Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:03

Ik vind dat er wel 2 uitersten in dit topic zijn hoor..
De ene helft vindt dat Matthias totaal geen combinatie is en niet eens recht kan zitten, de andere helft vindt dat Matthias nu al (na amper 6 keer rijden ofzo) Totilas beter rijdt, beter zit en meer rust geeft dan Edward :+
Kunnen we enigszins realistisch blijven?
Matthias en Totilas zien er goed uit samen wat te verwachten is na die 6 keer rijden. Om nou te zeggen dat het beter is dan Edward vind ik wel heel ver gaan, maar dat kan ook niemand verwachten op dit moment.
Het belooft denk ik heel veel voor de toekomst.
Ik vind het nog steeds verschrikkelijk jammer van Edward en Totilas, maar het is nu eenmaal niet anders.
Duitsland kan Totilas dan misschien wel kopen, als Toot wint dan heeft voor mijn gevoel Nederland nog steeds gewonnen, want het blijft en is
'ons' paard :)
Voor Matthias is dit een fantatische kans, ik gun het hem helemaal en ik hoop dat hij net zo'n goede resultaten met Toot kan halen als Edward.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:04

Janine1990 schreef:
En dát is dan juist weer zo'n typische reactie van iemand die zichzelf zooooo ontzettend wijs vindt (dáár kan ik me dan weer aan ergeren).

ja, mee eens :D Dit is toch gewoon net als emotie bij voetbal..... brood en spelen.... dat is toch ook niet te begrijpen.... 8)7 (Gaat Mark Rutte zo'n Blatter opbellen, dat is voor mij ook niet te begrijpen haha )

noaspassage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:05

Als het filmpje het doet zie ik hem Graag..

De magie tussen Edward en Totilas is groot en misichien onevenaarbaar... Maar Totilas Is Totilas om altijd adembenemend mooi te zijn!

sametje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:06

Ik ben echt helemaal eens met SuzannePerla. wat kan jij dat goed verwoorde zeg! Ik denk er echt helemaal het zelfde over.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:07

Moderatoropmerking:
Als je reageert doe dat dan met respect naar degene waarop je reageert en met argumenten op de inhoud van een post en niet op de persoon. Verder hierbij het verzoek om on topic te blijven. Alvast bedankt.

Een moderatoropmerking staat er niet voor de sier en ook niet vanwege de mooie groene kleur.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:08

Adrija schreef:
Janine1990 schreef:
En dát is dan juist weer zo'n typische reactie van iemand die zichzelf zooooo ontzettend wijs vindt (dáár kan ik me dan weer aan ergeren).

ja, mee eens :D Dit is toch gewoon net als emotie bij voetbal..... brood en spelen.... dat is toch ook niet te begrijpen.... 8)7 (Gaat Mark Rutte zo'n Blatter opbellen, dat is voor mij ook niet te begrijpen haha )

Dat was een reactie tegen mij, niet van mij ;) Was van Wuis......

juli73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:09

Filmpje is ook te zien op youtube! Ff zoeken op rath+totilas....

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:12

Love_Uggs schreef:
Anne_GTI schreef:
Toch jammer dat die duitsers niet fatsoenlijk kunnen invlechten. :+

ja vind ik ook.. :( maar jah

wat is er mis met de manier van invlechten? je kan het trouwens amper zien .. en ik vind veel kleine vlechtjes ook nooit misstaan

geef die arme jongen een kans! ik gun het hem net zo zeer als edward :(:)[/quote]

Hier sluit ik mij ook bij aan, Toot heeft nu een nieuwe ruiter die ook zijn stinkende best gaat doen, volgens mij heeft Toot het echt niet slecht, dan moet je maar eens SPCA op Animal Planet kijken...

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:13

Ik vind het er keurig netjes uitzien! NL zit misschien nog in de waan van Edward + Totilas omdat iedereen dat het liefst graag ziet.
Maar ik vind dit verre van verkeerd uitzien en denk dat die twee het nog ver schoppen!

Ik gun het de ruiter hartstikke, wat lijkt het mij een verschrikkelijk mooi gevoel om op toot te zitten.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:14

Ik heb het filmpje van topdressage.tv gezien, ik vind het er netjes uit zien maar ik denk dat er nu nog weinig over gezegd kan worden. Als ze wat meer tijd hebben gehad om een combinatie te worden, zie ik hier graag meer van.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:14

SuzannePerla schreef:
Ik vind dat er wel 2 uitersten in dit topic zijn hoor..
De ene helft vindt dat Matthias totaal geen combinatie is en niet eens recht kan zitten, de andere helft vindt dat Matthias nu al (na amper 6 keer rijden ofzo) Totilas beter rijdt, beter zit en meer rust geeft dan Edward :+
Kunnen we enigszins realistisch blijven?
Matthias en Totilas zien er goed uit samen wat te verwachten is na die 6 keer rijden. Om nou te zeggen dat het beter is dan Edward vind ik wel heel ver gaan, maar dat kan ook niemand verwachten op dit moment.
Het belooft denk ik heel veel voor de toekomst.
Ik vind het nog steeds verschrikkelijk jammer van Edward en Totilas, maar het is nu eenmaal niet anders.
Duitsland kan Totilas dan misschien wel kopen, als Toot wint dan heeft voor mijn gevoel Nederland nog steeds gewonnen, want het blijft en is
'ons' paard :)
Voor Matthias is dit een fantatische kans, ik gun het hem helemaal en ik hoop dat hij net zo'n goede resultaten met Toot kan halen als Edward.

