Anky heeft Whizashiningwalla BB gekocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:02

LindyH schreef:
Ze moet helemaal niks.
Jij begon toch over het op handen moeten dragen van Anky?

Ik vind het niet nodig om iemand op handen te dragen die zijn hobby uitvoert.
Ik zou het wel doen met iemand die onbaatzuchtig de reiningsport een warm hart toedraagt. Wie het ook is.

Jij zou het wel doen? Dat is makkelijk roepen als je geen geld hebt. En als je het wel hebt waar was je dan met je zak met geld voor kentucky? Of was er geen onbaatzuchtige ruiter te vinden in de reiningsport?

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:04

HET PAARD HEEFT MEER DAN GENOEG KWALITEITEN!!
je zegt over een paard als totilas toch ook niet dat hij geen kwaliteiten heeft? :?
en ja, whiz was gewoon 1 van de beste reiningpaarden in europa.
ik vind het zo raar dat mensen blijven zeggen dat hij blijkbaar niet genoeg kwaliteiten heeft ookal kennen ze de reiningsport en het paard totaal niet.

Ayasha
Blogger

Re: Anky heeft Whizashiningwalla BB gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:05

Dat heeft Anky zelf ook nooit gezegd, kenners hebben dat tegen haar gezegd.

xShellie

Re: Anky heeft Whizashiningwalla BB gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:06

ik heb het over mensen op bokt die constant zeggen dat het paard geen kwaliteiten hebben ookal hebben ze er totaal geen verstand van.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:08

YouthReiner schreef:
ik heb het over mensen op bokt die constant zeggen dat het paard geen kwaliteiten hebben ookal hebben ze er totaal geen verstand van.

Dat zeggen ze niet omdat ze dat vinden dat zeggen ze omdat dat door kenners gezegd is en dat Anky daarom Whiz terug zou doen en nu alsnog gekocht heeft.Dat vinden mensen vreemd.

Al vind ik het minder vreemd maar goed.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:09

YouthReiner schreef:

Ja als je dat niet wil dan moet je niet op bokt komen ;) Verstand van zaken is hier geen vereiste }>

missie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:09

Mag Anky lekker zelf beslissen welk paard ze wel of niet koopt? Ik wens haar in elk geval veel succes.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:12

sporter schreef:
LindyH schreef:
Ze moet helemaal niks.
Jij begon toch over het op handen moeten dragen van Anky?

Ik vind het niet nodig om iemand op handen te dragen die zijn hobby uitvoert.
Ik zou het wel doen met iemand die onbaatzuchtig de reiningsport een warm hart toedraagt. Wie het ook is.

Jij zou het wel doen? Dat is makkelijk roepen als je geen geld hebt. En als je het wel hebt waar was je dan met je zak met geld voor kentucky? Of was er geen onbaatzuchtige ruiter te vinden in de reiningsport?

Ik zeg toch niet dat ik het zou doen? Ik zeg alleen dat ik iemand die het wel zou doen op handen zou dragen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:14

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om in dit topic de traingingsmethode van Anky in de dressuur te gaan bespreken, vanaf hier worden dit soort berichten ook zonder pardon verwijderd. Verder wil ik jullie vragen om met respect voor andermans mening op de inhoud van berichten te reageren en niet op de persoon. Bedankt alvast.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:16

sporter schreef:
YouthReiner schreef:

Ja als je dat niet wil dan moet je niet op bokt komen ;) Verstand van zaken is hier geen vereiste }>

als ik zou zeggen dat ik totilas een waardeloos paard vind, zou half bokt over mij heen vallen.
ik weet niks van dressuur of springen dus daar hou ik mijn mond ook lekker over.
mensen mogen zeggen wat ze willen, maar het is een feit dat dat paard over meer dan genoeg kwaliteiten beschikt.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:19

YouthReiner schreef:
als ik zou zeggen dat ik totilas een waardeloos paard vind, zou half bokt over mij heen vallen.
ik weet niks van dressuur of springen dus daar hou ik mijn mond ook lekker over.
mateloos irritant dat mensen denken altijd alles te weten.

Heb je de Totilas toppic's destijds wel eens doorgelezen?
Tjah het is wat ik zeg als je daar niet tegen kan zit je verkeerd op bokt.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:21

sporter schreef:
YouthReiner schreef:
mateloos irritant dat mensen denken altijd alles te weten.

Heb je de Totilas toppic's destijds wel eens doorgelezen?
Tjah het is wat ik zeg als je daar niet tegen kan zit je verkeerd op bokt.

Ik weet dat totilas een of ander geweldig dressuur paard is waar edward gal mee reed, maar die nu naar duitsland is verkocht.
Verder vind ik dat ook totaal niet interessant.
Ik ga toch ook niet zeggen dat totilas geen kwaliteiten heeft als ik heel dat paard niet ken.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:22

Ehhm.. die is van gedachten denk veranderd.. :+
Snap er niet echt veel van, maar leuk dat ze'm heeft gekocht,
ze zag misschien in dat het toch een geweldig (leer)paard is! ;)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:25

ze hebben toch nooit gezegt dat whiz geen kwaliteiten heeft? niet genoeg kwaliteiten is imo heel anders en misschien wel in combinatie met Anky? en ik denk dat die ''kenners'' daar wel 't een en 't ander verstand van hebben.
trouwens leuk voor Anky dat ze 'm gekocht heeft, ben wel benieuwd of ze dan ook een nieuwe troef gaat zoeken of toch alleen met Whiz blijft doorgaan
Laatst bijgewerkt door Illusion op 09-12-10 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:25

Vind het leuk voor Anky en wens haar veel plezier met dit paard :)

x__danii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:29

Ik sluit me aan bij hessel. Het is toch fijn voor Anky dat ze het paard waar ze aan gehecht bij haar op stal kan blijven :).

