Auto rijdt pony dood: moeder en zoon gewond *update*

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:34

Heel veel sterkte en beterschap voor moeder en haar zoon en natuurlijk de familie.
Ook sterkte voor de familie van de veroorzaker van het ongeluk zoiets gaat niet je natuurlijk niet in de koude kleren zitten ook al had meneer nooit mogen rijden met alcohol op ongeacht de laaghangende zon.
Wat ik alleen nog niet snap is: hangt de zon in Belgie lager dan in Nederland?
Ik reed gister namelijk rond 17.40 in de auto richting van de zon en ik vond dat deze nog lang niet zo laag hing om mij te verblinden dit zou pas rond 18.15 zijn geweest.

blue_kim

Re: Auto rijdt pony dood: moeder en zoon gewond *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 11:45

Het hangt er denk ik echt vanaf waar je rijdt, want bij ons (noord-west NL) heb je rond half 6 en 6 uur echt last van de zon (als deze schijnt tenminste)

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:40

susasan schreef:
Jezus en wat krijgt de chaufeur een boete ofzo !!!??? nou je ligt zelf in ziekenhuis :(:) en je pony is DOOD |( dan mag ik hopen dat ze geld ofzo krijgen Jezus!! :(

Eerst en vooral, dat de moeder en haar zoontje het ongeval overleven en geen kwetsuren of iets dergelijks overhouden. Het ongeval zal nooit meer uit hun leven verdwijnen en ook hun pony niet. Als zij geld krijgen voor hun overleden pony, is dat een kleine aalmoes, die kleine shetlander is uniek, kan nooit met geld teruggehaald worden, zelfs niet eentje dat hetzelfde was. Ik kan niet genoeg zeggen, elk mens, maar ook elk dier is uniek, je kan vergoed worden maar de emotionele waarde is niet te betalen, laat staan de beelden van het ongeval.
Wens hun uit de grond van mijn hart het allerbeste, ik zou zelfs durven zeggen, als alles een beetje voorbij is en als de kleine jongen graag terug een vriendje zou willen dat ik zelf mijn uiterste best zou doen om hem terug een lieveling te bezorgen, er zijn genoeg shetlanders die een goede thuis zoeken. De eerste zaak is nu moeder en zoontje terug thuis en alles kunnen verwerken in de mate van het mogelijke.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:49

[quote="Ayasha"]Je kan enkel verantwoordelijk zijn voor je eigen acties en neen, ik neem mijn paarden niet op straten waarvan ik weet dat ze daar idioot rijden. Ik denk er zelfs nog niet aan. Dan maar de trailer op en zo richting bos of niet.

Ayasha, Ik heb die weg 2 jaar elke dag gedaan, het is de weg langs het domein Bobbejaanland. Bobbejaan Schoepen ging in zijn tijd daar ook altijd rijden en wandelen met zijn paarden, ik kan je verzekeren Bibbejaan was erg steld op zijn paarden, dus hij zou ook het gevaar niet gaan zoeken zijn. Het is normaal een villawijk, waar ook Rudi Carrell woonde en nog andere beroemdheden, dus ................ De mama, haar zoontje en hun diertjes waren op het verkeerde moment op die weg, wat natuurlijk niet wil zeggen dat de autobestuurder een risico mocht nemen. Ben zelfs al een paar keer op die manege geweest, ligt ook vlak aan de straat, wat moeten die paardenvrienden doen ???? ergens anders gaan rijden????? Als je kinderen, oudere mensen en zeker dieren op de weg ziet, vertraag dan, hou hen in het oog, neem je verantwoordelijkheid, die luttele seconden zullen niet de oorzaak zijn van te laat te komen of vroeger thuis te willen zijn.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:41

Is er al iets meer bekend over de toestand van de slachtoffers? Of heb ik hier overheen gelezen?

