Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:10

Anoniem schreef:
Cayenne schreef:
Haar befaamde landgenote Isabell Werth vindt het gedoe rond Totilas, waarmee ze zelf geen combinatie wilde vormen, vooral amusant. ''Het is een door alle betrokkenen over zichzelf afgeroepen noodlot.''
'

Isabell is iig verstandig geweest := _O-

:') _/-\o_

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:11

manic schreef:
Van Arnd zijn het juist weer hele leuke foto's... Matthias met zijn Penny pony. Tenminste, zo kijkt hij erbij... Echt net zo een jongetje met zijn eerste pony. Ik vind het wel schattig... Ik mis alleen de roze Totilas bandages :D

Dat is ook wel zo maar ik had het echt specifiek over de rijfoto's.
De rest is leuk en schattig maar niet echt van belang. Denk echt niet dat Rath zijn pennypaard de hele dag staat te vertroetelen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:12

Embe schreef:
zit nog een beetje te rekenen... weet een van jullie hoeveel rietjes er uit 1 sprong komen?

Rond de 40.

Ik vind het ook wel schattig hoor, met Totilas als Pennypaard. :))

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:12

manic schreef:
Van Arnd zijn het juist weer hele leuke foto's... Matthias met zijn Penny pony. Tenminste, zo kijkt hij erbij... Echt net zo een jongetje met zijn eerste pony. Ik vind het wel schattig... Ik mis alleen de roze Totilas bandages :D

en een roze chabrak eronder, is het net een barbiepaard :D :') :') :j 8-) *D

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:13

Uitgaande van 40 rietjes... als het goed sperma is ongeveer 3 rietjes per inseminatie. Een slordige ruime 100.000,- euro per kwakje dus _O- (even de merrie's die gust blijven daar gelaten). >;)

Talishe

Re: Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:16

Even voor de wiskundige onder ons die aan het uit rekenen zijn wanneer Tootje is terug verdiend. Vergeten jullie de sponsoren niet...

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:17

10.000.000.

100 kwakjes en Schockemoller heeft het weer terug verdiend ;) .

Dan nog de sponsoren inderdaad ;)

Joh en als Rathe het niet lukt, dan vindt meneer S wel weer een ander om het te proberen en blijft Rath achter met een groot minderwaardigheidscomplex en zal altijd de man die Totilas niet aan het lopen kreeg blijven. Dus die druk op zijn schouders....
Laatst bijgewerkt door FeLaRe op 04-05-11 13:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:18

Cayenne schreef:
. Loopt het goed, dan is dat te danken aan het paard. Loopt het niet, dan ligt het aan de ruiter.''

en als ruiter wil je geen gezichtsverlies natuurlijk...

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:30

Ach we zullen het allemaal wel zien. Kan me goed voorstellen dat Mathias wat extra tijd nodig heeft. Laten we niet vergeten dat hij in vergelijking met Edward een stuk minder ervaring heeft. En in het begin had hij nog profijt van het rijden van edward. Maar vroeg of laat krijg je een terugslag en daarna zal het weer beter gaan. Als het goed is :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:31

Ik snap Rath wel een beetje hoor. Je zal maar op een wereldberoemd paard zitten, duurste paard van de wereld, de combinatie loopt nog niet helemaal fijn en ga dan meer eens presteren op een wedstrijd waar de hele wereld naar gaat kijken want; "Totilas & Rath moeten".

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:34

ik denk het ook, maar de druk is natuurlijk wel groot. Denk dat p. schockemolle ook wel resultaat wil zien uiteindelijk. De pers duikt er natuurlijk bovenop en denk dat ze de OS ook wel willen gaan halen..

Ketaki

GewoonNoor schreef:
Ik had ook ergens gelezen dat ie heimwee had :)

Nu hopen dat PS hem terug wil verkopen aan de familie Visser, nog op tijd voor de Olympische Spelen!
Maar dat is wel een miniscul kansje....

De tijd zal het leren :z

ik geloof niet dat de familie visser totilas ooit terug wil.

daarom hebben ze hem ook verkocht.

omdat het paard helemaal in de belangstelling stond en zij geen rust meer hadden.

