Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pol013 schreef:Waarom snappen mensen de vergelijking met SGW niet? Je wil graag iets doen wat het gros van de mensen niet perse wil doen: bitloos rijden/ een cross rijden. Dan is er minder aanbod en moet je vaker verder reizen.
Als er dan vaak (te) veel inschrijvingen zijn komen er wedstrijden bij. Zo organiseerd de KNHS nu een extra cross omdat er vaak een overvloed is aan aanmeldingen voor de lagere klassen.
Zo kan dat met het bitloos rijden ook gaan. Alleen zul je dan wel eerst moeten gaan starten. Er zal echt vraag naar moeten komen voor dat er meer aanbod komt. Anders is het voorlopig gewoon niet levensvatbaar.
Ik wil ook best meedoen aan een wedstrijdje wie kan er een parasol opsteken terwijl je op een paard zit. Daar zal ik dan echter eerst voldoende animo en toch vooral deelname voor moeten vinden anders zal mijn competitie snel stoppen.
Als je echt hard hebt voor biloos rijden zou ik zeggen: nu is de tijd om door de zuer appel te bijten.
Je mag van mij ook polocrosse/trec/western of whatever lezen. Die mensen hebben dezelfde problemen.
pol013 schreef:Tsja, het lijkt mij vrij duidelijk:
1.Je kunt in een hoekje gaan zitten zumpen dat je oneerlijk behandeld wordt en dan komt het nooit van de grond.
2.Je kunt de deur die nu op een kier staat open verder open proberen de duwen en te laten zien dat er echt animo is.
Ik vind het ook oneerlijk dat de gemiddelde dressuur wedstrijd geen bos/ weiland naast de deur heeft waar ze een SGW kunnen organiseren. Dat zou ook makkelijk zat samen kunnen dan. Ik rij ook gewoon op dezelfde manier.
Olympus_ schreef:In mijn geval ga ik er geen andere mensen mee lastig vallen omdat ik per se zo ver weg wil om bitloos een proefje te kunnen starten. Dan kies ik er toch maar voor om bij de plaatselijke club te starten met bit, hoe graag ik ook een keer zonder wil startenoverigens is het voor mij geen 'levensstijl' (sorry, weet niet hoe ik het moet omschrijven
), maar ik wil dat gewoon eens testen, of de africhting goed genoeg in orde is om eens bitloos te starten.
Olympus_ schreef:Nee, dat zeg ik toch ook nergens?
KNHS kan er wel voor zorgen dat het toegankelijker wordt, zonder dat ik er uren voor moet rijden
Olympus_ schreef:Nou, ben zelf niet in het bezit van een E rijbewijs of überhaupt een paard. De eigenaresse rijdt eigenlijk altijd met haar auto + trailer en ik vind het nogal ondankbaar om óók nog eens te vragen of ze eventjes 2 uur en een kwartier wil rijden. Zij heeft immers ook weekend en haar auto rijdt niet op water.
En dat is een begrijpelijke redenik rijd gewoon wedstrijden met bit maar ik vind het wel een extra uitdaging om bitloos te starten
ik ben van mening dat dat gewoon moet kunnen mits de africhting in orde is.