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:29

Super leuk voor anky dat ze haar heeft kunnen kopen!
Hoop dat ze samen nog veel verder komen :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:37

IndianLady schreef:
sans6 schreef:
horses.nl

“Whizashiningwalla is voor een mij een goede leermeester geweest, maar de kenners zeggen dat hij niet genoeg kwaliteiten heeft om ermee door te gaan. Daarom overweeg ik nu zelf een reiningpaard te kopen”, aldus Anky van Grunsven.

Uit het eerdere topic.

Kenners hebben het dus tegen haar gezegd. Waarom dan ineens deze ommezwaai?

Waarom moet je dan altijd achter de kenners aan hobbelen?
Wellicht kan dit dier haar juist helpen bij meer ervaring opdoen en dan kan ze zeker gebruiken. En misschien zijn de kinderen ook wel gek op dat beest.

Ik hoop dat ze er veel plezier van gaat hebben en lekker mee gaat starten, een beter exemplaar kun je altijd nog kopen.

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:41

Wat ontzettend leuk voor Anky!
Ik denk (op basis van haar uitspraken tijdens show en gewoon gevoel/gezond verstand) dat ze een keuze gemaakt heeft op basis van het feit dat zij (en haar gezin) erg gehecht zijn geraakt aan het leuke karakter van Whiz en dat ze wellicht besloten heeft dat Whiz misschien voor nu nog wel genoeg capaciteiten heeft om te groeien of dat ze haar ambities aanpast?
En wie weet koopt ze er nog een ander paard bij?

In ieder geval, leuk voor Anky en het spreekt voor haar dat ze een paard dat door 'de kenners' (terecht of onterecht, de mensen waarop zij vertrouwd qua westernsupport) afgeraden wordt toch in huis houdt omdat ze het zo'n leuk dier vind!

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:42

pluisje88 schreef:
GewoonNoor schreef:
Ze schrijft toch duidelijk dat ze veel gehecht is aan het paard? Dus dat zal wel de rede zijn.
Waarschijnlijk koopt ze een ander paard erbij :)

Het is een bedrijf. en in een bedrijf gaat het om geld. Een paard kopen voor veel geld omdat je eraan gehecht bent gaat in een bedrijf niet op. in zon bedrijf is een paard een investering. Geen knuffelbeest

Voor bonfire heeft ze anders ook een blanco cheque gehad en die heeft ze afgewezen.
Ook Anky is en blijft een mens met gevoelens.

johanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:43

Volgens mij doet ze wat ze zelf denkt dat juist is. Daarnaast vergissen veel mensen zich in de veelzijdigheid van haar rijden en is ze nog niet uitgestudeerd met dit paard.
Ze kan in een paar jaar eens zo veel bereiken als vele andere omdat ze al 35 jaar met paardem werkt en weet wat nodig is om goed te presteren.Ook zouden de western ruiters mischien iets beter der best moeten doen om zich (als ze zich profie's noemen) zich daarna moeten gedragen want kentucky is geen toeval maar iets wat je met presatie's en mentaliteit afdwingt. en degenen die zich daar niet voor in wil spannen heeft altijd pech (geld entingen coach etc etc) Zij hebben zichzelf daardoor gewoon buiten spel gezet.

bastiano680

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:43

Iris_B schreef:
[

Voor bonfire heeft ze anders ook een blanco cheque gehad en die heeft ze afgewezen.
Ook Anky is en blijft een mens met gevoelens.

Haar bedrijf draait om topsport en je beste paard verkopen doet een topsporter juist niet!

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:52

bastiano680 schreef:
Haar bedrijf draait om topsport en je beste paard verkopen doet een topsporter juist niet!

Dat haar bedrijf om topsport draait betekent niet dat al haar beslissingen gebeuren in naam van het bedrijf of omdat zij topsporter is.
Ook zij heeft gevoelens.

bastiano680

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:59

Iris_B schreef:
bastiano680 schreef:

Dat haar bedrijf om topsport draait betekent niet dat al haar beslissingen gebeuren in naam van het bedrijf of omdat zij topsporter is.
Ook zij heeft gevoelens.

Bonfire verkopen voor een blanco cheque had grote gevolgen voor de sport.
Tuurlijk is ze ook hardstikke gek op dat paard. Maar hij was hard nodig voor de topsport.

Whiz niet, die vind ze "gewoon" leuk :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:02

Absoluut ,maar waarom dan eerst haar gevoelens opzij zetten voor de topsport (kenners vonden het paard niet goed genoeg voor haar, dus doet ZIJ hem terug naar de vorige eigenaar) om vervolgens hem terug te kopen omdat ze aan hem gehecht is ? Dat was ze al langer neem ik aan ?