder. Ik vraag me echt af hoe Rath deze overwinning beleeft heeft, hoeveel genoegdoening je hiervan krijgt. Hij liet absoluut de beste proef en progressie zien maar wel op het meesterwerk van iemand anders. Ik heb live meegekeken en ik moest gewoon tijdens de proef aan Edward denken, inderdaad een hele hele zure appel waar hij doorheen moest bijten.
Maar goed gedane zaken nemen geen keer, als ik zie hoe hij Voice nu al aan het lopen heeft en inderdaad ook weer dat stukje " Vavavoom" weet mee te geven aan dit talentvolle paard dan zie ik de toekomst voor de nederlandse dressuursport hartstikke rooskleurig in. Het is gewoon weer even stuivertje wisselen met onze oosterburen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:37

bruceandnoon schreef:
I couldn't agree more.
Topsportbeleving bestaat, gelukkig, vooral toch uit emotie. Ik ben de beroerdste niet om direct toe te geven dat ik nog steeds een brok in mijn keel krijg als ik de kur van Edward en Toot in Olympia terugzie. Ook de drietal keren dat ik het duo samen aan het werk heb gezien bezorgd me nog steeds kippenvel. Het samenspel, het traject wat hier voor af aan is gegaan , dat maakte die overwinningen zo bijzonder. Ik vraag me echt af hoe Rath deze overwinning beleeft heeft, hoeveel genoegdoening je hiervan krijgt. Hij liet absoluut de beste proef en progressie zien maar wel op het meesterwerk van iemand anders. Ik heb live meegekeken en ik moest gewoon tijdens de proef aan Edward denken, inderdaad een hele hele zure appel waar hij doorheen moest bijten.
Maar goed gedane zaken nemen geen keer, als ik zie hoe hij Voice nu al aan het lopen heeft en inderdaad ook weer dat stukje " Vavavoom" weet mee te geven aan dit talentvolle paard dan zie ik de toekomst voor de nederlandse dressuursport hartstikke rooskleurig in. Het is gewoon weer even stuivertje wisselen met onze oosterburen.

Precies, dat zijn emoties en natuurlijk is het zuur dat het op die manier gewonnen moet worden door Duitsland, maar in hun ondoordringbare vesting zijn scheurtjes gekomen, andere landen komen dichterbij

Boras ze hebben het wellicht verdient, maar er wel een flinke som voor moeten betalen, het is maar wat je onder verdienen verstaat :+

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:54

bruceandnoon schreef:
luve_rozes schreef:

I couldn't agree more.
Topsportbeleving bestaat, gelukkig, vooral toch uit emotie. Ik ben de beroerdste niet om direct toe te geven dat ik nog steeds een brok in mijn keel krijg als ik de kur van Edward en Toot in Olympia terugzie. Ook de drietal keren dat ik het duo samen aan het werk heb gezien bezorgd me nog steeds kippenvel. Het samenspel, het traject wat hier voor af aan is gegaan , dat maakte die overwinningen zo bijzonder. Ik vraag me echt af hoe Rath deze overwinning beleeft heeft, hoeveel genoegdoening je hiervan krijgt. Hij liet absoluut de beste proef en progressie zien maar wel op het meesterwerk van iemand anders. Ik heb live meegekeken en ik moest gewoon tijdens de proef aan Edward denken, inderdaad een hele hele zure appel waar hij doorheen moet

Gaan we weer speculeren, en ik wil Rath niet afkraken, maar ik denk dat hij op zijn manier ernaar kijkt, mede gesteund door zijn ploeg mensen om hem heen. Je geloofd, moet geloven in de uitspraken van de mensen om je heen. Hij ziet zichzelf keihard werken met Toot, onder grote druk van media (die ze zichzelf door bepaalde akties op de rug halen, en aanvuren). Dus ik denk, zoals hij altijd het rijden beleefd heeft, hij hoefde niet te beginnen met een pony van zuur verdiende centjes, en later stalruiter, en dan langzaam aan de weg timmeren, dat hij het normaal, en verdiend vindt. Misste ook echt even de connectie ruiter/paard, na de proef, het belonen van Toot. Het was Rath, die zijn eer haalde, en de spanning af voelde glijden.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:58

Citaat:
luve_rozes schreef:

Hier ben ik het ook helemaal mee eens! Ik moet eerlijk zeggen dat het mij persoonlijk niet veel uitmaakt of Duitsland, Engeland of Nederland wint. Ik vind dat de beste moet winnen. Op dit moment is dat Duitsland. Voor mij heeft deze overwinning echter ook een bittere bijsmaak door alle commotie die de Duitsers geven aan "hun" Toot. Het is en blijft voor mij ook varen op het succes van iemand anders zijn levenswerk.

Citaat:
Ik vraag me echt af hoe Rath deze overwinning beleeft heeft, hoeveel genoegdoening je hiervan krijgt. Hij liet absoluut de beste proef en progressie zien maar wel op het meesterwerk van iemand anders.

Ik denk dat Rath hier niet mee bezig is. Hij heeft gewonnen en dat telt. En dat hij wint vanwege een kant en klaar kampioenspaard als Totilas maakt hem denk ik niet veel uit.

slimmerik

Re: Duitse dressuurequipe wint met overmacht de landenwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:03

Tjonge wat moet een Nederlandse voetballiefhebber wel niet voelen met al die Nederlandse voetballers die naar het buitenland zijn verkocht.

Wat een sportiviteit hier. Ik krijg last van plaatsvervangende schaamte.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:05

slimmerik schreef:
Tjonge wat moet een Nederlandse voetballiefhebber wel niet voelen met al die Nederlandse voetballers die naar het buitenland zijn verkocht.

Die spelen toch gewoon in het Nederlandse elftal :)*

Je schaamt je voor oprechte emoties van iemand anders, dat lijkt me moeizaam leven

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:12

sarabande schreef:
Je schaamt je voor oprechte emoties van iemand anders, dat lijkt me moeizaam leven

Valt wel mee hoor. :D Maar verbaas me gewoon over zoveel zuurheid.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:13

slimmerik schreef:

Die zijn daar jarenlang ziek van. Clubliefde bij voetbal ; dan hebben we het over het algemeen over hele primitieve onderbuikgevoelens.

Als je goed leest, kun je uit de meeste posts hierboven opmaken dat bijna iedereen ridderlijk toegeeft dat Rath goed heeft gereden. Maar vele van ons missen een stukje chemie en zijn teleurgesteld over de gang van zaken. Dat gevoel probeert men hier , onvermijdelijk gekleurd door mijns inziens een gezond chauvinisme , te uiten. Niets mis mee dunkt mij.
Maar hoe sportief is het eigenlijk om het paard onder de kont van je grootste concurrent te kopen ( als we de term onsportief dan toch in de mond durven te nemen)
Ik heb niets tegen onze oosterburen, heb groot bewondering voor een Werth en vroeger hingen de plaatjes van Rembrandt in mijn kamer maar mogen we als hollanders gewoon even flink balen (ja ik weet ,voor die discussie weer losbarst ,een paard met duitse voorvaders maar toch echt tot stand gekomen door de visie van een nederlandse fokker en opgeleid door nederlandse ruiters)

EDIT: verkeerd gequote
Laatst bijgewerkt door bruceandnoon op 15-07-11 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt