'Succes van Totilas kan ook nadelen geven voor sport' *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: 'Succes van Totilas kan ook nadelen geven voor sport' *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:41

Het kost heel veel inderdaad, maar hebben wij enig idee waar allemaal geld vandaan komt?
Zoals hier gezegd wordt is PS met name zakenman! Zou hij iets doen, waar hij niet aan verdiend? Dan zou hij geen zakenman zijn.
Ik denk niet dat we ons zorgen hoeven te maken. PS weet heus wel wat hij doet en zal er zeker niet minder van worden.
Die grooms krijgen vast niet de hoofdprijs...

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:41

Ik denk dat mylittlejoy probeert te zeggen dat het niet aan de goede zorgen ligt, hij wordt indd door veel mensen in de gaten gehouden enz. maar dat het meer aan de druk ligt die het dier wel merkt, doordat ie ondanks nieuwe indrukken en wennen aan nieuwe mensen/omgeving, direct van hot naar her moest, fotoshoot, persconferentie, nog een shoot, de ring in, fotoshoot, dekken, persconferentie, de ring in...
We hebben het niet over dierenmishandeling, maar gewoon het feit dat de commerciele belangen in dit geval groter zijn dan totilas een dag rust gunnen...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:48

Toch denk ik, dat dit allemaal wel meevalt. Als een paard eronder zou lijden, dan zou je dat ook terugzien in zijn werk en dat zie ik niet.
Ik maak me liever druk om de welzijn van paarden, die kreupel in een landje staan met modder tot hun knieen. Of te mager zijn om rond te kunnen lopen.

En die shoots, conferenties enz... Hoeveel tijd neemt dat nu per dag in beslag? 3? 4? Ik denk dat ik het dan ruim zie.
Dan houdt hij tijd zat over om lekker in de stal of de wij te liggen.
Zelfs als het 8 uur in beslag nam per dag, dan houdt hij nog 16 uur over om te relaxen.
Ik zie het probleem niet.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:56

Dat zeg ik, gaat ook niet over lijden of een probleem, simpel het aangeven dat het commercieel belang voor gaat. Ben echt niet bang dat totilas of zijn prestaties lijden onder zijn drukke schema en ik denk ook niet dat mylittlejoy hier op doelde maar dat kan alleen zij aangeven.

Totilas zal overigens niet tot weinig in de wei komen, maar aan stapmolens en paddocks is ook geen gebrek daar dus beweging krijgt ie wel idd, of het ook het ideale paardenbestaan is weet ik niet, maar ben het met je eens, ik maak me ook meer zorgen over verwaarloosde of mishandelde paarden dan totilas ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:06

Vesceron schreef:
Dat zeg ik, gaat ook niet over lijden of een probleem, simpel het aangeven dat het commercieel belang voor gaat. Ben echt niet bang dat totilas of zijn prestaties lijden onder zijn drukke schema en ik denk ook niet dat mylittlejoy hier op doelde maar dat kan alleen zij aangeven.

Totilas zal overigens niet tot weinig in de wei komen, maar aan stapmolens en paddocks is ook geen gebrek daar dus beweging krijgt ie wel idd, of het ook het ideale paardenbestaan is weet ik niet, maar ben het met je eens, ik maak me ook meer zorgen over verwaarloosde of mishandelde paarden dan totilas ;)

Daarom zei ik inderdaad ik hoop het voor hem, want ik weet, dat het ene paard wel en het andere niet in de wei komt, maar dat verschil is er bij amateurs ook, dus daar kun je nooit zeker van zijn helaas.
Ik zou mijn paarden nooit meer ergens willen stallen waar ze niet in de wei kunnen, maar vroeger wist ik niet beter en heb ik ook op een manege gestaan waar ze amper buiten komen, laat staan op het gras.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:08

Tendance: Hoe weet jij dat van die grooms? Is dat ergens te lezen?

16 uur rust krijgt hij niet, je kunt in de pers lezen dat hij in ieder geval 2 keer per dag gereden wordt, 1 maal intensief, eenmaal losrijden.En dan de rest, oa shoots, idd. In de wei staat hij ook niet. Deed hij ook niet bij Gal, overigens. Hij gaat aan de hand eruit.

Ik weet niet of dit allemaal goede verzorging is, in de zin van paard zijn. Het is meer sporter zijn, met het doel, sport, en geld verdienen. Hier praten wij allemaal over stress, laat je paard eerst wennen aan een nieuwe omgeving, anders heb je kans op verhoogd gezondheidsrisico. T wordt idd van shoot naar shoot gesleept, dan weer een tijd bij PS voor dekken, dan weer bij Rath voor rijden, en tussendoor de wedstrijden met nieuwe stal. (in mei/juni toch 7 in drie weken)

Al met al, het leven van een sporter. En ten dele geldt dat voor veel sportpaarden, maar het is bij hem wel net iets over the top.

