Reactie van Edward Gal op verkoop Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:58

Maar wat willen jullie dan?
Dat Totilas lekker in een wei wordt gedaan met wat ruinen en merrie's?

Ik denk heus wel dat hij zijn beweging krijgt en denk ik nog meer als het gemiddelde pensionpaard wat sorry dat ik het zo zeg gewoon 23 uur op stal staat omdat het baasje niet meer tijd heeft voor zijn geliefde 4 voeter :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:04

tellom schreef:
Maar wat willen jullie dan?
Dat Totilas lekker in een wei wordt gedaan met wat ruinen en merrie's?

Ik denk heus wel dat hij zijn beweging krijgt en denk ik nog meer als het gemiddelde pensionpaard wat sorry dat ik het zo zeg gewoon 23 uur op stal staat omdat het baasje niet meer tijd heeft voor zijn geliefde 4 voeter :(

24/7 zonder deken, ijzers, met uitloopstal.
Mag wel bereden worden, maar zonder zadel zonder bit, met neckrope maximaal...

Maar nog beter is het om er de slachtprijs voor te geven in het belang van het paard....

Bloempjeh_

Re: Reactie van Edward Gal op verkoop Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:08

Knappe reactie van hem!

Iedereen zal hier wel weer het zijne van denken.. Het gaat nu eenmaal vaak om het geld en als het paard morgen zijn been breekt is het ook gedaan (qua sport dan toch) voor hem.
Voor zo'n hoge bedragen zou ik er ook wel eens over nadenken hoor.

Het blijft wel jammer dat de combinatie nu uit elkaar gaat natuurlijk.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:10

IK vind het raar, dat het blijkbaar tegenwoordig niet meer om geld mag gaan.
Het is jammer voor Edward Gal maar die reageert erg correct en diplomatiek.

BeautyLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:13

Mooi geschreven maar HEEEEEEEEEEL erg zonden van Toto die naar Duitsland gaat :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:14

bijdehandje1 schreef:
IK vind het raar, dat het blijkbaar tegenwoordig niet meer om geld mag gaan.
Het is jammer voor Edward Gal maar die reageert erg correct en diplomatiek.

Das maatschappelijk verantwoord denken...
Iedereen vind dat alles te duur is, dus ook dit is onzin, dat hier de hoofdprijs voor betaald wordt... Et voila, kans dat je mening wordt afgezeken of ontkracht is minimaal, er zijn weinig tegenargumenten aangezien inleven in het leven van een businessman voor de plaatser van de reactie erg lastig is en dus niet van de mening af te brengen is...

Majaaaa, wel erg bekrompen.

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:45

enorm sportieve reactie. :j
Het is erg jammer voor Edward, maar hij blijft er toch netjes en sportief bij. super.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:41

Moeni11 schreef:
ilse86 schreef:
[
Maar nogmaals: ik zou het niet begrijpen wanneer een Duitse ruiter hem uitbrengt.

Waarom niet?
Iedereen mag toch een paard kopen om wedstrijden mee te rijden?

Tuurlijk, maar dan zou een Duitser een "fout" gereden paard uitbrengen. (doelend op de heisa die toen door de Duitsers gemaakt is over de Nederlandse trainingsmethode..)

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:51

Waarom niet?
Iedereen mag toch een paard kopen om wedstrijden mee te rijden?[/quote]
Tuurlijk, maar dan zou een Duitser een "fout" gereden paard uitbrengen. (doelend op de heisa die toen door de Duitsers gemaakt is over de Nederlandse trainingsmethode..)[/quote]

Tja daar is natuurlijk wat van te zeggen :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:56

ilse86 schreef:
Tuurlijk, maar dan zou een Duitser een "fout" gereden paard uitbrengen. (doelend op de heisa die toen door de Duitsers gemaakt is over de Nederlandse trainingsmethode..)

Dan moeten de Nederlanders die de Duitsers van nu nog steeds op de 2e WO aankijken ook niet in Duitsland bij de Aldi of Lidl gaan shoppen...

Misschien een kromme vergelijking, maar het gaat om Totilas en zijn talent, niet om de mnaier hoe hij gereden werd. En de volgende ruiter zal hem sowieso anders trainen/rijden.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:09

Ik moet er stiekem wel om lachen wat voor berichten op de facebook paginga 'Steun Edward Gal en Totilas' voorbij komen. Iedereen mailt tv-programma's en websites...
Heb niks tegen de acties die worden gevoerd. Steun ze zelfs. :o
Maar -wat ik al eerder zei- giro 555? :P

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:23

Mooie reactie van Edward :)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:31

EvelienH schreef:
Juist, dank u! Paarden van 15 mil hebben echt geen leuk leven.....

