Paard overleden na trailerongeluk vlakbij Winschoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wicky_fonske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:32

arme paardjes en natuurlijk ook de mensen

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:32

Gatverdamme! Wat vreselijk als je dit meemaakt als paardeneigenaar. En wat een discussie barst er weer los... gaat weer nergens over. Dit is de nachtmerrie van iedereen die de weg opgaat met zijn/haar combinatie. Ik kan alleen maar zeggen: heel veel sterkte voor de eigenaar!
Laatst bijgewerkt door horse4fun op 05-04-11 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:36

Dat verbaasd mij ook, dat paarden "zo makkelijk" weer op een trailer stappen na een ongeluk.
Er is eens iets op tv geweest waarin een ongeluk met een 2-paardstrailer op de snelweg besproken werd. Daarbij was de trailer gekanteld, en had de "bovenste" dus nog even op de "onderste" gestaan om er uit te komen. De paarden hadden alleen lichte verwondingen, er kwam een auto met een andere trailer, de klep ging open, en ze liepen er zo weer op.

Zelf heb ik een keer een paard "op z'n kop en achterstevoren" in de trailer gehad, door een noodstop terwijl deze handige harrie even niet op stond te letten en achterom stond te kijken. Snel door gereden naar een pompstation 500 m verderop, paard bevrijd, stukje gestapt en ook hij stapte probleemloos de trailer weer op. (en toen toch maar even korter vast gezet)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:36

Het zou HEEEEEEEEl fijn zijn als mensen stoppen met het Auto/trailer verhaal. Al was het een jeep geweest, dit had het ongeluk zoals ie gegaan is niet veranderd.
De auto is met 160 km erachterop geklapt. Hij heeft de auto die erachteer reed gewoon netjes ingehaaald en is toen vol op de trailer geklapt. Of het komt doordat de bestuurder een balckout had of iets anders is, nog, niet duidelijk.
Ik zou het heel fijn vinden als mensen het topic netjes houden. Voor Karin en vriendin is het al erg genoeg.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:39

Ze kwam waarschijnlijk van manege de dollard;).. Karin kennende weet wat ze doet, dus en er is dus niks was ze tijdens het rijden anders zou moeten doen,. En ik vind het heel erg voor hun wat er is gebeurd, en wist niet wat ik hoorde. En van black out of iets dergelijke geen sprake!!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:40

quintusgl Jouw stukje klinkt heeeel duidelijk...
En eigenlijk dacht ik al zoiets...

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:40

Beauty_J schreef:
Ze kwam waarschijnlijk van manege de dollard;).. Karin kennende weet wat ze doet, dus en er is dus niks was ze tijdens het rijden anders zou moeten doen,. En ik vind het heel erg voor hun wat er is gebeurd, en wist niet wat ik hoorde. En van black out of iets dergelijke geen sprake!!

Het gaat waarschijnlijk meer om een black-out van de bestuurder die achterop is geklapt..

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:41

Karin had zeker geen blackout!!! Ik heb het over de bestuurder van de wagen die achterop is geknalt....
Ze weet idd goed wat ze doet.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:42

quintusgl schreef:
Karin had zeker geen blackout!!! Ik heb het over de bestuurder van de wagen die achterop is geknalt....
Ze weet idd goed wat ze doet.

Idd zei ik net ook al..

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:45

quintusgl schreef:
Het zou HEEEEEEEEl fijn zijn als mensen stoppen met het Auto/trailer verhaal. Al was het een jeep geweest, dit had het ongeluk zoals ie gegaan is niet veranderd.
De auto is met 160 km erachterop geklapt. Hij heeft de auto die erachteer reed gewoon netjes ingehaaald en is toen vol op de trailer geklapt. Of het komt doordat de bestuurder een balckout had of iets anders is, nog, niet duidelijk.
Ik zou het heel fijn vinden als mensen het topic netjes houden. Voor Karin en vriendin is het al erg genoeg.

Gatsie, klinkt als het verhaal van afgelopen zomer toen bij Heerenveen een auto achterop een trailer knalde met daarin 2 merries (Welshjes) met veulens. Die auto haalde in en reed ook met flinke vaart zo achterop die trailer.

