Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CherokeeChum schreef:Ik kan aan de ijzers van een paard hier in de buurt zien welke van mijn collegaas een paard beslagen heeft.
Ik zal daarin de enige niet zijn,dus als het dier daar uit de buurt komt moet het niet zo ingewikkeld zijn om de herkomst te achterhalen.
Als hij elders gestolen is ,illegaal geslacht is en de resten gedumpt zijn is het natuurlijk lastiger.
En hoeveel prio stelt de plaatselijke politie,niet teveel schat ik,het is immers maar een dier...
Wat ook nog kan,is dat het dier een natuurlijke dood is gestorven en men domweg het kadaver kwijt wou.
Zo'n peerd van 500 kg is natuurlijk lastig verplaatsen.
BlackDevils schreef:xEline schreef:Het eerste wat ik me afvraag is ; waar is het midden stuk gebleven dan?
In de diepvries.![]()
En als het iemand zijn eigen paard is heb ik daar nog niet eens een probleem mee...
Ik ga me dan ondertussen wel afvragen wat ze met de ingewanden gedaan hebben want dat is een hele berg troep.
BlackDevils schreef:Nee, dat is een praktisch tegengeluid voor de bokkertjes die meteen concluderen dat het dier meteen gruwelijk mishandeld is en vermoord.
Velen zien hier een paard als een menselijk vriendje maar dat is het natuurlijk niet.
Zelf ben ik heel gek met mijn dieren en ik probeer ze een paardwaardig bestaan te geven. Maar als het niet verder kan dan kun je het ook een respectvol einde geven.
En ja, of je het dan met de kadaverwagen op laat halen of je gebruikt het voor consumptie, dat maakt mij niet uit.
Als je het daar niet mee eens bent zul je veganist moeten worden maar dat denk ik niet dat het gemiddelde bokkertje hier is.
lique schreef:Het moet niet gekker worden! Krijg er dan rare gedachtes bij zo net voor de kerstdagen...waar is dan het lijf gebleven? toch niet op een bord ergens mag ik hopen ?
Cer schreef:geerke schreef:ik heb toch bij een respectvol einde een ander idee dan het in stukken te snijden.
Dan breng je z'on dier gewoon naar de slager?
Euuh...??
Want de slager zet m op?
geerke schreef:nee,die schiet hem dood....god mag weten of dit paard al dood was of niet.Dat bedoelde ik.
Het gaat mij meer om de manier.Het is trouwens verboden om je eigen dieren te slachten.
Dat moet in een slachthuis gebeuren en niet op een balkon of in een weiland.