Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
horseyfries schreef:Dat zouden we allemaal maar wat graag willen Adil, op Toot zitten. Maar ieder weldenkend mens weet dat hij niet de chemie gaat hebben met Totilas die Edward had, omdat dit een once in a lifetime combinatie was. De Duitsers hebben constant geroepen dat Matthias wel even naar goud ging met Totilas, ging daar beginnen waar Edward geëindigd was, en mag ik je er dan even aan herinneren dat hij daar nog niet in de buurt van komt? En dat nog wel met juryleden die duidelijk een heel aantal grote fouten niet zwaar hebben afgestraft, een luxe die Matthias op internationaal topniveau niet meer zal meemaken.
Citaat:Als je EERLIJK bent moet je toegeven dat dit debuut bepaald niet vrij is van fouten, en dat het niet alleen een probleem lijkt van momentopnames, maar dat bijna de hele proef er duidelijk haperingen zijn en er nog niet veel te bespeuren is van de magie die Edward met Totilas had. Ook met Edward werden idd soms foutjes gemaakt, maar dat was dan meer omdat ze zo duidelijk de grens opzochten van het mogelijke, iets wat ik in deze proef niet heb gezien, of het moeten de te klein gereden pirouetten zijn waardoor er grote fouten zijn ontstaan waar Edward met Totilas een tien kreeg.
Ayasha schreef:Eh spreek voor jezelf, ik ga er nog niet op al krijg ik geld toe.Laat zulke paarden liever over aan goede ruiters.
Als je eerlijk bent had je kunnen weten dat het debuut niet vrij zou zijn van fouten.
Adil schreef:Weet je wat, gaan jullie zelf allemaal maar eens lekker op Toot zitten en dat doen wat Rath doet....
horseyfries schreef:Er is een groot verschil tussen fouten door geen éénheid te vormen en fouten door grenzen van het mogelijke op te zoeken.
Ik had eerlijk waar verwacht dat ze ondertussen elkaar beter zouden begrijpen maar ik zie nog altijd dezelfde miscommunicaties die je ook bij het eerste filmpje na aankoop al zag. En dat is toch al wel even geleden...
Dan zou je idd verwachten dat ze nog niet op wedstrijd zouden gaan, als ze niet op elkaar ingespeeld zijn, maar ja, als je al voor je beurt hebt geroepen dat je in Rotterdam mee gaat doen en je aangekondigde debuut ook al twee keer hebt uitgesteld, dan wordt het op den duur ook wel wat raar om wéér niet te starten en zeker als je dan als reden moet geven "we voelen elkaar nog niet goed aan".....
Dan kom je bij het gedeelte "what money can't buy" en dat steekt.
krackertje schreef:Ayasha schreef:Eh spreek voor jezelf, ik ga er nog niet op al krijg ik geld toe.Laat zulke paarden liever over aan goede ruiters.
Als je eerlijk bent had je kunnen weten dat het debuut niet vrij zou zijn van fouten.
Juist, wie zou zo`n debuut beter gedaan hebben?
Basti schreef:Adil schreef:Weet je wat, gaan jullie zelf allemaal maar eens lekker op Toot zitten en dat doen wat Rath doet....![]()
Dan heb ik ook wat te lachen![]()
Nou inderdaad!
Alle Anky's hier op bokt hebben de grootste bek en het is pure azijnpisserij en afgunst naar die jongen toe. Bah wat een nare eigenschap.
Basti schreef:Adil schreef:Weet je wat, gaan jullie zelf allemaal maar eens lekker op Toot zitten en dat doen wat Rath doet....![]()
Dan heb ik ook wat te lachen![]()
Nou inderdaad!
Alle Anky's hier op bokt hebben de grootste bek en het is pure azijnpisserij en afgunst naar die jongen toe. Bah wat een nare eigenschap.
cinny1 schreef:Dus op het moment dat er kritisch naar een combinatie gekeken wordt staat dat gelijk aan afzeiken. Dat noem ik kort door de bocht.
Dat betekent dus dat we allemaal hier moeten gaan zitten roepen dat Rath het geweldig gedaan heeft en dat Totilas nog nooit zo goed gelopen heeft. Beetje bekrompen vind je niet.
We zien duidelijk een aantal fouten omdat we weten hoe Totilas kan lopen en dan vinden wij dat zonde.
Net zoals we het zonde vinden als we dezelfde fouten bij Imke of Edward of Adelinde zouden zien. Dat heet objectief zijn. Misschien iets om ook een keer te proberen?
horseyfries schreef:Ayasha schreef:Eh spreek voor jezelf, ik ga er nog niet op al krijg ik geld toe.Laat zulke paarden liever over aan goede ruiters.
Er is een groot verschil tussen fouten door geen éénheid te vormen en fouten door grenzen van het mogelijke op te zoeken.
Ik had eerlijk waar verwacht dat ze ondertussen elkaar beter zouden begrijpen maar ik zie nog altijd dezelfde miscommunicaties die je ook bij het eerste filmpje na aankoop al zag. En dat is toch al wel even geleden...
