Vertrek Totilas voor Edward te pijnlijk om over te praten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:42

zhivago11 schreef:
Tuurlijk is het erg als je zo'n paard moet missen, maar je moet niet vergeten dat nicole en edward van de verkoop mee profiteren.
Waarschijnlijk zo'n 10% wat neer komt op meer dan een miljoentje. Dus zo veel medelijden hoef je nu ook weer niet te hebben.

Net alsof je dan geen verdriet mag hebben? Ik vind dat toch altijd zo'n rare gedachte. Dat als je geld krijgt je maar niet moet simmen en geen verdriet mag hebben - want je hebt nu geld. Echt zo'n kul.

Ik vind het logisch dat Edward en zijn team nu echt een gevoel van verslagenheid hebben. Ik hoop dat hij nog een keer een topper als Totilas vindt, waarbij hij dat geweldige gevoel ook zal hebben.

horseyfries

Re: Vertrek Totilas voor Edward te pijnlijk om over te praten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:12

En de vraag is nog altijd of hij er wel uberhaupt een aandeel van krijgt, want dat een Bokker dat denkt maakt het nog geen waarheid (gelukkig is lang niet alles waar wat op Bokt staat.... ;) )

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:22

Wildgirl schreef:
kan dat gezeur nou een keer stoppen? :Z
man man man, het is maar een paard....gal heeft binnen het jaar weer een nieuwe crack.
daarnaast zal het mij niks verbazen als de nakomelingen volgend jaar vies tegen gaan vallen

Ik ben het met je eens dat er lang over gesproken wordt. Echter zal hij niet gauw ofwel nooit meer een paard als Totilas treffen gok ik.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:40

Ook ik vind het nog steeds erg sneu voor Edward. :j Wens hem dan ook veel sterkte toe!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:55

oh lieve edward, heel bokt huilt met je mee (ik in elk geval) en vind het nog steeds verschrikkelijk voor je.
hoe erg is het dat je zo'n sensatie moet loslaten.
liefdesverdriet, zo denk ik dat het voelt.
goed dat hij idd gewoon weg is en niet dat er nog allerlei lui op hem gaan rijden voor je ogen. toch hoop ik (niet voor duitsland) maar voor het paard dat er een ruiter komt die er wel bij past en dat het goed gaat. maar mogen we meneer visser dan wel hartgrondig haten?? ja toch??

Ilova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:32

Wildgirl schreef:
man man man, het is maar een paard....gal heeft binnen het jaar weer een nieuwe crack.
daarnaast zal het mij niks verbazen als de nakomelingen volgend jaar vies tegen gaan vallen

Aach komaan! Heb jij nog nooit het paard moeten laten gaan (omdat hij stierf of door verkoop of...) waar je zo'n klik mee had, wat je zonder twijfel het liefste en beste paard noemde die je kende? Waar je een speciale band mee had?
Kan heel gemeen pijn doen als je die moet laten gaan hé?
Dan moet het toch erg zijn voor Edward om Totilas te missen denk ik.
Paarden zijn allemaal maar paarden als je het gewoon commerciëel bekijkt. Maar ze kunnen toch zoveel meer voor iemand zijn?
En ja, ik weet dat ik nu penny klink.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:50

Even de link naar een ander topic, en een quote uit dit topic

[VN] Paul Schockemöhle laat zich uit over Totilas

Citaat:
En zo denkt men er in Amerika erover:

Lucy and Ricky. Simon and Garfunkel. Willie and Waylon. Linguine and clam sauce. Hepburn and Tracy. Minneapolis and St. Paul. Wine and cheese. Belushi and Ackroyd.
Some things come in pairs.

Like Klimke and Allerich. Millar and Big Ben. Smith and Zenyatta. Prado and Barbaro. Palm and Rugged Lark. Secretariat and Penny.
We'll always have Roy Rogers and Trigger. Wilbur and Mister Ed. I'm sure you have your own list of great pairs. And now I'll add Edward Gal and Totilas.
Some things in life come in pairs. And work in pairs. Like stirrups and spurs and boots and socks. You're always looking for the other one. One won't work without the other.

