Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xStelmaria schreef:karijn schreef:Een Fiat Punto van 4,4 miljoen? Laat me niet lachen! Gewoon de dagwaarde van de auto vergoeden en de eigenaresse van de paarden een fikse boete opleggen voor het loslopen van haar paarden en de nalatigheid om voor een goede afrastering te zorgen. Het zal mij benieuwen of hij die 4,4 krijgt...
Ahem, hij is arbeidsongeschikt... het gaat niet om de auto![]()
Het kan zijn dat hij weetikveel een arts (in een fiat punto) is, en dus hierdoor flink wat geld misloopt, waarop hij gecompenseerd moet worden..
Daarnaast kan hij hierdoor wellicht nooit meer hobbys uitvoeren en heeft altijd hoofdpijn...
Ik vind het nog nieteens een schandalig bedrag, tenzij meneer tandpastatubedoppendraaier o.i.d. is...
18:14 wordt verhaalt, moet natuurlijk zijn wordt verhaald
Malakay schreef:In februari 2008 krijg je een ongeval en dan vraag je pas een schade vergoeding in 2011??
Dat hij zijn "huis" nu moet verkopen is natuurlijk vervelend maar was misschien niet nodig als hij eerder had gehandeld. Dat "hij" zo'n groot bedrag eist komt waarschijnlijk bij zijn advocaten weg. Die gokken hoog om er zo veel mogelijk uit te halen. Het is wel even slikken als je 4.435.385 euro hoort, ben benieuwd hoeveel hij aan het einde echt krijgt en wat hij ervan overhoud als hij zijn advocaten heeft betaald (want die rekening blijft groeien).
CathCath schreef:@ LDRD
Wil ermee zeggen en dat weet jij ook wel, dat als er wat gebeurd zou zijn, mijn WA/AVP behoorlijk aangesproken zou zijn. Minimaal zit je als eigenaar soweiso, lees en google maar op jurisprudentie paardenongevallen, zit je aan 70% vast en tot een uitloop tot 100%, maar dat wist jij wel.
. verography schreef:Ik vind het echt te gek dat die man zomaar denkt iemand levenslang ook te ruineren door miljoenen te vragen. Vraag gewoon tot een bepaalde leeftijd je jaarsalaris (voor de arbeidsongeschiktheid) en verhaal de kosten op de vrouw. Kan me niet voorstellen dat je als "technicus" 4.4 miljoen maakt :S
laat ik eens 4.4 miljoen vragen....CathCath schreef:@ Ahummie Electra63
Ik heb helemaal niets tegen jou, maar je moet gewoon alles klakkeloos van mij aannemen, haha![]()
Ik heb wel opgegeven bij mijn verzekering dat paardje erbij moest. Het bedrag hebben we toen verhoogd naar 2 miljoen euro of misschien iets meer.
Zal je effe een voorbeeld geven. Voor 1 miljoen euro betaalde ik jaren geleden 30 of 35 euro, zit nu op 2 miljoen euro, dat bleek genoeg te zijn, en hebben we er 2 miljoen van gemaakt. Dat kost, ik heb het net even nagekeken op internet bij mijn Bank, 46,30 euro. Geen geld, toch?
Tuurlijk vindt niemand het leuk als er iets gebeurt, maar als jij lekker thuis zit te barbequen (noem maar effe een zijstraat) er 1 of ander onverlaat bij jouw paard komt, staldeur openmaakt, jij er dus in wezen niks aan kan doen, draai je toch voor de kosten op als die persoon niet wordt "gepakt" of dat het aantoonbaar is dat hier grove OPZET in het spel is.
Dus wat gaat Electra nu doen? Maar je bent al verzekerd hoor ik, goed zo, maar ik zal je verzekering maar eens even bellen of jouw verzekerde som/bedrag genoeg is. Met 2 of 3 miljoen kom je er wel. RElatief gezien wordt het bedrag natuurlijk stukken lager als je meerdere paarden hebt en kan je vaak een collectieve verzekering afsluiten, geloof ik. Google maar effe op internet. Je moet ook niet klakkeloos alles van de verzekering aannemen. Pas zeiden ze tegen mij, zo'n medewerkster bij mijn verzekeringskantoor, dat mijn bijrijdster zelf aansprakelijk zou zijn. Nou, het is heel wenselijk als zij ook een AVP heeft (haar ouders in dit geval), maar ook al gaat zij zonder contractje met paardie de weg op en dan kan het nalatigheid van haar zijn, ik ben sowieso nog minimaal voor 70% aansprakelijk. De WET gaat voor een eigen opgestelde bruikleen/leaseovereenkomst/huurkoopovereenkomst etc..
Wel stel ik duidelijk als dit mij weer voorkomt dat iemand paardie zomaar meeneemt de weg over, dat ik daar geen toestemming voor heb gegeven. Ik laat dat door diegene tekenen, maar ook nog door een derde, die van beide partijen geen belang heeft.
.
CathCath schreef:@ Electra63
Nou, daar komt dan toch weer die halstarrigheid/eigenwijsheid naar voren.
"Electra moet niks", doet Electra het toch niet!
Bonjour, Ciao