Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:20

Komop hé ... laat het een beetje gezellig .. via pb vecht je het maar uit ,maar anders moet dit toppic ook opslot :oo

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:21

Ayasha schreef:
Eh spreek voor jezelf, ik ga er nog niet op al krijg ik geld toe. :D Laat zulke paarden liever over aan goede ruiters. :+

Als je eerlijk bent had je kunnen weten dat het debuut niet vrij zou zijn van fouten.

Juist, wie zou zo`n debuut beter gedaan hebben?

Adil

horseyfries schreef:
Dat zouden we allemaal maar wat graag willen Adil, op Toot zitten. Maar ieder weldenkend mens weet dat hij niet de chemie gaat hebben met Totilas die Edward had, omdat dit een once in a lifetime combinatie was. De Duitsers hebben constant geroepen dat Matthias wel even naar goud ging met Totilas, ging daar beginnen waar Edward geëindigd was, en mag ik je er dan even aan herinneren dat hij daar nog niet in de buurt van komt? En dat nog wel met juryleden die duidelijk een heel aantal grote fouten niet zwaar hebben afgestraft, een luxe die Matthias op internationaal topniveau niet meer zal meemaken.

Ben ik het wel mee eens. Hoewel ik nog steeds van mening ben dat de combi gewoon nog iets meer tijd moet hebben.

Citaat:
Als je EERLIJK bent moet je toegeven dat dit debuut bepaald niet vrij is van fouten, en dat het niet alleen een probleem lijkt van momentopnames, maar dat bijna de hele proef er duidelijk haperingen zijn en er nog niet veel te bespeuren is van de magie die Edward met Totilas had. Ook met Edward werden idd soms foutjes gemaakt, maar dat was dan meer omdat ze zo duidelijk de grens opzochten van het mogelijke, iets wat ik in deze proef niet heb gezien, of het moeten de te klein gereden pirouetten zijn waardoor er grote fouten zijn ontstaan waar Edward met Totilas een tien kreeg.

Ik zie ook fouten, gemaakt door een zenuwachtige, nog wat onzekere ruiter lijkt het haast die nog niet "durft" te rijden met dit paard. Maar dit lijkt me heel normaal en nogmaals, ik denk dat het wel komt.

cinny1

Ik geloof niet dat ik ergens de combi afgezeken heb,misschien moet je dan zelf ook nog even goed lezen.

Uit jou reacties blijkt dat we hier geen kritiek mogen uiten, want dan zeiken we iemand af, dus kom je automatisch tot de conclusie dat we inderdaad dan allemaal moeten zeggen dat het een superproef was.

Op het moment dat jij iemand quote maak je er zelf een persoonlijke discussie van. Hand in eigen boezem.

Feit blijft voor mij dat het rijtechnisch niet is wat ik gehoopt had en dat ik van een ruiter en paard van dat niveau meer had verwacht.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:22

Ayasha schreef:
Eh spreek voor jezelf, ik ga er nog niet op al krijg ik geld toe. :D Laat zulke paarden liever over aan goede ruiters. :+

Als je eerlijk bent had je kunnen weten dat het debuut niet vrij zou zijn van fouten.

Er is een groot verschil tussen fouten door geen éénheid te vormen en fouten door grenzen van het mogelijke op te zoeken.
Ik had eerlijk waar verwacht dat ze ondertussen elkaar beter zouden begrijpen maar ik zie nog altijd dezelfde miscommunicaties die je ook bij het eerste filmpje na aankoop al zag. En dat is toch al wel even geleden...
Dan zou je idd verwachten dat ze nog niet op wedstrijd zouden gaan, als ze niet op elkaar ingespeeld zijn, maar ja, als je al voor je beurt hebt geroepen dat je in Rotterdam mee gaat doen en je aangekondigde debuut ook al twee keer hebt uitgesteld, dan wordt het op den duur ook wel wat raar om wéér niet te starten en zeker als je dan als reden moet geven "we voelen elkaar nog niet goed aan".....
Dan kom je bij het gedeelte "what money can't buy" en dat steekt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:23

cinny1: Ik vind dat Adil niet echt heel erg beoordelend meer quote, in het bericht waarin ze mij quote bv. heeft ze het nergens over dat wij geen kritiek mogen uiten :)