"

Wat heeft dat er mee te maken ik heb ook maar een paard van 8000 die een uurtje de wei in gaat'.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:34

Dat is net zo erg. Laat maar ik ga hier niet meer op in. Hou je maar lekker voor dat alle paarden die hele dagen op stal zijn hartstikke gelukkig zijn en echt niet anders willen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:51

Adil18 schreef:
ilse86 schreef:

Dan moeten de Nederlanders die de Duitsers van nu nog steeds op de 2e WO aankijken ook niet in Duitsland bij de Aldi of Lidl gaan shoppen...

Misschien een kromme vergelijking, maar het gaat om Totilas en zijn talent, niet om de mnaier hoe hij gereden werd. En de volgende ruiter zal hem sowieso anders trainen/rijden.

Ik snap t wel hoor. Maar als onze trainingsmethode zo slecht is, koop je toch geen paard dat zo getraind is? Normaal gesproken tenminste. Maar t kan ook zijn dat Totilas alle kritieken heeft doen verstommen.

Net ook nog een item op hart van Nederland gezien. Het houdt de gemoederen flink bezig!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 23:00

ilse86 schreef:
Ik snap t wel hoor. Maar als onze trainingsmethode zo slecht is, koop je toch geen paard dat zo getraind is? Normaal gesproken tenminste. Maar t kan ook zijn dat Totilas alle kritieken heeft doen verstommen.

Net ook nog een item op hart van Nederland gezien. Het houdt de gemoederen flink bezig!

Ergens is het ook krom, wat is belangrijker: Je principes of je knip?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 00:49

ilse86 schreef:

Dit is wel erg generaliserend.
Hebben alle Duitsers dan heisa gemaakt?
Ik heb hier op bokt anders ook een heleboel commentaar gelezen op Nederlandse trainingsmethoden en daar was geen woord Duits bij. ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 07:32

Knip is belangrijker ,) tenminste, wel als t om zo'n geweldig dier gaat.

Ik weet dat het erg generaliserend is, maar het klopt voor een groot deel wel.

Maar eigenlijk is dit heel erg off topic allemaal ;)

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:55

Citaat:
Ik snap t wel hoor. Maar als onze trainingsmethode zo slecht is, koop je toch geen paard dat zo getraind is?

Ik moest wel lachen toen ik dit las, het bracht me op de gedachte dat Totilas straks moet worden gecorrigeerd omdat hij hééélemaal verkeerd is aangereden! _O- _O-

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:00

ilse86 schreef:

Zoals ik al zei:

Bomba schreef:
@ Perenboompie.. De rollkür is van oorsprong Duits, opgezet door Nicole Uphoff en haar trainer Harry Boldt.

Wat betreft de "Nederlandse" Totilas: In de moederlijn zijn in de vierde generatie twee Holsteiner hengsten, een Trakehnerhengst en een volbloedhengst te vinden. Daarnaast komt uit een Oldenburgse merrielijn, die zijn oorsprong vind bij de in 1890 geboren merrie Freistadt. 9 generaties later werd deze Oldenburgse lijn omgetoverd tot een KWPN-lijn. Dus wat er nu precies zo not done is aan Totilas in Duitsland..

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:17

Ik las trouwens vandaag in de paardenkrant dat schockemohle nog steeds geen berijder heeft voor Toot.
Hij had natuurlijk verwacht dat Isabell Werth het bod wel zou aannemen..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:28

Adil18 schreef:

Dan moet je ten eerste het als een principe zien dat Totilas voor Nederland moet blijven en ik kan me zo voorstellen dat er genoeg mensen zijn die dat totaal niet belangrijk vinden.

En al sta je wel achter dat principe, voor 15 miljoen mag je van mij zonder schuldgevoel zo'n principe uit het raam gooien en voor de knip kiezen hoor :D

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:31

Adil18 schreef:

En wat voor principes zouden de verkopers volgens jou moeten hebben dan?

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:04

Moeni11 schreef:
Adil18 schreef:

En wat voor principes zouden de verkopers volgens jou moeten hebben dan?

Dat het Toot gewoon op stal blijft bij Edward Gal en uitkomt voor Nederland om zo de sport te promoten zekere tot na de Olympische Spelen als Hollander zijnde,dat hebben ze immers verdiend na al het werk in mijn ogen, i.p.v voortijdig naar het buitenland te verkopen om zo je banksaldo die toch al hoog genoeg is dat er van de rente ruim geleefd kan worden belangrijker te vinden en mens en dier alleen maar te zien als een investering om jezelf nog meer te spekken,terwijl je in een mensenleven al dat geld al niet op krijgt.
Wat moet je ermee als je er toch niet van genieten kan?Meenemen je graf in??!
Of kunnen zeggen ik ben de rijkste maar ook tevens de meest emotieloze geldbeluste persoon die er bestaat??!Lekker belangrijk!

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 15:07

Als jij dat vind, dan had je dat paard zelf als 4 jarige moeten kopen en bij Edward neer moeten zetten. En moeten opdraaien voor alle onderhoudskosten met de hoop dat het een echte wordt en de kans dat ie het niet wordt. Nu is ie dat toevallig wel geworden, maar het had ook anders kunnen aflopen.