Nederland op vierde plek meest dieronvriendelijke landen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: Nederland op vierde plek meest dieronvriendelijke landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 00:43

Aangezien ik half Egyptisch ben kan ik zeggen dat ondanks mensen alles 'zielig' vinden daar deze EXTREEM ARME mensen met de grootste zorg die ze KUNNEN BIEDEN voor hun dieren zorgen hoor. Met Brooke Hospital krijgen ze ten minste nog hulp. Het is zeker zielig zoals de dieren daar amper eten krijgen, maar denk eens over België, bijvoorbeeld. Ik woon hier en het schijnt doodnormaal te zijn dan paarden hier geen eten krijgen. ze lopen broodmager op kale weitjes. Ik heb al drie verwaarloosde veulens gekocht hier en die hebben toch wel schade opgedaan door hun slechte verzorging.
Dus in vergelijking zouden mensen die hun dieren financieel wel kunnen betalen beter voor hun dieren moeten zorgen.

En trouwens, ik las ergens over Japan ook. Ik heb Japans gestudeerd en ben daar geweest. Ze zorgen daar toch echt goed voor hun dieren. Zwervers kon je altijd tegen maar kom op, er zijn zelfs kattenhotels en weet ik veel daar. Kleertjes en dergelijke. Daarbij zijn Japanners heel erg voor de natuur dus vergelijk ze niet met China asjeblieft.

Ik had zelf wel verwacht dat Nederland hoog zou eindigen. Denk eens aan ons grote vegetarsiche assortiment, de vele biologische slagers en uitloop weides voor kippen en andere dieren waar ze in andere landen nog nooit van gehoord hebben. Geen kistkalfjes, legbatterij. Ik ben trots op onze plaatsing. Misschien hebben we niet veel dierenleed hier maar door de vele maatregelen is dat ook zo gekomen. Daarbij hoop ik tevens dat ze het halal slachten niet gaan legaliseren. Dat is en blifjt dierenmishandeling en moet ook strafbaar blijven. Daarmee behouden we ook onze plaast.

Whoop, heel verhaal.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 01:31

Vreemd dat 'Nederlandse Antillen' tussen de lijst staat! Want Sint Maarten, Curacao en Aruba zijn echt eigen landen sinds 10-10-10' en bestaat de 'Nederlandse Antillen' niet meer (valt nog wel onder 't Koninkrijk). Maar kan wel beamen dat er veel dierenleed is! Ik woon nu op Sint Maarten en naast mij worden er gewoon hanengevechten georganiseerd en de zwerfhonden hier zijn te veel om op te noemen! Afschuwelijk!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 02:33

Um, negeer een groot stuk van mijn laatste bericht maar... Dat was echt zo dom van mij. Ik heb het helemaal verkeerd gelezen. Ik dacht dat Nederland NET vriendelijk was. Mijn oprechte excuses!

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 06:59

Nou ik geloof hier echt helemaal niets van! Ik ben zelf woonachtig in egypte, en ik vind dat ze deze 9e plaats niet eens verdiend hebben, mag van mij wel op nummer 1. en dan zegt chimello wel dat het daar niet slecht is, maar believe me volgens mij loop jij daar dan met oogkleppen rond, want ezels en paarden die nog steeds zwaarbeladen karren trekken, en als je ze een stukje ziet draven ( en je weet wat van kreupelheden af) kan je wel huilen. Ik negeer het nu, want ik kan er niets aan doen. Er zijn ook mensen die wel goed zijn voor hun dieren maar alsnog, Het sterft hier van de zwerfkatten, als je sochtends vroeg op straat kijkt zie je nog wel ns een roedel honden door de straat rennen. Nee je kan mij niet wijsmaken dat egypte op plaats 9 staat. Maargoed we weten ook niet waar dit onderzoek op is gebaseerd. Qua paardensport is het hier wel vriendelijk, maargoed dat is een kleine percentage. En dan hebben we wel brooke hospital, waar armen met hun paarden terecht kunnen, maar daarmee is het probleem nog lang niet opgelost.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:55

wat een achterlijke lijst zeg...

die slaat echt als een vlag op een strontschuit ...

