Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vesceron schreef:Dat zeg ik, gaat ook niet over lijden of een probleem, simpel het aangeven dat het commercieel belang voor gaat. Ben echt niet bang dat totilas of zijn prestaties lijden onder zijn drukke schema en ik denk ook niet dat mylittlejoy hier op doelde maar dat kan alleen zij aangeven.
Totilas zal overigens niet tot weinig in de wei komen, maar aan stapmolens en paddocks is ook geen gebrek daar dus beweging krijgt ie wel idd, of het ook het ideale paardenbestaan is weet ik niet, maar ben het met je eens, ik maak me ook meer zorgen over verwaarloosde of mishandelde paarden dan totilas
Vesceron schreef:Dat zeg ik, gaat ook niet over lijden of een probleem, simpel het aangeven dat het commercieel belang voor gaat. Ben echt niet bang dat totilas of zijn prestaties lijden onder zijn drukke schema en ik denk ook niet dat mylittlejoy hier op doelde maar dat kan alleen zij aangeven.
luve_rozes schreef:Tendance: Hoe weet jij dat van die grooms? Is dat ergens te lezen?
16 uur rust krijgt hij niet, je kunt in de pers lezen dat hij in ieder geval 2 keer per dag gereden wordt, 1 maal intensief, eenmaal losrijden.En dan de rest, oa shoots, idd. In de wei staat hij ook niet. Deed hij ook niet bij Gal, overigens. Hij gaat aan de hand eruit.
Ik weet niet of dit allemaal goede verzorging is, in de zin van paard zijn. Het is meer sporter zijn, met het doel, sport, en geld verdienen. Hier praten wij allemaal over stress, laat je paard eerst wennen aan een nieuwe omgeving, anders heb je kans op verhoogd gezondheidsrisico. T wordt idd van shoot naar shoot gesleept, dan weer een tijd bij PS voor dekken, dan weer bij Rath voor rijden, en tussendoor de wedstrijden met nieuwe stal. (in mei/juni toch 7 in drie weken)
Al met al, het leven van een sporter. En ten dele geldt dat voor veel sportpaarden, maar het is bij hem wel net iets over the top.
Of je dat moet gaan zien aan hem? Ik zie meer paarden met bv slecht zittende zadels, glanzen en door sjouwen. Het andere uiterste is idd die die verwaarloosd worden. Het gros wat er tussenin zit, hoeft naar mijn mening niet echt jaloers te zijn, op T, en zijn tig grooms en DA 24 uur per dag. DA heb je maar 1 van nodig als je het nodig bent, interesseert waar die zich ophoudt, en 1 groom, is wel zo lekker voor de geest, en ook voldoende.