Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Automobilist eist 4.4 miljoen euro van paardeneigenaresse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:09

mijn paarden vallen gewoon onder mijn WA, expliciet nagevraagd bij de verzekering :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:28

stef schreef:
mijn paarden vallen gewoon onder mijn WA, expliciet nagevraagd bij de verzekering :j

Dat is fijn Stef, ik dacht dat ik eens gelezen had, dat je het speciaal moest melden, maar ik begrijp dat dit niet zo is, gelukkig maar, want een WA heb ik al jaren.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:44

xStelmaria schreef:
karijn schreef:
Een Fiat Punto van 4,4 miljoen? Laat me niet lachen! Gewoon de dagwaarde van de auto vergoeden en de eigenaresse van de paarden een fikse boete opleggen voor het loslopen van haar paarden en de nalatigheid om voor een goede afrastering te zorgen. Het zal mij benieuwen of hij die 4,4 krijgt...

Ahem, hij is arbeidsongeschikt... het gaat niet om de auto :')
Het kan zijn dat hij weetikveel een arts (in een fiat punto :')) is, en dus hierdoor flink wat geld misloopt, waarop hij gecompenseerd moet worden..
Daarnaast kan hij hierdoor wellicht nooit meer hobbys uitvoeren en heeft altijd hoofdpijn...
Ik vind het nog nieteens een schandalig bedrag, tenzij meneer tandpastatubedoppendraaier o.i.d. is...

Ahum ahum, moet je mijn verdere posts ook even lezen...

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 07:14

Ik vind het echt te gek dat die man zomaar denkt iemand levenslang ook te ruineren door miljoenen te vragen. Vraag gewoon tot een bepaalde leeftijd je jaarsalaris (voor de arbeidsongeschiktheid) en verhaal de kosten op de vrouw. Kan me niet voorstellen dat je als "technicus" 4.4 miljoen maakt :S

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 07:53

@ LDRD
Haha, ik zag het. Thanks.
Hoe ik daar nu weer aan kom, want met dat Algemene dekt het de lading niet.
Zag ook nog een paar spellingsfouten staan :o 18:14 wordt verhaalt, moet natuurlijk zijn wordt verhaald
en 18:34 moet verhaald juist zijn met een T, maar door dat snelle getik..

@ Janine
Er is een bericht tussenuit gehaald, maar dan nog als ik zeg wat er onder een AVP valt is dat niet alleen je paard, je hond,
maar ook als jij b.v., zonder opzet, een prachtige dure vaas van je beste vriendin omgooit. Ik had zoiets aan Electra63 geschreven, maar heeft ze misschien niet eens kunnen lezen.

V.w.b. een schadepost melden daar moet je natuurlijk geen tig keer per jaar mee aankomen. Ik heb ooit een, toen rookte ik nog, long-long-time ago, een gaatje in de net nieuwe jas van een vriendin gebrand. Haar moeder wilde dat het op de AVP verhaald zou worden. Nou, oké dan. Als ik eerlijk ben vind ik dat peanuts om daarvoor die verzekering in te schakelen, want je moest onderhand met een loep goed "onderzoeken" waar het gaatje zat.

Als jouw paard, we nemen maar weer even het paard als voorbeeld, op het land of van jouw stalling de weg opschiet, op hol
slaat en hij ramt daarbij een fietser en die houdt er blijvend letsel aan over of zelfs de dood, dan worden er tonnen, zo niet miljoenen
geeist. Als je dan geen AVP hebt, dan mag je zelf die kosten uit eigen zak betalen. Dat kan de gemiddelde Nederlander niet. Je kan je leven lang dan krom gaan liggen. Er zal zeker loonbeslag worden gelegd, medische kosten en nog allerlei andere kosten die om de hoek komen kijken.

Een AVP is niet verplicht, maar in zulk soort situaties wel heel erg "handig" en het kost je maar een paar tientjes per jaar. Een avondje stappen is stukken duurder, hoor :j ;)

Shawtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 07:56

Spijt me, maar snap die man wel.

Hij is 62. Hij heeft z'n nek op 4 verschillende plaatsen gebroken. Zoiets is altijd erg, maar zeker als je op leeftijd bent. Komt nooit meer 100% goed, denk ik dan.

Al vind ik wel dat ie een overdreven hoog bedrag eist.. Maar snap wel dat ie een vergoeding eist hoor.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 08:57

CathCath schreef:
Een AVP is niet verplicht, maar in zulk soort situaties wel heel erg "handig" en het kost je maar een paar tientjes per jaar. Een avondje stappen is stukken duurder, hoor :j ;)

En zo is het maar net! Ook even maximale verzekerde bedrag nemen en je daarna niet druk meer maken :D .

