Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cassidy schreef:BonteLisa schreef:is het geen optie om de paarden die voor de slacht worden gekozen te verkopen aan mensen? het is zonde om zo'n mooi beestje alleen te laten sterven omdat er op dat moment teveel van zijn
Het is ook zonde om Haflingers of trekpaardhengstveulens naar de slacht te zien gaan omdat mensen merries willen en er geen markt is voor de hengsten....
Cassidy schreef:Konik of Mustang, is een pot nat.
Moet je als hobbyist niet aan willen beginnen, is levensgevaarlijk!
NatasjavE schreef:Cassidy schreef:Konik of Mustang, is een pot nat.
Moet je als hobbyist niet aan willen beginnen, is levensgevaarlijk!
De koniks in de Ooijpolder zijn schaapmak. Die kan je zo pakken niks aan de hand.
Ik rij er geregeld langs en dan moet ik die pony's handmatig van de weg duwen of aan de voorpluk meenemen.
Handtam zeg ik. In Polen zijn dit gewoon rij en werkpony's.
A_R schreef:Ik vindt de slacht wel een beetje te ver gaan. Dat ze niet raszuiver zijn vindt ik geen goede reden om maar gewoon hun leven te beëindigen. Er is vast wel een andere oplossing... maarja dat is natuurlijk niet aan ons.
)

x_Rebecca schreef:Als hij dat beest in het water had laten liggen was het een stuk sneller gegaan en als hij daar niet eens had gelopen, had dat beest niet zijn laatste reserves gebruikt om weg te vluchten
anneliesdj schreef:x_Rebecca schreef:Als hij dat beest in het water had laten liggen was het een stuk sneller gegaan en als hij daar niet eens had gelopen, had dat beest niet zijn laatste reserves gebruikt om weg te vluchten
Dus had het nog langer geduurd want dan had hij de volgende dag wel willen gaan drinken of ergens naar voedsel gezocht.
Het maakt geen ruk uit dat die man daar niet mocht komen, het probleem was en is er al, daar heeft die man niets mee te maken.