Akhal_Teke schreef:Akhal_Teke schreef:Veel veulens worden met staart aangeboden de eerste keer op de keuring. Maar het jaar daarop is de staart er in eens af omdat de jury een paard met staart toch niet vooraan zet. Het zijn in feite de juryleden en de oude fokkers die dit in stand houden. Als je zeker weet dat je niet gaat winnen met staart dan haal je hem er dus af.
Onzin, als je een kwalitatief goed paard hebt, die goed beweegt, een mooie exterieur heeft. En beter is dan een paard zonder staart, dan komt de langstaart gewoon vooraan. Dat heb ik nog nooit van mijn leven zien gebeuren en ik kom toch elk jaar zowiezo op de trekpaardkeuring van Overijssel en Gelderland. En dat al een jaar of 8 lang.
Dan zal het hier onderin Nederland wel anders zijn. Ik heb hier echt goede paarden met staart gezien die tegen een kreupel paard niet wonnen omdat dat paard gecoupeerd was en het andere niet.
Ik heb werkelijk nog geen enkele keer een paard vooraan zien eindigen met staart. Nee dat lieg ik. Dat heb ik 1 maal gezien -> Toen het paard de enige in zijn categorie was...[/quote]
Dat vind ik dan heel erg jammer en daar moet dan ook wat aan veranderd worden, in welke provincies volg jij de keuringen als ik vragen mag?