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:26

@ LDRD

Ik snap nog ff niks van dat quoten, misschien komt dat nog als ik me erin verdiep.
Maar je niet meer drukmaken? :n

Ik zou het echt heel erg vinden als dat beest zo maar de weg op schiet. Moet je ook nog een bijrijdster hebben gehad, dat was tot half januari/eind januari dit jaar, in december (2010) met die sneeuw en gladheid presteerde ze het, terwijl ik had gezegd dat er alleen met betere weersomstandigheden de weg op mocht worden gegaan, de eerste keren met mij erbij, ik haar dat mondeling had meegedeeld, maar dat bleek geen zoden aan de dijk te zetten. Dus pubervrouwtje had paardie gepakt, nadat hij al een paar weken niet normaal buiten was geweest (ja, er is alleen een buitenbak, geen paddocks en loslaten gebeurt in die buitenbak) en het voor de buitenbak spek- en spekglad was, ging mevrouwtje op haar eigen houtje, er lag ook sneeuw, maar ging ze naar de binnenbak van de buren. Over de weg, wat onbekend terrein voor hem is, oké het is maar een paar honderd meter wandelen, maar dan nog; hij was ruim 1,5 jaar lang dat erf niet af geweest! Hij heeft nog nooit van zijn leven echt in een binnenbak gelopen, daar ook nog eens vreemde paarden voor hem, die hij niet kent/kende Het is een beestje in de pubertijd, alles vreemd, die sneeuw vindt hij prachtig in die bak en dat vindt hij leuk om doorheen te rauzen. Logisch, het is net een klein kind.

Maar goed of juist slecht, in die binnenbak schoot hij ervandoor. Ja, lijkt me logisch. Allemaal factoren die hij niet gewend is/was, plus die energie die hij in zijn lijf had/heeft. Er moest daar een man aan te pas komen om haar en paardje weer veilig bij mij op de stalling te krijgen.

Wil ermee zeggen en dat weet jij ook wel, dat als er wat gebeurd zou zijn, mijn WA/AVP behoorlijk aangesproken zou zijn. Minimaal zit je als eigenaar soweiso, lees en google maar op jurisprudentie paardenongevallen, zit je aan 70% vast en tot een uitloop tot 100%, maar dat wist jij wel.

Al die grietjes, en ik lees dat ook op BOKT, die willen een pony die perse verkeersmak is. Ze weten vaak niets van de pubertijd van een paard of pony en het is dat ik geen contract had opgesteld, nog niet, maar daar begin ik dus niet meer aan. Zeker een minderjarige, onervaren ruiter die kan het shaken om met mijn beest de weg op te gaan. Liever helemaal niet, maar hier op BOKT zie je het ook. De meesten vragen voor een klein bedragje een paard of pony, maar die moet alles kunnen.

Zijn heel veel wedstrijdruiters die nooit op de weg komen, hooguit het bos.

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:39

@ Ahummie Electra63

Ik heb helemaal niets tegen jou, maar je moet gewoon alles klakkeloos van mij aannemen, haha ;)
Ik heb wel opgegeven bij mijn verzekering dat paardje erbij moest. Het bedrag hebben we toen verhoogd naar 2 miljoen euro of misschien iets meer.

Zal je effe een voorbeeld geven. Voor 1 miljoen euro betaalde ik jaren geleden 30 of 35 euro, zit nu op 2 miljoen euro, dat bleek genoeg te zijn, en hebben we er 2 miljoen van gemaakt. Dat kost, ik heb het net even nagekeken op internet bij mijn Bank, 46,30 euro. Geen geld, toch?

Tuurlijk vindt niemand het leuk als er iets gebeurt, maar als jij lekker thuis zit te barbequen (noem maar effe een zijstraat) er 1 of ander onverlaat bij jouw paard komt, staldeur openmaakt, jij er dus in wezen niks aan kan doen, draai je toch voor de kosten op als die persoon niet wordt "gepakt" of dat het aantoonbaar is dat hier grove OPZET in het spel is.

Dus wat gaat Electra nu doen? Maar je bent al verzekerd hoor ik, goed zo, maar ik zal je verzekering maar eens even bellen of jouw verzekerde som/bedrag genoeg is. Met 2 of 3 miljoen kom je er wel. RElatief gezien wordt het bedrag natuurlijk stukken lager als je meerdere paarden hebt en kan je vaak een collectieve verzekering afsluiten, geloof ik. Google maar effe op internet. Je moet ook niet klakkeloos alles van de verzekering aannemen. Pas zeiden ze tegen mij, zo'n medewerkster bij mijn verzekeringskantoor, dat mijn bijrijdster zelf aansprakelijk zou zijn. Nou, het is heel wenselijk als zij ook een AVP heeft (haar ouders in dit geval), maar ook al gaat zij zonder contractje met paardie de weg op en dan kan het nalatigheid van haar zijn, ik ben sowieso nog minimaal voor 70% aansprakelijk. De WET gaat voor een eigen opgestelde bruikleen/leaseovereenkomst/huurkoopovereenkomst etc..

Wel stel ik duidelijk als dit mij weer voorkomt dat iemand paardie zomaar meeneemt de weg over, dat ik daar geen toestemming voor heb gegeven. Ik laat dat door diegene tekenen, maar ook nog door een derde, die van beide partijen geen belang heeft.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:19

Aaa Cath, ik begreep het al wat van LDRD, maar je reactie is nu wel wat duidelijker ja.. :)

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:23

In februari 2008 krijg je een ongeval en dan vraag je pas een schade vergoeding in 2011??
Dat hij zijn "huis" nu moet verkopen is natuurlijk vervelend maar was misschien niet nodig als hij eerder had gehandeld. Dat "hij" zo'n groot bedrag eist komt waarschijnlijk bij zijn advocaten weg. Die gokken hoog om er zo veel mogelijk uit te halen. Het is wel even slikken als je 4.435.385 euro hoort, ben benieuwd hoeveel hij aan het einde echt krijgt en wat hij ervan overhoud als hij zijn advocaten heeft betaald (want die rekening blijft groeien).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:25

Malakay schreef:
In februari 2008 krijg je een ongeval en dan vraag je pas een schade vergoeding in 2011??
Dat hij zijn "huis" nu moet verkopen is natuurlijk vervelend maar was misschien niet nodig als hij eerder had gehandeld. Dat "hij" zo'n groot bedrag eist komt waarschijnlijk bij zijn advocaten weg. Die gokken hoog om er zo veel mogelijk uit te halen. Het is wel even slikken als je 4.435.385 euro hoort, ben benieuwd hoeveel hij aan het einde echt krijgt en wat hij ervan overhoud als hij zijn advocaten heeft betaald (want die rekening blijft groeien).

Enig idee hoelang het duurt voor je een rechtszaak afgehandeld hebt? Heeft geen prioriteit gehad.
Sander V. is ook pas na 11 maanden ofzo berecht.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:26

CathCath schreef:
@ LDRD

Ik snap nog ff niks van dat quoten, misschien komt dat nog als ik me erin verdiep.
Maar je niet meer drukmaken? :n

Ik ben het met je eens, het is alleen nog een extra tip voor meelezers ;) .

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:27

CathCath schreef:
@ LDRD

Wil ermee zeggen en dat weet jij ook wel, dat als er wat gebeurd zou zijn, mijn WA/AVP behoorlijk aangesproken zou zijn. Minimaal zit je als eigenaar soweiso, lees en google maar op jurisprudentie paardenongevallen, zit je aan 70% vast en tot een uitloop tot 100%, maar dat wist jij wel.

Ik weet inderdaad vrij goed waar dit onderwerp over gaat *D .

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:32

Of je paard onder je WA valt is afhankelijk van de verzekeraar. De een rekent een paard wel onder huisdieren en een ander niet. Als dat niet het geval is kun je je hier apart voor verzekeren. Lijkt me logisch dat wanneer je een paard hebt dit even uitzoekt en ervoor zorgt dat je verzekerd bent. Een paard kan veel schade veroorzaken op wat voor manier ook en jij als eigenaar bent daarvoor aansprakelijk...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:42

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 12:43

verography schreef:
Ik vind het echt te gek dat die man zomaar denkt iemand levenslang ook te ruineren door miljoenen te vragen. Vraag gewoon tot een bepaalde leeftijd je jaarsalaris (voor de arbeidsongeschiktheid) en verhaal de kosten op de vrouw. Kan me niet voorstellen dat je als "technicus" 4.4 miljoen maakt :S

Tuurlijk, die man denkt zélf goh, :)* laat ik eens 4.4 miljoen vragen....

Verder raadzaam om het topic door te lezen, want het gaat niet enkel om een jaarsalaris

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:05

Ik vraag me toch af he....Stel het verhaal was iets anders. In plaats van een oudere man, ging het om een vrouw, die bovenop een stel ontsnapte schapen knalt met haar auto, op vier plekken haar nek breekt en nooit meer op haar paard kan zitten, altijd hoofdpijn heeft en niet meer kan werken. Ze moet haar paard verkopen, haar huis ook en zit de rest van haar leven onder de pijnstillers.

Vindt Bokt het dan nog steeds vreemd dat er een schadevergoeding geëist wordt? Of springen we dan ook als ware moraalridders massaal op de bres voor de schapenherder?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:38

:= := := :=
Nogmaals ;die man heeft groot gelijk,zijn schade/letsel is onbetaalbaar.....
En wat zijn functie (putjes-schepper of directeur) dan ook is ,dat maakt geen donder uit!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:41

CathCath schreef:
@ Ahummie Electra63

Ik heb helemaal niets tegen jou, maar je moet gewoon alles klakkeloos van mij aannemen, haha ;)
Ik heb wel opgegeven bij mijn verzekering dat paardje erbij moest. Het bedrag hebben we toen verhoogd naar 2 miljoen euro of misschien iets meer.