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:24

Adil schreef:
Weet je wat, gaan jullie zelf allemaal maar eens lekker op Toot zitten en dat doen wat Rath doet.... }>

Ik denk dat er meer ruiters zijn dan je denkt die dat kunnen.. (of beter!)
Maar niet alle ruiters die dat kunnen hebben genoeg geld![/quote]

Dat betwijfel ik. Volgens mij is Edward echt 1 van de weinigen die Totilas zó kan rijden dat hij echt goed uit zn verf komt.[/quote]

Beter dan Rath...

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:26

Adil schreef:
Weet je wat, gaan jullie zelf allemaal maar eens lekker op Toot zitten en dat doen wat Rath doet.... }>

Dan heb ik ook wat te lachen :D :Y)

Nou inderdaad!

Alle Anky's hier op bokt hebben de grootste bek en het is pure azijnpisserij en afgunst naar die jongen toe. Bah wat een nare eigenschap.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:26

horseyfries schreef:
Er is een groot verschil tussen fouten door geen éénheid te vormen en fouten door grenzen van het mogelijke op te zoeken.
Ik had eerlijk waar verwacht dat ze ondertussen elkaar beter zouden begrijpen maar ik zie nog altijd dezelfde miscommunicaties die je ook bij het eerste filmpje na aankoop al zag. En dat is toch al wel even geleden...
Dan zou je idd verwachten dat ze nog niet op wedstrijd zouden gaan, als ze niet op elkaar ingespeeld zijn, maar ja, als je al voor je beurt hebt geroepen dat je in Rotterdam mee gaat doen en je aangekondigde debuut ook al twee keer hebt uitgesteld, dan wordt het op den duur ook wel wat raar om wéér niet te starten en zeker als je dan als reden moet geven "we voelen elkaar nog niet goed aan".....

Maar ik denk, dat als hij wel had uitgesteld, met die reden dat hij iig vanaf mijn kant al meer bewondering kreeg. Meer omdat hij dan wel eerlijk is en niet start met een paard omdat ze er nog niet klaar voor zijn.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:27

krackertje schreef:
Ayasha schreef:

Juist, wie zou zo`n debuut beter gedaan hebben?

Dat is toch een dooddoener? Anky? Imke? Iedereen die het fijngevoelige van Edward kan benaderen en in het trainingssysteem ook rond en diep werk meeneemt?
We zullen het nooit weten, maar je wilt toch niet zeggen dat jij denkt dat dit het best mogelijke debuut is wat Totilas zou kunnen maken?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:27

Basti schreef:
Adil schreef:

Nou inderdaad!

Alle Anky's hier op bokt hebben de grootste bek en het is pure azijnpisserij en afgunst naar die jongen toe. Bah wat een nare eigenschap.

Ik vind dit een zeer ongepaste reactie. Mag ik vragen waar de reacties zijn geplaatst met een "grote bek" en waar we serieus op hem afgeven? Ik zie ze namelijk niet.
Misschien moet je even een stukje verder lezen :)

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:29

majoow: In haar reactie naar mij kwam er toch een andere toon door. :)

Maar dat verandert verder niets aan mijn mening over de proef die ik gezien heb.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:30

Basti schreef:
Adil schreef:

Nou inderdaad!

Excuseer? Heb jij met tranen in je ogen zitten genieten van dit filmpje dan?

Het is ook een nogal nare eigenschap om de mening van andere mensen maar gelijk af te doen als azijnpisserij en afgunst, terwijl er toch heel duidelijk een opsomming staat van de gemaakte fouten in de proef, waar je gewoon niet omheen kan. Hoe graag ik ook had gewild, het is gewoon echt nog niet goed. En dat heeft helemaal niets met azijnpisserij te maken, maar is puur realistisch.

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:30

cinny1 schreef:
Dus op het moment dat er kritisch naar een combinatie gekeken wordt staat dat gelijk aan afzeiken. Dat noem ik kort door de bocht.

