“Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:46

Alet74 schreef:
Vala schreef:
De ophef over 555 vind ik erg overtrokken. Dit gironummer en wat ermee gebeurd zou eens ter discussie gesteld moeten worden.

Maar dat is weer een andere discussie; staat los van het feit dat men 555 heeft aangeschreven om te helpen in het kader Edward-Totilas. Het is geen ramp dat Totilas is verkocht (15 miljoen euro verdienen lijkt me niet zo erg eigenlijk :P )

En waarom is het ramp? Er zijn paarden liefhebbers die door de crisis hun meest geliefde 4 voeter hebben moeten verkopen, waaronder ook een stel aan het slachthuis. Je alles,je maatje weg omdat er geen geld meer voor is. Dat is ook een ramp en stukken erger in mijn opzich. Maar daar kraait geen naar. daar 555 dan nog beter aan besteed zijn

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:52

over het feit dat de koningin Totilas's rechten zou kopen -wat idioot is en niet gaat gebeuren- dat mensen dan naar 'een ander land gaan verhuizen' is echt onzin. Hoeveel van onsn belasting geld wordt uitgegeven aan projecten als de NZ lijn? Dan vind ik Totilas absoluut geen slechte investering. En ik ben nu alweer moe van dit topic. Al die mensen die het hebben over 'de realiteit'. Kom op, dit is een hemelse combinatie om naar te kijken en het is geheel logisch dat Visser het paard verkocht heeft. Van mij geen negatief woord. Het enige wat ik zelf zou willen is Edward en Totilas als team houden. Ik vraag me namelijk sterk af of Totilas nog wel het paard blijft wat iedereen kent zonder zijn ruiter?

Ik heb zelfs meegemaakt dat bij een kapper in LA toen hij hoorde dat ik uit Nederland kwam hij vertelde hoe erg hij genoot van 'ons' wonderpaard Totilas en zijn ruiter.

Vala

Re: “Steun Edward Gal en Totilas” krijgt langzaam aan vorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:54

Ik vraag me ook werkelijk af of hij beter kan worden onder een andere ruiter. Lingh en Lancet zijn ook niet beter geworden na hun verkoop.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:54

Het is een ramp als je niet in je eerste levensbehoeften kunt voorzien: eten, drinken, warmte in de vorm van kleding en een dak boven je hoofd.
Dat is een ramp.

Dingen verliezen die je heel dierbaar zijn (zoals een paard), maar die niet de eerste levensbehoefte zijn, is heel erg, kan heel verschrikkelijk zijn, heel verdrietig en zelfs een persoonlijke ramp genoemd worden....
Maar staan niet in verhouding tot het verliezen van de dingen die ik in de eerste zin noem.
(een paard is nog altijd een luxe bezit, wat niet wil zeggen dat het niet erg is als je het kwijtraakt, maar vergeleken bij mensen die niet eens fatsoenlijk te eten hebben, is het heel relatief natuurlijk)

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:57

Vala schreef:
Ik vraag me ook werkelijk af of hij beter kan worden onder een andere ruiter. Lingh en Lancet zijn ook niet beter geworden na hun verkoop.

daar gaan we snel genoeg achter komen :D

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:01

maverick schreef:
Vala schreef:

daar gaan we snel genoeg achter komen :D

Ja of niet en gebruik PS hem alleen voor de dekdienst...

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:03

Dan had hij de sportrechten niet te hoeven verkopen

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:04

maverick schreef:
Dan had hij de sportrechten niet te hoeven verkopen

Of toch wel om zn eigen risico zo min mogelijk te maken zolang hij nog geen mede eigenaar heeft

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:06

Ik verbaas mij erover wat een ophef de verkoop van een paard kan brengen. En nog meer hoe ´persoonlijk´ sommigen paardenliefhebbers het zich aantrekken. Over de hele wereld bijna 8000 leden via hyves en facebook, hoeveel mensen lopen er ook alweer op deze aardbol?? :+

Dat er met privégeld met zulke bedragen gesmeten wordt valt weinig over te zeggen.

Maar hoeveel van die leden zullen NL zijn? Staatsgeld en het geld voor giro 555 is bekostigd door heel veel meer mensen, waarvan natuurlijk lang niet iedereen wat met paarden heeft. Ik denk dat er een heleboel (terecht) over zullen vallen als dat geld voor ´een paard´ ingezet wordt. 8-)

Natuurlijk mag het zonde zijn dat zo´n combinatie uit elkaar gaat. Maar Edward zelf zal ook juist blij zijn dat hij in ieder geval de kans gehad heeft! Hij is er zelf ook niet slechter van geworden neem ik aan. :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:07

Heb niet de hele discussie gevolgd maar me wel aangemeld voor de hyves. Ik vind dat ze iig de kans moeten krijgen samen verder te gaan in de sport al ga ik er van uit dat die kans heel klein is. Inzamelingsacties ed vind ik wel te ver gaan.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:19

Wat vindt Edward zélf eigenlijk van die acties?
Het lijkt me dat je pas kunt actievoeren als de betrokkene daarmee akkoord is.
Ik heb nog nergens iets gelezen ..

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:20

bertie schreef:
Wat vindt Edward zélf eigenlijk van die acties?
Het lijkt me dat je pas kunt actievoeren als de betrokkene daarmee akkoord is.
Ik heb nog nergens iets gelezen ..

Dat vraag ik mij dus ook erg af!!

MieppJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:21

Citaat:
Beste vrienden!

Hans Peter Minderhoud en Edward Gal weten van deze actie af. Het is doorgenomen met ze.
We danken jullie als eerste allemaal dat jullie zo massaal hebben gereageerd, en voor alle steunbetuigingen die we hebben mogen ontvangen.

Dit is wat er op de facebook pagina staat, daarnaast heeft HP pas ook op de facebook pagina gereageerd ;)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:23

ik steun de facebook actie niet..wat heeft hij gezegd dan?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:33

Ik vind het een beetje onzin allemaal. Natuurlijk is het ontzettend jammer dat zo'n goede combinatie uit elkaar wordt gehaald en het is ook heel erg balen dat zo'n geweldig paard naar de concurrent gaat. Maar om dit nou een nationale ramp te noemen :n
Edward en Moorland zullen er genoeg aan over gehouden hebben. Zo gaat het nou eenmaal in de topsport.

En wat Maverick al zegt, zijn genoeg mensen die door de crisis hun geliefde paard hebben moeten verkopen. En hiervoor komt niemand in actie....

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:41

Sammie schreef:
De initiatiefnemers hebben ambitieuze plannen: “We willen via een Nationale tv-actie Totilas terug halen, of beter gezegd, kijken of we de verkoop nog kunnen tegenhouden.” Diverse televisiezenders zijn gecontacteerd. Individuele (praat)programma’s waarin de initiatiefnemers graag hun verhaal zouden doen zijn onder andere RTL Boulevard, De Wereld Draait Door en Hart van Nederland. Voor Hart van Nederland zijn televisieopnames geweest, maar tijdens de vroege editie zijn deze nog niet uitgezonden. De beelden zijn tijdens de late editie van 22.30 uur wel uitgezonden. Editie NL van RTL 4 heeft vanavond om 18.00 uur kort aandacht besteed aan de actie. Radio 1 en 2 heeft een (kort) interview gehad. De Facebook-leden proberen ook buitenlandse zenders te benaderen.

De initiatiefnemers hebben ook giro 555 benaderd. Giro 555 is alleen voor goede doelen en zij heeft inmiddels laten weten niks voor de actiegroep te kunnen betekenen. Ook is er een telegram richting de Koningin gegaan met de vraag of zij kan helpen.

Hoeze we overdrijven een beetje? :j Ja het is jammer, zuur, vervelend, hoe je het ook maar wilt noemen, maar dit gaat toch echt een beetje tever... :o

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:45

maar wat ik me afvraag:zet je een paard van 15 miljoen nog gewoon in de wei of krijgt ie bodyguards mee......

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:51

papagroom schreef:
maar wat ik me afvraag:zet je een paard van 15 miljoen nog gewoon in de wei of krijgt ie bodyguards mee......

een metershoog met 220 volt erop misschien? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:59

Oew, straks lukt dit en MOET Edward op dat paard blijven rijden en stel nou dat het net niet lukt door de zenuwen, dat hij helaas op een half procentje tweede wordt, dan zijn de rapen pas echt gaar.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:00

Ik vind dit allemaal toch een beetje ver gaan hoor.
Oke het is echt balen dat hij verkocht is, maar zeg eens eerlijk, wie zou dat niet doen voor zo'n bedrag?
Het zou leuk zijn als hij in ieder geval nog de OS met totilas zou mogen rijden, maar die kans schat ik ook erg klein.
Het is te hopen dat hij snel een ander goed paard vind en daarmee ook de sterren van de hemel kan rijden.

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:04

blue_kim schreef:
Ik vind dit allemaal toch een beetje ver gaan hoor.
Oke het is echt balen dat hij verkocht is, maar zeg eens eerlijk, wie zou dat niet doen voor zo'n bedrag?
Het zou leuk zijn als hij in ieder geval nog de OS met totilas zou mogen rijden, maar die kans schat ik ook erg klein.
Het is te hopen dat hij snel een ander goed paard vind en daarmee ook de sterren van de hemel kan rijden.

Ik zou dat niet doen voor dat bedrag mijn eigen paard is me meer waard dan die 15 miljoen.
En dan kan je zeggen misschien breekt ie de dag erna zn been en dan heb je dat geld ook niet. Nou en dan heb je dat geld toch ook nooit gehad en dan mis je dat toch niet of ben ik nou echt de enige die zo denkt?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:11

Stel dat ik een paard had en iemand bood er 15 miljoen voor, dan hoefde ik daar niet lang over na te denken. Strikje erom en alsjeblieft! Aan een ander paard zou ik me ook wel weer hechten. Ik zou er dan in ieder geval een hele leuke voor terug kunnen kopen! :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:11

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo realistisch,het gaat om zoveel geld..en als Toti iets gaat mankeren of de prestaties gaan tegenvallen in die paar jaar dan is het fenomeen ook over.Het slimste is om hem nu op z'n hoogtepunt alleen nog maar in te zetten als dekhengst..hoe kl*te dat ook is voor Edward.

MieppJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:13

Jullie hebben het allemaal maar over het hoogtepunt, waar halen jullie toch vandaan dat dit zijn hoogtepunt is?
Volgens mij kan hij nog meer dat wat hij in Kentucky heeft laten zien, dit was in mijn ogen nog niet het hoogtepunt.
Geen hoogtepunt, wel het eindpunt waarschijnlijk :(

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:15

Wat is de reactie van Edward en fam. Visser zelf?