Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
play_coy schreef:Nou ik geloof hier echt helemaal niets van! Ik ben zelf woonachtig in egypte, en ik vind dat ze deze 9e plaats niet eens verdiend hebben, mag van mij wel op nummer 1. en dan zegt chimello wel dat het daar niet slecht is, maar believe me volgens mij loop jij daar dan met oogkleppen rond, want ezels en paarden die nog steeds zwaarbeladen karren trekken, en als je ze een stukje ziet draven ( en je weet wat van kreupelheden af) kan je wel huilen. Ik negeer het nu, want ik kan er niets aan doen. Er zijn ook mensen die wel goed zijn voor hun dieren maar alsnog, Het sterft hier van de zwerfkatten, als je sochtends vroeg op straat kijkt zie je nog wel ns een roedel honden door de straat rennen. Nee je kan mij niet wijsmaken dat egypte op plaats 9 staat. Maargoed we weten ook niet waar dit onderzoek op is gebaseerd. Qua paardensport is het hier wel vriendelijk, maargoed dat is een kleine percentage. En dan hebben we wel brooke hospital, waar armen met hun paarden terecht kunnen, maar daarmee is het probleem nog lang niet opgelost.
Amytj schreef:Ik geloof ook niet dat broodfok alleen in NL een probleem is maar 9 van de 10 mensen in arme landen plaatsen alleen geen advertentie op internet..
Josieee schreef:Ik begrijp het wel...
Deze dieren in bijvoorbeeld Portugal, hebben de vrijheid.
Hier staan paarden 23 uur ofzo opstal, zonder genoeg lucht & licht.
Ze mogen een uur naar buiten soms langer, en soms zelf korter.
Vooral dat sommige paarden nooit op het land mogen, dat is gewone pure mishandeling.
& nee in die andere landen hebben ze het ook niet beter, maar je kunt niet weten wat fijner voor ze is.
Die andere paarden in andere landen zijn nooit anders gewend, maar deze bij ons wel. Ze zien ook andere
in het weiland lopen. & ze hebben er misschien vroeger bijgelopen. & dan hebben we het nog niet gehad over hoe sommige mensen ze berijden.