Dat betekent dus dat we allemaal hier moeten gaan zitten roepen dat Rath het geweldig gedaan heeft en dat Totilas nog nooit zo goed gelopen heeft. Beetje bekrompen vind je niet.

We zien duidelijk een aantal fouten omdat we weten hoe Totilas kan lopen en dan vinden wij dat zonde.
Net zoals we het zonde vinden als we dezelfde fouten bij Imke of Edward of Adelinde zouden zien. Dat heet objectief zijn. Misschien iets om ook een keer te proberen?

Nee dat is niet objectief, dat is bewust zoeken naar fouten. Foutenkijkerij noemt men het ook wel. Een 1ste keer op een wereldpaard, een heel mediacircus erbij en daarbij net een half jaar op een paard zitten. Tuurlijk kan je in een B proefje simpel scoren na zo periode, maar op dit nivo is het andere koek.

Anky scoorde van de week 77 % das 1 % meer dan Rath nu scoorde!!! En hoelang zit Anky al op Salinero? Jaren!!!

Als 4 jarig paard op de pavocup keek ook geen hond naar Totilas, dus loop nu niet te zeiken. Want Jiska van de Akker heeft dat paard tot Z nivo opgeleid, maar heeft ooit iemand met haar medelijden gehad toen ie verkocht werd en Gal erop ging zitten?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:31

horseyfries schreef:
Ayasha schreef:

He bah, ik denk dat het bij de ruiter zeker niet om het geld gaat, hij wil gewoon goed presteren en zeker gezien de druk die er ligt. Heeft iemand hier daar al bij stil gestaan?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:31

cinny1 schreef:
majoow: In haar reactie naar mij kwam er toch een andere toon door. :)

Maar dat verandert verder niets aan mijn mening over de proef die ik gezien heb.

Nee mijn mening ook niet, maar toch vind ik dat het geen zin heeft om verder te bakkeleien daarover. Ik begrijp dat Adil ook in de verdediging schiet wanneer anderen iets tegen haar zeggen.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:32

Respect voor Rath, hij moet heel erg veel druk hebben gevoeld.
Ik vind de combi ook niet erg goed nog, er mist echt iets.
Maar deze man kan het natuurlijk hoe dan ook nooit goed doen, aangezien Gal en Totilas iedereen zijn referentiekader is.
Toch heel erg knap dat hij het probeert en misschien gaan ze ons erg verrassen!

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:32

horseyfries schreef:
[

Het is ook een nogal nare eigenschap om de mening van andere mensen maar gelijk af te doen als azijnpisserij en afgunst, terwijl er toch heel duidelijk een opsomming staat van de gemaakte fouten in de proef, waar je gewoon niet omheen kan. Hoe graag ik ook had gewild, het is gewoon echt nog niet goed. En dat heeft helemaal niets met azijnpisserij te maken, maar is puur realistisch.

Ik heb met plezier naar een filmpje gekeken waar nog wat fouten in zitten, maar waar een jonge ruiter onder enorme druk op een paard zit die iedereen tot god heeft verklaard en de hele wereld over zijn rug meekijkt en vooral hollanders hopen at die jongen een fout maakt.

Zoals ik al eerder zei, hij scoort 1% onder Anky die der hele leven al op Salinero zit.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:33

Basti schreef:
Nee dat is niet objectief, dat is bewust zoeken naar fouten. Foutenkijkerij noemt men het ook wel. Een 1ste keer op een wereldpaard, een heel mediacircus erbij en daarbij net een half jaar op een paard zitten. Tuurlijk kan je in een B proefje simpel scoren na zo periode, maar op dit nivo is het andere koek.

Anky scoorde van de week 77 % das 1 % meer dan Rath nu scoorde!!! En hoelang zit Anky al op Salinero? Jaren!!!

Als 4 jarig paard op de pavocup keek ook geen hond naar Totilas, dus loop nu niet te zeiken. Want Jiska van de Akker heeft dat paard tot Z nivo opgeleid, maar heeft ooit iemand met haar medelijden gehad toen ie verkocht werd en Gal erop ging zitten?

Ik ben het totaal niet met je eens. Er zijn ook genoeg GP ruiters die een paard onder hun kont hebben en nauwelijks de 75% halen. Dat zit gewoon in de kwaliteiten van het paard.