Is it the same with horses? Can a great horse be passed from one trainer to another and still perform world-beating tests and freestyles? I guess we're going to find out.
The Jurga Report is the last journalism outlet on the planet to lodge an opinion about the sale two weeks ago of the world-beater dressage stallion Moorlands Totilas. After mesmerizing audiences and judges at the World Equestrian Games in Kentucky at the end of September, where he won three gold medals for the Netherlands for and with his longtime rider Edward Gal, Totilas was sold to German horse dealer Paul Schockemohle.

Silence.

The impact of that sale is far-reaching. On the most superficial level, it affects the high-flying Dutch dressage team, who finally flew right over their longtime German rivals, after years of being in the Germans' shadow except for Anky Van Grunsven's persistent poking at the gold medal podium. Even without Anky, the Dutch soared, thanks to the huge scores contributed by Totilas and Gal.
Even though those in the know acknowledged that the Kentucky freestyle performance of Gal and Totilas was not their best-ever effort, it didn't matter. Totilas was adored. People showed up to see him. He's a star. The Dutch team and crew confided to me that they were a bit concerned. That some people were a bit out of control, they wanted to touch him, they wanted a piece of him--what might they do for a souvenir of him?
I shuddered. But there I was, at the warmup ring each day, watching Edward school him, trying to figure him out--just like everyone else. My photos of him aren't very good, in the classic sense, because his ears flop around. He's relaxed.
All I figured out was that he was the anti-Salinero. Anky's great but high-strung horse had to be caught on the fly as he left the cheers and applause of the arena like he was shot out of a connon. Totilas stuck his nose out and looked around at the crowd in exactly the same gesture and neck motion as the laid-back Quarter horses over at the reining arena. He walked toward the ramp, flat-footed.
Totilas was sold while I was driving home from Kentucky. I was late to the party, journalistically-speaking. I starting reading the Dutch and German press, finding great headlines like the "Suicide Seat" that waited for whatever German rider might attempt to ride Totilas. I joined the Facebook page of the dear, desperate Dutch fans who tried to save Totilas. I read denial after denial of riders across Europe who absolutely are not planning to even try to replace Edward Gal on this horse.

So, maybe some things are still sacred. Soon we will find out if Paul Schockemohle believes they are.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:06

Tsjah het is heel sneu voor edward dat hij zijn topper nu moet missen, en het is zuur omdat hij nooit meer op tijd een paard op dusdanig niveau zal krijgen voor de OS.
Maar hij had dit al ver van te voren aan kunnen zien komen.
Hij heeft zelf nooit actie ondernomen om deels eigenaar te woorden van Toot, terwijl hij toch veel eerder dan het publiek had kunnen zien dat dit een topper was, en dan had ie in zijn eerste jaren met Toot, toch een aandeel kunnen kopen voor een schijntje van wat hij nu kost...
Dus tsjah, wie zijn billen brand, zal op de blaren moeten zitten. Hoe vervelend dat nu ook is.
En hij zal gerust weer een nieuw goed paard vinden, misschien niet als zo'n gewelidge combi als wat ie nu met Toot heeft, maar hij zal vind weer een nieuw paard.

En wat er al eerder gezegt werd ook, misschien is het juist maar goed dat hij hem nu verkocht heeft, want wat valt er nou nog meer te winnen...
Op een gegeven moment wil de jury ook weer wat anders zien, wat nieuws, want dan komt er gewenning...
Nu zijn ze dat voor...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:08

Wat een prachtig stuk Cassidy! Bedankt voor het plaatsen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:12

Ilova schreef:
Wildgirl schreef:

Aach komaan! Heb jij nog nooit het paard moeten laten gaan (omdat hij stierf of door verkoop of...) waar je zo'n klik mee had, wat je zonder twijfel het liefste en beste paard noemde die je kende? Waar je een speciale band mee had?
Kan heel gemeen pijn doen als je die moet laten gaan hé?
Dan moet het toch erg zijn voor Edward om Totilas te missen denk ik.
Paarden zijn allemaal maar paarden als je het gewoon commerciëel bekijkt. Maar ze kunnen toch zoveel meer voor iemand zijn?
En ja, ik weet dat ik nu penny klink.