Hebben ze niets beters te doen bij stichting dierenleed?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:04

play_coy schreef:
Nou ik geloof hier echt helemaal niets van! Ik ben zelf woonachtig in egypte, en ik vind dat ze deze 9e plaats niet eens verdiend hebben, mag van mij wel op nummer 1. en dan zegt chimello wel dat het daar niet slecht is, maar believe me volgens mij loop jij daar dan met oogkleppen rond, want ezels en paarden die nog steeds zwaarbeladen karren trekken, en als je ze een stukje ziet draven ( en je weet wat van kreupelheden af) kan je wel huilen. Ik negeer het nu, want ik kan er niets aan doen. Er zijn ook mensen die wel goed zijn voor hun dieren maar alsnog, Het sterft hier van de zwerfkatten, als je sochtends vroeg op straat kijkt zie je nog wel ns een roedel honden door de straat rennen. Nee je kan mij niet wijsmaken dat egypte op plaats 9 staat. Maargoed we weten ook niet waar dit onderzoek op is gebaseerd. Qua paardensport is het hier wel vriendelijk, maargoed dat is een kleine percentage. En dan hebben we wel brooke hospital, waar armen met hun paarden terecht kunnen, maar daarmee is het probleem nog lang niet opgelost.

Diezelfde oogkleppen had Chimello dan ook op in Japan, want ik heb daar drie jaar gewoond en je wilt niet weten wat voor gekkigheid ze daar allemaal met dieren uitspoken. Japanners dierenliefhebbers? Laat me niet lachen. Heb je wel eens de trekwedstrijden gezien die ze daar doen met paarden? Ze slaan ze verrot en tot bloedens toe en worden zonder pardon afgemaakt als ze de loodzware vracht niet meer kunnen trekken.
Om over de omgang met honden en katten nog maar te zwijgen, de achterlijke spelletjes die ze verzinnen met dieren, hanengevechten, noem maar op!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:16

Eten ze daar ook geen hondenvlees in Japan? of is dat in China.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:22

in princiepe is het eten van hond niet erg, wel hoe ze worden gehouden en behandeld voordat ze gegeten worden :n

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 09:40

Amytj schreef:
Ik geloof ook niet dat broodfok alleen in NL een probleem is maar 9 van de 10 mensen in arme landen plaatsen alleen geen advertentie op internet..

Veel pups die in nederland verkocht worden op rare adressen komen uit polen bulgarije etc etc...
En weet je wat ik niet snap dat als NL het zo slecht doet, waarom halen "wij" dan zwerfhonden overal en nergens vandaan. Komen er scharminkels wat ooit paarden waren uit roemenie naar ons ect etc!
Als wij het zo slecht zouden doen waarom halen we dan al die zielige dieren uit andere landen vandaan? :(:) Die landen doen het veel beter volgens dit onderzoek en toch mogen anderen de " nare klusjes" opknappen?!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:00

Hoewel ik de plaatsing ook in twijfel trek, vind ik de verontwaardigde reacties in dit topic nogal naief. Tachtig % van de Nederlanders zal best heel goed voor zijn huisdier zorgen. Maar Nederland is ook een grote vleesproducent wat gepaard gaat met heel veel dierenleed. Dan hebben we het over gigantische hoeveelheden varkens, kippen en koeien die dieronvriendelijk gehouden, vervoerd en geslacht worden. Even wakker worden allemaal.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 10:10

Er zijn zoveel landen grote vleesproducenten... Veel groter zelfs.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:07

Ik vind de bronnen niet geheel betrouwbaar... In Nederland kunnen bijvoorbeeld veel meer meldingen gedaan worden dan in andere landen waardoor we veel hoger kunnen eindigen dan andere landen.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:18

Wat ik niet snap is dat het plaatsen van advertenties op MP meteen als 'slecht' wordt gezien.
Er zijn genoeg mensen die een advertentieplaatsen voor het welzijn van hun dier omdat ze er door omstandigheden niet goed meer voor kunnen zorgen, en voor hun dier een betere plek proberen te regelen.