En als je net een half jaar een paard onder je kont hebt, dan denk je er niet eens aan om hem uit te brengen, zeker niet op dit niveau. Als je er nog niet klaar voor bent, moet je het niet doen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:35

Basti schreef:
horseyfries schreef:
[

Ik heb met plezier naar een filmpje gekeken waar nog wat fouten in zitten, maar waar een jonge ruiter onder enorme druk op een paard zit die iedereen tot god heeft verklaard en de hele wereld over zijn rug meekijkt en vooral hollanders hopen at die jongen een fout maakt.

Zoals ik al eerder zei, hij scoort 1% onder Anky die der hele leven al op Salinero zit.

Ik weet niet hoe goed jij op de hoogte bent van dressuur, maar je weet hopelijk dat het onmogelijk is om dit soort percentages te vergelijken tenzij de combinaties in dezelfde wedstrijd bij dezelfde juryleden hebben gereden?

Hoe jij met plezier kan kijken naar een combinatie die geen éénheid vormt dat is mij een raadsel, maar goed, daarover zullen we dan van mening verschillen. Ik zie dan bijv. liever Nathalie zu Sayn Wittgenstein met haar veel minder getalenteerde paard, waar ze wel een echte harmonieuze eenheid mee vormt. Dat is voor mij dressuur, een twee-eenheid. En daarom vind ik dit niet mooi om naar te kijken, dat heeft niets te maken met Matthias, Ned-Duitsland of wat dan ook.
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 03-06-11 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:35

horseyfries schreef:
[

Al had die jongen vandaag een wereldproef neergezet, dan nog had jij het gouden randje niet gezien, dat lukt niet als je voor jezelf al een negatief beeld de proef gaat bekijken. En die negatieviteit en die afgunst die voel je uit ieder bericht in dit topic wat jij over deze combi schrijft.

En nee, jij had het heus niet beter gedaan...........

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:36

Basti schreef:
horseyfries schreef:
[

Al had die jongen vandaag een wereldproef neergezet, dan nog had jij het gouden randje niet gezien, dat lukt niet als je voor jezelf al een negatief beeld de proef gaat bekijken. En die negatieviteit en die afgunst die voel je uit ieder bericht in dit topic wat jij over deze combi schrijft.

En nee, jij had het heus niet beter gedaan...........

Ik vind dat je behoorlijk oordelend discussieert. Het lijkt erop alsof je onze mening totaal niet respecteert.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:37

Marjoow schreef:
Basti schreef:

Ik ben het totaal niet met je eens. Er zijn ook genoeg GP ruiters die een paard onder hun kont hebben en nauwelijks de 75% halen. Dat zit gewoon in de kwaliteiten van het paard.

En als je net een half jaar een paard onder je kont hebt, dan denk je er niet eens aan om hem uit te brengen, zeker niet op dit niveau. Als je er nog niet klaar voor bent, moet je het niet doen.

Prima, en wat als hij nog lekker een jaar thuis was gebleven met Toot? Het kon blijkbaar wel maar niet naar de maatstaven van de bokkers....

Basti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:38

horseyfries schreef:
[

Ik weet niet hoe goed jij op de hoogte bent van dressuur, maar je weet hopelijk dat het onmogelijk is om dit soort percentages te vergelijken tenzij de combinaties in dezelfde wedstrijd bij dezelfde juryleden hebben gereden?

Ja bij Rath zat er een internationale jury en bij Anky in Schaick niet.....................:+

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 00:38

Als je eerst de rest van het topic even doorleest en je misschien iets meer in rijtechniek verdiept, dan kun je zelf ook zien wat er niet klopt in de proef.

Het is niet zo dat Rath geen ervaring heeft met een mediacircus of dat hij voor de eerste keer GP rijdt en Totilas is ook niet eerste paard wat hij na een half jaar op wedstrijd uitbrengt.
Als hij een wereldproef had neergezet dan was ik de eerste om dat te beamen en te complimenteren, maar dat heeft hij niet !!!

En zou je dus op zijn minst beleefd willen blijven....