Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:08

Kom op zeg! Vroeger werden paarden bij geweld al ingezet bij de indianen en cowboys. En bij de 1e wereldoorlog werden ook nog paarden gebruikt....Dus niet zo zielig doen!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:10

lovejw schreef:
Een tik met je hand? Dat kietelt niet eens door zo'n dikke beschermdeken!

vind jij het gebruik van een knuppel dan wel rechtvaardig ???

beest heeft ook een hals ;)
geef eerlijk toe dat ik die van mij ook wel eens een tik verkoop maar alleen als het ook nodig is (ik wil niet weer in de sloot liggen omdat ie de dames belangrijker vind dan de gene op zijn rug :+ ) en ik pak dan het deel wat voor handen is
vaak is het ook alleen maar om de aandacht weg te trekken van het geen waar mee ze bezig zijn

verder vind ik ook het rammen van de kleintjes op hun ponny ook niet goed te praten (mijn toekomstige kinderen moet ik daar ook niet op betrappen)

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:34

Paard sjeesde met z'n reet richting een menigte. Klap op de nek resulteerd in nog harder naar achter racen. Denk dat agent moest kiezen uit 2 kwaden. Paard een mep verkopen met datgeen wat hij in zijn handen had of paard de menigte in laten sjezen met alle gevolgen die paard en mensen dan zouden moeten ondergaan....

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:38

Ophelia schreef:
Paard sjeesde met z'n reet richting een menigte. Klap op de nek resulteerd in nog harder naar achter racen. Denk dat agent moest kiezen uit 2 kwaden. Paard een mep verkopen met datgeen wat hij in zijn handen had of paard de menigte in laten sjezen met alle gevolgen die paard en mensen dan zouden moeten ondergaan....

als ik het goed gezien heb pakte hij apart de knuppel en was het dier wel wat in paniek maar rende er niet meer vandoor
;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:42

rommulus schreef:
Ophelia schreef:

als ik het goed gezien heb pakte hij apart de knuppel en was het dier wel wat in paniek maar rende er niet meer vandoor
;)

Maar hij was ook alles behalve kalm en dreigde weer in paniek te raken, en de agent had geen uitwijkmogelijkheden meer. hij stond al bijna met zijn reet in de menigte.

rommulus

Re: Britse politie ontkent mishandeling politiepaard *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:46

is de me waar ie met zijn reet in staat ;)
en nee ik ontken ook niet dat ie niet kalm was

ook agent had adrenaline hoog staan dus ik kan wel in zien waarom ie het gedaan heeft maar goedkeuren doe ik het niet

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:28

rommulus schreef:
ook agent had adrenaline hoog staan dus ik kan wel in zien waarom ie het gedaan heeft maar goedkeuren doe ik het niet

Welke reactie van hem had je dan wel goedgekeurd? Hoe zou jij het dan opgelost hebben?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:50

Trouwens.
Iedereen keurt het hier goed
Want een dier is niet van suiker,maar als een paard een keer een flinke tik krijgt of iemand sporen / hulpteugels etc
Dan zeiken we met zijn alle erop los.

Dat is wel fout en dit niet ? ;)

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:01

Elin_ schreef:
Trouwens.
Want een dier is niet van suiker,maar als een paard een keer een flinke tik krijgt of iemand sporen / hulpteugels etc

Ik vind het echt héél wat anders hoor.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:04

Ik niet.
Als je is weet hoe hard zoiets aankomt
dan is 1 x met je spoor iets kantelen opeens wel mishandeling ?

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:05

Sjuimpje schreef:
gekvanfleur schreef:
Ik zie wel degelijk gevaar.. niet voor die groep imbicielen, maar voor die agenten in de linie....
Het paard wil weg en schiet naar achter, daar staan echter een hoop agenten klaar waar het paard aardig bij in de buurt komt.
Om het paard weer even bij de les te brengen, krijgt hij een paar tikken, die zover ik zie ook nog duidelijk overdacht gegeven worden.

Soms heb je even geen keus, en als het paard echt weggeschiten was waren er agenten overlopen.

Elin: Hij gaat niet tekeer. Hij zit in een rotsituatie en moet dat voor alle partijen veilig oplossen.