Dat geld misschien niet voor iedereen, maar je kan niet alles over 1 kam scheren en zeggen dat het slecht is.

Er hangen ook al sinds jaar en dag advertenties in supermarkten voor kittens/puppies etc. Dus in feite niets nieuws, er worden alleen nieuwe moderne media gebruikt...

EJV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:02

Ik begrijp het wel...
Deze dieren in bijvoorbeeld Portugal, hebben de vrijheid.
Hier staan paarden 23 uur ofzo opstal, zonder genoeg lucht & licht.
Ze mogen een uur naar buiten soms langer, en soms zelf korter.
Vooral dat sommige paarden nooit op het land mogen, dat is gewone pure mishandeling.
& nee in die andere landen hebben ze het ook niet beter, maar je kunt niet weten wat fijner voor ze is.
Die andere paarden in andere landen zijn nooit anders gewend, maar deze bij ons wel. Ze zien ook andere
in het weiland lopen. & ze hebben er misschien vroeger bijgelopen. & dan hebben we het nog niet gehad over hoe sommige mensen ze berijden.

& dan hebben we het nog niet gehad over de bio industrie ect.
zoveel kippen als daar in een hok zitten, worden er in china in een maand of 2 geslacht voor de bont.
En dan te bedenken al die hanen van een paar uur uit; geboren om te sterven...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:56

Pure onzin dat het komt door de crisis in Griekenland dat er dierenleed is, in Griekenland waren er altijd al dierenleed of het nou goed gaat met de economie of niet.

Over dat er in sommige landen veel dieren afgemaakt worden in asielen, dat is eigenlijk beter dan opgesloten zitten in kooien en dat er zwerfdieren afgeschoten worden is ook eigenlijk goed, want ze blijven zich onbeperkt voortplanten waardoor het alleen maar erger worden.

Als het dan ingeslapen/afgemaakt moet worden, doe het dan wel netjes en diervriendelijk.

Er is maar 1 iets wat alles kapot maakt en erger maakt en dom doen en dat is de diersoort: MENS.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 16:54

manic schreef:
Er zijn zoveel landen grote vleesproducenten... Veel groter zelfs.

Tja, maar Nederland is natuurlijk maar een heel klein kikkerlandje. En ook dat is geen excuus om je ogen te sluiten voor het dierenleed wat ook in ons beschaafde landje plaatsvindt.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:03

ik ben zelf ook al 10 x in egypte geweest en had het er toevallig net met mijn vader over...
ik denk idd dat wij veel meer meldingen maken vaan mishandeling/verwaarlozing/etc
want in vrijwel alle 'vakantie'landen kan je met die geweldig leuke tamme dieren op de foto en moet je betalen terwijl die dieren platgespoten zijn
en de ezels en paarden in egypte nog maar niet over te spreken!
wij hebben zelf meerdere malen geld en spullen gebracht bij brooke in luxor en bij ACE in luxor en geweldig wat die mensen doen! denk ook wel dat ze daar echt van leren, maar ze zijn er nog lang niet....
en alle andere dieren leven gewoon op straat, niet als huisdier, sterker nog ze zijn er vaak bang voor en schoppen het weg....

dus ja dan heb je ook niet bepaald veel meldingen...

maar idd zolang het maar gezien en gemeld wordt, kan er ook wat aan gedaan worden!

toevallig ook vandaag met mijn zus en een vriendin gesproken over het 'halal' slachten van dieren... afschuwelijk..... schiet m dan eerst door z'n kop.....