(zoiets was het, las ik in een tijdschrift, weet alleen niet meer welke)

sarabande

Joscaa schreef:
Ik snap Rath wel een beetje hoor. Je zal maar op een wereldberoemd paard zitten, duurste paard van de wereld, de combinatie loopt nog niet helemaal fijn en ga dan meer eens presteren op een wedstrijd waar de hele wereld naar gaat kijken want; "Totilas & Rath moeten".

Maar dat hebben ze toch zelf opgeroepen, ze hebbentoch zelf steeds die bombastische uitspraken naar de pers gedaan

Voor het "officieel" bekend was wie de ruiter werd liep Rath al op te snijden, ik meen in Zweden waar Ed toen ook was. Laat hij zijn grote woorden dan maar waar maken, ik heb er geen compassie mee.
En zoals gezegd Ed heeft er altijd voor geknokt heeft op de meest lastige paarden gezeten, ik ben heel benieuwd naar zijn eerste wedstrijd met de Belgische Ferro

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:36

Ik denk dat iedereen dat wel zal begrijpen maar het lijkt mij wel zaak dat er dan wel gewoon eerlijk over gedaan word. Op de manier zoals ze het nu aanpakken word de druk alleen maar groter en groter en bij een eerlijke en open communicatie zullen veel meer mensen uiteindelijk wat milder zijn.

Zoals Isabel ook al aangeeft roepen ze het noodlot over zichzelf af.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:37

sarabande schreef:
Joscaa schreef:

Maar dat hebben ze toch zelf opgeroepen, ze hebbentoch zelf steeds die bombastische uitspraken naar de pers gedaan

Voor het "officieel" bekend was wie de ruiter werd liep Rath al op te snijden, ik meen in Zweden waar Ed toen ook was. Laat hij zijn grote woorden dan maar waar maken, ik heb er geen compassie mee.
En zoals gezegd Ed heeft er altijd voor geknokt heeft op de meest lastige paarden gezeten, ik ben heel benieuwd naar zijn eerste wedstrijd met de Belgische Ferro

+:)+

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:41

edward zei eerder dat het was alsof totilas een bekende popster was, overal brak de gekte los (dranghekken, stampvolle tribunes etc.etc.)

misschien is het wel echt de einde van een tijdperk...http://www.zie.nl/video/sport/Edward-Ga ... fzredf9q6x
jammer dat geld zo'n spelbreker kan zijn..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:44

Zidore schreef:
edward zei eerder dat het was alsof totilas een bekende popster was, overal brak de gekte los (dranghekken, stampvolle tribunes etc.etc.)

misschien is het wel echt de einde van een tijdperk...http://www.zie.nl/video/sport/Edward-Ga ... fzredf9q6x
jammer dat geld zo'n spelbreker kan zijn..

was dat imke schellekens-bartels niet?
die zei toen dat totilas een Michael jackson onder de paarden was.

is weinig meer van terug te zien eerlijk gezegd.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:44

sarabande schreef:
Joscaa schreef:

Belgische Ferro? Die van van ingelgem? Die ging HP toch rijden? Of bedoel je iets heel anders?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:47

sporter schreef:
Belgische Ferro? Die van van ingelgem? Die ging HP toch rijden? Of bedoel je iets heel anders?

Ik begreep dat die bij Ed staat en ik vond dat jaren terug een heel goed paard met bloed dat Ed goed past Ferro x Balzflug ;)

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:49

svdijk schreef:
toendertijd zei mijn gevoel al dat Rath hem ging rijden, en dat gevoel heeft niet gelogen...
nu zegt mijn gevoel dat er meer met Toot aan de hand is dan een simpele hoefzweer, en ik vraag me af of hij überhaupt nog in de ring gaat verschijnen.
het wereldpaard die hij was, is niet meer en zal dat onder Rath ook niet meer worden.
Toot verkopen zonder Edward was een slechte keuze, en waarschijnlijk gaan ze dat bij de oosterburen ook inzien.
Edward en Totilas waren een eenheid, Toot was gelukkig onder Edward en Edward was gelukkig op Toot.
de band die zij hadden zorgden voor hun successen, en heel menselijk gedacht, denk ik dat Toot dat mist.
ik vermoed dat Toot niet meer is dan een heel dure geldmachine, ongeacht de fantastische verzorging die hij ongetwijfeld zal krijgen daar.
dat gouden randje is weg.....
er is zo'n mooie gezegde over oorlogskinderen: je kunt het kind wel uit de oorlog halen, maar de oorlog niet uit het kind.
dan maak ik er een mooie gezegde van betreffende Edward en Totilas: je kunt Totilas wel van Edward weg halen, maar Edward niet van Totilas....