Exact wat ik ook zie,
het paard sloot zich op dat moment helemaal af van zijn berijder wat een gevaar opleverde voor de agenten, ik zie geen enkele andere manier om op dat moment tot het paard door te dringen dan de manier waarop deze agent heeft gehandeld.

Amen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:06

piecon schreef:
Elin_ schreef:
Trouwens.

Geloof me, een zweep doet véél meer pijn als zo'n klein knuppeltje

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:11

Elin_ schreef:
Ik niet.

Je overdrijft wel. Neem van me aan dat ik weet hoe een wapenstok voelt en jij niet. Idd is een zweep veel erger.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:14

Ik vind dat wat er op het filmpje gebeurt dus echt totaal geen probleem. Die agent zag er niet uit alsof hij zijn zelfbeheersing verloor. En als ME-agent KUN je niet stapje voor stapje overal langs. Dan moet NU gehandeld worden. NU moet dat paard naar voren. Die paarden hebben ook een 'baan', ze hebben hiervoor geleerd.
ME kan het zich niet veroorloven om stapje voor stapje overal langs te gaan. Agent gaf een paar overwogen tikken. Niks mis mee.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:39

piecon schreef:
Elin_ schreef:
Trouwens.

Ben het helemaal met je eens piecon.

Ik vind het ook nogal een verschil of je een paard rijdt omdat dat je hobby is, of dat je probeert de orde te handhaven met een stelletje debielen om je heen. Heb je enig idee wat het maatschappelijk belang van een dienstpaard is?

En ook ik krijg liever een tik met een wapenstok dan met een zweep. :+

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:17

lovejw schreef:
@ Vendoux:
Volgens mij is je paard in elkaar slaan met een riek wat anders dan een lel met een knuppel omdat er anders gevaarlijke situaties ontstaan. En dan nog, en lel van een mens komt zachter aan dan een trap van een soortgenoot. Echt waar, het vermenselijken van een paard is het ergste kwaad wat er is. In de hand gewerkt door organisaties als een Partij voor de Dieren met slechts goudviseigenaren erin, wonende 3 hoog achter :D . Een paard hoort te luisteren, deze is getraind om rustig te blijven in situaties met vuur! Als een paard niet aan het been is, krijgt hij ook een por extra en daarna beloning bij de juiste reactie. Ik zie niet in waarom dat hier anders zou zijn.

Klopt helemaal wat je schrijft! Maar het feit dat het paard toch een vluchtreactie vertoond om het vuurwerk (waar hij getraind voor zou moeten zijn toch?) geeft aan dat het niet goed geconditioneerd is.... Dat er in dit geval geen andere oplossing was zegt toch genoeg over de verhouding paard/ruiter.. en daar is niet het paard verantwoordelijk voor maar zijn trainer! En een extra por is echt niet te vergelijken met een knuppel! Wel eens geraakt door zo'n knuppel?.. ;)
Maar goed ieder zn ding.. ben absoluut niet voor het vermenselijken van paarden! Maar dit ziet er niet erg prof uit..

burggraafxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:25

Waar gaat dit over.... :Z
Dat paard zal heus niet van suiker zijn hoor... :Y)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:38

piecon schreef:
Elin_ schreef:
Ik niet.

Je overdrijft wel. Neem van me aan dat ik weet hoe een wapenstok voelt en jij niet. Idd is een zweep veel erger.

Als je een keer tussen een rel of wat dan ook staat dan mag je pas zeggen of ze zeer doen of niet :P
En geloof me dat doet echt wel zeer hoor , zo rake klap v. zo knuppel (honkbal knuppel doet ook zeer :+)
Naja dan weet ik nu alvast dat als ik een keer een toppic zie waar mensen gaan zeiken over iets kleins dat ik dan maar een link naar dit toppic moet plaatsen aangezien paarden niet van suiker zijn ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:44

helaas is ook met een goede opleiding van een paard geen robot te maken..
Soms schrikt zelfs het beste paard weleens, en in deze situatie waarbij het vuurwerk bijna zijn benen raakt is het wel logisch.