prima gezegd

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:16

Ik heb vooral respect voor Rath dat hij ondanks alle negatieve kritiek -nog voor hij op het paard had gezeten- doorzet, dit kan zijn carriere maken of breken en je moet toch onder die druk willen én kunnen presteren. Na het filmpje krijg ik nog altijd een kriebel in m'n buik van Totilas en ik hoop voor hem maar vooral voor het paard dat hij er fijn en eerlijk mee kan rijden en dan zien we wel waar het schip (paard) strandt.

Sja, die knotjes.. Smaken verschillen maar who cares?!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:16

Wat zal Edward het zwaar hebben om te zien dat iemand anders zijn Totilas rijdt... Ik heb het zo te doen met die man!
Toch hoop ik van harte dat Rath ook dik gaat scoren met dit paard. Al was het alleen maar voor Totilas, die verdient het gewoon om de legende te blijven die hij voor NL is!
Ik vind het dapper dat Rath de uitdaging aangaat (hij zal altijd met Edward en zijn scores vergeleken worden).

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:18

dat wij zulke negatiefe reacties hebben komt zeer waarschijnlijk doordat wij het sneu vinden voor edward gal en het hem meer gunnen. als het een andere was geweest, was de reacties net zo.. en ik moet zeggen hij lijkt best wel op edward, alleen dan met minder rimpels :+

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:24

Als ik eerlijk ben vind ik het gewoon niet meer DE Totilas... ;(
Vind en blijf het zonde vinden.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:25

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:26

Ik gun het Edward en Rath net zoveel.

Ik vond het ook een goeie keuze om Toot toen te verkopen omdat hij ongeveer op zijn hoogtepunt was en al zoveel gewonnen. Dat is het risico van topsport, voor hetzelfde geldt breekt hij een week later iets en dan is het paard niks meer waard...

Janneke_Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:30

vanessakusje schreef:
http://nos.nl/video/202029-totilas-heef ... uiter.html

Deze link werkt perfect voor een stukje interview! (voor t geval deze nog niet geplaatst was)

Ik gun de nieuwe combinatie ook en kans en wens ze veel succes!

_O- Totilette! Leuk filmpje! En ja hoor PS, Ich habe es vergessen... :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Persconferentie Paul Schockemöhle over Totilas: Samenvatting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:32

Ik word heel vrolijk van wat ik op het filmpje zie! Voor de zesde keer zo'n paard rijden en dan dit laten zien! Ik vind Matthias bijzonder netjes in zijn rijden en Toot ziet er super uit.

Ja, ik ben benieuwd naar hun eerste wedstrijd samen :D

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:33

Idd, ik ook!

Ik kijk er met veel plezier naar.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:43

Janneke_Tri schreef:
_O- Totilette! Leuk filmpje! En ja hoor PS, Ich habe es vergessen... :+

Zo'n bedrag zou ik denk ik ook snel weer willen vergeten :+

Maar goed, ik vind het eigenlijk ook best onbeschoft er naar te vragen...Toen ik mijn kleine topper in de notendop kocht dit jaar kon ik ook echt wel kotsen wanneer mensen gewoon doodleuk vroegen wat me dat "grapje" gekost had. Dat doe je niet... :n

En dan gaat het er ook niet om of dat een simpel beest als de mijne is of een Totilas... ;)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:46

Totilette moest ik ook wel erg om lachen!

Hoop dat hij daar nu wat meer mee gaat doen en het echt het eerste paard wordt.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:47

GewoonNoor schreef:
Citaat: Ik ga proberen te starten waar Edward eindigde. "

Zo, dus hij wil beginnen met Wereldkampioen? :)
Verder inderdaad wat een spektakel hebben ze ervan gemaakt,
ik ben heel erg benieuwd! :)

dacht er net zo over,
wat een gedacht van zichzelf

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 21:49

Liene schreef:
En met die 'ik ga proberen te starten waar Edward eindigde', doelt Rath volgens mij eerder op het niveau. Niet als in, ik wil beginnen als Wereldkampioen maar hij wilt gewoon verder gaan op het hoge niveau waar Totilas door Edward is ;)

Unlimited1, zie mijn post hier boven. Iets geschreven begrijp je soms snel verkeerd ;)

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:51

Naar mijn mening vind ik dit een fijnere Totilas om naar te kijken, 'natuurlijke' gangen en niet meer zo'n overdreven gezwier met die voorbenen & een achterhand die ergens verdwaald is geraakt.