Vanavond oplichter uit de paardenwereld bij TROS Opgelicht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:01

HTM schreef:
JoyCiej007 schreef:
Heb filmpje ook net gekeken, die boerderij die ze gekocht zouden hebben (maar uiteraard niet betaald) is hier vlak in de buurt.

maar wat heeft S. van der W. hier nou mee te maken? 't gaat hier toch helemaal niet om die man, maar om moeder en dochter???

Soms hebben ze meerdere zaken in dat programma.
En die oude oplichtingen van S. met die paarden was een mooi "bruggetje"

Maar ik vraag me af hoe kun je nou je rekeningen niet betalen |o
Dan wordt je toch knettergek van je telefoon, en mensen die bellen enz.

Ik snap niet dat die mensen nog een stal krijgen...
Had die paarden ook niet in een stal laten staan, maar lekker buiten op de wei, hek op slot, en betalen dan mag je ze meenemen!!!

En nog eff over het aantal paarden eerder in het topic.
De uitzending begint en dan hebben ze er 10, maar tijdens 1 van de filmpjes wordt er wel degelijk 11 gezegt, dus ik denk dat ze er toch 1 verkocht hebben
:+

Pas is er 1 bij ons op stal afgemaakt i.v.m. cushing.

carrie79

Re: Vanavond oplichter uit de paardenwereld bij TROS Opgelicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:04

oeps die ken ik ook vrij goed. Dochterlief heeft ooit een paard van me gekocht (die ze overigens nog heeft). Vondt die moeder altijd al een rare vogel.
Ik begreep dat die moeder dag en nacht zo'n beetje werkt om de paarden te onderhouden (wat volgens mij dan nog onmogelijk is maar goed). Ik zei tegen mijn man...10 paarden a 200e (dan houdt ik het niet hoog aan) is 2000euro per maand aan stalling, dan heb ik het nog niet over de bijkomende kosten, dat kan bijna niemand betalen!!! Onvoorstelbaar dat het zover moet komen zeg.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:14

Idd vrij veel mensen kennen ze of hebben ze wel eens gezien op ch.
Ook wel logisch...als je van stal naar stal hopt leer je veel mensen kennen en de mensen jou!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:17

Ze zijn hier ook geweest. Ik had toen maar 1 box vrij en uiteindelijk zijn ze toen naar Markelo gegaan de stalling waar ze dus 10.000 schuld hadden staan. Ik sta met verbijstering te kijken. Al die bekenden. Ik ben zelf ook lid van LR Arion. Lid geworden vlak nadat dit stel die vereniging kapot maakte....

Vreselijk zulke mensen.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:46

triest dat deze mensen andere mensen zo met hun probleem opzadelen
en niet inzien wat voor elende ze aanrichten.

en wat nog triester is.......dat er helaas meer van dit soort fam zijn
die anderen het leven behoorlijk zuur maken door middel van oplichting

NRPSbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:29

hmmm,
mogen ze wel iets strakker aanpakken die paardenoplichters.
had ook eenmeisje op stal die plotseling verliefd was op een griezel! hij zag er gewoon eng uit en kreeg de rillingen van hem

Maargoed die kerel ging met ons mee naar de veulenveiling in borculo afgelopen jaar. Koopt ie 3 veulens voor een behoorlijk bedrag en dan ook nog heel trots; 'hadden jullie niet gedacht he'. Ik had meteen twijfels bij die kerel toen is die dus ook nagetrokken door de politie bleek dat die heel wat paarden heeft gejat allemaal papieren van kwpn'ers in zijn auto had liggen die niet eens van hem waren en nog wat van die vage dingen met een auto zonder verzekering enzo.
hij had dus hele erge schulden. Liegen over stallencomplex dat die had en over zijn niveau. Er kwamen steeds meer leugens bij en werd steeds mooier en het meisje steeds verliefder.. totdat iemand het hele verhaal van de politie heeft verteld aan haar. hij werd gezocht maar ze konden hem natuurlijk niet vinden want hij zat bij haar thuis. Maargoed hij is toen verhoord en in behandeling maar niet echt in de bak gekomen ( weekje ofzo)... Snap niet dat hier niet wat meer aan gedaan word!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:39

Wat ik me afvraag is, je zou deze gasten nu bij je in pension hebben staan en dan gisteren de tv programma gezien hebben (die zullen wel geschrokken zijn).

