KNHS waarschuwt: Massale zadeldiefstal in het hele land

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

co2

Re: KNHS waarschuwt: Massale zadeldiefstal in het hele land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:50

Niet als je een heel handig vriendje hebt ;-)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:51

Haha dan misschien, maar het is wel mogelijk!

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:57

In haastrecht/ gouda zijn ze actief zijn van de week bij mij op stal geweest met de vraag of ze folders mochten neerleggen in de kantine. Iemand herkende ze van de vorige keer...

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:02

Roselique schreef:
In haastrecht/ gouda zijn ze actief zijn van de week bij mij op stal geweest met de vraag of ze folders mochten neerleggen in de kantine. Iemand herkende ze van de vorige keer...

Dan hebben jullie dus wel een indruk hoe ze eruit zien? Misschien handig om omschrijving personen/auto even door te geven hier of aan de politie...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:06

Ook rond Alphen aan den Rijn zouden ze gespot zijn, 2 mannen, wit bestelbusje..

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 11:20

AnoukvW schreef:
Roselique schreef:

Dan hebben jullie dus wel een indruk hoe ze eruit zien? Misschien handig om omschrijving personen/auto even door te geven hier of aan de politie...

Ik weet zelf niet hoe ze eruit zien, er is zoiezo aangifte gedaan maar de politie!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:33

Roselique schreef:

is het kenteken genoteerd ook?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 13:16

Getver,
komt griezelig dichtbij!

Schoften....! :(

parttwo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:07

@amanda2: het komt zeker nu wel eng dichtbij! onze stal is wel heel goed beveiligd met alarm enzo, en mn zadel is al een keer gestolen, hoop niet dat ze het bij ons ook proberen..... :(

@roselique: kwamen ze met de smoes van de folders om te kijken hoe en waar alles lag? of wilde ze gelijk al van alles proberen mee te nemen?!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:13

Ik was gisteravond op concours in Esbeek, daar hebben ze 2 weken geleden ook al een zadel gejat.
Nu kwam er blijkbaar weer dezelfde auto de dam oprijden. Een ouder type peugeot met kapotte achterlichten ofzo, heel vaag allemaal. Maar toen ze in de gaten hadden dat die mensen ze zagen, zijn ze er gauw vandoor gegaan. Wel gelijk politie gebeld e.d.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:28

heb het inderdaad gehoord, gaat om een zwarte peugeot. kenteken was ook genoteerd. krijg vandaag wat te horen over de beelden uit roosendaal. ben benieuwd, om wat voor auto dat gaat!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:30

Als het om een 307/206/207 gaat, kan je lang zoeken, daar rijden er héél erg veel van rond...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:32

bij ons op de pensionstal hing ookal zoon briefje met de mededeling dat we ons zadel voor en na het rijden goed op moesten bergen en ons kastje tijdens het rijden op slot moesten doen..
omdat sommige mensen bij ons op stal 2 zadels hebben heel freaky allemaal..

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:14

ze zijn ook in wassenaar geweest weet niet of het de zelfde zijn maar dat maakt het niet minder erg ;(
ze mogen bij ons wel langs komen hierbij de uitnodeging er zal een warm welcome wezen die ze niet snel zullen vergeten :j
baddy is een inbeslag genomen rotweiler maar hij weet heel goed dat als het licht uit is dat hij de baas is :Y)

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:57

Ik heb alles laten verzekeren, is alsnog verschrikkelijk rot als het gejat wordt! Maar neemt een klein beetje weg. Vind het nu akelig dichtbij komen!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:34

tiger27 schreef:
ze zijn ook in wassenaar geweest weet niet of het de zelfde zijn maar dat maakt het niet minder erg ;(
ze mogen bij ons wel langs komen hierbij de uitnodeging er zal een warm welcome wezen die ze niet snel zullen vergeten :j
baddy is een inbeslag genomen rotweiler maar hij weet heel goed dat als het licht uit is dat hij de baas is :Y)

Echt? :oo
Waar?
(ik zit ook in Wassenaar)

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:57

Bij ons op stal (Leidschendam) zijn ook alle zadels gestolen onlangs. En ook op een andere stal in Leidschendam. Dus ze zijn ook actief in Zuid-Holland! :(

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:24

Echt?
Bah! :(

Bellona_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:39

Voor wedstrijden zijn er in ieder geval twee oplossingen te bedenken:
- heroverwegen of het plaatsen van de startlijsten op internet wel zo een goed idee is; en
- het inzetten van je vrijwilligers als parkeerwachten/"waakhonden".
Mateloos irritant, dat wel, maar wel een signaal naar de daders... (?)