Ja en het helpt Edward natuurlijk enorm dat het in het nieuws blijft komen ondanks dat ie hier nu al zegt dat ie niet wil praten... Joh wat een heeeeerrrlijke fans hebben Edward en Toot, de ene wil alles ten koste van Edwards gevoelens weten, de andere wenst Totilas toe dat een andere ruiter niet met hem overweg kan zo dat Duitsland maar niet zou winnen. :+ Enfin de echte kleuren worden zichtbaar nu.

Vind het ook wel goed zo. Toot is verkocht en wordt geen combinatie meer met Edward. So be it. Laat Edward het nou op zijn gemak verwerken en laat Sjokke lekker genieten van zijn nieuwe topper.

Zidore: dat heel bokt mee huilt zou nog wel es kunnen tegen vallen. :D

Lydjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:25

Rinske schreef:
zhivago11 schreef:
Tuurlijk is het erg als je zo'n paard moet missen, maar je moet niet vergeten dat nicole en edward van de verkoop mee profiteren.
Waarschijnlijk zo'n 10% wat neer komt op meer dan een miljoentje. Dus zo veel medelijden hoef je nu ook weer niet te hebben.

Net alsof je dan geen verdriet mag hebben? Ik vind dat toch altijd zo'n rare gedachte. Dat als je geld krijgt je maar niet moet simmen en geen verdriet mag hebben - want je hebt nu geld. Echt zo'n kul.

Ik vind het logisch dat Edward en zijn team nu echt een gevoel van verslagenheid hebben. Ik hoop dat hij nog een keer een topper als Totilas vindt, waarbij hij dat geweldige gevoel ook zal hebben.

Amen.
Ik denk dat als Edward zou mogen kiezen tussen een paar miljoen en Totilas, dat ie dan Totilas zou kiezen!
Inderdaad een mooi stuk Cassidy! Over Amerikanen gesproken, kunnen we Bill Gates niet benaderen? Die man heeft geld zat en wil PS vast wel het dubbele betalen en dan kan Edward gewoon weer op Totilas rijden. Oke dit was niet serieus, maar zou wel leuk zijn, toch?

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:45

[quote="blue_kim"]Tsjah het is heel sneu voor edward dat hij zijn topper nu moet missen, en het is zuur omdat hij nooit meer op tijd een paard op dusdanig niveau zal krijgen voor de OS.
Maar hij had dit al ver van te voren aan kunnen zien komen.
Hij heeft zelf nooit actie ondernomen om deels eigenaar te woorden van Toot, terwijl hij toch veel eerder dan het publiek had kunnen zien dat dit een topper was, en dan had ie in zijn eerste jaren met Toot, toch een aandeel kunnen kopen voor een schijntje van wat hij nu kost...
Dus tsjah, wie zijn billen brand, zal op de blaren moeten zitten. Hoe vervelend dat nu ook is.
En hij zal gerust weer een nieuw goed paard vinden, misschien niet als zo'n gewelidge combi als wat ie nu met Toot heeft, maar hij zal vind weer een nieuw paard.

En wat er al eerder gezegt werd ook, misschien is het juist maar goed dat hij hem nu verkocht heeft, want wat valt er nou nog meer te winnen...
Op een gegeven moment wil de jury ook weer wat anders zien, wat nieuws, want dan komt er gewenning...
Nu zijn ze dat voor...[/quo
heel goed neer gezet

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:59

Mooi stuk Cassidy!

Wat een gezeur over hij profiteerd mee, paarden worden nu eenmaal verkocht, succes voor de nieuwe ruiter bla bla bla

Het is de TROTS van Nederland, de hele wereld heeft het erover het was de combinatie en dat weety iedereen! Dat mensen balen, dat Edward baalt dat is toch een heel logische reactie?!

