Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:06

KoudbloedKim schreef:
Ayasha; Kan heel goed.. :j
Ik heb in mijn eerdere reacties ook gezegd dat ik praatte in "Stel dat het waar zou zijn"..
Enige wat ik dan vreemd vind, is dat het zusje erbij stond toen het gebeurde en ze vlak bij hun huis stonden en vader dus ook gelijk is gekomen.

Blue_Eyes, daar zat ik ook erg raar naar te kijken.. kan inderdaad vertekenen bij de kleur van haar huid. :j

Het verhaal is gewoon in zijn geheel vreemd... Zeker nu ze zich zijn gaan melden bij de politie... En de enige getuige is een jonger zusje? jonger dan 8?....

Anoniem

Re: Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:12

Inderdaad, als je niks verkeerd hebt gedaan, hoef je je toch ook niet te melden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:14

Lijkt me dat je juist niet gaat melden als je wel fout zit in de hoop dat ze je toch niet vinden... Als je je gaat melden moet je toch vrij zeker van je stuk zijn lijkt me..

Iris_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:16

Dat arme meisje.

Vind het wel een vreemd verhaal, ik kan het me namelijk niet voorstellen.
Maar als het waar is is het gewoon absurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:16

Ik denk dat dat echt aan de situatie ligt..

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:59

Lusitano schreef:
Indien deze mensen echt doorgereden zijn na een ernstig ongeluk als dit dan ben je natuurlijk niet goed bij je hoofd.
Een misdrijf zou betekenen dat er opzet in het spel is, dat lijkt me toch niet waarschijnlijk....
(

Doorrijden na een ongeluk is volgens de wet een misdrijf (en daarvoor hoeft het ongeluk niet ernstig te zijn). Vandaar de kop "vluchtmisdrijf".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:33

Ayasha schreef:
Lijkt me dat je juist niet gaat melden als je wel fout zit in de hoop dat ze je toch niet vinden... Als je je gaat melden moet je toch vrij zeker van je stuk zijn lijkt me..

Dan heb je de laatste jaren wel onder een steen gewoond. Want het gebeurd heeeel erg vaak dat mensen die na een ongeluk doorrijden zichzelf alsnog aangeven.
Idem voor andere misdrijven.

Het lijkt wel alsof mensen hier niet door het belgisch heen kunnen lezen.

Zelfs al is betreffende meisje gevallen en heeft daarbij zichzelf zeer ernstig verwond ( onwaarschijnlijk maar theoretisch mogelijk) dan nog heb je als getuige de PLICHT om te helpen. Staat in de wet.
Doorrijden na een ongeluk, of je het nu zelf hebt veroorzaakt of niet mag niet.

yasmintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:37

Ik heb het ook al meegemaakt ze, ging met mn drie en half jarige eens een rondje in de omgeving doen om te kijken hoe hij reageerd en omdat ik nog niet te veel hetzelfde/piste werk wil doen, hij is heel rustig en betrouwbaar, ook toen heeft hij zich héél de rit abnormaal braaf gedragen, we waren wel gewoon rustig in stap en af en toe een klein drafje wanneer de ontspanning het toe liet. Maar swat => eerst twee kindjes op een fiets; de ene kwam aangerace't toen ze mij zag "ooooh een paard" en de andere riep (gelukkig), nee zet u fiets opzij, je moet juist héél rustig zijn. Enkele meters verder terug twee kindjes ieders op een speelwagentje over het straat aant racen, één ervan, een jongetje begon even leuk voor mijn paard zijn neus met zen autotje op en neer op het straat te wippen, en met een grote lach naar mij kijkend.
Het andere kind was al heel de tijd aant roepen om te stoppen met dit te doen maar geen reactie.
Waarom ze dat nu juist doen weet ik niet, kinderen, onbewust omdat het heel leuk is zeker op dat moment een reactie van het paard uittelokken?
Maar als verantwoordelijke over wat er gebeuren kan was ik mij er héél bewust van niet zomaar"proberen" ervoorbij te lopen in de hoop dat alles goed gaat.
Het kind luisterde niet direct, dus keek ik hem even heel boos aan en zei tegen hem : dit paardje is nog jong en bang en gaat sebiet heel hard verschieten, als je niet graag in het ziekenhuis wil belanden zou ik maar even stoppen en opzij gaan! ineens wchoot hij precies wakker en kwam het wat hard aan, maar ze gingen beiden met hun autotje achter een geparkeerde wagen staan tot ik gepaseerd was, achter mijn rug begon hij natuurlijk direct terug maar gelukkig had ik goed doorgestapt omdat ik dit ergens wel verwachte.
Op die moment had ik ook wel geluk dat ik zo een rustig en braaf paardje heb, het had ook anders gekunt.
Je kan een kind hier niet de schuld van geven(al was ik ook wel boos toen, maar idd als ruiter ben je steeds verantwoordelijk en je kan nu eenmaal niet verlangen dat iedereen voor jou opzijspringt of blijft wachten tot je gepasseerd bent, of je paard nu jong is of niet)kinderen doen dit onbewust en lokken nu eenmaal reactie's uit.
Ik zou het nooit willen meemaken dat mijn paard een ander trapt, of dat dit bij mijn kind gebeurt.
Kinderen worden er ook als een magneet naartoe gezogen, laten alles vallen waar ze met bezig waren en kunnen niet snel genoeg daar zijn waar jij bent met je paard.
Dan is het aan jou om te proberen zo snel mogenlijk op een veilige afstand te gaan, of als je je paard niet helemaal vertrouwd, af te stappen en tussen je paard en het kind in te staan, en zorgen dat het kind dan wel op een veilige afstand gaat.
In ieder geval hoop ik op een goed herstel, en dat de ruiters misch uit Shock zijn doorgereden en na alles even te laten bezinken de moed hadden om naar de politie te stappen.
Al is dit ook niet goedkeurend...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:10