Wat zouden de huidige pensioneigenaren doen? ze vriendelijk verzoeken om een andere plek te gaan zoeken?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:48

Zou ik wel doen. Eerst eventuele achterstallige betalingen innen en ze dan tot 1 april de tijd geven om te verkassen. En een belletje/mailtje doen naar pensionstallen in de buurt om ze te waarschuwen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:37

Ik zou ze inderdaad ook vriendelijk verzoeken om ergens anders heen te gaan.
En natuurlijk als ze een achterstand in het betalen hebben, voor een bepaalde datum het bedrag gestort te hebben.
Als ze het niet kunnen betalen zou ik gewoon de vraag gesteld hebben om beslag te leggen op een aantal paarden.
Ik snap niet dat ze nog steeds dit soort praktijken kunnen uit voeren, leuk voor die paarden van hot naar her gesleept te worden door die soort zieke gedrag.
Dat soort mensen moeten alles ontnomen worden op het gebied van paarden zekers.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:39

dan vraag ik me af of ze de paarden wel allemaal eerlijk betaald en dus gekocht hebben

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:56

Het is me niet duidelijk geworden of er aangifte is gedaan. Zo nee, waarom is er geen aangifte gedaan?

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:56

Ze is wel super slim ze krijgt het toch maar voor elkaar :+
Zelfs in een ruitersportzaak :7

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:58

Goh wat schrikken, blijkt dat ik een van de gedupeerden ken. Heb dit nooit geweten.
Maar als je naar de gedupeerden kijkt in de aflevering zie je gewoon dat ze vermoeid zijn hier door.

Ik weet dat als de pension klanten zo iets bij ons doen we behoorlijke maatregelen nemen.
Heb het zelf een keer mee gemaakt, bleek via via te horen dat ze stiekem wouden vertrekken.
We waren ze net voor en op tijd op stal. Ze vertrekken niet voor alle kosten compleet zijn.

Deze mensen moeten gewoon een verbod op dier hebben. Paarden verkopen en zo het geld wat er over
blijft versprijden onder de gedupeerden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:14

Heb een stukje kunnen zien ivm spannende voetbalwedstrijd, dus ga het vanavond thuis even helemaal terugkijken. Vraag me af wat deze mensen bestuurt, om zoveel schade overal aan te richten en mensen met rekeningen op te zadelen. Ze moet wel doen alsof er niets aan de hand is, anders word je toch hartstikke gek, als je beseft waar je mee bezig bent? Wat is het verhaal verder rond de rijvereniging precies, was daar de kas leeggehaald door hen?

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:22

Tros opgelicht gemist even kijken dan kan je het hele verhaal zien.
Met de kas van de vereniging dat was leeggeroofd via een pas waar ze mee zijn gaan shoppen en allerlei spullen gekocht voor de paarden o.ja ook een goeie waren vaak in de snackbar geweest hahaha.

Doe het dan goed ga dan lekker eten :j

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:34

slimmerik schreef:
Tjonge jonge.... die S. is toch al járen bezig.... nu hadden ze hem eindelijk ....

4/5 jr geleden wilden Opgelicht en de politie zn verblijfgegevens niet eens. terwijl hij toen ook al ernstig bezig was.... te zot voor woorden als je het mij vraagt...

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:38

Net even het filmpje bekeken. Heb een hoop bekenden gezien onder de gedupeerden....wat een fout volk zeg die 2!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:55

Ze staan nu met 4 paarden op een pensionstal in Ermelo.
Het schijnt dat ze tot op heden wel betaald hebben, maar ja, zo ging het ook bij al die andere gevallen....

