Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Henkjan schreef:Jezus wat een gezeur... die markten zijn in eerste instantie nodig om '' de troep '' af te voeren, dieren die overcompleet zijn en op internet niet verkocht krijgt worden verkocht op de markt.
Ik zie veel mensen schrijven, die handelaren doen het voor het geld ed., wat is hier mis mee, dat is toch je goed recht om te doen? Er zijn misschien een paar rotte appels tussen die handelaren die het verpesten, de rest gaat wel normaal met hun dieren om. Het is alleen niet volgens de bokt-ideologie door de paarden met roze halstertjes en roze touwtjes vast te houden, te knuffelen en er een goed baasje voor zoeken, so what?
en mensen, ga eerst is kijken, en dan niet meteen negatief, die beesten trappen elkaar echt niet allemaal kapot hoor, tuurlijk trapt er wel is een, maar dat gebeurt in de wei ook...
Henkjan schreef:Heb jij nooit last van een beetje stress? Denk dat paarden die elk weekend mee op cc gaan veeel meer stress hebben dan een die 1x naar de markt gaat. Verder worden er ook paarden voor de dood opgehaald, dieren die mensen niet zelf willen laten slachten brengen ze naar de markt om voor de dood weg te gaan, anders blijft zo'n dier onnodig leiden...

Henkjan schreef:Heb jij nooit last van een beetje stress? Denk dat paarden die elk weekend mee op cc gaan veeel meer stress hebben dan een die 1x naar de markt gaat. Verder worden er ook paarden voor de dood opgehaald, dieren die mensen niet zelf willen laten slachten brengen ze naar de markt om voor de dood weg te gaan, anders blijft zo'n dier onnodig leiden...
Henkjan schreef:Jezus wat een gezeur... die markten zijn in eerste instantie nodig om '' de troep '' af te voeren, dieren die overcompleet zijn en op internet niet verkocht krijgt worden verkocht op de markt.
Ik zie veel mensen schrijven, die handelaren doen het voor het geld ed., wat is hier mis mee, dat is toch je goed recht om te doen? Er zijn misschien een paar rotte appels tussen die handelaren die het verpesten, de rest gaat wel normaal met hun dieren om. Het is alleen niet volgens de bokt-ideologie door de paarden met roze halstertjes en roze touwtjes vast te houden, te knuffelen en er een goed baasje voor zoeken, so what?
en mensen, ga eerst is kijken, en dan niet meteen negatief, die beesten trappen elkaar echt niet allemaal kapot hoor, tuurlijk trapt er wel is een, maar dat gebeurt in de wei ook...
En owee als je commentaar had, nou......... Niet dat het mij wat kan schelen, want ik heb recht op een eigen mening en dit bericht bevestigt mijn mening helaas alleen maar.
nelis schreef:stef schreef:Onzin, met betere controle en meer macht bij de controlerende instanties, kan een paardenmarkt prima zonder misstanden
Vandaar dat het zo verbeterd is de afgelopen jaren![]()
I
Er waren ook heel veel leuke pony's en paarden die er harstikke goed uit zagen! En dit gebeurt niet alleen maar op markten hoor, dat ze zo behandeld worden.

Bedoel, tegenwoordig in het internet tijdperk ... Het is toch een heel onnodig gezeul met die dieren hé. Thuis de vrachtwagen op, dan allemaal op een rijtje naast elkaar op de markt. Ze zijn dan al van s'nacht bezig met die dieren.Citaat:En worden die paarden gekeurd door de DA? Ik lees hier dat er zo onderhandeld wordt over prijzen (het zijn veelal boeren en handelaars die daar gaan verkopen) is het dan niet zo van 'eens prijs afgesproken is, boter bij de vis', ook al blijkt het paard achteraf niet helemaal in orde? Ik zou dat niet durven om zo een paard te kopen.

Illusion schreef:Citaat:En worden die paarden gekeurd door de DA? Ik lees hier dat er zo onderhandeld wordt over prijzen (het zijn veelal boeren en handelaars die daar gaan verkopen) is het dan niet zo van 'eens prijs afgesproken is, boter bij de vis', ook al blijkt het paard achteraf niet helemaal in orde? Ik zou dat niet durven om zo een paard te kopen.
nee die paarden krijgen niet stuk voor stuk een klinische keuring o.i.d.
er wordt inderdaad onderhandeld over de prijs, en als je 'n ziek paard koopt heb je vaak ''pech'' dat is 't risco als je 'n paard koopt bij de markt.
Citaat:Als je een paard op een paardenmarkt koopt dan maak je je schuldig aan dierenmishandeling. Er zijn genoeg andere manieren om aan een paard te komen. Zie het maar net als stierenvechten. Iedereen die daar naar toe gaat doet mee aan de verschrikkelijke dingen. Gewoon niemand meer naar toe gaan.
want d'r staan ook echt alleen maar mishandelde,uitgemergelde dieren daar!
Babybeertjes schreef:Het valt mij op dat mensen die hier posten de andere bokkers aanvallen:
"Het is alleen niet volgens de bokt-ideologie door de paarden met roze halstertjes en roze touwtjes vast te houden."
en "bokkers schreeuwen moord en brand vanachter hun computer maar komen zelden tot nooit op paardenmarkten"
Sorry maar waarom posten jullie berichten als het je niet aanstaat dat een iemand een andere mening heeft dan jij?
geerke schreef:lang leve de paardenmarkt!
En dan nog te bedenken dat er Bokkers zijn die dit als een 'leuk dagje uit' zien...
stef schreef:Babybeertjes schreef:Het valt mij op dat mensen die hier posten de andere bokkers aanvallen:
"Het is alleen niet volgens de bokt-ideologie door de paarden met roze halstertjes en roze touwtjes vast te houden."
en "bokkers schreeuwen moord en brand vanachter hun computer maar komen zelden tot nooit op paardenmarkten"
Sorry maar waarom posten jullie berichten als het je niet aanstaat dat een iemand een andere mening heeft dan jij?
mensen die van mening zijn dat markten verboden moeten worden zijn net zo erg met uitspraken als: Je bent een dierenbeul als je op de markt een paard koopt, dus tja... Spreekwoord van die pot en die ketel...
Illusion schreef:Citaat:Als je een paard op een paardenmarkt koopt dan maak je je schuldig aan dierenmishandeling. Er zijn genoeg andere manieren om aan een paard te komen. Zie het maar net als stierenvechten. Iedereen die daar naar toe gaat doet mee aan de verschrikkelijke dingen. Gewoon niemand meer naar toe gaan.
tuurlijkwant d'r staan ook echt alleen maar mishandelde,uitgemergelde dieren daar!
schei toch uit, als ik een paard op de paardenmarkt koop die gewoon gezond is, er goed bijstaat en met een geweldig karakter mag jij mij even vertellen wat daarvan de ''dierenmishandeling'' is
een paar dat je via marktplaats koopt of wat dan ook geeft ook geen garantie dat dat beest altijd een fijn leven heeft gehad.