De tijd zal het leren maar Totilas en Edward waren een team, er is en verschil in het willen en het kunnen rijden van z'n paard, degene die het wellicht kunnen beginnen er niet aan (want die zien het verlies al aankomen) die het graag willen waarschijnlijk wel maar daar zal totilas lang niet zo lopen als bij Edward daar ben ik van overtuigd!
Ik geloof niet zo in het behalen van een goudenplak met een andere ruiter dan Edward, ik hoop dat toot een mooie plek krijgt, voor het paard en geen gefrustreerde ruiter die edward probeerd te evenaren!

Wat zijn nakomelingen betreft, het gaat hier om de cominatie ruiter paard niet wat het dier voor nakomelingen gaat leveren.

Edit....

Wie zijn kont brand is een beetje een rare opmerking toen hij hem net ging rijden was ie heus geen 30.000 euries hoor, een paar ton kwam dichter in de buurt!
En wat valt er nu nog te winnen?
OS goud misschien? Nog vele andere wedstrijden beetje vreemde opmerkingen eerlijk gezegd, sportief gezien is dit voor Edward natuurlijk echt niet tof ook al heeft ie nog een aantal goeie staan!

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:28

Arme Edward!
Ik leef zo met je mee!
Onlangs is mijn verzorgpony verkocht, een nare twenter...
Het was wel gek, maar ze was ALLEEN bij mij lief...
Zelfs haar baas kon er niet aan komen...
Toen ze verkocht werd, afgelopen vrijdag, was k zo kapot, dat k niet eens mijn bed meer uitkwam, laat staan een clinic rijden!

Edward, ik snap precies wat je doormaakt!
Veel sterkte!
Ik weet zeker dat je hem ooit weer zult zien, en misschien zelfs weer als vroeger erop rijd!!!!!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:37

Scandicnr1 , een paar ton is alsnog een schijntje van wat er nu voor betaald is.
Maar ik kan me niet voorstellen dat hij toen zoveel waard was. Hij was toen een jaar of 6 ofzo? toen edward hem begon met rijden... volgens mij had het beestje toen nog niet zoveel gepresteerd hoor... En al had ie maar een klein aandeel in dat paard gekocht, dan had ie nu wat zeggenschap gehad.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:46

Als als als..... wat kunnen jullie allemaal achteraf goed zeggen wat iemand anders allemaal had moeten doen.
Weten jullie of hij het geld had, en of het uberhaupt mogelijk was op dat moment om het paard te kopen? Nee.
Dus houd op met dat gespeculeer, ook over het geld wat hij bij verkoop zou krijgen, want daar weet niemand hier iets van en het komt niet zo slim over als je praat over iets waar je niets van weet.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:12

Ik vind het alleen maar mooi dat Edward zo open en eerlijk is naar de buitenwereld, en ja ik kan me héél heel erg goed voorstellen dat hij hier volkomen kapot van is, ook al kon hij het misschien weten, ook al krijgt hij waarschijnlijk geld, in een klap is toch zijn gouden droom voorbij en dat is heel hard. Ik vind dan nog dat hij zich heel netjes uit!

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:15

horseyfries schreef:
Als als als..... wat kunnen jullie allemaal achteraf goed zeggen wat iemand anders allemaal had moeten doen.
Weten jullie of hij het geld had, en of het uberhaupt mogelijk was op dat moment om het paard te kopen? Nee.
Dus houd op met dat gespeculeer, ook over het geld wat hij bij verkoop zou krijgen, want daar weet niemand hier iets van en het komt niet zo slim over als je praat over iets waar je niets van weet.

juist, dit brandt al de hele tijd op mijn lippen! inderdaad makkelijk gezegd; had ie zich maar op tijd in moeten kopen. Misschien bood mr visser die kans toentertijd helemaal niet, en we kunnen niet in zijn portemonnee kijken...weten wij veel.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:36