MariekeB schreef:
Ayasha schreef:

Dan heb je de laatste jaren wel onder een steen gewoond. Want het gebeurd heeeel erg vaak dat mensen die na een ongeluk doorrijden zichzelf alsnog aangeven.
Idem voor andere misdrijven.

Het lijkt wel alsof mensen hier niet door het belgisch heen kunnen lezen.

Zelfs al is betreffende meisje gevallen en heeft daarbij zichzelf zeer ernstig verwond ( onwaarschijnlijk maar theoretisch mogelijk) dan nog heb je als getuige de PLICHT om te helpen. Staat in de wet.
Doorrijden na een ongeluk, of je het nu zelf hebt veroorzaakt of niet mag niet.

Belgisch bestaat niet, vlaams wel.
Als het meiske op haar gezicht gegaan is en de ruiters hebben dit niet gezien kunnen ze ook niet helpen.
Of het zo is weet natuurlijk niemand maar goed. Theoretisch gezien kan het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 23:24

Yasmintje; Ben ik het helemaal mee eens.. :j
Volgens mij kijken de meeste kinderen heel erg op tegen een mevrouw (of meneer) op zo'n groot dier.
Die denken niet eerst "zal het paard van me schrikken?", maar rennen er in hun onschuld en enthousiasme op af..
En inderdaad, als ruiter (of geleider) moet je altijd je verantwoordelijkheid nemen en als je echt, echt, écht een paard hebt wat uit angst trapt en je wil wel heel graag een keer op buitenrit, kies dan een plek waar bijna niemand komt of ga op een heel vroeg tijdstip heen.

Wat ik zelf erg lastig vind; kinderen, maar nog meer volwassenen, die op Kim af komen rennen "want dat is een ouderwets [ras], die nergens bang voor is"..
Als je daar dan iets op zegt, ben je gelijk arrogant.. :+
Maar nou moet ik ook wel zeggen dat het grootste deel van de kindjes die op me af komen rennen, wel eerst vragen;"Mag ik uw paard aaien?"
Dat is dan wel weer positief. :j

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 00:02

Sommige mensen.. ;(

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 06:35

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 07:09

Ik vind dit een hoogst vreemd verhaal, het lijkt de betrokkene elkaar tegen spreken, eerst was het een trap, vervolgens een beet? Misschien een typisch gevalletje kindermishandeling.. Sorry dat ik het zeg maar vind dit wel zo'n vreemd verhaal. Als ruiter merk je toch zeker wel als je paard een trap uitdeelt?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 07:30

Jammer inderdaad dat zoveel mensen de ruiters al veroordelen zonder dat er ook maar iets zeker is.

Want stel: de beide meisjes gooien takken en stenen naar de paarden, die in paniek naar achter trappen, één van hen raken, en er vervolgens nog steeds in paniek vandoor gaan. Dan hadden de ruiters dus niet kúnnen stoppen, en misschien wisten ze dan niet eens dat het paard iemand had geraakt.

Of: het meisje is gewond geraakt tijdens het spelen, of door iemand in elkaar geslagen, ze durfden het niet te vertellen en hebben daarom twee toevallig passerende ruiters beschuldigd. Dan hadden de ruiters dus van niks geweten.

Of: Het meisje kreeg een trap en de familie kwam meteen woest naar buiten stormen waardoor de ruiters niet durfden te wachten omdat ze bang waren.

Of: De twee meisjes liepen meteen naar hun woning 10 meter verderop, de ruiters konden niet zien hoe ernstig de verwondingen waren, en dachten dat meisje dus al verzorgd zou worden.

Om maar eens wat voorbeelden te noemen. Er kan van alles gebeurd zijn, dat weten wij helemaal niet.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 07:54

Hemeltje wat is dit meisje toegetakeld!
Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit en de ruiters zich kunnen verwoorden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:01

de ruiters hebben zich gemeld lees ik op de voorpagina, maar ontkennen dat hun paarden het meisje hebben getrapt. Ben benieuwd wat er nou werkelijk is gebeurd?!