Ik ben het hier volledig mee eens +:)+

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:50

Ook jammer voor al die mensen die hun goede geld hebben uitgegeven aan een peperdure dekking; als Totilas nooit meer in de ring verschijnt wordt de waarde van die veulens ook ineens een heel ander verhaal!
Men wil veulens van een paard wat presteert; als die veulens straks oud geneog zijn om te gaan presteren en Totilas is. compleet, naar de achtergrond verdwenen, wat dan...........
Eeuwig zonde van dit paard, maar niet geheel onverwacht; "never change a winning team" gaat hier wel heel duidelijk op; zowel voor het paard als voor Edward Gal. De combinatie klikte buitengewoon, om wat voor reden dan ook; ander voer, ander trainings regime, andere ruiter, etc. kan allemaal een oorzaak zijn van alle ploteseling optredende problemen.
Men gaat er, hier, jammer genoeg van uit dat een paard een emotieloze robot is die onder iedereen buitengewoon kan presteren, dat is, dus, niet zo.
Laatst bijgewerkt door ElCid op 04-05-11 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:51

sarabande schreef:
sporter schreef:

Ik begreep dat die bij Ed staat en ik vond dat jaren terug een heel goed paard met bloed dat Ed goed past Ferro x Balzflug ;)

Ik heb hem jaren geleden regelmatig bij stefan in training gezien. En toen zat HP er ook al achteraan maar er zat een contract op :D
Ik was toen van mening en dat ben ik nog steeds dat het 1 van de beste paarden is die er in NL en Belgie rondlopen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:57

sporter schreef:
Ik heb hem jaren geleden regelmatig bij stefan in training gezien. En toen zat HP er ook al achteraan maar er zat een contract op :D
Ik was toen van mening en dat ben ik nog steeds dat het 1 van de beste paarden is die er in NL en Belgie rondlopen.

Heb even op beide site gekeken maar kan hem daar niet ontdekken.
Al moet ik zeggen dat ik naam ook niet meer in mn hoofd geplopt krijg nu. Dus hoe heet het beestje ook alweer?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:58

easygoing schreef:
sporter schreef:

Heb even op beide site gekeken maar kan hem daar niet ontdekken.
Al moet ik zeggen dat ik naam ook niet meer in mn hoofd geplopt krijg nu. Dus hoe heet het beestje ook alweer?

Whitney van het Gestelof of iets in die richting als ik me niet vergis

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:58

Lavien schreef:
svdijk schreef:
toendertijd zei mijn gevoel al dat Rath hem ging rijden, en dat gevoel heeft niet gelogen...
nu zegt mijn gevoel dat er meer met Toot aan de hand is dan een simpele hoefzweer, en ik vraag me af of hij überhaupt nog in de ring gaat verschijnen.
het wereldpaard die hij was, is niet meer en zal dat onder Rath ook niet meer worden.
Toot verkopen zonder Edward was een slechte keuze, en waarschijnlijk gaan ze dat bij de oosterburen ook inzien.
Edward en Totilas waren een eenheid, Toot was gelukkig onder Edward en Edward was gelukkig op Toot.
de band die zij hadden zorgden voor hun successen, en heel menselijk gedacht, denk ik dat Toot dat mist.
ik vermoed dat Toot niet meer is dan een heel dure geldmachine, ongeacht de fantastische verzorging die hij ongetwijfeld zal krijgen daar.
dat gouden randje is weg.....
er is zo'n mooie gezegde over oorlogskinderen: je kunt het kind wel uit de oorlog halen, maar de oorlog niet uit het kind.
dan maak ik er een mooie gezegde van betreffende Edward en Totilas: je kunt Totilas wel van Edward weg halen, maar Edward niet van Totilas....

Ik ben het hier volledig mee eens +:)+

Nou inderdaad. :j

Elcid met jou ga ik ook mee.