Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HorseTimeXL schreef:Ja ik vind het sneu voor zo, al doet het me nog steeds pijn, dat hij totilas rijd, Edje komt er met Sisther de Jeu ook wel hoor, daar heb ik volle vertrouwen in, hoe die merrie zich op dit moment aan het ontwikkelen is, kom toch beetje bij beetje dicht in de buurt van totilas, we zullen zien! Wil ze nu wel graag een keer in de ring zien, ben benieuwd!
karijn schreef:Laten we hopen dat Totilas voorspoedig herstelt.
Om een beetje luchtigheid te brengen in het hele verhaal en voor diegenen die Totilas missen:
http://www.youtube.com/watch?v=GYjB2L6G9fE
HorseTimeXL schreef:Ja ik vind het sneu voor zo, al doet het me nog steeds pijn, dat hij totilas rijd, Edje komt er met Sisther de Jeu ook wel hoor, daar heb ik volle vertrouwen in, hoe die merrie zich op dit moment aan het ontwikkelen is, kom toch beetje bij beetje dicht in de buurt van totilas, we zullen zien! Wil ze nu wel graag een keer in de ring zien, ben benieuwd!
easygoing schreef:karijn schreef:Laten we hopen dat Totilas voorspoedig herstelt.
Om een beetje luchtigheid te brengen in het hele verhaal en voor diegenen die Totilas missen:
http://www.youtube.com/watch?v=GYjB2L6G9fE
WHAHAHAAAA ik zie Rath al door de baan gaan met een stick Tootje
Ketaki schreef:HorseTimeXL schreef:Ja ik vind het sneu voor zo, al doet het me nog steeds pijn, dat hij totilas rijd, Edje komt er met Sisther de Jeu ook wel hoor, daar heb ik volle vertrouwen in, hoe die merrie zich op dit moment aan het ontwikkelen is, kom toch beetje bij beetje dicht in de buurt van totilas, we zullen zien! Wil ze nu wel graag een keer in de ring zien, ben benieuwd!
bovendien zijn het nog halfbroer en halfzus van elkaar.
( allebei van gribaldi)
texelse schreef:bij "gewone" paarden behandelt de hoefsmid dit, en bij "ongewone" paarden de chirurg![]()
nowylover schreef:En Totilas komt heus wel weer op de been hoor. Hij heeft hoefzweer geen koliek of zo iets dergelijks.
BailyKarlos schreef:Een wondje bijv. Is misschien qua grote misschien 1% van het paard. En vanuitgaande dat hij 20 miljoen heeft gekost dan is ie door dat wondje al 2 ton minder waard!
Huertecilla schreef:BailyKarlos schreef:Een wondje bijv. Is misschien qua grote misschien 1% van het paard. En vanuitgaande dat hij 20 miljoen heeft gekost dan is ie door dat wondje al 2 ton minder waard!
Een hoefzweer is geen ´wondje´en tast de functionaliteit van het onderstel aan; het paard kan niet meer rad lopen.
Dat is bij een ´top´paard nu net het grootste deel van de waard. Niet rad lopen = geen wedstrijden = geen sponsors.
Bij een ruin zelfs de héle geldwaarde.
Een hengst heeft nog investeringwaarde door de hoop die men met zijn zaad kan verkopen.
Dat zaad produceert hij ook mank wel en in die investeringswaarde spelen natuurlijk dekken of mogelijke vererving van hoefkwaliteit geen rol.
karijn schreef:Tja, aangezien Totilas niet kan praten, zal de oorzaak een mysterie blijven. Gewoon afwachten en hopen dat hij herstelt zodat we nog steeds van hem kunnen genieten!
BailyKarlos schreef:Beterschap Toot!texelse schreef:bij "gewone" paarden behandelt de hoefsmid dit, en bij "ongewone" paarden de chirurg![]()
Als ik een paard had die mij zoveel miljoen had gekost dan kon het geld van een chirurg er ook wel bij. Ik zou er geen enkel risico mee nemen.
Dat is trouwens toch verschrikkelijk! Als dat paard iets heeft dan denk toch alleen maar daar gaan mijn miljoenen.
Een wondje bijv. Is misschien qua grote misschien 1% van het paard. En vanuitgaande dat hij 20 miljoen heeft gekost dan is ie door dat wondje al 2 ton minder waard!
Ok ik draai door!
Huertecilla schreef:Grappig. Ik ben geen ´natural´. Ga ook gewoon op een paard zitten om met het te laten ondragen wanneer, waar en hoe ik wil.
Ik ben die-hard boodschappen-dressuur![]()
Lees minimaal de welkomst-pagina van mijn site eens.
Huertecilla schreef:Malibu schreef:Natuurlijk kan het altijd en ieder paard gebeuren, ...
...en heeft dat altijd een reden, oorzaak.
´Hoefzweer´ is geen virus dat door vliegjes wordt verspreid![]()
Het is een geëscaleerde onsteking en dat heeft twéé oorzaken. Het begint ergens door en de escalatie idem.