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:50

Ze komen zeker dichtbij.

We hebben op de stal ook een goede beveiling erop zitten na de vorige keer ( lees: deur opengekraakt en volledig verwoest ). De eigenaar van de stal slaapt er zegmaar. Hun huis staat er. Ze dacht toen ze wat hoorde dat het de nieuwe hengst was die er net was aangekomen...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:55

Bellona_83 schreef:
- heroverwegen of het plaatsen van de startlijsten op internet wel zo een goed idee is; en

Dat tweede hebben wij op onze concoursen wel vaak, alleen zomers is het amper te controleren. Bij ons staan er dan echt tientallen, zo niet 100 of meer trailers. Plus dat er echt mega veel mensen lopen. Controleer dan maar eens wie rechtmatig (of niet) het zadel meeneemt.

Dat eerste verandert denk ik niet. Het tijdperk van de boekjes drukken is allang voorbij. En alles via email of post gaan sturen is geen doen.

Bellona_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:09

Quote: "Dat eerste verandert denk ik niet. Het tijdperk van de boekjes drukken is allang voorbij. En alles via email of post gaan sturen is geen doen."

Ik bedoelde niet de startlijst met de deelnemers zelf (die kan gewoon op de website van de vereniging blijven), maar de aankondigingen welke wedstrijden wanneer worden verreden zou misschien weer in de paardensport moeten (is overigens ook al elders op dit forum een punt geweest geloof ik, maar goed).

Ik bedoel maar te zeggen: de daders worden zo wel heel gemakkelijk de weg gewezen wanneer ze waar moeten zijn.

En gote concoursen zijn natuurlijk niet zo makkelijk, dat is ook zo. Wij hebben zelf wel parkeerwachten bij de ingang staan voor aanwijzingen wie waar heen moet. Ik denk wel dat ik een balletje op ga gooien binnen onze vereniging of we wat meer mensen hier in moeten zetten.
Ik zit gelijk te bedenken dat dit misschien wel weer een nieuwe activiteit is: een politieagent uitnodigen die wat tips kan geven ...... LOL!

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:11

Bij ons was vorig jaar inderdaad de deur open gebroken. Op stal is er 1 iemand met een lange kast. Voor de rest halve lange kasten zegmaar. We hebben er nooit een slot op gehad. De lange kast daar hing een peperduur maar versleten hoofdstel die hadden ze niet meegenomen. Alle dure zadels waren weg. E lag alleen nog een versleten dressuurzadel een bruin versleten springzadel en 2 wintecjes. Onze 3 dure zadels waren helaas weg waarvan 2 dressuurzadels ( KN ) en een springzadel (kieffer). Hierbij zat een springsingel met flap die wel later terugvonden in het weiland. Ze hadden de kruiwagens gepakt en waren achterom gegaan ( de weg naar het bos en naar 2 andere stallen ook de dijk! ). Ze waren dus al eerder geweest om te kijken.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:14

Bellona_83 schreef:

Waarom geen startlijsten?. Alsof je aan de naam en paard kan aflezen of ze een duur zadel hebben???. En waarom zouden wedstrijden niet openbaar gemaakt worden?. jeetje moet straks alles stiekum dat is toch niet fijn. Probleem ligt hem echt bij demensen zelf hoor.

Sorry maar sommige mensen hebben hun spullen wel ERG te koop liggen. Hebben complete grote vrachtwagen alles staat open en op grijpbare hoogte. Niemand zal opkijken als ik daar een zadel uithaal. Vooral omdat de vele wedstrijdruiters (de grote) iedere week weer andere stage meisjes of verzorg meisjes mee hebben. Ga jij er dan wat van zeggen?.

Gewoon zorgen dat je alles dicht hebt zitten zodat ze werk hebben om hem open te krijgen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:15

Gatverdamme wat een ellende zeg! Ga mijn zadel maar mee naar huis nemen, tis geen dure, heb de ainsley al thuis liggen maar goed zou evengoed balen als dat gejat wordt :( Wat een K U T V O L K joh! )