Sommige hier zou ik toch willen aanraden eens naar een opendag te gaan van de bereden en eens te kijjken en vragen wat het allemaal inhoudt en wat zij nu eigenlijk doen.

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:57

[/quote]Als je een keer tussen een rel of wat dan ook staat dan mag je pas zeggen of ze zeer doen of niet :P
En geloof me dat doet echt wel zeer hoor , zo rake klap v. zo knuppel (honkbal knuppel doet ook zeer :+)
Naja dan weet ik nu alvast dat als ik een keer een toppic zie waar mensen gaan zeiken over iets kleins dat ik dan maar een link naar dit toppic moet plaatsen aangezien paarden niet van suiker zijn ;)[/quote]

Mee eens.. ik hoop het nooit meer mee te maken :D ! Doe mij maar een zweep.. dat doet geen anderhalve week zeer!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:04

Zweep is even een k*t gevoel (speel nooit paardje als je jong bent :+ )
(Op onze manege deden we dat vroeger als we les hadden gehad en als iemand dan zo enhousiast met die longeerzweep staat te zwiepen raakt dat wel hard :+)

Maar zo gummiknuppel of honkbal knuppel doet echt wel meer zeer ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:05

Vendoux schreef:

Als je een keer tussen een rel of wat dan ook staat dan mag je pas zeggen of ze zeer doen of niet :P
Naja dan weet ik nu alvast dat als ik een keer een toppic zie waar mensen gaan zeiken over iets kleins dat ik dan maar een link naar dit toppic moet plaatsen aangezien paarden niet van suiker zijn ;)[/quote]

Mee eens.. ik hoop het nooit meer mee te maken :D ! Doe mij maar een zweep.. dat doet geen anderhalve week zeer![/quote]

niet? dan wil ik jou wel eens een mep met een zweep verkopen :D

ik heb het filpje nogmaals bestudeert en vindt het best vermoeiend. Hij wordt niet in elkaar gemept en er is niets met het dier aan de hand, maar het is zo zielig. Ik snap nooit waarom al die mensen die op de politie zeuren zelf geen agent worden, dan zul je merken hoe lastig het is om snel een goede beslissing te nemen.

En een klap bij een rel is wat anders. Ik heb ook een keer een mep gehad (niet bij een rel) en je voelt hem. Maar ik ben mens en als iemand mij een stomp geeft voel ik dat ook aardig, als ik mijn tank van 1.80 een mep geeft denkt ie dat de steekvliegentijd weer is aangebroken. bovendien slaat hij op een plek die voor een paard niet heel pijnlijk is. Als ik een keer een schop uitdeel doe ik het ook daar, de boodschap is dan duidelijk maar er is niet veel pijn...
(en ja, ik ben een dierenbeul, ik weet het)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:17

Niet voelen ? Wat een onzin zeg:n
Een paard voelt zelfs een vlieg zitten.
Zo'n onzin heb ik nog nooit gehoord :')

En politie is ook zeker niet heilig hoor.
Zelf bekeuringen geven ,maar zelf ook veulste hard rijden , draaien waar het niet mag (ja ik heb het zelf gezien :) )

ETc

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:01

Ja ik stel de paarden ook altijd liefelijk voor of ze heel misschien als het even uitkomt er over na willen denken om mij heel misschien in een paniek situatie niet omver willen lopen.
Alsjeblieft zeg :')

En voor alle mensen die denken dat een gummyknuppel harder aankomt dan een zweepje nodig ik uit voor een kennismaking.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:15

Elin_ schreef:

Vergelijk paarden alsjeblieft niet met mensen.

Als ik een rake trap tegen mijn buik krijg van een paard, kunnen ze mij naar spoed brengen met een gescheurde lever en interne bloedingen.
Bij paarden heet dat een standje krijgen.
Als een paard tegen mij op steigert, zal ik hoogstwaarschijnlijk omvergeworpen/vertrappeld worden met alle gevolgen vandien.
Bij paarden heet dat spelen.
Als een paard mijn vel beetneemt met zijn tanden en trekt, heb ik hoogstwaarschijnlijk een flinke wonde.
Bij paarden heet dit kroelen.