Edward Gal sluit een nationaliteitswissel niet uit *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:26

ik heb de oplossing...als Schokemohle nu eens van nationaleit wisselt en daarmee Nederlander wordt. Dan zijn daarmee in 1 klap alle probleempjes opgelost. :D (misschien kan hij van grunsvens Simon dan ook voor de nederlandse sport behouden)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:28

jaggie schreef:
ik heb de oplossing...als Schokemohle nu eens van nationaleit wisselt en daarmee Nederlander wordt. Dan zijn daarmee in 1 klap alle probleempjes opgelost. :D (misschien kan hij van grunsvens Simon dan ook voor de nederlandse sport behouden)

:')

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:33

Zeer begrijpelijk, maar wel een moeilijk besluit door de beoordeling van zijn landgenoten.(zal zeker niet iedereen het mee eens zijn.) maar ik zou ook voor het paard kiezen. in welke situatie dan ook.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:34

haha nou dan breekt de derde wereldoorlog uit!!

Nee, Ik geef Edward groot gelijk, hij hoort bij Totilas. HIj is een topcombi met dat paard, en het word er niet minder mooi op als dat onder een duits vlaggetje wordt gereden. Het blijft geweldig. Wel grappig dat Hans Peter en Edward dat echte concurrenten worden!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:34

Franke Sloothaak,Jos Lansink, er zijn er zoveel die voor de kansen dus andere nationaliteit gaan, het springteam van de Oekraine bvb, ik hoop alleen dat als het gebeurt dat Edward het doet uit passie voor het paard en niet voor de gouden glans die ze allemaal van Totilas verwachten.
Ik gun het hem van harte en Totilas ook.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:35

En wat nou als totilas de week erna zijn been breekt en niet meer geschikt is voor de sport?
Dan zal hij er wel flink van balen..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:36

bigone schreef:
Franke Sloothaak,Jos Lansink, er zijn er zoveel die voor de kansen dus andere nationaliteit gaan, het springteam van de Oekraine bvb, ik hoop alleen dat als het gebeurt dat Edward het doet uit passie voor het paard en niet voor de gouden glans die ze allemaal van Totilas verwachten.
Ik gun het hem van harte en Totilas ook.

Nogmaals, Franke en Jos zijn niet omwille van een enkele bok die morgen dood in zijn stal kan liggen van nationaliteit gewisseld....

Elin_

Re: Edward Gal sluit een mogelijke nationaliteitswissel niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:37

Ik hoop het ontzettend voor Edward ;)
Niet leuk voor Nl ,maar we mogen niet aan ons zelf denken als Edward zo graag bij Tootje wil blijven ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:39

Adil, zijn ze ook niet maar als Edward voor Paul, dus Duitsland gaat rijden dan staan er ook wel meer klaar dan die enkele bok.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:42

Al gaat 'ie naar Duitsland omdat 'ie van worst houdt! Mijn zegen heeft 'ie. Ik denk dat als ik zo'n kans kreeg, dat ik hetzelfde had gedaan. En mocht Totilas op een ochtend dood in z'n box liggen, dan zijn er echt nog wel een paar andere aardige paarden in Duitsland waar Edward een stukje op kan rijden.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:44

Ik vind de gedachtes dat het paard morgen dood in zijn stal kan liggen zo nergens over gaan. Ik bedoel waarom ga je naar je werk als je morgen dood kan zijn en aan het einde van de maand toch niets meer aan je salaris hebt?

Het leven is nou eenmaal een grote onzekerheid, als je alles van te voren al weet kan je nergens meer plezier aan beleven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:45

Wat denk je dan van de opmerkingen dat de Duitsers onsportief zijn omdat ze "de overwinning kopen" ?

Alsof dat door de hele sportwereld heen niet gebeurt :P

Zonder geld kom je nergens hoor :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:45

Wat een emotionele onzin. Kom Ed, wees een vent. Veeg je tranen weg, kijk vooruit en laat zien dat jij Totilas niet nodig hebt om de beste van de wereld te zijn.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:48

Weet je hoe lang het rijden is vanuit Harskamp naar Muhlen??
Elke dag op en neer om ff te trainen. Ik geloof nl ook niet dat PS hem met z'n trailertje terugbrengt naar Harskamp...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:49

bigone schreef:
Adil, zijn ze ook niet maar als Edward voor Paul, dus Duitsland gaat rijden dan staan er ook wel meer klaar dan die enkele bok.

Paul is meer in de springpaarden thuis....Het grootste deel van zijn huidige bestand aan dessuurpaarden zijn te oud of te jong voor het hoge werk, worden bovendien allemaal al door erg goede ruiters gereden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:51

easygoing schreef:
Ik vind de gedachtes dat het paard morgen dood in zijn stal kan liggen zo nergens over gaan. Ik bedoel waarom ga je naar je werk als je morgen dood kan zijn en aan het einde van de maand toch niets meer aan je salaris hebt?

Het leven is nou eenmaal een grote onzekerheid, als je alles van te voren al weet kan je nergens meer plezier aan beleven.

