Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
luve_rozes schreef:ik ben blij dat de meesten het vertrek van Toot goed kunnen hebben, ik heb er nog steeds moeite mee. Kan roepen tegen mezelf: get a Life, heb ik ook echt, druk genoeg, maar toch. Kan wel eerlijk zeggen dat Rath groeiende is met Toot. Vond het een prima gereden GP. En zie het ook graag beter worden, want wat zou er met Toot gebeuren, als dat niet lukte?
Maar dat hele media circus eromheen, die brallende zichzelf op de borst slaande luitjes, hun Toto dit en dat...Ja, vind ik moeilijk. Voor mijn gevoel vergeten ze een stukje. Want je kunt wel blijven zeggen, we moeten maar eens ophouden te zeggen, Rath klimt op een kant en klaar paard, het is toch ergens zo. Het is heel wat anders, om een paard op te leiden, en de vruchten te plukken, dan op de manier waarop Rath het doet.En als ik dan lees dat Gal zich afzonderde, dan leef ik mee. Toot was voor hem meer dan een te rijden paard. En ja, het gebeurt, dat verkopen, en ja, het hoort erbij, maar sommige appels zijn wel heel zuur.
En met Sisther wil het hem maar niet helemaal lukken, zoals hij zegt, die spanning af te laten vloeien. Hoewel ik het al een hele mooi GP vond., wetende dat ze een stresskip is. Ik mis bij Gal momenteel een beetje...stralen. En dat, en het gebral rondom Toot...Mwah, ben heel wat zakelijke dingen gewend, maar dit grijpt een beetje in.
mylittlejoy schreef:Pffff.....wat een discussie hier zeg gisteravond. Zelf ik - die volgens sommigen kan solliciteren naar voorzitter van de anti-Rath club - kon zien dat Rath gister goed reed. Het was niet magisch zoals bij Edward, maar het was desondanks een hele mooie nette proef. Hij was de beste gister, klaar.
Paddenpad schreef:Muca schreef:Kijk, nu komen we ergens....... dat de Duitsers en hun "manieren" niet jouw voorkeur hebben.... Dat kan....dat is jouw mening....
Maar met feiten heeft het niets te maken.......
Nou ja het feit is dat ze kwalitatief minder goede paarden hebben,zelf weinig kunnen opleiden en dit door andere laten doen,zelf geen goede fokproducten hebben en deze door een ander laten doen,geen kuren kunnen bedenken en die van een ander overnemen,geen inzicht hebben dat wanneer ze dan wel een keer een goed fokprodukt hebben dit door een ander ontdekt moet worden,trainingformules van andere overnemen nadat ze deze eerst hebben afgezeken enz.....,kan nog wel even doorgaan,maar dat doe ik niet want moet nu echt mijn bed in!
P.s. paardrijden doe je niet alleen uit een boekje maar ook met gevoel en emotie overbrengen en daar hebben de Duitse teams een tekortkoming in, vandaar dat het niet overkomt bij het publiek en dat is jammer voor ze want dat is iets wat je nu niet kunt afpakken of weerspiegelen dat moet uit jezelf komen en geef je door aan je paard waardoor het plaatje af is!
En de Nederlanders hebben/kunnen dat nu net wel!
Mar_Nimbus schreef:manubres schreef:De Special is op 16/7:
9.50u Marlies
11.20u Hans Peter
12.55u Edward
13.45u Adelinde
14.05u Totilas
En de Kur wordt dezelfde dag (?) 's avonds gereden.
ja voor zover ook ik begreep is de kur op zaterdag avond?
maar volgens mij zend wdr de kur uit op zondag vanaf 11 uur
manubres schreef:En nog even de strijd tussen nederland en duitsland...het is altijd een hele mooie (eerlijke) strijd geweest waarbij duitsland vaak won en terecht.
Maar nu ze Toot hebben gekocht is de eerlijke strijd een beetje uit zijn verband getrokken in mijn beleving (en dat van sommige anderen).
En natuurlijk moeten we onszelf erbij neer gaan leggen, maar dat zegt nog niet dat het minder moeilijk/pijnlijk blijft.
luve_rozes schreef:ik ben blij dat de meesten het vertrek van Toot goed kunnen hebben, ik heb er nog steeds moeite mee. Kan roepen tegen mezelf: get a Life, heb ik ook echt, druk genoeg, maar toch. Kan wel eerlijk zeggen dat Rath groeiende is met Toot. Vond het een prima gereden GP. En zie het ook graag beter worden, want wat zou er met Toot gebeuren, als dat niet lukte?
