Morgenavond persconferentie Paul Schockemohle over Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:36

Jah wat wil je ook dat hij hem al zo rijdt,. edward heeft alle knopjes er al voor hem opgezet,. en mathias kan heus wel rijden maar toch het blijft apart gezicht zo een andere op totilas,. En vondt het iets emotieloos rijden en dan vooral zijn gezicht erbij,. hij mag indd wel wat vrolijker kijken met zo'n dier onder je kont :o

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:40

Bonita_Bon schreef:
Nu ik het filmpje met Rath zie, begrijp ik de veelvoudige tienen voor de houding en zit van Edward Gal nog beter. Dat vond ik eigenlijk het enige 'storende' erin, hij beweegt erg en hetzelfde geld voor de onderbenen. Lastig in te schatten nog OF en wat voor combinatie het gaat worden maar het ziet er zeker niet slecht uit. Wat zal dit rot zijn voor Edward, ik las het net al bij een ander; alsof je je kersverse ex zijn nieuwe (best wel leuke) vriendin ziet voorstellen op een feestje.. Dat steekt...

Mee eens.

Het is toch even slikken dat filmpje... en ik zie toch liever edward, vind dat gewoon een top vent die super kan sturen, heb veel bewondering voor dat hij zich weer zo terug naar de top heeft gewerkt na lingh etc, nou zal die ongeveer hetzelfde weer moeten doorlopen, maar hoop dat ie in een van zijn andere paarden weer een fijne topper heeft/krijgt waar hij mee in de top rond kan rijden, het is hem gegund iig.

het blijft eeuwig zonde dat de combinatie uit elkaar is gehaald.... maar het is niet anders we zullen het hiermee moeten doen en kunnen er toch niks aan veranderen, wens ze veel plezier met toot.....
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 30-11-10 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:40

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:41

Mooie belofte voor de toekomst, en heerlijk dat hij rechtop zit, en niet met die douwzit en sporen in het paard van zijn vorige ruiter. Heel veel succes gewenst Mathias en totilas!!!

Shoran123

Re: Morgenavond persconferentie Paul Schockemohle over Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:44

Ik reageer er ook nog eventjes op;

Het llijkt me zo zuur voor Edward! :o
Ik hoop voor edward dat toot het niet verder gaat schoppen dan met hem.
Maargoed; denk eventjes na; met Lingh, ging het in het begin ook goed, daarna niks meer van gehoord. Toot is anders, maar we zullen zien.

Ik ben blij dat ik het nu even op rust kan zetten, zat er best een tijdje mee.
Verder heb ik er nog steeds een naar gevoel bij als ik er over na denk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:52

Blijft iedereen dan bezig over hoe ontzettend sneu het is voor 'Edward' (die ik Meneer Gal noem, zolang ik hem niet persoonlijk ken)? Kom op, het paard is onder de kont van de best betaalde bijrijder van ons land weggeplukt. Had hij hem willen houden, had 'ie 'm zelf maar moeten kopen. Maar dat kon hij niet gok ik zo. Jammer maar helaas, dan gaat het over. Volgens mij zijn de eigenaren altijd duidelijk geweest zoals ik het lees, dat Totilas bij een goed bod zou worden verkocht. En zo geschiedde. Als kijker kun je over een tijdje, wanneer de nieuwe ruiter en het paard elkaar wat beter kennen, gewoon blijven genieten van het paard. Maar blijven zeuren dat het zo 'sielugh' is voor 'Eddie' dat zijn bijrijdpaard verkocht is, tja, dat gebeurt nou eenmaal op elk niveau.

Ik wens de nieuwe ruiter veel succes toe in de toekomst en ik hoop dat we de combinatie nog vaak terug zullen zien in de showring.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:55

Ik vind het niet eens zo slecht uitzien dit filmpje. Zowiezo vind ik het geen slechte ruiter en kan hij er veel van leren. gelukkig heeft hij ook topbegeleiding. Een mooie kans voor Rath. Jammer voor edward maar life goes on... Daar komt wel weer een nieuwe topper.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:02

ik heb gezien dat hij totilas bereed..
totilas beweegt onder hem helaas niet zo goed als edward gal.
maarja dat is ook wel weer beter voor totilas..
toch klopt het plaatje niet

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:05

hoe dan ook denk ik dat we de komende jaren niet of nauwelijks kunnen winnen van Duitsland..