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:58

Dat nl zo hoog staat verbaasd me echt,
maar hier worden idd ook veel dieren verwaarloosd,
en ook mishandeld etc.
maar toch vind ik het wel absurd hoog een 4e plek!

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:58

Ik vraag me echt af, waaruit concluderen ze dit?

Weer even op 1 of 2 bedrijfjes gweest waar het niet goed ging dus dan is het overal zo?

Wij hebben een rundveebedrijf en paarden, maar ze hebben bij ons toch echt nog nooit gekeken hoe het hier met de dieren gesteld is, en in de buurt ook niet?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 09:26

Josieee schreef:
Ik begrijp het wel...
Deze dieren in bijvoorbeeld Portugal, hebben de vrijheid.
Hier staan paarden 23 uur ofzo opstal, zonder genoeg lucht & licht.
Ze mogen een uur naar buiten soms langer, en soms zelf korter.
Vooral dat sommige paarden nooit op het land mogen, dat is gewone pure mishandeling.
& nee in die andere landen hebben ze het ook niet beter, maar je kunt niet weten wat fijner voor ze is.
Die andere paarden in andere landen zijn nooit anders gewend, maar deze bij ons wel. Ze zien ook andere
in het weiland lopen. & ze hebben er misschien vroeger bijgelopen. & dan hebben we het nog niet gehad over hoe sommige mensen ze berijden.

Uhm: 23 uur in een schone stal met een volle buik of 23 uur in de stikhitte veel te zware lasten trekken met ondeugdelijk, pijnlijk tuig, geslagen worden, en honger lijden, op 3 kapotte benen...hmmmmmmmmmmm can't choose /3

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 10:19

Ik vraag me wel af hoe en wat er precies gemeten wordt.
Paarden zijn er bijvoorbeeld in Griekenland niet zoveel als in Nederland, ze staan wel buiten, maar of je daar blij mee moet zijn in de brandende zon, zonder 1 grassprietje, weet ik niet. Hoefsmeden, instructie, zadelmakers, ed zijn er amper, dus het gemiddelde paard heeft het IMO in Nederland beter dan in Griekenland.

Wel heeft Griekenland ontzettend veel zwerfdieren, vooral honden en katten.
Voor de Olympische Spelen, paar jaar geleden, zijn er veel gevangen en afgemaakt.
En ik denk dat het jagen meespeelt, al gebeurt dat ook in andere landen.
Toch vind ik dat het al veel beter gaat met de dieren in Griekenland dan 20/30 jaar geleden.
Je ziet nu honden en katten thuis en dierenspeciaalzaken, die had je toen niet.
Wel zie je vooral in Athene, puppies in de etalage van de dierenwinkel.

Dat Griekenland hoog staat, begrijp ik, al weet ik zeker, dat er veel landen zijn, waar het nog slechter is voor dieren als in Griekenland.
En Nederland staat IMO helemaal onterecht zo hoog. Ook al is hier ook dierenleed, IMO niet te vergelijken met het dierenleed in andere landen.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 11:17

Het is maar net waar je naar kijkt en welke punten het zwaarst wegen. Even wat aanpassingen en Nederland staat op 1 of 100. Ja er is veel dierenleed OP DE HELE WERELD, maar aangezien je mensen niet verandert krijgt (geld en macht), krijg je dit nooit weg. Zorg in ieder geval goed voor je eigen dieren en houd je ogen niet in je zak...........

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:45

Tsja, ze hebben ook gemeten hoeveel dieren er op marktplaats staan. :?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:57

xSaarSaar schreef:
Tsja, ze hebben ook gemeten hoeveel dieren er op marktplaats staan. :?

idd.. wat een onzin. in andere landen worden ze gewoon gedumpt..

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 19:59

Ik zie ook niet in waarom het slecht zou zijn.
Er staan ontzettend veel sportpaarden op marktplaats, en die worden echt niet slecht behandeld