Maar dat hele media circus eromheen, die brallende zichzelf op de borst slaande luitjes, hun Toto dit en dat...Ja, vind ik moeilijk. Voor mijn gevoel vergeten ze een stukje. Want je kunt wel blijven zeggen, we moeten maar eens ophouden te zeggen, Rath klimt op een kant en klaar paard, het is toch ergens zo. Het is heel wat anders, om een paard op te leiden, en de vruchten te plukken, dan op de manier waarop Rath het doet.En als ik dan lees dat Gal zich afzonderde, dan leef ik mee. Toot was voor hem meer dan een te rijden paard. En ja, het gebeurt, dat verkopen, en ja, het hoort erbij, maar sommige appels zijn wel heel zuur.
En met Sisther wil het hem maar niet helemaal lukken, zoals hij zegt, die spanning af te laten vloeien. Hoewel ik het al een hele mooi GP vond., wetende dat ze een stresskip is. Ik mis bij Gal momenteel een beetje...stralen. En dat, en het gebral rondom Toot...Mwah, ben heel wat zakelijke dingen gewend, maar dit grijpt een beetje in.
bruceandnoon schreef:I couldn't agree more.
Topsportbeleving bestaat, gelukkig, vooral toch uit emotie. Ik ben de beroerdste niet om direct toe te geven dat ik nog steeds een brok in mijn keel krijg als ik de kur van Edward en Toot in Olympia terugzie. Ook de drietal keren dat ik het duo samen aan het werk heb gezien bezorgd me nog steeds kippenvel. Het samenspel, het traject wat hier voor af aan is gegaan , dat maakte die overwinningen zo bijzonder. Ik vraag me echt af hoe Rath deze overwinning beleeft heeft, hoeveel genoegdoening je hiervan krijgt. Hij liet absoluut de beste proef en progressie zien maar wel op het meesterwerk van iemand anders. Ik heb live meegekeken en ik moest gewoon tijdens de proef aan Edward denken, inderdaad een hele hele zure appel waar hij doorheen moest bijten.
Maar goed gedane zaken nemen geen keer, als ik zie hoe hij Voice nu al aan het lopen heeft en inderdaad ook weer dat stukje " Vavavoom" weet mee te geven aan dit talentvolle paard dan zie ik de toekomst voor de nederlandse dressuursport hartstikke rooskleurig in. Het is gewoon weer even stuivertje wisselen met onze oosterburen.
bruceandnoon schreef:luve_rozes schreef:ik ben blij dat de meesten het vertrek van Toot goed kunnen hebben, ik heb er nog steeds moeite mee. Kan roepen tegen mezelf: get a Life, heb ik ook echt, druk genoeg, maar toch. Kan wel eerlijk zeggen dat Rath groeiende is met Toot. Vond het een prima gereden GP. En zie het ook graag beter worden, want wat zou er met Toot gebeuren, als dat niet lukte?
I couldn't agree more.
Topsportbeleving bestaat, gelukkig, vooral toch uit emotie. Ik ben de beroerdste niet om direct toe te geven dat ik nog steeds een brok in mijn keel krijg als ik de kur van Edward en Toot in Olympia terugzie. Ook de drietal keren dat ik het duo samen aan het werk heb gezien bezorgd me nog steeds kippenvel. Het samenspel, het traject wat hier voor af aan is gegaan , dat maakte die overwinningen zo bijzonder. Ik vraag me echt af hoe Rath deze overwinning beleeft heeft, hoeveel genoegdoening je hiervan krijgt. Hij liet absoluut de beste proef en progressie zien maar wel op het meesterwerk van iemand anders. Ik heb live meegekeken en ik moest gewoon tijdens de proef aan Edward denken, inderdaad een hele hele zure appel waar hij doorheen moet
Citaat:luve_rozes schreef:
ik ben blij dat de meesten het vertrek van Toot goed kunnen hebben, ik heb er nog steeds moeite mee. Kan roepen tegen mezelf: get a Life, heb ik ook echt, druk genoeg, maar toch. Kan wel eerlijk zeggen dat Rath groeiende is met Toot. Vond het een prima gereden GP. En zie het ook graag beter worden, want wat zou er met Toot gebeuren, als dat niet lukte?
Citaat:Ik vraag me echt af hoe Rath deze overwinning beleeft heeft, hoeveel genoegdoening je hiervan krijgt. Hij liet absoluut de beste proef en progressie zien maar wel op het meesterwerk van iemand anders.
slimmerik schreef:Tjonge wat moet een Nederlandse voetballiefhebber wel niet voelen met al die Nederlandse voetballers die naar het buitenland zijn verkocht.
Wat een sportiviteit hier. Ik krijg last van plaatsvervangende schaamte.
slimmerik schreef:Tjonge wat moet een Nederlandse voetballiefhebber wel niet voelen met al die Nederlandse voetballers die naar het buitenland zijn verkocht.
Wat een sportiviteit hier. Ik krijg last van plaatsvervangende schaamte.