Of je dat moet gaan zien aan hem? Ik zie meer paarden met bv slecht zittende zadels, glanzen en door sjouwen. Het andere uiterste is idd die die verwaarloosd worden. Het gros wat er tussenin zit, hoeft naar mijn mening niet echt jaloers te zijn, op T, en zijn tig grooms en DA 24 uur per dag. DA heb je maar 1 van nodig als je het nodig bent, interesseert waar die zich ophoudt, en 1 groom, is wel zo lekker voor de geest, en ook voldoende.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:11

Vesceron schreef:

Jij snapt me. :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:15

luve_rozes schreef:
Tendance: Hoe weet jij dat van die grooms? Is dat ergens te lezen?

16 uur rust krijgt hij niet, je kunt in de pers lezen dat hij in ieder geval 2 keer per dag gereden wordt, 1 maal intensief, eenmaal losrijden.En dan de rest, oa shoots, idd. In de wei staat hij ook niet. Deed hij ook niet bij Gal, overigens. Hij gaat aan de hand eruit.

Ik weet niet of dit allemaal goede verzorging is, in de zin van paard zijn. Het is meer sporter zijn, met het doel, sport, en geld verdienen. Hier praten wij allemaal over stress, laat je paard eerst wennen aan een nieuwe omgeving, anders heb je kans op verhoogd gezondheidsrisico. T wordt idd van shoot naar shoot gesleept, dan weer een tijd bij PS voor dekken, dan weer bij Rath voor rijden, en tussendoor de wedstrijden met nieuwe stal. (in mei/juni toch 7 in drie weken)

Al met al, het leven van een sporter. En ten dele geldt dat voor veel sportpaarden, maar het is bij hem wel net iets over the top.

Of je dat moet gaan zien aan hem? Ik zie meer paarden met bv slecht zittende zadels, glanzen en door sjouwen. Het andere uiterste is idd die die verwaarloosd worden. Het gros wat er tussenin zit, hoeft naar mijn mening niet echt jaloers te zijn, op T, en zijn tig grooms en DA 24 uur per dag. DA heb je maar 1 van nodig als je het nodig bent, interesseert waar die zich ophoudt, en 1 groom, is wel zo lekker voor de geest, en ook voldoende.

Het spijt me zeer, maar ik geloof er niet in, dat hij niet voldoende rust heeft en dat hij het slecht heeft. Ik ben van mening, dat zijn welzijn niet iets is waar we ons druk over hoeven te maken en dat we ons beter druk kunnen maken om paarden die onze zorg echt nodig hebben.
Ze zorgen echt wel, dat dit paard in zijn geheel de goede zorg en rust krijgt, al is het maar voor hun eigen portemonnee, want aan een slecht functionerend paard hebben ze namelijk niets.
Een paard, dat oververmoeid is door alle heisa er omheen kan niet presteren, dus daar wordt echt wel rekening mee gehouden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:00

Tendance schreef:
Maar zeg nou zelf. Rath's gezicht op een shirtje is ook wat florisanter dan die van Anky!

Persoonlijk zie ik Anky liever dan Rath... En ik ben toch echt een vrouw en hetero... :o

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:31

Hmmmm nou nee, ik zou echt niet met het gezicht van Anky op mijn shirt lopen.
Ook niet met die van Rath, maar als ik dan moet kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:49

Hij staat echt in een zielige donkere stal vind ik :(

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:28

Wat is zielig en donker dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:21

Robin_S schreef:

Nou heb je daar foto's van want het laatste wat ik zag stond ie in een paradijsje vergeleken met HTK paarden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:29

Ayasha schreef:
Robin_S schreef:

Nou heb je daar foto's van want het laatste wat ik zag stond ie in een paradijsje vergeleken met HTK paarden.

Dat vroeg ik me eigenlijk ook af.

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:47

HTK paarden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:48

Huis-tuin-en-keuken paarden.

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:51

Ayasha schreef:
Huis-tuin-en-keuken paarden.

Ah okee, bedankt!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:09

Huh??? Hebben mensen hun paarden nu ook al in huis? En zelfs in de keuken???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 15:35

De stal die je in de video ziet? Of heb ik nou verkeerd gekeken? kan ook hoor ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:18

Er zitten maar twee grote ramen in over de gehele lengte van de buitenmuur en er passen maar 2 Toti's in. Idd, ik heb met hem te doen...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:59

Ayasha schreef:
Er zitten maar twee grote ramen in over de gehele lengte van de buitenmuur en er passen maar 2 Toti's in. Idd, ik heb met hem te doen...

Hahaha menig studentenkamer is kleiner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:23

whatever :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:32

matrassen in d box!?!?!? ik vraag me af wat ze dan als bodem bedekking hebben.

een bewaker maar? buiten de stal.. ik had er bij elke muur/deur wel een verwacht..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:10

Denk aan zijn nachtrust!!!