!! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elllis schreef:Ik geniet zo van de Totilas topic`s hier op bokt!!
tjoppie schreef:murphy102 schreef:Maar jij vindt toch ook wel dat die jongen daar de tijd voor moet krijgen. Je vergelijking gaat mank.
Allereerst kun je Gal niet vergelijken met Rath, deze rijdt immers klassiek. Daarnaast is het zo dat hij nog maar "net" bezig is; alle Gal-aanhangers willen hem het liefst op "zijn ... zien gaan". Waar of niet?!
Krijgt Rath dan eerlijke kans? Sjef heeft al een label op hem geplakt... Dat zegt iets over zíjn eerlijkheid als mens...
Wat heeft klassiek ermee te maken, als klassiek betekend dat je jouw manier van rijden op het paard forceerd ipv jouw manier van rijden aan het paard aanpast, dan gaat "klassiek" bij mij vanaf nu gelijk de prullebak in!
Gal reed Totilas ook op zijn eerste wedstrijd nadat hij een half jaar het paard onder het zadel had, en toen moest het paard nog ervaring opdoen en leren.

murphy102 schreef:easygoing schreef:En waarom zou de hoefslag Sjef's woorden moeten censureren dan?
Nee, je begrijpt me verkeerd.
Paard en Sport, de Hoefslag, het Bit, deze bladen (dus ik heb het niet over de Paardenkrant) zijn zo gecensureerd, er zal geen kritisch geluid over de Nederlandse top in komen...

tjoppie schreef:murphy102 schreef:
Maar jij vindt toch ook wel dat die jongen daar de tijd voor moet krijgen. Je vergelijking gaat mank.
Allereerst kun je Gal niet vergelijken met Rath, deze rijdt immers klassiek. Daarnaast is het zo dat hij nog maar "net" bezig is; alle Gal-aanhangers willen hem het liefst op "zijn ... zien gaan". Waar of niet?!
Krijgt Rath dan eerlijke kans? Sjef heeft al een label op hem geplakt... Dat zegt iets over zíjn eerlijkheid als mens...
Wat heeft klassiek ermee te maken, als klassiek betekend dat je jouw manier van rijden op het paard forceerd ipv jouw manier van rijden aan het paard aanpast, dan gaat "klassiek" bij mij vanaf nu gelijk de prullebak in!
Gal reed Totilas ook op zijn eerste wedstrijd nadat hij een half jaar het paard onder het zadel had, en toen moest het paard nog ervaring opdoen en leren.
Citaat:Ja en? Toen hingen er zulke verwachtingen aan Gal?
Klassiek is juist berust op de biomechanica van een paard.... Iets wat ik niet kan zeggen over de manier van Sjef.
Rath wordt hier afgekraakt op dingen die bij Gal ook nooit correct waren...... maar over Gal moet gezwegen worden.
Air schreef:tjoppie schreef:
Ja en? Toen hingen er zulke verwachtingen aan Gal?
Klassiek is juist berust op de biomechanica van een paard.... Iets wat ik niet kan zeggen over de manier van Sjef.
Rath wordt hier afgekraakt op dingen die bij Gal ook nooit correct waren...... maar over Gal moet gezwegen worden.
murphy102 schreef:Tjoppie, wat Rath hier laat zien: halthouden, achterwaarts en weer voorwaarts weg..., zo zuiver!
Daaraan kun je zien dat jij de rijtechniek toch niet helemaal begrijpt.
Waarom denk je dat de Schaukel uit de GP gehaald is...????

murphy102 schreef:Tjoppie, wat Rath hier laat zien: halthouden, achterwaarts en weer voorwaarts weg..., zo zuiver!
murphy102 schreef:Meer ontspannen onder Gal???
Ja, het valt natuurlijk niet mee om een Durchlässig paard te onderscheiden van een mechanishe trucjesmachine die Totilas ooit wás. Natuurlijk gaat het nog lang niet perfect, dat is meestal in de overgangen terug te zien.
Waar Totilas nu mee "worstelt" is het "resetten". Totilas wordt omgeschoold van een circusartiest naar een meewerkend paard met "vrije wil" en als een aantal van jullie dat niet herkénnen, ja, dan zegt dat meer over jullie scholing dan over de Klassieke scholing van Alexander Matthias Rath.
Het gaat hier en daar fout omdat het paard "in de war" is, hij moet de mechanica inwisselen voor gevoel, wat lang weggestopt geweest is.
Het is de rijKUNST van deze jonge ruiter dat hij de samenwerking, dus medewerking van dit paard probeert terug te vinden ipv dat dit paard "zijn proefje afspeelt"...

elllis schreef:Citaat:Ja en? Toen hingen er zulke verwachtingen aan Gal?
Wat heeft Gal fout gedaan dan ??

Ketaki schreef:heb hier het hele topic doorgelezen, maar vind dit niet echt mooi om te zien.
sterker nog
ik vind die hele proef gewoon verknoeid en had het liever dan niet willen zien

Air schreef:Weet je uberhaupt wel wat klassieke rijkunst is en inhoud?
Dus de opleiding van jou paard gaat zonder enige slag of stoot, want jij bent perfect?
En de methode van Sjef werkte wel? Incorrect ruggebruikt, geen kloppende tact, een voorkant en achterkant die niet in harmonie gingen maar wel 2 delen leken?
Maar ach dat ziet men niet want dat was de almachtige Gal.
Maar dit is toch prachtig. Toot heeft een slechte dag en iedereen kan Rath afvallen.
Kan dan alleen nog maar meer hopen dat hij inderdaad toe traint naar een prachtig correct gereden paard.