Zeker, maar mensen als Franke en Jos wisselden van nationaliteit uit belang van hun eigen carriere. Zoals dit stuk nu geschreven is lijkt het zo of Edward dit voor een enkel paard zou willen doen, en das toch best een groot risico...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:52

pmarena schreef:
Wat denk je dan van de opmerkingen dat de Duitsers onsportief zijn omdat ze "de overwinning kopen" ?

Nou ik blijf bij mijn standpunt dat het ze wel erg makkelijk uitkomt op het moment en ik denk ook zeker dat als ze zelf goed in hun bestand van paarden en ruiters gaan kijken dat ze Toot helemaal niet nodig hebben.
Zal wellicht ook komen door het moment dat de koop gedaan is. Zo vlak na de WEG waar ze op alle dressuur-fronten verloren van Nederland wat al jaren niet gebeurd is. Daar gaan mensen natuurlijk wel het hunne van denken en dat kan je ze ook niet kwalijk nemen.

Ik had liever gezien dat Totilas en land die lang zo sterk niet is in de kijkers had gekregen en dan bedoel ik niet dat ik bang ben voor de duitse concurrentie maar puur omdat ze het niet nodig hebben.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:53

Petulan schreef:
Wat een emotionele onzin. Kom Ed, wees een vent. Veeg je tranen weg, kijk vooruit en laat zien dat jij Totilas niet nodig hebt om de beste van de wereld te zijn.

Waarom mag ie dat niet?
Omdat Nl hem zo graag wil hebben?
Alsjeblieft zeg het is ook een mens , denk ook niet dat jij zomaar denkt als je paard verkocht is (Dan gaan we het niet hebben over een bedrag van 15 miljoen ;) maar een normaal bedrag) ach naja als NL mij maar houd ?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:54

easygoing schreef:
pmarena schreef:

Nou ik blijf bij mijn standpunt dat het ze wel erg makkelijk uitkomt op het moment en ik denk ook zeker dat als ze zelf goed in hun bestand van paarden en ruiters gaan kijken dat ze Toot helemaal niet nodig hebben.
Zal wellicht ook komen door het moment dat de koop gedaan is. Zo vlak na de WEG waar ze op alle dressuur-fronten verloren van Nederland wat al jaren niet gebeurd is. Daar gaan mensen natuurlijk wel het hunne van denken en dat kan je ze ook niet kwalijk nemen.

Ik had liever gezien dat Totilas en land die lang zo sterk niet is in de kijkers had gekregen dan bedoel ik niet dat ik bang ben voor de duitse concurrentie maar puur omdat ze het niet nodig hebben.

ik denk dat je vergeet dat Paul dit paard waarschijnlijk op de eerste plaats voor eigen belang heeft gekocht en niet voor het nationale belang. ;)

Fien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:54

Nog een beetje bevangen door de emotie die Ed.
Komop zeg, je wordt toch geen duitser!! :Y)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:55

sjonge dat zou ik wel onweis jammer vinden.
aan de ene kant begrijp ik het, maar aan de andere kant...
hij vind vanzelf toch wel weer een goed paard? hij zal veel dingen moeten opgeven om voor duitsland te gaan rijden. (zal ie d'r ook moeten gaan wonen denk ik?)
en gaat HP dan mee???

anyway, ik zou het erg jammer vinden om gal onder de duitse vlag te zien rijden

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:55

Adil18 schreef:
easygoing schreef:

Zeker, maar mensen als Franke en Jos wisselden van nationaliteit uit belang van hun eigen carriere. Zoals dit stuk nu geschreven is lijkt het zo of Edward dit voor een enkel paard zou willen doen, en das toch best een groot risico...

Ja is zeker zo en daarmee blijkt wel hoe sterk Edward aan Totilas hangt.
In mijn ogen blijkt dus niet dat Edward dit puur voor de centjes en zijn loopbaan doet en hij daarmee kiest voor zijn plezier en geluk. Daarmee op de koop toe nemende dat het misschien van korte duur kan zijn met zijn grote paardenliefde.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:57

Adil18 schreef:
easygoing schreef:

Ik had liever gezien dat Totilas en land die lang zo sterk niet is in de kijkers had gekregen dan bedoel ik niet dat ik bang ben voor de duitse concurrentie maar puur omdat ze het niet nodig hebben.

ik denk dat je vergeet dat Paul dit paard waarschijnlijk op de eerste plaats voor eigen belang heeft gekocht en niet voor het nationale belang. ;)

Dat is precies wat ik betwijfel.
Heb in eerder al geschreven dat het naar mijn idee een one man show is en dat PS het op eigen houtje zo bedacht heeft zonder steun van de duitse bond of wat ook.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:01

Waarom zegt iedereen eigen paard en eigen ruiter?
Er zit helemaal niks van ons bij :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:02

easygoing schreef:
Adil18 schreef:

Dat is precies wat ik betwijfel.
Heb in eerder al geschreven dat het naar mijn idee een one man show is en dat PS het op eigen houtje zo bedacht heeft zonder steun van de duitse bond of wat ook.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt...maar Paul is gewoon een verdomd goede zakenman is die weet wat of wie een investering waard is en wat niet....

Dat Toot veel kan betekenen voor het nationale team....Ik denk dat dit voor PS bijzaak is....Hij moet geld aan dit paard verdienen...en dat gaat na een paar jaar dekdienst ook wel lukken denk ik :)