Janine1990

HorseTimeXL schreef:

Waar zitten jouw ogen he????

nikilover

Het was best even slikken hoor dat filmpje..
maar, het ziet er niet verkeerd uit :)
Ik hoop, vooral voor totilas, dat deze combinatie sterker wordt en ver gaat komen...
Heb een beetje het idee dat veel mensen hier denken van: Als toot het onder rath nou niet zo goed doet, zetten ze edward er misschien wel weer op!
Maar dat is gewoon niet zo...
Dus we kunnen beter hopen dat dit wat wordt en toot niet om de haverklap verkocht en verhuisd gaat worden toch?
Ik wens ze iig veel succes!

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:07

ik vind het zuur voor edward, Maar ook mathias moet een kans krijgen, ookal vindt ik hem wel een dik proppie op totilas vergeleken met edward,

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:08

HorseTimeXL schreef:
hoe dan ook denk ik dat we de komende jaren niet of nauwelijks kunnen winnen van Duitsland..

Voorlopig denk ik wel, in het begin is het altijd wennen, en dan haalt ie zeer waarschijnlijk nooit zulke hoge scores. Totilas wordt heet in de ring, en je weet het.

De enige die ze ooit hebben verslagen, Is ADELINDE. En die is er ook nog steeds, maar ja, over een jaartje wordt het moeilijk :}
Maar jevergeet ook Voice van Edward, die is nu 8, haalt de zelfde scores als Totilas toen hij 8 was. :)
Over 2 jaar is Voice 10. net zo oud als Toot nu is... ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:09

Het filmpje van de persconferentie zal wel op topdressage.tv komen te staan. Nog even geduld.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:10

HorseTimeXL schreef:

O ja? Nou dat kon ik er niet vanaf zien hoor. Het is ook maar wat je wilt zien natuurlijk. ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:11

Baron31 schreef:
ik vind het zuur voor edward, Maar ook mathias moet een kans krijgen, ookal vindt ik hem wel een dik proppie op totilas vergeleken met edward,

Huh? *ziet geen grammetje vet aan die arme jongen*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:15

Whahaha, Bokt op z'n smalst bij sommige mensen. Moet er wel weer om lachen.

Heb het filmpje gezien. Ruiter en paard die elkaar net een paar keer hebben aangevoeld. Vind het wat onwennig maar zeker een mooie combi. Verwacht hier wel wat van te horen in de toekomst.

Totilas zal het geen bal schelen wie er op z'n rug zit, als hij z'n natje en droogje krijgt en verder goed wordt behandeld denk ik niet dat een paard daar onze 'menselijke' gedachtes bij heeft.

Jammer dat een nieuwe ruiter gelijk al wordt afgekraakt (houding, dik?????) uit een filmpje van een paar minuten. Ach, het zal er wel bij horen. Ik moet zeggen dat ik me soms diep schaam voor 'wij' Nederlanders.

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:19

Ffortuna schreef:
Blijft iedereen dan bezig over hoe ontzettend sneu het is voor 'Edward' (die ik Meneer Gal noem, zolang ik hem niet persoonlijk ken)? Kom op, het paard is onder de kont van de best betaalde bijrijder van ons land weggeplukt. Had hij hem willen houden, had 'ie 'm zelf maar moeten kopen. Maar dat kon hij niet gok ik zo. Jammer maar helaas, dan gaat het over. Volgens mij zijn de eigenaren altijd duidelijk geweest zoals ik het lees, dat Totilas bij een goed bod zou worden verkocht. En zo geschiedde. Als kijker kun je over een tijdje, wanneer de nieuwe ruiter en het paard elkaar wat beter kennen, gewoon blijven genieten van het paard. Maar blijven zeuren dat het zo 'sielugh' is voor 'Eddie' dat zijn bijrijdpaard verkocht is, tja, dat gebeurt nou eenmaal op elk niveau.

