Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idefix4 schreef:Ik vraag me af hoe je dat kan tegengaan. De uitslag is duidelijk, maar ja, ik houd van mijn paard, dus hoe lossen we dit op?
VEGASS schreef:ik ben zelf dressuurrruiter en vind dit erg om te lezen. Ik houd van mijn dier en het is zeker niet mijn bedoeling om hem stress te bezorgen. Ik ga al heel voorzichtig met hem om, weinig druk erop leggen en zo paardvriendelijk mogelijk, gezien zijn sensibele karakter. Maar ga dit zeker in mijn achterhoofd houden en vind dat iedere dressuurruiter met enig verstand dit ook zou moeten doen. Mensen kunnen dit onderzoek wel onzin vinden, komop, was je handen niet in onschuld, denk gewoon ff na en handel daarna. Met alle liefde naar je paard toe. We houden toch allemaal van ons beessie??? Behandel hem of haar met respect....zo wil je zelf ook behandeld worden.
Twiggy2008 schreef:VEGASS schreef:ik ben zelf dressuurrruiter en vind dit erg om te lezen. Ik houd van mijn dier en het is zeker niet mijn bedoeling om hem stress te bezorgen. Ik ga al heel voorzichtig met hem om, weinig druk erop leggen en zo paardvriendelijk mogelijk, gezien zijn sensibele karakter. Maar ga dit zeker in mijn achterhoofd houden en vind dat iedere dressuurruiter met enig verstand dit ook zou moeten doen. Mensen kunnen dit onderzoek wel onzin vinden, komop, was je handen niet in onschuld, denk gewoon ff na en handel daarna. Met alle liefde naar je paard toe. We houden toch allemaal van ons beessie??? Behandel hem of haar met respect....zo wil je zelf ook behandeld worden.
Respect voor jou dat je eerlijk naar jezelf durft te kijken. Iets wat elke ruiter, met al dan geen dressuurpaard, zou moeten doen. Wat mij opvalt aan dit topic is dat bepaalde dresuurruiters hier op bokt zich er niet aan wagen op dit onderzoek te reageren. Wat in mijn ogen een hoop zegt.![]()
Jij bent wel bereid te kijken naar je paard. Zouden meer ruiters eens moeten doen. Behandel je paard met respect en onthou dat het een paard is met bepaalde behoeften die echt niet minder worden, omdat jij als ruiter er dressuur mee rijdt. Helaas zie ik in mijn directe omgeving een hoop ellende en hier op bokt lees ik ook een hoop ellende.........![]()
Veel (dressuur)ruiters willen er gewoon niet aan, staan nergens open voor, denken alleen maar in hun eigen straatje, waarbij ze hun paard nogal vergeten.
Twiggy2008 schreef:Al gezien hoeveel bokkers dit topic gelezen hebben?
(Ze zijn er anders altijd als de kippen bij)
Ayasha schreef:als jij het topic drie keer opent komen er drie views bijdat getal is hoe vaak het topic geopend is. Niet hoeveel bokkers het geopend hebben
steeds als ik dit topic open komt er een view bij zegma en ik ben toch echt maar één persoon, en toch zijn er al heel wat views van mij.