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:05

Wellicht moet een forensisch arts eens goed kijken naar deze verwondingen.
Ik zie geen tanden of hoef(ijzer)afdruk.
Misschien zijn de verwondingen door iets/iemand anders toegebracht ....

Iedereen staat al gelijk met een oordeel over de ruiters klaar terwijl het een onduidelijk bericht is en er nog niets is bewezen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:45

Zou een kind erom liegen dat ze getrapt is door een paard, of haar zusje?
Het eerste wat nu in mij opkomt is: tuurlijk geven ze zichzelf aan, zo kunnen ze hun eigen hachje nog redden.

Maar aan de andere kant ben ik wel heel benieuwd wat hier uit gaat komen.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:47

Je zou nog verbaast zijn waar kinderen over liegen ;) Misschien niet eens met opzet maar misschien wel dat de ouders vroegen "ben je getrapt" en dat ze gewoon ja zeiden terwijl het geen trap maar een beet was bijv.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:52

Pien28 schreef:
Wellicht moet een forensisch arts eens goed kijken naar deze verwondingen.
Ik zie geen tanden of hoef(ijzer)afdruk.
Misschien zijn de verwondingen door iets/iemand anders toegebracht ....

Inderdaad,

Ben wel benieuwd hoor... Ik kan me echt niet voorstellen dat als je paard een kind trapt dat je dat a) niet merkt, b) niet stopt om te kijken hoe het met het meisje gaat. Wat zou er precies voorgevallen zijn vraag ik me af?

En dat ze racistische uitspraken gedaan zouden hebben, tja, het gebeurd hoor, racisme, maar heel vaak willen ze het ook horen/lokken ze het uit. Je weet niet wat er als eerst gezegt is.

Ik hoop in ieder geval dat het meisje snel opknapt en dat er snel duidelijkheid komt over het een en ander! Mochten de ruiters werkelijk doorgereden zijn nadat hun paard het kind getrapt heeft ga ik er vanuit dat ze gestrafd worden.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:54

Millanka schreef:
Je zou nog verbaast zijn waar kinderen over liegen ;) Misschien niet eens met opzet maar misschien wel dat de ouders vroegen "ben je getrapt" en dat ze gewoon ja zeiden terwijl het geen trap maar een beet was bijv.

Ja daarom, ik weet zelf helemaal niets van kinderen, juist hoor ik altijd dat een kind vaker de waarheid spreekt dan een volwassene. Eerlijk is eerlijk, volwassenen kunnen ook wat af liegen. Ik hoop dat er snel meer licht aan deze zaak komt. Hopen dat er nog een getuige is.

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:56

KoudbloedKim schreef:
Inderdaad, als je niks verkeerd hebt gedaan, hoef je je toch ook niet te melden?

Dat is het eerste wat ik hardop zei toen ik het las. :')
Erg vreemd dit..

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:57

Marchador schreef:
Millanka schreef:

Ja daarom, ik weet zelf helemaal niets van kinderen, juist hoor ik altijd dat een kind vaker de waarheid spreekt dan een volwassene. Eerlijk is eerlijk, volwassenen kunnen ook wat af liegen. Ik hoop dat er snel meer licht aan deze zaak komt. Hopen dat er nog een getuige is.

Ja dat is ook weer waar, je moet er niet automatisch vanuit gaan dat het kind liegt. Het is nu alleen zo een raar verhaal dat iedereen aan iedereen twijfelt denk ik :j

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:21

Het zijn behoorlijke verwondingen die het meisje heeft. En dat lijkt toch verdacht veel op een trap.
Een meisje van 8 met oa. een gebroken kaak zal niet goed te verstaan zijn. Een jonger zusje dat erg geschrokken is zal ook niet duidelijk kunnen vertellen wat er gebeurt is. Het zijn "buitenlanders" die vaak "anders" reageren en communiceren.

Daarbij genomen dat deze 2 ruiters gewoon weg gegaan zijn, denk ik eerder dat de 2 ruiters liegen......

Maar goed, onderzoek zal de waarheid boven tafel halen hoop ik.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:24

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen...

Speculeer ik ook even mee: twee ruiters maken een buitenrit en kinderen zien de paarden voor de paarden/ruiters hun zien. Kinderen komen plotseling te voorschijn fietsen. Paarden schrikken en springen weg. Kind valt door abrupte remmen met haar gezicht op straat. Ruiters zijn druk om paarden weer onder controle te krijgen en zien kind weer opstaan en huilend naar binnen rennen.

Vervolgens worden ruiters door ouders met auto ingehaald en ontstaat er een woordenwisseling. Ik kan me voorstellen dat er in het heetst van de strijd dat er best fel aan toe gaat en daarbij gescholden wordt.

En dan de journalist die het verhaal optekend uit de mond van een aangeslagen familie en het verhaal nog even aandikt... Dan krijg je zo'n artikel.