_Gaby1994

Re: Paard overleden na trailerongeluk vlakbij Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:47

Jeetje wat een verhaal zeg. Heel veel sterkte voor de mensen van de paarden !!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:49

quintusgl schreef:

Ik krijg het er koud van.....wat afschuwelijk.....

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:52

Er is nog niet duidelijk (2 uur geleden) of hij een balck out ofzo heeft gehad aangezien hij de auto erachter gewoon netjes en ruim heeft ingehaald. Ook hier kan meer aan de hand zijn geweest maar laten we nog niet beginnen met jonge bestuurder polo etc...........al kan ik me je gedachte voorstellen. maar voor hetzelfde geld zit het anders in elkaar.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-04-11 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:53

We kunnen gewoon beter wachten tot het allemaal bekend is voordat we alleen rare verhalen de wereld in helpen..
Laatst bijgewerkt door Marnixx op 05-04-11 13:00, in het totaal 2 keer bewerkt

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:58

ik las het net op kilroy,
wat een vreselijk ongeluk !!

veel sterkte voor alle betrokkenen !

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:58

Nogmaals heel veel sterkte voor de betrokkenen, hopelijk krijgen ze hulp om het een en ander te verwerken.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:09

heel veel sterkte aan de betrokkenen :(:) ,is het een bokster ?

wat een vreselijk ongeluk en dan dat paard wat zo naar terecht is gekomen onder dat vangrail ;(

weet iemand ook hoe het met het 2e paard op moment gaat?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:13

Wat verschrikkelijk moet dat zijn om mee te maken. Je ergste nachtmerrie lijkt me. Gelukkig hebben de bestuurders het er relatief goed vanaf gebracht, je moet er niet aan denken dat er ook nog menselijke slachtoffers waren gevallen. Heel erg om je paard op deze manier kwijt te raken.

De gegevens van de bestuurder die achterop gereden is doen wat vermoeden over zijn rijgedrag, maar laten we wachten op een officieel bericht.

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:28

Heb het jaren geleden zelf ook meegemaakt, reed met 2 paarden in de trailer met een Mercedes Vito ervoor toen er ineens iemand achterop klapte, nou je weet niet wat je meemaakt, mijn trailer ging zo erg slingeren dat hij naast mij kwam, ik dacht...die vliegt eraf,maar omdat ik op de cruise controle reed en mijn auto zelf ging remmen (abs enz..weet niet precies hoe dat heet) remde hij rustig af en bleef de trailer rechthouden. dat is echt wel mijn redding geweest.Paarden hadden allebei niks, maar je denkt echt...nu gaan we allemaal.. De automobilist die het veroorzaakte is gewoon doorgereden, waarschijnlijk drank in het spel..Als ik dan dit bericht weer lees krijg ik weer de bibbers...veel sterkte voor alle betrokkenen...

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:29

Wat erg, heel veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door _Epplejeck_ op 05-04-11 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:36

Wat vreselijk als je zoiets moet meemaken.

Heel veel sterkte voor de betrokkenen en ik hoop dat met het andere paard alles goed blijft gaan.

Anouk_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:43

wat erg! ik woon zelf in Scheemda ik had er nog niet van gehoord :n

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:43

Wat een drama, heel veel sterkte aan de betrokkenen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:44

Brrr, verschrikkelijk zeg!!

Maar ik vraag me af, naar aanleiding van de discussie...
Zou de combinatie met een zwaardere auto NIET zijn aangereden? :Y)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:53

annastasia schreef:
Valt mij op dat die trailer redelijk ongeschonden is.
Alleen de klep is er achterweg en een stukje achterkant (links achter) is omgebogen.
Zijn die paarden dan door de draaiing van de trailer via de achterklep eruit geslingerd?

Ik denk dat die mensen blij moeten zijn geweest met zo'n deugdelijke auto, met een ander merk auto had het wel eens heel anders kunnen aflopen.
Wat zit die in elkaar zeg.

Hier ben ik het geheel mee eens :j
En idd, dat vroeg ik me ook af..