Ik wens de nieuwe ruiter veel succes toe in de toekomst en ik hoop dat we de combinatie nog vaak terug zullen zien in de showring.

Hier ben ik het helemaal mee eens!! _/-\o_ Elke keer als er een topic komt over Totilas gaat iedereen weer zeggen: Ow wat zielig voor Edward. Er zijn ergere dingen in het leven, Totilas is niet dood ofzo. ( al denk je dat wel als je sommige reacties leest :+ ) Tuurlijk is het jammer voor ons land, maar we zien hem in elk geval nog terug in de ring.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:20

Die jongen dik en een propje? Ik denk dat sommige mensen van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten zeggen..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:22

Miszy schreef:
Jah wat wil je ook dat hij hem al zo rijdt,. edward heeft alle knopjes er al voor hem opgezet,. en mathias kan heus wel rijden maar toch het blijft apart gezicht zo een andere op totilas,. En vondt het iets emotieloos rijden en dan vooral zijn gezicht erbij,. hij mag indd wel wat vrolijker kijken met zo'n dier onder je kont :o

Oh wat aardig weer, je hebt echt wel wat nodig om met zo'n paard te kunnen rijden hoor, dat doe je niet zomaar.
En misschien is hij geconcentreerd??? Net zoals iedereen die aan het rijden is en dan ook nog eens voor de 5e keer en met een wagonlading aan camera's en journalisten voor je die allemaal commentaar willen gaan geven...

Geef die jongen aub het respect dat hij verdiend, hij wordt hier notabene 'dik propje' genoemd, er nog nooit bij stilgestaan dat Edward gewoon lang en dun is? Kom op mensen, hou nu eens op met die afgunst en gun het hem gewoon!
Het is jammer voor Edward maar als je voor een ander rijd weet je dat het paard verkocht kan worden, hij kan beter gelukkig zijn dat hij hem heeft mogen rijden.

simo0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:28

Meneer Rath komt net om de hoek kijken als we hem gaan vergelijken met Edward Gal. Deze man kent Totilas persoonlijk nog maar net, Edward heeft een hele band op kunnen bouwen met dit paard.
Het is een kwestie van aan mekaar wennen en een band met mekaar opbouwen.
Stel je voor dat je door de eigenaar van Totilas word benadert en hij zegt; Jou wil ik op mijn paard hebben! Ga je dan nee zeggen? Hell no!
Iedereen zou wel zo'n machtig paard onder zijn billen willen hebben
Alleen is het soms even zuur maar hee:
Het leven is niet altijd zo gemakkelijk, het is vallen en opstaan, leven en weer doorgaan

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:44

simo0ne schreef:
Stel je voor dat je door de eigenaar van Totilas word benadert en hij zegt; Jou wil ik op mijn paard hebben! Ga je dan nee zeggen? Hell no!

Er zijn er die nee hebben gezegd.
Tja voor de rest, ben geen fan van M. Rath, vind het jammer dat we Totilas (en Edward) voor NL moeten missen, maar goed, tis helaas niet anders. Tis nu afwachten hoe de prestaties zullen zijn.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:47

aslo schreef:
simo0ne schreef:

Er zijn er die nee hebben gezegd.
Tja voor de rest, ben geen fan van M. Rath, vind het jammer dat we Totilas (en Edward) voor NL moeten missen, maar goed, tis helaas niet anders. Tis nu afwachten hoe de prestaties zullen zijn.

Ja, en waarom? Wegens het ontbreken aan financiele middellen of het juist te veel hebben hieraan (en aan paarden).

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:49

neehoor, volgens mij waren er ook een paar die er uit 'respect' niet opgingen...
Jij kan denk ik niet weten wat deze mensen gedacht hebben toen het gevraagd werd

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:50

Ook hebben mensen nee gezegd omdat ze Toot en edward niet uit elkaar willen halen :)
Adil, beetje nationalistisch? Ik volg het al een tijdje, en ELK iets tegen of iets negatiefs over duitsland, ga je weer op in, dit is een discussie topic, en er mogen meningen gezegd worden. Dankje.