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:27

Citaat:
en mij kent ge ni ? ik was de persoon die vorige keer met jullie mee te voet was gegaan (met orlando) ik heb het ongeval ni zelf zien gebeuren maar heb wel erlangs gegaan vlak nadat het gebeurd was, en de aanrijder was iemand die ik ken van de manege

Oeps sorry marjolein, wist niet dat je ook op bokt zat. Is het iemand van eerselingen? Dat wist ik niet, ken niemand die erbij betrokken was maar vind het nog steeds erg voor allebei, kan me voorstellen dat die man ook wel aangedaan was dat hij iemand aangereden heeft. Een als slachtoffer is het nog eens dubbel zo erg!

Zoals ik al zei is en blijft het een erg gevaarlijke weg, waar ze van mij gerust zone 50 van mochten maken en 100 flitpalen mogen zetten, ik rijdt er ook regelmatig en voel me er ook alles behalve veilig!

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 22:02

Ik weet niet of ik er mss overheen gelezen heb en dat iemand het al gezegd heeft,
maar 'alcoholintoxicatie' betekent echt niet noodzakelijk dat je een alcoholvergiftiging hebt,dat kan net zo goed zijn dat je 2 glaasjes ophebt,
niet dat dat wss veel goed maakt bij jullie,
maar ik dacht , ik zeg het maar even,
mss hebben jullie er geen boodschap aan,
maar ik vond vergiftiging meteen veeel erger klinken.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 08:29

Ja, hoe zou het met ze gaan? En het hondje die er ook nog bij was.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:27

LostInHeaven schreef:
voila, hierbij nog eens bevestigd ;) ik zei het toch, ik had het al gehoord de avond zelf omdat ik de bestuurder ken :) weg speculaties ;)

Had je in het topic ook al vermeld dat meneer gedronken had := ?!

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:40

Hondje? Was er ook een hondje bij dan?
Heb ik daar zeker overheengelezen..

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 15:03

Jeetje wat verschrikkelijk zeg!! Je gaat even je pony ophalen....
Mijn ouders (waar ik de paarden heb staan) wonen aan een landweggetje met aantal landbouwvelden langs die weg. Nu komt daar met mooi weer 's middags vaak een karretje met een pony langs. Die mevrouw die dat karretje bestuurd haalt haar kinderen dan op van school... Nu was dat gister middag ook zo... Maar ze waren op een aardappelveld aardappels aan het rooien.. Zij rijdt met haar karretje op het weggetje en toen komt er ineens zo'n joekel van een tractor met aanhanger aan rijden... Zij moest als een gek van de kar af springen en haar pony met karretje een inrit in want die kerel met de tractor verminderde nauwelijks vaart!! Echt gevaarlijk gewoon!
Dat je dan niets van paarden weet of er niets om geeft oke, maar iedereen weet toch dat het een schrikdier is en het levensgevaarlijk is er zo op af te bulderen!!? Ik lees nu dat die man gedronken had en te hard reed voor de situatie, dus was een beetje anders maar moest er gewoon aan denken...

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 17:42

He had het hier al gelezen, verteld vandaag een leerkracht van me dat ze over deze mensen woont. De zoon ligt in een coma in het ziekenhuis en de vrouw had ernstige hoofdwonden.. Pony had een gebroken rug dus moest worden ingeslapen. De man was volgens haar ook dronken.. man man man toch

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:29

Heb je les van Hilde? ;)

Bij thuiskomst uit Amerika bleek het om een overbuurvrouw te gaan :( Erg hoor!

kijenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:16

Ik heb 't nog nergens officieel gezien, maar hier in Lichtaart wordt verteld dat de zoon overleden is...

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:21

wat een afschuwelijk drama. geen woorden voor.

josefien100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:00

;( wat vreselijk! ik hoop echt dat moeder en zoon het overleven, ik vind het ook echt zielig voor de pony!
als zoiets mij gebeurt! moet er niet aan denken! |(
veel sterkte voor alle familie en natuurlijk vrienden en de moeder en zoon zelf!!! :(:)

ze moeten het verkeer er minder hard laten rijden!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 18-10-10 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd en lettertype aangepast