balloon schreef:Je kan wel zien wie hier zich bezig houdt met pensionstalling o.i.d. of zijn paard stalt. Eerlijk gezegd schrik ik een beetje van de reacties hier. Lekker dankbaar naar de mensen waar je pony/paard op stal kan staan en waar je gebruik kan maken van andermans faciliteiten.
Prijzen van hooi, stro en brok zijn dubbel zo hoog geworden dit jaar. Daarbij zijn wormspuiten (dat zit bij ons in het "stallings pakket") veel duurder geworden de afgelopen jaren, en de prijzen van grond zijn ook belachelijk hoog.
Nu snap ik dat je het als eigenaar van een pony/paard niet leuk vindt om meer te betalen, maar paarden houden is gewoon ontzettend duur en geloof me als ik zeg dat veel pensionstalhouders (vooral hier in het noorden) soms niet eens 100 euro per maand over houden voor zichzelf. En dat bij een stalling van ongeveer 25 paarden. Dat is niet dom, zoals hier wordt gespeculeerd, zo is de markt nu eenmaal en als je meer gaat vragen krijg je het gezeik weer dat je te duur bent.
Voor de klagende eigenaren die hun viervoeter bij iemand in pension hebben: Wees blij dat er plaatsen zijn waar je je paard kan stallen, anders kon je niet eens een paard bezitten.
Ik hoef niet dankbaar te zijn hoor, mijn pensionbaas doet dit niet uit naastenliefde,ik betaal er pittig voor. Dat neemt niet weg dat ik blij ben met de accomodatie en mensen. Hij verdient, ik tevreden,win/win. Zo,n beetje om het jaar stijging van 5%, reëel.
Het gaat erom dat de FNRS even een lukraak bedrag noemt en ik ook denk dat als de situatie zo nijpend was er weinig pension werd aangeboden.
Bij ons zitten wormenkuren niet in het pakket maar zijn we vorig jaar overgegaan op mestonderzoek, gericht aanpakken van besmetting en tegengaan van resistentie.
Dit heeft tot een fikse besparing geleid (wat niet het uitgangspunt was), Misschien een tip