Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daisy_tje schreef:Waar een wil is is een weg.@ shahazai: ik woon op het platteland, wij hebben naast huis een stuk land maar als je die in tweeën doet is het een te klein stuk (want we hebben nog meer paarden, die overigens niet allemaal bij elkaar kunnen).
achter huis hebben we ook een stuk land, maar dat gras maaien we altijd en word hooi of kuil. voor de paarden. nu kun je zeggen, doe je de paarden daar en koop je kuil/hooi, maar dan moeten we teveel kopen.
Dus komt het weer op geld meer, ik wil geen hooi bijkopen dus paard naar binnen.
en een stuk land kopen van een andere boer bv, tja, of er staan koeien of mais. we kunnen vast wel land vinden zonder die twee maar dan moeten we verder weg en ik heb m'n pony's liever dicht bij huis.Idem, als huur meer opbrengt dan mais wil de boer echt wel verhuren
je schreef ook dat ik ze zeker de rest van de dag op stal heb staan. dat klopt. maar dat heb ik ook in de zomer. 1: als ik ze de hele dag buiten heb staan dat worden ze echt veel te dik. Paddock is een oplossing
2: we kunnen niet alle paarden tegelijk buiten hebben, dus dan moet je verdelen, allemaal een aantal uren. Dan zal iemand daar tijd in moeten steken
verder wil ik wel zeggen dat ik de regel van elke dag buiten, wel goed vind. maar in ons geval lukt dat niet.
Dribbelkont schreef:was net te laat![]()
ken vele stallen hier waar de paarden niet naar buiten komen
Ariebren schreef:Het TV programma viel mij zwaar tegen.
Weer worden de extremen aangehaald.
Magere paarden, kromme hoeven, nog een dooie, enz.
Over het algemeen geloof ik dat onze paarden het niet slecht hebben.
Het valt mij elke keer weer op hoe graag de paardjes vanuit de bagger en regen weer naar binnen willen.
Ik weet heus wel dat er dieren, waar onder paarden, katten, honden, enz verkeerd gehouden worden.
Laten we met zijn allen ons bezighouden met die dieren die verkeerd gehouden worden.
De rest van de paarden staan vol gevreten en voldaan te genieten van hun stal.
Ramooontje schreef:Ik weet nietof het al eerder is gezegd maar zo willen ze ook dat een paard "maar" maximaal 60 km op de treiler mag. Op zich goed maar wat als je naar een kliniek moet???
piezze schreef:Ik wacht de nieuwe regels wel af, kan nog wel ff duren zo te zien....