Zal je effe een voorbeeld geven. Voor 1 miljoen euro betaalde ik jaren geleden 30 of 35 euro, zit nu op 2 miljoen euro, dat bleek genoeg te zijn, en hebben we er 2 miljoen van gemaakt. Dat kost, ik heb het net even nagekeken op internet bij mijn Bank, 46,30 euro. Geen geld, toch?

Tuurlijk vindt niemand het leuk als er iets gebeurt, maar als jij lekker thuis zit te barbequen (noem maar effe een zijstraat) er 1 of ander onverlaat bij jouw paard komt, staldeur openmaakt, jij er dus in wezen niks aan kan doen, draai je toch voor de kosten op als die persoon niet wordt "gepakt" of dat het aantoonbaar is dat hier grove OPZET in het spel is.

Dus wat gaat Electra nu doen? Maar je bent al verzekerd hoor ik, goed zo, maar ik zal je verzekering maar eens even bellen of jouw verzekerde som/bedrag genoeg is. Met 2 of 3 miljoen kom je er wel. RElatief gezien wordt het bedrag natuurlijk stukken lager als je meerdere paarden hebt en kan je vaak een collectieve verzekering afsluiten, geloof ik. Google maar effe op internet. Je moet ook niet klakkeloos alles van de verzekering aannemen. Pas zeiden ze tegen mij, zo'n medewerkster bij mijn verzekeringskantoor, dat mijn bijrijdster zelf aansprakelijk zou zijn. Nou, het is heel wenselijk als zij ook een AVP heeft (haar ouders in dit geval), maar ook al gaat zij zonder contractje met paardie de weg op en dan kan het nalatigheid van haar zijn, ik ben sowieso nog minimaal voor 70% aansprakelijk. De WET gaat voor een eigen opgestelde bruikleen/leaseovereenkomst/huurkoopovereenkomst etc..

Wel stel ik duidelijk als dit mij weer voorkomt dat iemand paardie zomaar meeneemt de weg over, dat ik daar geen toestemming voor heb gegeven. Ik laat dat door diegene tekenen, maar ook nog door een derde, die van beide partijen geen belang heeft.

Vooropgesteld: Electra MOET niets :D .
Ik heb jouw (verwijderde) bericht inderdaad niet gelezen, dus ik snap jouw berichten niet zo goed.
En stel, dat mijn paard ontsnapt (is eigenlijk niet mogelijk) en schade veroorzaakt, valt het dan onder mijn verzekering of onder de verzekering van de pensionstal?
Ik ben WA verzekerd, ik heb er immers al 2 x gebruik van gemaakt. Alleen moet ik eens nakijken of paard er onder valt.

Polisvoorwaarden worden wel eens gewijzigd en daar heb ik misschien niet altijd goed op gelet of over nagedacht.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 07-04-11 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:46

@ Electra63

Ik zie hier geen bericht. Jammer! ;)

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:47

vivana schreef:
:= := := :=
Nogmaals ;die man heeft groot gelijk,zijn schade/letsel is onbetaalbaar.....
En wat zijn functie (putjes-schepper of directeur) dan ook is ,dat maakt geen donder uit!

Helemaal mee eens! :)

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:49

@ Electra63

Nou, daar komt dan toch weer die halstarrigheid/eigenwijsheid naar voren.
"Electra moet niks", doet Electra het toch niet!
Bonjour, Ciao :)
Laatst bijgewerkt door CathCath op 07-04-11 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

CathCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:51

@ Electra63

Ja, jammer dat je er daarna weer wat bijplaatste, maar ik kom hier nog niet zolang, dus weet allemaal niet hoe je dat moet doen. Ikke DOM zijn hé, haha

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:57

CathCath schreef:
@ Electra63

Nou, daar komt dan toch weer die halstarrigheid/eigenwijsheid naar voren.
"Electra moet niks", doet Electra het toch niet!
Bonjour, Ciao :)

Ik weet niet wie jij bent en hoe oud jij bent? Ik ken jou niet, dus ik neem niet klakkeloos iets aan.
Ik ben het eens met de man dat hij een schadevergoeding eist en ik heb een WA-verzekering, dus ik snap nog steeds niet waar ik halstarrig/eigenwijs in ben? Ik heb mijn verzekeringen al zo lang, dat ik dat niet meer precies weet, maar dat ga ik nog eens navragen/uitzoeken, maar daar ben ik jou geen tekst en uitleg over verschuldigd, of wel?