Dan zou je idd verwachten dat ze nog niet op wedstrijd zouden gaan, als ze niet op elkaar ingespeeld zijn, maar ja, als je al voor je beurt hebt geroepen dat je in Rotterdam mee gaat doen en je aangekondigde debuut ook al twee keer hebt uitgesteld, dan wordt het op den duur ook wel wat raar om wéér niet te starten en zeker als je dan als reden moet geven "we voelen elkaar nog niet goed aan".....
cinny1 schreef:majoow: In haar reactie naar mij kwam er toch een andere toon door.![]()
Maar dat verandert verder niets aan mijn mening over de proef die ik gezien heb.
horseyfries schreef:[
Excuseer? Heb jij met tranen in je ogen zitten genieten van dit filmpje dan?
Het is ook een nogal nare eigenschap om de mening van andere mensen maar gelijk af te doen als azijnpisserij en afgunst, terwijl er toch heel duidelijk een opsomming staat van de gemaakte fouten in de proef, waar je gewoon niet omheen kan. Hoe graag ik ook had gewild, het is gewoon echt nog niet goed. En dat heeft helemaal niets met azijnpisserij te maken, maar is puur realistisch.
Basti schreef:Nee dat is niet objectief, dat is bewust zoeken naar fouten. Foutenkijkerij noemt men het ook wel. Een 1ste keer op een wereldpaard, een heel mediacircus erbij en daarbij net een half jaar op een paard zitten. Tuurlijk kan je in een B proefje simpel scoren na zo periode, maar op dit nivo is het andere koek.
Anky scoorde van de week 77 % das 1 % meer dan Rath nu scoorde!!! En hoelang zit Anky al op Salinero? Jaren!!!
Als 4 jarig paard op de pavocup keek ook geen hond naar Totilas, dus loop nu niet te zeiken. Want Jiska van de Akker heeft dat paard tot Z nivo opgeleid, maar heeft ooit iemand met haar medelijden gehad toen ie verkocht werd en Gal erop ging zitten?
Basti schreef:horseyfries schreef:[
Excuseer? Heb jij met tranen in je ogen zitten genieten van dit filmpje dan?
Het is ook een nogal nare eigenschap om de mening van andere mensen maar gelijk af te doen als azijnpisserij en afgunst, terwijl er toch heel duidelijk een opsomming staat van de gemaakte fouten in de proef, waar je gewoon niet omheen kan. Hoe graag ik ook had gewild, het is gewoon echt nog niet goed. En dat heeft helemaal niets met azijnpisserij te maken, maar is puur realistisch.
Ik heb met plezier naar een filmpje gekeken waar nog wat fouten in zitten, maar waar een jonge ruiter onder enorme druk op een paard zit die iedereen tot god heeft verklaard en de hele wereld over zijn rug meekijkt en vooral hollanders hopen at die jongen een fout maakt.
Zoals ik al eerder zei, hij scoort 1% onder Anky die der hele leven al op Salinero zit.
Basti schreef:horseyfries schreef:[
Al had die jongen vandaag een wereldproef neergezet, dan nog had jij het gouden randje niet gezien, dat lukt niet als je voor jezelf al een negatief beeld de proef gaat bekijken. En die negatieviteit en die afgunst die voel je uit ieder bericht in dit topic wat jij over deze combi schrijft.
En nee, jij had het heus niet beter gedaan...........
Marjoow schreef:Basti schreef:Nee dat is niet objectief, dat is bewust zoeken naar fouten. Foutenkijkerij noemt men het ook wel. Een 1ste keer op een wereldpaard, een heel mediacircus erbij en daarbij net een half jaar op een paard zitten. Tuurlijk kan je in een B proefje simpel scoren na zo periode, maar op dit nivo is het andere koek.
Anky scoorde van de week 77 % das 1 % meer dan Rath nu scoorde!!! En hoelang zit Anky al op Salinero? Jaren!!!
Als 4 jarig paard op de pavocup keek ook geen hond naar Totilas, dus loop nu niet te zeiken. Want Jiska van de Akker heeft dat paard tot Z nivo opgeleid, maar heeft ooit iemand met haar medelijden gehad toen ie verkocht werd en Gal erop ging zitten?
Ik ben het totaal niet met je eens. Er zijn ook genoeg GP ruiters die een paard onder hun kont hebben en nauwelijks de 75% halen. Dat zit gewoon in de kwaliteiten van het paard.
En als je net een half jaar een paard onder je kont hebt, dan denk je er niet eens aan om hem uit te brengen, zeker niet op dit niveau. Als je er nog niet klaar voor bent, moet je het niet doen.
Ik weet niet hoe goed jij op de hoogte bent van dressuur, maar je weet hopelijk dat het onmogelijk is om dit soort percentages te vergelijken tenzij de combinaties in dezelfde wedstrijd bij dezelfde juryleden hebben gereden?