Quote uit "De Hoefslag"

"Edward en Nicole zijn hier zelf ook goed mee, ze hebben recht op een percentage"
Dus geen roddel, is wel in de pers verschenen.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:18

bladiebla, gouden combi, trots van nederland, bladiebla.
ik had ook zo'n band met mijn paard, is dat ook weken lang in het nieuws geweest?
edward is heus niet de enige die een geweldige band had met een bepaald paard en die toen weg zag gaan.
heel erg jammer en zielig natuurlijk, maar alsjeblieft zeg, life goes on!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:53

Cassidy schreef:
Ik zie er ook geen probleem in om er even een crash test dummie op te zetten.
Iemand die meer lef heeft en wat soepeler is in zijn lijf, en die na een smak even doorrolt en weer opstaat.
Dat raak je met het vorderen der jaren namelijk - en helaas (of gelukkig?) - kwijt...

En als je er je brood mee moet verdienen, is ieder domme val die verkeerd uitpakt er een teveel.

Het was een grapje he, en o.a. dat laatste zei ik ook al ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:20

YouthReiner schreef:
bladiebla, gouden combi, trots van nederland, bladiebla.
ik had ook zo'n band met mijn paard, is dat ook weken lang in het nieuws geweest?
edward is heus niet de enige die een geweldige band had met een bepaald paard en die toen weg zag gaan.
heel erg jammer en zielig natuurlijk, maar alsjeblieft zeg, life goes on!

Waar zijn jouw gouden plakken :D ? Dit gaat er natuurlijk ook helemaal niet over dat anderen het ook heel moeilijk kunnen hebben met de verkoop van hun paard. Want dat blijft natuurlijk een feit. Maar wat ook een feit is, is dat Totilas en Edward natuurlijk zoveel gouden plakken binnen haalden, en men er kippenvel van kreeg. Ze kregen tienen in overvloed voor hun küren. Dan mag men het toch wel erg vinden dat hij is verkocht, inclusief Edward het meest? Het is wel een beetje nationale trots natuurlijk!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:49

Zodra jouw paard ook de dressuursport op de kaart zet, ervoor zorgt dat het in allerlei tv programma's komt die NIETS met paardensport hebben, die ervoor zorgt dat de kur op muziek als ENIGE paardensportonderdeel van de WEG in Kentucky compleet uitverkocht is, die ervoor zorgt dat zelfs springruiters naar de dressuur komen kijken, dan gaan we daar ook over praten, afgesproken youthreiner?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:50

Symbeami schreef:
Quote uit "De Hoefslag"

"Edward en Nicole zijn hier zelf ook goed mee, ze hebben recht op een percentage"
Dus geen roddel, is wel in de pers verschenen.

Wie wordt er gequoot in dit stukje?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:37

Nog 1 laatste poging. Ik ben (was) een enorme fan van totilas
en Edward. Ik kon erg van hen genieten en ontroert raken
van hun kür op muziek. Ik heb zelfs de reis ondernomen
om hen live te zien in Kentucky en heb verschrikkelijk
genoten van hun kür. Ik was enorm geschrokken van het bericht
dat ie verkocht was en vind het reuze jammer. Ik snap
dat Edward erg verdrietig is en totilas ontzetten. Zal missen.
Maar...
Na uithuilen komt relativeren en doorgaan. Zo is het leven. En ik ben
van mening dat je niet moet blijven huilen. Dat er zo lang
door wordt gemiauwd, ook door Edward dus, komt op mij over alsof
hij erin blijft hangen. Ik zit zo niet in elkaar en ik kan me ook
voorstellen dat het voor Visser ook niet zo leuk is. Volgens mij
doe je investeringen om totilas door Edward te laten rijden meer recht
door juist de mooie momenten te benadrukken. Dus daarom kwam bij mij onderhand
de stoom uit mijn oren. En ja. Nu zal ik stoppen met dit topic. Daar zullen
een hoop mensen misschien wel blij mee zijn. :D