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:10

NRPSbokker schreef:
hmmm,
had ook eenmeisje op stal die plotseling verliefd was op een griezel! hij zag er gewoon eng uit en kreeg de rillingen van hem

Maargoed die kerel ging met ons mee naar de veulenveiling in borculo afgelopen jaar. Koopt ie 3 veulens voor een behoorlijk bedrag en dan ook nog heel trots; 'hadden jullie niet gedacht he'. Ik had meteen twijfels bij die kerel toen is die dus ook nagetrokken door de politie bleek dat die heel wat paarden heeft gejat allemaal papieren van kwpn'ers in zijn auto had liggen die niet eens van hem waren en nog wat van die vage dingen met een auto zonder verzekering enzo.
hij had dus hele erge schulden. Liegen over stallencomplex dat die had en over zijn niveau. Er kwamen steeds meer leugens bij en werd steeds mooier en het meisje steeds verliefder.. totdat iemand het hele verhaal van de politie heeft verteld aan haar. hij werd gezocht maar ze konden hem natuurlijk niet vinden want hij zat bij haar thuis. Maargoed hij is toen verhoord en in behandeling maar niet echt in de bak gekomen ( weekje ofzo)... Snap niet dat hier niet wat meer aan gedaan word!

Ik weet wie je bedoelt ;) vrienden van mij waren bijna gedupeerd, totdat iemand dit aangaf bij hun, en ze dus het paard nog thuis hadden staan en verder nog net niet gekeurd/weggebracht. etc.
Wat is er nu met hem gebeurd? ze zeiden toen dat hij 'op de vlucht' was en in Duitsland is weer gevonden.

En het is inderdaad te zot voor woorden, deze mensen moeten gewoon gestopt worden.

jvdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:29

jammer, gemist. Ga ff op uitzending gemist kijken.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 14:50

jvdberg schreef:
jammer, gemist. Ga ff op uitzending gemist kijken.

Ja dat heb ik ook gemist, staat ie daar al op ??

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:05

NRPSbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:15

ginouque schreef:
NRPSbokker schreef:
hmmm,

Ik weet wie je bedoelt ;) vrienden van mij waren bijna gedupeerd, totdat iemand dit aangaf bij hun, en ze dus het paard nog thuis hadden staan en verder nog net niet gekeurd/weggebracht. etc.
Wat is er nu met hem gebeurd? ze zeiden toen dat hij 'op de vlucht' was en in Duitsland is weer gevonden.

En het is inderdaad te zot voor woorden, deze mensen moeten gewoon gestopt worden.

ja klopt, naja ze word nog wel eens gestalkt met hele rare dingen. Ik heb geen idee waar die nu is maar hij loopt volgensmij gewoon op vrije voetjes rond lekker doorgaan met veulens en paarden kopen en schulden maken :')

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:28

@NRPSbokker , zoeits dacht ik al.
ze vonden het allemaal een rare man in borculo, schreeuwen en doen. en stinken naar alcohol.
degene die altijd de contracten rond brengt ken ik , ze zei ook dat het een rare man was.

NRPSbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:38

ginouque schreef:
@NRPSbokker , zoeits dacht ik al.
ze vonden het allemaal een rare man in borculo, schreeuwen en doen. en stinken naar alcohol.
degene die altijd de contracten rond brengt ken ik , ze zei ook dat het een rare man was.

jaa naja wij kregen kaartjes van hem en dan kon hij met ons meerijden. Indd 12 uur zat hij aan de biertjes en wij aan een patatje haha.
Hij ging later ook naar de VIP zomaar zonder kaartje en toen zijn wij zonder hem weggegaan hahaha engerd! Week later kwamen mensen van een veulen dat hij had gekochtbij ons langs omdat wij uitleg enzo konden geven mensen waren erg blij dat het nog niet zo ver was gekomen! Zelf ook evaringen gehad met hem?